Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 17:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Nedjustering af bias på Vincent blokke (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 28 December 2011 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

og nu var der så 10-11 linier der drejede sig om nedsætning af bias pga strømbesparelse og 1 linie med stilen ...samt en udtale om at økonomi var vigtigere end andre faktore ...
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted
 
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 28 December 2011 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Nå - back to bsiness. ;-)

Her er to billeder som jeg lige har taget af den ene blok.

Jeg vælger at linke til billederne, istedet for man ser dem i indlægget her, da man kun ser billeder i 640x480 i indlæggende, af ellers de 2560x1920 som mine er i, for du bedre kan se detaljerne.

http://www.worldofhifi.com/vincent991/vincent991_1.jpg

http://www.worldofhifi.com/vincent991/vincent991_2.jpg

Der er 24 TOSHIBA transistor i hver blok.

Og da der ikke kan spottes nogle drejepotmeter på printet til justering af hverken DC offset eller BIAS, må det være en modstand med fast værdi, som Vincent har valgt at benytte. Så er det bare at spotte den, og finde en passende værdi som erstatning.

 - Men tror ikke det her bliver nemt, hvis ikke man har kendskab til vincent´s kredsløbet her, eller ligger inde med et diagram, som jeg slet ikke kan hitte nogle steder.

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 28 December 2011 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

savle salve salve ....elsker hold kæftbolsjer i den mængde he he ....meeeen er jo fattig pensionist ...vil du opdage hvis de forsvinder lige omkring et besøg til kaffe af mig ggg ....ps tager selfølgelig kager med ;o)
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted
 
heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 28 December 2011 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

ud over det kan jeg ikke se at du skulle ku manuelt justerer bias uden at skifte dele 
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted
 
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 28 December 2011 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

heltedellen skrev:
ud over det kan jeg ikke se at du skulle ku manuelt justerer bias uden at skifte dele 

Hvilket jeg også selv var inde på her:

DJ Green skrev:
Og da der ikke kan spottes nogle drejepotmeter på printet til justering af hverken DC offset eller BIAS, må det være en modstand med fast værdi, som Vincent har valgt at benytte. Så er det bare at spotte den, og finde en passende værdi som erstatning.

 - Jeg hopper i køjen. ;-)

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 28 December 2011 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

sov godt hopper også selv ss

Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 30 December 2011 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

hej dj green

jeg har selv to stk vincent sp 991+, og jeg har aldrig målt forbruget på dem, men der står bagpå de bruger 1000w stk....så det er sku da fint hvis dine kun bruger 250w hver.....

jeg har dog rodet rundt på google på et tidspunkt, og fandt en amerikansk side hvor en også havde dem, og han havde fået monteret en omskifter bagpå så der kunne vælges mellem kla og a/b...det sidder der jo i de nyere sp 995 og sp 994

dette har jeg selv tænkt på...især hvis det kører og man ikke sidder intenst og lytter.....

ps. jeg er også meget glade ved mine, jeg har endda to stk xindak A600P kl.A til magnepan 3,6 også......de blir mere varme end vincent.....dog bruger de kun max 350w, men er også kun på 2*80w i 8ohm og 160w i 4ohm

vh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 30 December 2011 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Ja Vincent er nu gode blokke, har haft mine i et godt stykke tid og de er bare klippe stabile. :-D.

Det med der står 1000W bagpå, er det absolute max forbrug, det er ikke det konstante i dette tilfælde, da den ydermere kan levere 300W 8 ohm - 600W 4 ohm, - og hvist nok 800W i 2 ohm. i klasse B, så det er kun i de tilfælde hvor du præsser dem til klippegrænsen, at de så kan nærme sig de 1000W. ;-)

Det med de 250W er den konstante, som er i Klasse A. - Hvilket dine blokke også meget gerne skulle ligge på ca.

Det derfor den teknisk set stadig er en klasse A/B forstærker. Det der er forskellen ved denne blok frem for andre klasse A/B er bare den er skruget højrer op i Klasse A som så skulle være 100W, hvorimod typiske klasse A/B forstærkere er i området 5-20W klasse A (vil jeg tro)

Det med omskifteren, kunne netop også være ralevant, Det kræver så bare stadig lige vi finder modstanden som har med tomgangsstrømmen at gøre, som jeg netop er ved at efterspørge her. ;-).

Så må vi bare håbe vi nogensinde finder svaret, hehe. - Men det lader lidt til der blev lidt dødt i tråden her. Så der er nok ikke nogle der lige kan spotte modstanden :-(.

(Gør det heller ikke nemmere når man ikke kan skaffe diagrammet over forstærkeren)

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 November 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 30 December 2011 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Er det helt umuligt at fremskaffe et diagram over den ?

__________________
Basti@live.dk
Til top Vis highenden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af highenden
 
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 30 December 2011 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

highenden skrev:
Er det helt umuligt at fremskaffe et diagram over den ?

Det er ihvertfald ikke noget jeg overhovdet har kunne finde på nettet, og jeg er ellers god til at søge på nettet, som google etc. Og jeg kender ikke lige nogle som kan skaffe dem via radio branchen, for de burde jo kunne få dem hjem, ellers har de jo selv svært ved at reparere dem.

Har dog ikke lige ringet til nogle radio forhandler, eller Vincent selv, men forstiller mig ikke lige de uddeler dem?

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 November 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 30 December 2011 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

DJ Green skrev:

highenden skrev:
Er det helt umuligt at fremskaffe et diagram over den ?


Det er ihvertfald ikke noget jeg overhovdet har kunne finde på nettet, og jeg er ellers god til at søge på nettet, som google
etc. Og jeg kender ikke lige nogle som kan skaffe dem via radio branchen, for de burde jo kunne få dem hjem, ellers har de jo
selv svært ved at reparere dem.


Har dog ikke lige ringet til nogle radio forhandler, eller Vincent selv, men forstiller mig ikke lige de uddeler dem?




Nogle gange er de flinke til at sende en kopi af et lille stykke af diagrammet.

Jeg fik f.eks en lille del af et til en Powersoft effektforstærker via mail, men de ville ikke af med det hele, da der var
"fabrikshemmeligheder" i det

__________________
Basti@live.dk
Til top Vis highenden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af highenden
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 30 December 2011 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

DJ Green skrev:

Ja Vincent er nu gode blokke, har haft mine i et godt stykke tid og de er bare klippe stabile. :-D.

Det med der står 1000W bagpå, er det absolute max forbrug, det er ikke det konstante i dette tilfælde, da den ydermere kan levere 300W 8 ohm - 600W 4 ohm, - og hvist nok 800W i 2 ohm. i klasse B, så det er kun i de tilfælde hvor du præsser dem til klippegrænsen, at de så kan nærme sig de 1000W. ;-)

Det med de 250W er den konstante, som er i Klasse A. - Hvilket dine blokke også meget gerne skulle ligge på ca.

Det derfor den teknisk set stadig er en klasse A/B forstærker. Det der er forskellen ved denne blok frem for andre klasse A/B er bare den er skruget højrer op i Klasse A som så skulle være 100W, hvorimod typiske klasse A/B forstærkere er i området 5-20W klasse A (vil jeg tro)

Det med omskifteren, kunne netop også være ralevant, Det kræver så bare stadig lige vi finder modstanden som har med tomgangsstrømmen at gøre, som jeg netop er ved at efterspørge her. ;-).

Så må vi bare håbe vi nogensinde finder svaret, hehe. - Men det lader lidt til der blev lidt dødt i tråden her. Så der er nok ikke nogle der lige kan spotte modstanden :-(.

(Gør det heller ikke nemmere når man ikke kan skaffe diagrammet over forstærkeren)

det må jeg lige prøve at måle lidt på, mig bekendt trækker en klA max strøm hele tiden altså forbruget som der står bagpå de 1000w stk

vh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 745
Sendt: 30 December 2011 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Hvad sidder der på undersiden af printet af komponenter?



__________________
mvh
Ningbo
Til top Vis Ningbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ningbo Besøg Ningbo's Websted
 
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 30 December 2011 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:
DJ Green skrev:

Ja Vincent er nu gode blokke, har haft mine i et godt stykke tid og de er bare klippe stabile. :-D.

Det med der står 1000W bagpå, er det absolute max forbrug, det er ikke det konstante i dette tilfælde, da den ydermere kan levere 300W 8 ohm - 600W 4 ohm, - og hvist nok 800W i 2 ohm. i klasse B, så det er kun i de tilfælde hvor du præsser dem til klippegrænsen, at de så kan nærme sig de 1000W. ;-)

Det med de 250W er den konstante, som er i Klasse A. - Hvilket dine blokke også meget gerne skulle ligge på ca.

Det derfor den teknisk set stadig er en klasse A/B forstærker. Det der er forskellen ved denne blok frem for andre klasse A/B er bare den er skruget højrer op i Klasse A som så skulle være 100W, hvorimod typiske klasse A/B forstærkere er i området 5-20W klasse A (vil jeg tro)

Det med omskifteren, kunne netop også være ralevant, Det kræver så bare stadig lige vi finder modstanden som har med tomgangsstrømmen at gøre, som jeg netop er ved at efterspørge her. ;-).

Så må vi bare håbe vi nogensinde finder svaret, hehe. - Men det lader lidt til der blev lidt dødt i tråden her. Så der er nok ikke nogle der lige kan spotte modstanden :-(.

(Gør det heller ikke nemmere når man ikke kan skaffe diagrammet over forstærkeren)

det må jeg lige prøve at måle lidt på, mig bekendt trækker en klA max strøm hele tiden altså forbruget som der står bagpå de 1000w stk

vh velkommen

Det der står bag på er kun til oplysning om hvor meget man som max kan forvente den "kan" trække. Det gælder for alle forstærkere. - Det er ikke det konstante, heller ikke for ren klasse A. For hvis den skal køre i 4 eller 2 ohm, trækker den en større strøm. End de 8 ohm. som er normal opgivelserne ved klasse A.

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 30 December 2011 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Ningbo skrev:

Hvad sidder der på undersiden af printet af komponenter?

Det tjekker jeg lige op på imorgen. Men mener at sidst jeg kiggede, for netop at se om drejepotmeteret skulle side neden under, fandt jeg det ikke. Da som det ses på billedet er dobbelt print. Men tjekker lige og tager et billede. Så kan jeg huske det fremover. Da man ikke lige løfter her og der på en 30kg stor blok, lol.

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 November 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 30 December 2011 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

De 1000 watt der står er max watttræk, altså hvis forstærkeren kører for fuld skrue i lav belastning.

Der ydes ca 100 watt KL.A.

300 watt i KL.B. 8 ohm

lige under 600 watt i KL.B. 4 ohm

Og imponerende 850 watt i KL.B 2 ohm

100 watt ren kl.a passer meget godt med et forbrug på 250-300 watt.

Man skal så huske at KL.A effekten faktisk reagerer omvendt at KL.B - dvs 100 watt KL.A. i 8 ohm, bliver 50 watt i 4 ohm og
25 watt i 2 ohm.

Mht justeringen kunne jeg også godt tænke mig at se hvad der sidder på undersiden, for jeg synes det syner af meget få
"drivere" til alle de udgangstransistorer - måske sidder der nogle på den anden side ???




__________________
Basti@live.dk
Til top Vis highenden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af highenden
 
Vingborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. HV Fidelity

Bruger siden: 12 Juni 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 30 December 2011 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Hej DJ Green

Jeg har selv 2 x SP-T800 og SA-T8 preamp som jeg ærlig talt elsker.:o) Jeg købte diagrammerne til disse hos Dan's Hifi på
Amagerbrogade så det er ikke helt umuligt at fremskaffe disse.

Min storebror er en virkelig ekstremt dygtig elektronik/hifi tekniker og ham ville jeg have til at kigge på om disse amp's er
ægte balancerede, og det er de så. Han skulle også kigge lidt på evt. opgraderinger og om der forefindes transistorer i
signalvejen i SA-T8 - Det gør der ikke, det er ren rør forstærkning, osv.:o)..

Prøv at ringe til Dan og få en sludder..

Jeg ønsker jer alle et godt nytår.:o)
Mvh Henrik

__________________
The songs in my mind, creates the sounds in my world

Mit anlæg
Til top Vis Vingborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vingborg
 
highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 November 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 31 December 2011 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

VELKOMMEN

Din indbakke er overfyldt

__________________
Basti@live.dk
Til top Vis highenden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af highenden
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 31 December 2011 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

highenden skrev:
VELKOMMEN

Din indbakke er overfyldt

det var den da osse...den er tømt

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 31 December 2011 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

highenden skrev:

Man skal så huske at KL.A effekten faktisk reagerer omvendt at KL.B - dvs 100 watt KL.A. i 8 ohm, bliver 50 watt i 4 ohm og
25 watt i 2 ohm.

Ahhh okay ser man det. Jamen så lærte jeg da også lidt nyt inden årskiftet. Dejligt :-D


Mht justeringen kunne jeg også godt tænke mig at se hvad der sidder på undersiden, for jeg synes det syner af meget få
"drivere" til alle de udgangstransistorer - måske sidder der nogle på den anden side ???

Jeg er helt enig. Jeg kigger lige på det imorgen. For kan faktisk ikke huske om jeg kiggede sidst jeg havde den åben. Men jeg napper lige lidt billeder, så kan vi få det afklaret.

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes