Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 10:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Itunes musik på D-drev (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 31 Maj 2011 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg skal lige spørge om flg.! Når man bruger itunes som afspiller, så skal selve itunes installeres på c-drevet. Men kan man på nogen måde placere musikkataloget, så det kun ligger på et eksternt drev? Altså itunes på drev C og alt musikken på drev D-E-F osv.

Og hvordan gør man evt. dette?

Et spørgsmål mere. Jeg bruger itunes på en mac-computer. Jeg har næsten alt min musik som apple lossless.

 Jeg overvejer at finde en anden musikafspiller, da jeg er lidt irriteret på itunes, da jeg synes at den styrer så meget, at man næsten mister overblikket. SÅ jeg vil gerne høre om andres erfaringer.

Jeg er ikke stærk i alt det med musik på computer.Men der må da være alternativer til itunes!. Fx Pure Music, Audirvarna, Foobar mv. Kom gerne med egne erfaringer.

 



__________________
I am always right, unless I´m wrong.
Til top Vis jack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jack
 
yahooboy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 113
Sendt: 01 Juni 2011 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Øh? macbruger - C drev??

Det lyder ikke rigtigt, hvad er det du vil vide?
Til top Vis yahooboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yahooboy
 
eggers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 414
Sendt: 01 Juni 2011 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Du kan sagtens ligge din musik på andre drev. Du kan sætte iTunes til det inde i iTunes' indstillingerne. Når du vælger et nyt sted til biblioteket
flytter iTunes selv musikken. Selvfølgelig skal indstillingen samtidig være at iTunes automatisk organiserer dit bibliotek. Har du din musik spredt
over flere diske kan du vælge at konsolidere dit bibliotek. Det gør du under filer...

Og nej, på Mac findes der ikke noget bedre end iTunes. I det hele taget findes det ikke meget bedre end iTunes. Hvad er det du ikke kan lide ved
iTunes?

__________________
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Shelter 501 Mk. II, Supra Sword.
Til top Vis eggers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggers
 
GamerOfDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2009
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Indlæg: 96
Sendt: 01 Juni 2011 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Hvis du skal kunne afspille formater, såsom FLAC, så prøv enten Foobar, eller Mediamonkey. Foobar er så enkel, som det kan blive. Mediamonkey har det nutidens "unge" vil kalde lækker brugerflade (Synes det ikke selv, der er for meget til for lidt, hvis du forstår ;)

Ellers skal du bare holde dig til iTunes, hvis det ikke er fordi du vil afspille andre formater, eller have en helt anden brugerflade.


__________________
Hi-Fi-aspirant. 17 år.

Dali Lektor 1 - Denon RCD-M37.
iPod Touch 32GB 3G, Goldring DR100
Denon AH-D2000 > Creek OBH-21SE > MIT Terminator 3 signal > Denon RCD-M37
Til top Vis GamerOfDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GamerOfDK
 
jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 01 Juni 2011 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

yahooboy skrev:
Øh? macbruger - C drev??

Det lyder ikke rigtigt, hvad er det du vil vide?

Jeg bruger til dagligt en bærbar med windows. Og så har jeg min musik på en imac med itunes. Så kalder også på mac tingene for C, D, E osv.

Jeg vil gerne have alt min musik på en eller flere eksterne harddiske, som tilsluttes min imac. Og så en musikafspiller, som kan afspille både apple lossless+flacfiler.

Der er også Audirvarna, som er en åben application. Men den kræver OS.X. 6 (hedder den vist)

Jeg overvejer også PureMusic. Er det egentlig sværere?



__________________
I am always right, unless I´m wrong.
Til top Vis jack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jack
 
jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 01 Juni 2011 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

eggers skrev:
Du kan sagtens ligge din musik på andre drev. Du kan sætte iTunes til det inde i iTunes' indstillingerne. Når du vælger et nyt sted til biblioteket
flytter iTunes selv musikken. Selvfølgelig skal indstillingen samtidig være at iTunes automatisk organiserer dit bibliotek. Har du din musik spredt
over flere diske kan du vælge at konsolidere dit bibliotek. Det gør du under filer...

Og nej, på Mac findes der ikke noget bedre end iTunes. I det hele taget findes det ikke meget bedre end iTunes. Hvad er det du ikke kan lide ved
iTunes?

Tak for svar.

Jeg er faktisk lidt i tvivl om, hvad det er, som jeg ikke kan lide. Og det er så det, som jeg ikke kan lide.

Lige nu ligger alt min musik på en imac og jeg vil gerne flytte det over på et eksternt drev.

Hvordan gør man dette på den nemme måde. Jeg mener nok, hvordan man tager en backup fra itunes og gemmer filerne ppå et eksternt drev. Sorry.



__________________
I am always right, unless I´m wrong.
Til top Vis jack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jack
 
jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 01 Juni 2011 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

GamerOfDK skrev:
Hvis du skal kunne afspille formater, såsom FLAC, så prøv enten Foobar, eller Mediamonkey. Foobar er så enkel, som det kan blive. Mediamonkey har det nutidens "unge" vil kalde lækker brugerflade (Synes det ikke selv, der er for meget til for lidt, hvis du forstår ;)

Ellers skal du bare holde dig til iTunes, hvis det ikke er fordi du vil afspille andre formater, eller have en helt anden brugerflade.

Jeg skal lige spørge, om Foobar og Mediamonkey har Coverflow. ¨

Hvis jeg fx vælger Foobar, så vil jeg gerne flytte mit musikbibliotek fra mit itunesbibliotek over til Foobar. Kan jeg uden problemer gøre dette? Min musik ligger som apple lossless kodning.



__________________
I am always right, unless I´m wrong.
Til top Vis jack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jack
 
Max Brauer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 02 Juni 2011 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

ved ikke om du kan bruge dette, men hvis du vil afspille FLAC i itunes så brug XLD til at omformatere til apple lossless :)


__________________
Nyt fra vestfronten
Til top Vis Max Brauer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max Brauer
 
jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 02 Juni 2011 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Max Brauer skrev:
ved ikke om du kan bruge dette, men hvis du vil afspille FLAC i itunes så brug XLD til at omformatere til apple lossless :)

Super, mange tak.



__________________
I am always right, unless I´m wrong.
Til top Vis jack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jack
 
eggers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 414
Sendt: 02 Juni 2011 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

jack skrev:

yahooboy skrev:
Øh? macbruger - C drev?? Det lyder ikke rigtigt, hvad er det du vil vide?


Jeg bruger til dagligt en bærbar med windows. Og så har jeg min musik på en imac med itunes. Så kalder også på mac tingene for C, D, E osv.


Jeg vil gerne have alt min musik på en eller flere eksterne harddiske, som tilsluttes min imac. Og så en musikafspiller, som kan afspille både
apple lossless+flacfiler.


Der er også Audirvarna, som er en åben application. Men den kræver OS.X. 6 (hedder den vist)


Jeg overvejer også PureMusic. Er det egentlig sværere?



PureMusic er en app der kører sammen med iTunes. Det er meget kluntet.
Jeg har en Drobo FS, som er et eksternt 'smart RAID' NAS. Der har jeg mit iTunes bibliotek. Det funker fint. Drobo'en kan sættes op så den i sig
selv bliver en iTunes server, eller UPnP server. Der arbejdes vist også på at få den til at køre med SqueezeBox.

__________________
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Shelter 501 Mk. II, Supra Sword.
Til top Vis eggers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggers
 
yahooboy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 113
Sendt: 02 Juni 2011 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Fik lige læst mit eget indlæg, det virker lidt hårdere end det var tiltænkt. Men heldigvis ser det ud til at Jack ikke har taget
det så tungt.

Jeg gør det på samme måde som eggers og har all mit musik på en NAS, dels giver det ro i sindet (har lige rundet 33000
numre og vil meget nødig starte forfra) Jeg startede med en ekstern harddisk men de 500 Gb bliver hurtigt for lidt i ALAC,
der er NAS løsningen mere fleksibel.

Med hensyn til PureMusic er jeg meget glad for det det giver lige en tand mere "hul igennem" lidt underligt eftersom der flere
steder på diverse forums er en del der mener at kunne konstatere at iTunes kan levere dataene "bitperfect"

Jeg kigger i øjeblikket på et "plugin" som hedder
Spatial som er en form for rumkorrektion der kan
benyttes sammen med (Har et ret vanskeligt rum 6 x 5,6 x 2,1 mtr.) og kunne godt bruge lidt hjælp i den retning.

Når man benytter iTunes er det en fordel at gemme i ALAC (Apple Lossless) da iTunes generelt er glad for dette format som
også kan håndtere alle info i filen. Fandt iøvrigt fornyligt ud af at gemme coveret med alle sider som pdf i iTunes.

Det nævnte XLD er i øvrigt også rigtig godt når man køber højopløste filer fra fra eks. HDTracks (FLAC filer) har ikke haft
problemer med konverteringen selv ved 24/176
Til top Vis yahooboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yahooboy
 
eggers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 414
Sendt: 02 Juni 2011 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

jack skrev:

Lige nu ligger alt min musik på en imac og jeg vil gerne flytte det over på et eksternt drev.


Hvordan gør man dette på den nemme måde. Jeg mener nok, hvordan man tager en backup fra itunes og gemmer filerne ppå et eksternt drev.
Sorry.



Jeg forklarede det i mit første indlæg.

__________________
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Shelter 501 Mk. II, Supra Sword.
Til top Vis eggers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggers
 
jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 03 Juni 2011 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne takke alle for svar i tråden.

Jeg har nu gennemgået alle mine musikfiler og det er næsten lidt flovt men har fundet ca 75 plader, der har ligget i et skab og som jeg eller min kone havde glemt at importere i itunes. Man må næsten have for mange penge så. 

Et sidste spørgsmål. Det sker nogle gange når jeg importerer en cd, at itunes siger flg.

En eller flere sange, som du har valgt at importere til itunes, er allerede importeret. Skal sangene overskrives.

Dette forvirrer mig lidt. Jeg kan vælge enten at overskrive; ikke at overskrive eller jeg kan annullere. Hvad pokker er forskellen. Laver den dubletter, hvis jeg vælger ikke at overskrive.

Fortsat god weekend! (Jeg skal nok huske at tage backup)



__________________
I am always right, unless I´m wrong.
Til top Vis jack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jack
 
eggers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 414
Sendt: 03 Juni 2011 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

'overskrive' - slå det op i en ordbog.

__________________
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Shelter 501 Mk. II, Supra Sword.
Til top Vis eggers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggers
 
jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 03 Juni 2011 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

eggers skrev:
'overskrive' - slå det op i en ordbog.

Gider du slå det op?


__________________
I am always right, unless I´m wrong.
Til top Vis jack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jack
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes