Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 20:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: DIY aktiv subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 748
Sendt: 21 April 2011 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Skide flot håndværk, men jeg er ikke sikker på at du får det maksimale ud i lydkvaliteten!

Hvor meget har du dæmpet kapinetternes sider ?

Har du nogen mulighed for at lave en impedanskurve over bare den ene højttaler enhed i kassen? Måden at gøre det på er at skyde en (fx) 8 ohm modstand ind i serie med enheden og så måle spændingen over højttalerenheden hen over alle frekvenserne.

Jeg ved godt det vil se mindre pænt ud, men du vil få mindre andenharmonisk forvrængning, hvis du vender den ene enhed upside down.



__________________
mvh
Ningbo
Til top Vis Ningbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ningbo Besøg Ningbo's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 21 April 2011 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Det er lige omvendt. En mindre enhed i dit nuværende kabinet, vil give en dybere bas, men max lydtryk vil dale lidt. Et lukket (trykkammer) system vil rulle blødere af. Et refleks ruller af med 24db og et lukket med kun 12 db. Derfor kan man sammen med rummets forstærkning opnå lidt dybere bas, end med refleks i samme størrelse. Men jeg synes, du skal være stolt af, at du jo selv har syet din brumbasse sammen, ikke. Den både måler og ser flot ud + den giver gode oplevelser når musikken spiller når der er dejlig dyyyb bas tilstede i musikken/filmen. Godt gået

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
stefanb
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 138
Sendt: 22 November 2011 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Nå så gik den ikke længere.

Nu er min forstærker stået af. Og der er ikke meget service at hente hos Connexelectrinic.

Under normale omstændigheder når den virker som den skal og man tænder den, så lyser den grønne og den røde diode op. Og efter ca. 5 sek. slukker den røde igen. Den røde viser at sikkerheds-kredsløbet, som kobler højtalerne til/fra med et relæ er aktivt.

Problemet er nu at den røde bliver ved med at lyse efter at man har tændt for den.

Jeg har skrevet flere gange til Cristi fra Connex, men han insisterer på at den skal sendes tilbage til Kina for at blive lavet igen. Det kan også blive enden af det, men jeg ville da helst beholde den her i DK og så få en elektronik kyndig person til at se på den. Det er jo sikkert bare en bagatel.

Er der nogen her der har en formodning om hvad der kan være galt med den eller evt. hvor man kan tage hen for at få set på den?

Til top Vis stefanb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stefanb
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes