Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 00:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Beolab 6000 vs. 8000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Topp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 August 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 100
Sendt: 18 December 2011 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Er efter mange år i "gamle dage" med B&O, igen blevet den glade ejer af Beosound 3000 og Beolab 6000. Det spiller da også fint . . sådan da. Jeg vil
kalde Beolab 6000 en udpræget spisestue-højttaler. Min plan var faktisk også Beolab 8000, men faldt over et godt tilbud . Det jeg så vil spørge
om er, at . . .efter at have forkastet ideen om Penta III, som jeg mener tiden efterhånden er løbet fra . . .er der så meget mere at hente i Beolab
8000 end 6000 ?. Mener ikke jeg vil ofre et sæt Beolab 9 . . . .dér står jeg nok af.
Til top Vis Topp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Topp
 
Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 18 December 2011 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Min erfaring er ja der er forskel på de to modeller, BL8000 spiller med noget mere fylde og meget større lydbillede end den mindre BL6000. Derudover kan du spille højere med en BL8000 uden den vil have tendens til at blive så skinger og tynd i lyden som BL6000.

__________________
Mmmm VTEC!
Til top Vis Peter VTEC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter VTEC Besøg Peter VTEC's Websted
 
Topp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 August 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 100
Sendt: 18 December 2011 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Peter VTEC skrev:
Min erfaring er ja der er forskel på de to modeller, BL8000 spiller med noget mere fylde og meget større lydbillede end den
mindre BL6000. Derudover kan du spille højere med en BL8000 uden den vil have tendens til at blive så skinger og tynd i lyden som BL6000.


Det lyder som noget jeg skal kigge nærmere på . . . tak
Til top Vis Topp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Topp
 
Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 18 December 2011 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Husk hvis du går på brugtmarkedet at der kom en "ny" version af BL8000 i 2003, og ligeledes at de nu hedder BL8002 fra nye hos B&O og er blevet teknisk opdateret

__________________
Mmmm VTEC!
Til top Vis Peter VTEC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter VTEC Besøg Peter VTEC's Websted
 
Topp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 August 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 100
Sendt: 18 December 2011 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Peter VTEC skrev:
Husk hvis du går på brugtmarkedet at der kom en "ny" version af BL8000 i 2003, og ligeledes at de nu hedder BL8002 fra nye hos B&O og er blevet teknisk opdateret

 

Jeps, så langt er jeg kommet - men tusind tak for info . Et par nye 8002 bliver det ikke til, men et par MkII burde være inden for rækkevidde

Til top Vis Topp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Topp
 
SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 18 December 2011 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Kan godt anbefale 8000 med de forbedrede basser
Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ
 
Topp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 August 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 100
Sendt: 13 Januar 2012 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Okay . . . .så fik jeg endelig støvet et sæt Beolab 8000 op. Det er '06'ere . . . .19xxxxxx. Ja, der er bestemt en verden til forskel fra Beolab 6000. Jeg
skal dog vænne mig til en lidt påtrængende lyd. Minder mig om de disco-højttalere man købte som knægt i den nærmeste brugs. Noget med kæmpe
spredningsgitter foran diskanten og under en tusse for et sæt. Jeg mener det sgu. . . . Spids diskant med masser af S-lyde og en mudret bas

Det er da muligt det hjælper hvis de står mere frit eller ?. De er FORBANDET flotte . . . .dét kan man da ikke tage fra dem

En helt anden vinkel er, at jeg er blevet for vant til den MEGET tilbagelænede lyd fra Beolab 6000
Til top Vis Topp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Topp
 
Topp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 August 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 100
Sendt: 14 Januar 2012 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Det var så førstehåndsindtrykkket. Der er efterfølgende leget med indstillinger og placering, og må sige jeg er fuldt ud tilfreds. De spiller fint med god
autoritet, og RIGELIGT højt til vores brug. Bassen var nærmest for meget ( ja utroligt ikk ), men med nuværende placering og bassen på +1 og
diskant på 0 er det perfekt
Til top Vis Topp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Topp
 
Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 14 Januar 2012 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne heller ikke genkende din beskrivelse af BL8000, jeg mener nemlig de har en lyd som bestemt ikke gør nogen fortræd, måske ikke ligefrem "rigtig HiFi" men en lyd som mange vil mene er behagelig at lytte til.

Godt du fik lyden på plads til sidst, for den er bestemt en bedre højtaler end BL6000 er



__________________
Mmmm VTEC!
Til top Vis Peter VTEC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter VTEC Besøg Peter VTEC's Websted
 
Topp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 August 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 100
Sendt: 14 Januar 2012 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Peter VTEC skrev:

Jeg kunne heller ikke genkende din beskrivelse af BL8000, jeg mener nemlig de har en lyd som bestemt ikke gør nogen fortræd, måske ikke ligefrem "rigtig HiFi" men en lyd som mange vil mene er behagelig at lytte til.

Godt du fik lyden på plads til sidst, for den er bestemt en bedre højtaler end BL6000 er

 

Ja Beolab 8000 er helt klart mere anvendelig . . .all round. Der er nu kommet fysisk tilstedeværelse af musik - før var der kun baggrundslyd . Nå det så er sagt, så er Beolab 6000 et behageligt bekendtskab der intet fylder, men man kommer til at savne punch hvis man også engang imellem lytter intenst til musik, og ikke bare har det som baggrundslyd.

Til top Vis Topp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Topp
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes