Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. april 2024 | 18:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Ingeniørens Hifi - Gallo Ref 3.1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 26
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 21 September 2011 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Velkommen til mit hifi på SU!




Nuværende setup:

Højtalere: Anthony Gallo Ref. 3.1

Forstærker: Primare CDI 10

DAC: Beresford TC-7510 med opgr. PSU

Pladespiller: Rega Planar 3 med RB300 arm

Højtaler-kabler: VDH MAGNUM Hybrid

Signalkabler: QED Qunex 1, QED Silver Spiral, Tara labs RSC Prime 2. gen

NAS: Western Digital MyBook Live 1 TB

Streaming: Boxee Box




Nyeste opstilling:




Updates:


Side 1: Mit første setup

Side 1: Garrad DD75

Side 3: Audiovector M3

Side 3: Indretning af værelse

Side 5: Audio Analogue Bellini og Donizetti

Side 6: Ny opstilling

Side 7: Nye kabler samt jumpere

Side 7: Audio Analogue Bellini MKII samt afkobling af apparater

Side 8: Dali Ikon 2 på prøve

Side 9: Argon TT-1

Side 10: Streaming

Side 11: Naim Nait 5i på prøve

Side 14: B&W CM8

Side 15: Kimber 12tc

Side 17: B&W 703

Side 20: Nyt tvmøbel + Hegel HD20

Side 23: Tannoy D70

Side 23: Denon POA-8000 Monoblokke

Side 25: Nyt Lytterum!

Side 25: Nye højtalere, nye omgivelser

Side 26: Primare CDI 10




Resten af denne præsentation er mit første indlæg! god fornøjelse og for nyeste billeder og ændringer, se sidste side i tråden
Håber i vil følge ihærdigt med og jeg vil sørger for at det vil blive så underholdene som muligt og HUSK:

Det er lyden det handler om!


____________________________________________________________ _________________________________________
       

Jeg startede min interesse for hifi for godt et halvt år siden, hvor jeg afhentede min første NAD 352 forstærker på 2x80 watt
og dertil købte jeg et sæt dali 850, med et sæt billig kabler. Opstillingen var ikke særlig optimal, da højtalerne var meget
store til mit værelse og jeg egentlig ikke havde styr på, hvad lyd man fik ud af hvilken placering! så de blev mast ind i et
hjørne hver, ikke så langt fra hinanden og med forstærkeren blottet lige under tvet for interference.




Jeg lærte senere en del og forbedreinger kom til! NAD'en blev senere skiftet ud med den nuværende Cambridge forstærker
og det er kun gået fremad derfra!

Ude til venstre står den pladespiller jeg nu har på et bord der kun er en midlertidig løsning indtil jeg har fået købt et
ordentligt rack til alt mit udstyr. Pladespilleren er heller ikke særlig speciel og skal også udskiftes.


Her ses min Cambridge 740A Forstærker med min Cambridge Audio DAC 3. Er både meget glad for forstærkeren og DAC'en
så jeg forudser ikke nogen udskiftninger der, kablerne imellem derimod - de skal udskiftes! Det er nogle billige jeg har
forbundet dem med indtil videre.


Jeg Har lige nu et sæt Dali 850 som jeg faktisk er ret tilfreds med, dog ville jeg gerne have smidt en effektforstærker på
dem, da de skal ha MEGET strøm før de lyder godt.


Membranerne er pæne og er ikke møre.


Bagsiden af mine højtalere, de er bi-wirede med et tara labs omni st prism biwire cable hvor jeg har påsat hicon banana
plugs. Stikkene er faktisk i utrolig god kvalitet, dog syntes jeg kablet holder lidt igen


Det var mit hifi! der vil selvfølgelig blive opdateret når jeg får mere udstyr. Dalierne står også til udskiftning da jeg godt
kunne tænke mig at prøve noget nyt!

kommenter gerne og kom med idéer til forbedringer! :)

LAC
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 432
Sendt: 21 September 2011 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Pænt setup, hvilken pladespiller er det?
Vil kraftigt anbefale at du får de højttalere væk fra væggen og hjørnet!
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 21 September 2011 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

jeg har testet lidt med højtalerne rundt omkring og jeg finder faktisk den bass de levere derfra ganske god :) dog er det hele ikk sat op endnu og jeg overvejer kraftigt at skifte højtalerne ud :)

men jeg kan ikke helt finde ud af hvor langt jeg skal have dem væk fra væggen?

Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2039
Sendt: 21 September 2011 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Hej Loud and Clear.

Det er dejlige højttalere du har der. Dog vil jeg anbefale at få dem lidt længere fra hinanden, og fra bagvæggen, som jacobjron
også skriver.
Det kan godt være at pladespilleren skal flyttes, men jeg vil stadig anbefale det.
Du skal også huske at fjerne kortslutningsbøjlerne ved dine højttalerterminaler, hvis din bi-wiring skal give lidt mening.
Jeg undres også lidt over den kondensator der sidder udvendigt. Hvorfor har du den siddende?

mvh

Præsten

__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 21 September 2011 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Hvor stort er rummet? Ud fra billederne at dømme, ser det ikke så stort ud, så det er sikkert begrænset hvor mange muligheder du har, for en optimal placering af højttalerne.

Der findes ikke noget facit for, hvor langt højttalerne skal placeres fra bag- og sidevægge. Der er mange faktorer der spiller ind her, bl.a. akustikken, højttalerne i sig selv og størrelsen på rummet. Men prøv at lege lidt med det, jo længere du flytter højttalerne væk fra væggene, jo mere "korrekt" vil lyden blive. Det skyldes typisk at bassen bliver mindre dominerende, men mere "tight" og "præcis".

Grunden til at du oplever mere bas, når højttaleren står placeret i hjørnet, er fordi lyden reflekteres af bare og hårde overflader, som f.eks. dine vægge. Når lyden reflekteres, så forstærkes især de lavere frekvensområder, som får lydtrykket til at stige, og dermed gør de lave frekvenser nemmere at høre.

Det kan både være en fordel og en ulempe, men det er én af de ting, som man altid bør være opmærksom på. Jeg har i flere tilfælde oplevet, at folk med meget små højttalere, som ikke er i stand til at lavere den ønskede mængde bas, bevidst har placeret højttalerne tættere på bag- og sidevæggene, for netop at forstærke de lave frekvenser og hermed opnå en følelse af, at højttalerne spiller mere bas, end de reelt set gør. Det kan altså, i nogle tilfælde, udnyttes og bruges som en slags fin-tuning. For de fleste plejer problemet dog at være omvendt, nemlig at højttalerne leverer for meget bas, i forhold til rummets størrelse.

Hvis du stadig er i tvivl om, hvad det helt præcis vil gøre, at rykke din højttaler ud af hjørnet, så prøv følgende:

Stil dig ind i et hjørne, med ansigtet ud i rummet. Når du står i hjørnet, så tal ved nogenlunde samme lydniveau, som du plejer at høre musik ved, mens du stille og roligt bevæger dig ud i rummet og væk fra hjørnet. Mens du står helt inde i hjørnet, vil du formentlig opleve lyden som værende meget indelukket og unaturlig. Jo længere ud i rummet du kommer, jo mere frigjort og "korrekt" vil lyden blive.

Det er nemt, gratis og burde give dig en god forståelse af, hvor meget det rent faktisk har at sige. God fornøjelse med det.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 21 September 2011 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

endelig et svar på om jeg skulle have dem siddende! :) de ryger af med det samme!
kondensatoren har jeg ikke den fjerneste anelse om hvorfor er der, den var der da de blev købt men jeg har ikke turde fjerne den, den sidder kun på den ene højtaler med ikke den anden - kunne du forklarer mig hvad den skulle gøre ? :)

den ryger også af og jeg flytter lidt rundt på det hele :)

Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 21 September 2011 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

og tak for det gode råd wildstyle! :) jeg vil prøve det og se hvad jeg kan gøre :)

rummet er ca 14 m2 :)

Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 21 September 2011 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

så kom jeg hjem og kunne få leget lidt med tingene! efter mange timers eksperimentering og flytning af højtalere endt jeg med
at stille dem sådan her hvor jeg fik hentet en meget mere naturlig bass og pænere mellemtone:


derudover røg kondensatoren af samt bøjlerne bag på højtalerne:


hav en fortsat god aften
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 30 September 2011 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

så fik jeg endelig hentet en ordentlig pladespiller! nu kan LP'erne endelig blive spillet med den værdighed de fortjener:



Pladespilleren er en Garrad DD75 og spiller som en drøm! :)



Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 30 September 2011 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Det er jo en dejlig spille du dér har fået loudandclear. God fornøjelse med den.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 30 September 2011 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

ja den er nu ret dejlig :) nu skal den også bare have et rack at stå på

undskyld billedernes ringe kvalitet men de er taget med en gammel telefon. når jeg har fået fat i et kamera tager jeg nogle
ordentlige billeder
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

og så kom der en ny herre i huset! kan i gætte hvad for en det er?
det er en effektforstærker så meget kan jeg sige


de skarpe har nok spottet det er en NAD og det er rigtigt: en NAD C270 som jeg har bi-ampet med min Cambridge
forstærker. så nu tager min cambridge sig af bassen og NAD'en tager sig af mellemtone og diskant!


dette har dog resulteret i at nu står både min DAC og pladespiller på gulvet, det vil der self blive lavet om på med et nyt
rack snarest


og så lige et billede af min DAB/FM/internet radio fra Clint. den gør det faktisk umådeligt godt til den beskedne pris! og hvis
du kan leve med den meget plastik agtige fjernbetjening så syntes jeg klart man burde give den et lyt!


det var alt for nu! jeg vender self tilbage med mere så snart der sker ændringer.
god aften!
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
Maximilian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Ser fint ud - har du forsøgt at sætte højttalerne længere fra hinanden for at få lidt større lydbillede?
Til top Vis Maximilian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximilian
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

da mit rum ikke er så stort har jeg ikke mulighed for at skubbe dem længere fra hinanden :)
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 11 Oktober 2011 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

så er der da også kommet signalkabler ind af døren
nemlig et sæt QED Qunex Silver til mellem min DAC og forstærker, og et sæt QED Qunex 1 til mellem min effektforstærker og
integrerede forstærker.

jeg har haft lidt tid til at lytte lidt og syntes jeg mangler lidt mellemtone, bl.a elguitaren bliver meget fraværende, nogen forslag
til dette problem? :)
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 11 Oktober 2011 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

byt om på NAD og Cambridge så din Cambridge trækker mellemtone/diskant og NAD til bassen. Se om ikke det hjælper på
mellemtonen. Dobbeltcheck ellers at højttalerne ikke er i modfase, og så er der nogen der mener at det gør en kæmpe forskel
at strømstikkene sidder rigtigt så fase er i fase.

God fornøjelse.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 12 Oktober 2011 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

......eller også er de nye kabler pseudo balanceret. Se efter om der ikke er pile, der markerer retningen på dem. Den ekstra stel omkring + og- skal være i sende enden på et apparat. Pilen viser signalretning ud fra apparat og frem til næste apparat. Man kan tit høre pænt forskel på hvad vej disse kabler vender og om de vender rigtigt. Det kan være årsag til den svagere mellemtone du oplever.  

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 12 Oktober 2011 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

tusind tak for svarene!

rskriver:
jeg har ikke fået skrevet det endnu men jeg har fået byttet om så det er Cambridgen der tager mellemtone og diskant (kæmpe fordel og langt blødere lyd, MEGET mere behageligt)
og så har jeg lidt problemer med at finde ud af hvornår mine apparater sidder i modfase, for jeg kan ikke rigtig hører det, det eneste jeg ved ikke sidder i modfase er min effekt da jeg fik et ordentlig rap over nallerne da jeg rørte ved den da den sad i modfase. har du en god metode ellers?

allanowich:
jeg husker ikke umiddelbart noget om retningsbestemmelse på kablerne men jeg giver da et ekstra kig når jeg kommer hjem!
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 12 Oktober 2011 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Jo, du har skrevet, at du byttede om på forstærkerne og beskrevet dine oplevelse med det. Det med modfase er du kommet rigtigt ind på ved berøring. Det er nemlig på denne måde du tit kan finde den rigtige netfase. Pil alle signal kabler fra, så der ikke er stel i mellem apparaterne. Lad derefter et par fingre glide hen over chassiet og mærk om det summer i dem. Vælge den vej i netstikket, som giver mindst summen eller det er helt væk, så har du den rigtige netfase. Man kan også købe en lille føler fra Elfix til dette brug.

Når signal kablerne sidder i, vil stelstrømme løbe i disse og forstyrre musik signalet. Derfor er det en god ide, at få korrekt netfase.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 12 Oktober 2011 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

tak for rådet! jeg vil forsøge det når jeg kommer hjem og kigge på kablerne bagefter også, skal min DAC/Pladespiller også sidde rigtigt i stikket eller er den irrelevant?

jeg skriver senere når jeg har fået leget med stik, om lyden har ændret sig i mellemtone området!
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 

Side af 26 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes