Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 07:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: El cheapo aktiv digitalt filter system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg er så småt ved at have samlet sammen til at lave et system med digital delefilter.

Jeg har først købt et sæt Coral V højtallere (900kr), mest af alt fordi jeg vil teste mellemtonen. De spiller rimeligt, men jeg tror der er en del mere at hente med digitalt filter.

http://audio-database.com/CORAL/speaker/x-v-e.html

Jeg har målt lidt på dem, og fjernet diffusor på den ene side, omkring 5KHz har de en kort eftersvingning, men derudover er forvrængning meget lav fra 500Hz-5KHz.

Deværre havde jeg et uheld med en flyvende magnet det fik trykket domen ind . Efter dette har enheden en tydelig ringning ved 10KHz, men ellers ser frekvensgang og forvrængning stadig nogenlunde ud. smider nogle målinger op senere. Vil foretage samme indgreb på anden mellemtone(bortset fra det med magneten ).

I går fik jeg så krejlet en Denon AVR 3805 surround receiver, som efter hvad jeg kunne læse skulle have hæderlig lyd(1500 kr). skal bruge de 6 kanaler til aktiv drift, så bruger ikke surround funktionalitet. men umiddelbart virkede det som billigste rimelige løsning hvor man også får 6 kanals volumen kontrol:

http://www.avland.co.uk/denon/avr3805/avr-3805.htm

 

Jeg har et Audiotrack prodigy 192 lydkort jeg ikke bruger, og mon ikke jeg kan finde en gammel PC i kælderen, kravet er bare at den skal køre XP, min opris 0kr, men hvis jeg siger 1000kr, tror jeg man vil kunne få noget tilsvarende.

http://www.audiotrak.net/products/prodigy192/

Sidst men ikke mindst har jeg investeret i allocator, som skal bruges som delefilter (149$). Prisen er hurtigt sparet ind, hvis man tænker på hvad kvalitets delefilter koster. Derudover er der mange muligheder i digitalt filter, samt muligheden for let skifte af delefrekvens stejlhed, timedelay osv.

http://www.thuneau.com/allocator.htm

Så pris omkring 4500kr, er spændt på resultatet. Planen er at projectet gradvis skal opgraderes, til bedre højtalere, forstærkere osv.

Stay tuned for målinger med mere .

 



__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
DYILars
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Super spændende og kreativt! Hvordan fandt du lige ud af at det skulle gå ud over en Coral-højttaler? Mon ikke du kan få meget mere ud af den? Bare det at få samme (eller afstemt) niveau på mellemtone og diskant, som på bassen vil vel gøre underværker. Og den er afstivet og alting... I øvrigt kan jeg stadig godt lide det  70'er - 80' look. Hvad regner du med at stable dem op på?

__________________
Den må godt brænde, bare den ikke ryger hele tiden!
Til top Vis DYILars's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DYILars Besøg DYILars's Websted
 
Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1252
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Hej LGrau,

Det lyder da spændende med alt det digitalis

Men lige et spørgsmål. Hvordan skaber du de 6 kanaler? Jeg kan godt se der står 8 kanaler på dit lydkort men hvis jeg tæller
udgange såååå......

Er spændt på fortsættelsen ;-)

__________________
Rør med følelse og horn i panden :-)
Til top Vis Flemming's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flemming
 
finnogangela
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Godt initiv, Lennart :-)

(Må lige starte med at kommentere audio-database.coms fantastiske oversættelser til engelsk; de er altid kryptiske, men den hér tager prisen: "aimed at correspondence to digital sauce" - det er god værkstedshumor :-)

Har selv luret på de pc-baserede løsninger - men det var først da jeg læste dette indlæg om at bruge onboard audio, Thuneau Allocator og en Surround receiver med "external decoder" inputs at tiøren om at undgå en stak effektforstærkere faldt..

Tillykke med din Denon-krejling; meget power for pengene :-). Virker løsningen, er der gode muligheder for at få massiv effekt til en billig penge, når vi nu ikke skal bruge dekodning af de nye lydformater.

Som start på Pc-løsning (med Allocator - med Accourate ser det ud til at være mere omstændeligt, især hvis man ønsker 96 eller 192 khz playback) er 6/8 kanals lydkort åbenbart oplagt - og da lydkortet klarer DA konverteringen, er der mulighed for at optimering; har selv luret på et af følgende:

Auzentech X-Fi Prelude 7.1
ASUS Xonar D2
Auzentech X-MERIDIAN 7.1 2G

- hvoraf invertfald førstnævnte er med de meget roste AKM 4396 Dac´s (X-MERIDIAN 7.1 2G er billigere, men det er ikke lykkedes mig at finde ud af, hvilke Dac´s, der benyttes).

Samme Dac´s sad i det nu desværre udgåede Club 3D Theatron DTS og en tysker har lavet et "passive out mod" som han beskriver som værende bedre end hans:
1.Pioneer stable platter highly tweeked and with tube output stage.
2.DDDac with quality parts
3.DIY Usb dac with PCM2707 and TDA1543
4. Oppo 971 tweaked with Rubycon ZL all over and a custom active stage with THS4032 opamps.

Han er nu gået over til et billigt Envy24HT kort (Hercules Fortissimo4) hvor han vil tappe I2S signalet og via LVDS føde 3 AK4396 boards http://www.diyaudio.com/forums/pc-based/176718-choosing-7-1- soundcard-active-crossovers-new-post.html ; så flyttes clockingen væk fra lydkortet, men vi er jo så også på vej væk fra en "El Cheapo" løsning og én, hvor man skal kunne en del DIY.

I den boldgade er der jo også EXA´s eller TPA´s kommende USB-I2S konvertere og f.eks en Buffalo lll 8 kanals Dac; nok til et 4-vejs system og brugbart med Allocator og en Surround receiver.

Jeg glæder mig spændt til forsættelse og er så småt ved at være klar hér med et par Dali 18 og en Denon 3802 - mangler bare Allocator og evt. et bedre lydkort end mit onboard :-)






Til top Vis finnogangela's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finnogangela
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 27 Oktober 2011 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

DYILars skrev:
Super spændende og kreativt! Hvordan fandt du lige ud af at det skulle gå ud over en Coral-højttaler? Mon ikke du kan få meget mere ud af den? Bare det at få samme (eller afstemt) niveau på mellemtone og diskant, som på bassen vil vel gøre underværker. Og den er afstivet og alting... I øvrigt kan jeg stadig godt lide det  70'er - 80' look. Hvad regner du med at stable dem op på?

Tja det var mest af nysgerrighed, havde læst en del godt om Yamaha Ns-1000 monitor, og fandt en der mente at Coral var ligeså god.

Yamahaerne sælges til ublu priser, så jeg ville prøve det billige alternativ .

Jeg har en lille forkærlighed for hårde membraner, og tror der er gode muligheder hvis de benyttes i området uden opbrud.

Har en Ikea Expedit reol. kommer herpå i første omgang, billeder kommer senere.

 

 

 



__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 27 Oktober 2011 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Flemming Skov skrev:
Hej LGrau,

Det lyder da spændende med alt det digitalis

Men lige et spørgsmål. Hvordan skaber du de 6 kanaler? Jeg kan godt se der står 8 kanaler på dit lydkort men hvis jeg tæller
udgange såååå......

Er spændt på fortsættelsen ;-)

Ingen woodoo her, der er 4 stereo jacks ud .

Kan være vi skal give dit anlæg et skud digitalis også?  kunne være skægt at forsøge. Det er overkommeligt at slæbe udstyret med..



__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
Bjornstad
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 December 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 27 Oktober 2011 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Følger lige med her, ser mægtigt spændende ud. :)
Til top Vis Bjornstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjornstad
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 27 Oktober 2011 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Her er et par billeder, for at få en fornemmelse af setup'et.
Undskylder billedkvaliteten, men var doven og brugte Iphone :

Jeg kommer til at mangle nogle HT kabler, så gik gang i en lille

Igen, holdes omkostningerne nede. Havde lidt netkabel liggende, aner ike hvad det koster:
Placeringen af receiveren er ikke optimal, så kablerne er forholdsvis lange, 6-7meter/styk.
Men det ser ikke godt ud med Denon monsteret under Fjernsynet


Lige et par billeder af stuen, der endnu ikke er godt dæmpet(endnu), og trænger til maling(er flyttet for en måneds tid
siden).
Målene er ca 4.7m x 4.7m og 3 meter i højden, med åbning til spisetue af samme størrelse i venstre side.

Bemærk placeringen af Denon, der er optimal når man går efter en god varm lyd


Billedet snyder lidt Coral'erne er noget større end det lader til her (fjernsynet er 47")


Det obligatoriske sweetspot billede med strømper , ja man sidder for lavt i sofaen. men det går nok at hente en stol for
seriøs lytning.


Coral ori uden stof:


Modificeret mellemtone i venstre side, er næsten synd, men skulle lige lege lidt.:


Som sagt blev domen ramt af en Neodyn magnet da jeg var lidt uforsigtig, fik rettet det nogenlunde ud, men det kan
desværre måles


__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 27 Oktober 2011 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

finnogangela skrev:
Godt initiv, Lennart :-)(Må lige starte med at kommentere audio-database.coms fantastiske
oversættelser til engelsk; de er altid kryptiske, men den hér tager
prisen: "aimed at correspondence to digital sauce" - det er god
værkstedshumor :-)Har selv luret på de pc-baserede løsninger - men det var først da jeg læste
dette indlæg om at bruge onboard audio,
Thuneau Allocator og en Surround receiver med "external decoder" inputs
at tiøren om at undgå en stak
effektforstærkere faldt..


Fantastisk oversættelse

Tiøren faldt først for mig i denne uge Grunden til jeg købte Coral var blandt andet også fordi jeg kunne se det havde
lange udsigter: Skulle anskaffe 3 effektrin, og lave en 6kanals volumen kontrol. Så jeg ville bare have noget at spille på..

Der er dog ikke alle surround receivere der har indgange for alle kanaler. På Denon kan man slukke for alle de digitale
kredse når der køres extern audio. (Pure direct).

Jeg var overrasket over hvor meget surround receivere falder i pris i forhold til rene effektforstærkere, hvilket også kun
gjorde beslutningen endnu lettere.

finnogangela skrev:

Tillykke med din Denon-krejling; meget power for pengene :-). Virker løsningen, er der gode muligheder for at få massiv
effekt til en billig penge, når vi nu ikke skal bruge dekodning af de nye lydformater.Som start på Pc-løsning (med Allocator -
med Accourate ser det ud til at være mere omstændeligt, især hvis man ønsker 96 eller 192 khz playback) er 6/8 kanals
lydkort åbenbart oplagt - og da lydkortet klarer DA konverteringen, er der mulighed for at optimering; har selv luret på et af
følgende:Auzentech X-Fi Prelude 7.1 ASUS Xonar D2 Auzentech X-MERIDIAN 7.1 2G - hvoraf invertfald førstnævnte er med
de meget roste AKM 4396 Dac´s (X-MERIDIAN 7.1 2G er billigere, men det er ikke lykkedes mig at finde ud af, hvilke Dac´s,
der benyttes).Samme Dac´s sad i det nu desværre udgåede Club 3D Theatron DTS og en tysker har lavet et
"passive out mod" som han beskriver
som værende bedre end hans:1.Pioneer stable platter highly tweeked and with tube output stage.<div
id="lhid_comment_1">2.DD<wbr>Dac with quality parts3.DIY Usb dac with PCM2707 and TDA1543 4. Oppo 971 tweaked
with Rubycon ZL all over and a custom active stage with THS4032 opamps.Han er nu gået over til et billigt Envy24HT kort
(Hercules Fortissimo4) hvor han vil tappe I2S signalet og via LVDS føde 3 AK4396 boards

http://www.diyaudio.com/forums/pc-based/176718-choosing-7-1- soundcard-active-crossovers-new-post.html
; så
flyttes clockingen væk fra lydkortet, men vi er jo så også på vej væk fra en "El Cheapo" løsning og én, hvor man skal kunne
en del DIY. I den boldgade er der jo også EXA´s eller TPA´s kommende USB-I2S konvertere og f.eks en Buffalo lll 8 kanals
Dac; nok til et 4-vejs system og brugbart med Allocator og en Surround receiver.Jeg glæder mig spændt til forsættelse og er
så småt ved at være klar hér med et par Dali 18 og en Denon 3802 - mangler bare Allocator og evt. et bedre lydkort end mit
onboard :-)


Jeg forventer ikke mit soundcard er specielt godt, men det er samme chip som i ESI Juli@ der har fået ode test.

det er også Envy24HT chip, så kan da være jeg skal prøve tappe I2S signalet, og lade lade det køre som slave, med master
clock fra extern DAC board.. Men som du nævner er det nok lidt væk fra den billige(lette) løsning.

Ellers er det nok EXA eller buffalo der skal bruges på længere sigt, er også lidt lun på Asus sonar Essence, der stadig er
billig, og nok er klasser bedre end mit kort. Hvis man lige lavede en diskret I/V konverter tror jegdet vil være fremragende
.
asus

__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 03 November 2011 kl. 03:12 | IP-adresse registreret  

Er så småt begyndt.

Som appetitvækker kommer lige en måling. afruldning over 10KHz skyldes microfon.

Fasegang er stiplet. Ser allerede fornuftigt ud (og lyder det også )

Der er gated så respons under 300Hz er ikke korrekt her, delefrekvens 4KHz og 500Hz



__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 03 November 2011 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Tådopretter du skal bare have en ny diskant, går ikke i længden at du ved diskanten har været trykket ind, det påvirker lyden og gør at du ofte vil tænker,fokusere på at diskanten har været trykket ind og ikke fungere 100% optimalt, istedet for at nyde musikken
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 03 November 2011 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Tådopretter du skal bare have en ny diskant, går ikke i længden at du ved diskanten har været trykket ind, det påvirker lyden og gør at du ofte vil tænker,fokusere på at diskanten har været trykket ind og ikke fungere 100% optimalt, istedet for at nyde musikken

Ja du har helt ret, det er godt nok mellemtonen der er trykket ind.Men det ser faktisk ud til det ikke er kritisk da der deles stejlt til diskanten.

Lad os se når jeg kan sammeligne med anden side..

Jeg vil lave et mere ambitiøst højtaler system senere, og det bliver med anden mellemtone  

 

 



__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 07 November 2011 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har omsider fået sat setuppet op i stereo, og har et par førstehåndsindtryk.

Lyden er yderst behagelig, men stadig detaljeret, at kalde den analog er ikke helt i skoven, hvilket er lidt paradoksalt, da det
hele foregår digitalt



En af grundene til den behagelige varme lyd skyldes helt sikkert at systemet er justeret til at gå ned omkring 20Hz med
roomgain, at få den helt dybe bas med betyder en del.

Jeg har lukket refleksporten og med forstærkerens direkte "greb" om basenheden, er der virkelig kontrol på de dybe
oktaver

Så indtil videre er jeg yderst tilfreds og har svært ved at se hvilket setup til prisen der kan matche det.

jeg kunne dog ønske et mere skarptegnet 3d perspektiv, men tror at det også skal tilskrives lytterummet, der gevaldigt
mangler dæmpning. (og tildels højtaler enhederne/kabinetter, jhvor der bestemt også er potentiale for forbedringer)

Kunne være interessant at teste i andre omgivelser.

__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
MHenckel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 175
Sendt: 07 November 2011 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Prøv at deaktivere fase korrektionen i Allocator. Den har en fejl som gør at fase korrektions kan give lidt knas i lyden specielt når
du korrigere langt ned i frekvens. Det er helt gratis at prøve
Til top Vis MHenckel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MHenckel Besøg MHenckel's Websted
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 07 November 2011 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Hej Lennart.

Det ser sq godt ud. Så er du endeligt kommet godt i gang, siden sidst.

Har Du prøvet at vinkle højttalerne utallige gange for at finde 3d perspektiv? Det kan jeg anbefale at lege med.

Ellers er her alt som det skal være. Jeg har rodet lidt med subben igen.. Ja jeg kan jo ikke lade være..

Så nu deler jeg højere og har justeret fasen og sat volumen lidt ned. Nu er der kommet buttkicker effekt selv ved lav volume
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 07 November 2011 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

MHenckel skrev:
Prøv at deaktivere fase korrektionen i Allocator. Den har en fejl som gør at fase korrektions kan give
lidt knas i lyden specielt når
du korrigere langt ned i frekvens. Det er helt gratis at prøve


Tak for hint, har af og til oplevet lidt knas, men troede egentlig bare det var når jeg belastede PC'en for meget. Men er ikke
et generelt problem jeg har.

Jeg har også eksperimenteret med og uden fase korrektion, troede egentlig at der var tydelig forskel, hvilket der ikke er i
mit setup.

Jeg bilder mig ind der er forskel men fejler i mine egne blindtest



__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 07 November 2011 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:
Hej Lennart. Det ser sq godt ud. Så er du endeligt kommet godt i gang, siden sidst. Har Du
prøvet at vinkle højttalerne utallige gange for at finde 3d perspektiv? Det kan jeg anbefale at lege med. Ellers er her alt som
det skal være. Jeg har rodet lidt med subben igen.. Ja jeg kan jo ikke lade være.. Så nu deler jeg højere og har
justeret fasen og sat volumen lidt ned. Nu er der kommet buttkicker effekt selv ved lav volume



Nej så langt er jeg ikke nået endnu, kan sagtens være en del at hente på den konto. Mangler også at få tjekket
powerresponce.

Men jeg nyder fleksibiliteten i digital filteret, og det er muligt at lave forskellige opsætninger, efter hvad humør men lige er i.

Jeg har et meget dødt rum på 2. sal, på et tidspunkt får jeg lige slæbt udstyret derop. jeg håber perspektivet
falder bedre på plads deroppe. Ender med Familien ikke ser mig mere

Buttkicker effekt ved lav volumen   , har du fået lavet et ordentligt peak ved i den øvre bas   

__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 08 November 2011 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Lige et opdateret billede af frekvensgangen (husk over 12K er det mic det falder)

Som det kan ses falder niveauet svagt fra 500 -> 12KHz, hvilket er mest behageligt i stuen, nok også derfor jeg har den varme
lyd.

der er også en måling af basresponse med og uden korrektion, der er ca hævet 10dB i bassen. i rummet går det liniært ned til
28Hz hvorefter frekvensgangen falder brat.

Linært er selvfølgelig så meget sagt, da jeg måler i et rum så der er pukler og dale.    Men niveuet er omkring 0dB ved
28Hz.



__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 08 November 2011 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

For en god ordens skyld kommer frekvensgangen, unsmoothed med hele efterklangen her:





__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
D A O
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2466
Sendt: 08 November 2011 kl. 02:42 | IP-adresse registreret  

Faktisk spændende ide

Hvad kan man få ud af lidt og stadig være godt !

Det kunne godt inspirere mig - tak



__________________
vh Hans Lund

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes