Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 08:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit musikalter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FysikNørd
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 18 Januar 2012 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Da jeg i stykke tid har fulgt med i de forskellige indlæg her vil jeg gerne vise billeder af mit anlæg her.

Mit grej:


Højttalere: B&W802D. Købt nye. Erfaring med at drive dem se i Effektforstærkere

CD afspiller: Classe CD102: Den lidt billigere udgave af Classes CD afspillere. Men stadigvæk helt OK. Den erstattede en Jungson model. Forskellen på de to var hovedsagligt at Classe'en havde mere bund (måske er bunden lidt for voldsom, men indtil videre lever jeg med det) og så var der mere stilhed bag instrumenterne i mellemtonelejet.

Effektforstærkere: Classe M400. En til hver højttaler for så ved man at det er minimalt "crosstalk" mellem kanalerne og større perspektiv. Jeg startede ellers med en Lyngdorf SAD2175 som jeg købte sammen med højttalerne da jeg ville starte lidt blødt og så få mere effekt og kvalitet som tiden gik. Faktisk var det meningen at jeg ville bruge min Denon surround i starten, men ved afprøvning af denne kom jeg hurtigt på andre tanker, da bassen blev så slatten at jeg ikke kunne fokusere på andet. Så derfor blev det Lyngdorf'en. Men som tiden gik kunne jeg godt mærke at dette kunne gøres bedre. SÅ tilbage til butikken og investerede i to stk. Classe M400. Det var godt nok en forskel. Bunden blev helt stram og kontakt uden at blive tør og diskanten blev simpelthen autentisk og rund (Lyngdorf'en var jo lidt skarp). Desuden kom der helt andet stereoperspektiv og man kunne høre hvordan musikproduceren mente at musikken skulle deles ned på de to kanaler og imellem dem.

Subwoofer: Martin Logan Descent-i. Efter at have parret de to monoblokke med 802D syntes jeg at der manglede det nederste i bassen. På det tidspunkt brugte jeg også de to 802D som fronter i surround og så var der nogle baseffekter som kunne godt trænge til lidt løft. Men nu var der købt nok nyt udstyr så nu ville jeg hellere kigge på noget brugt. Umiddelbart var jeg lidt hooked på Velodyne 15" DD eller ultimativt 18". Men da de ikke var til at finde brugt på dette tidspunkt og denne ML var til salg købte jeg denne. Jeg stiller cut off frekvensen så lavt som muligt eller 35 Hz og den supplerer 802D rigtigt godt.

Lamper: I og med at der er nok guf til ørerne synes jeg at det er også et must med guf eller terapi til øjnene. Den i midten er en master og de andre to til siden bliver styret af den i midten. LED-Temalamperne kan stilles på forskellige lysstyrker og forskellig toning af lyset. Desuden er der også forskellige dynamiske effekter.

Spørgsmål, ris eller ros?

 

Til top Vis FysikNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FysikNørd
 
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1063
Sendt: 18 Januar 2012 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Ros??? Er du gal mand et fedt anlæg. Tillykke med det.

Ok, har ikke hørt noget af det. Men det "lugter" langt væk af kvalitet.

PS. Er det nødvendigt med en sup?



__________________
Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 18 Januar 2012 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Lækkert grej

Hvordan ser resten af dit rum ud? Umiddelbart kunne det godt se ud som om der vil være mere vellyd at hente her.

__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
FysikNørd
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 18 Januar 2012 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for ros.

Mht. Sub må jeg erkende at jeg købte den før jeg begyndte at eksperimentere med placering og vinkling af højttalerne. Først pegede højttalerne lige ud og var lidt tættere på væggen. Så manglede der tydeligvis en bund. Og så ilede jeg ud og købte sub'en. Nu har jeg flyttet højttalerne lidt ind og flyttet dem en anelse væk fra væggen og derved kom den manglende bund.  Sub'en tænder automatisk ved et bestemt signal og når jeg hører på musik ved forholdsvis lavt niveau tænder den slet ikke. Men ved musik der har en stortromme og dybe bastoner f. eks dupstep involveret kan jeg høre forskel når den er der. Men jeg vil nok sige at ved største del af den musik jeg hører er det mere eller mindre irrelevant om den er der.  

Til top Vis FysikNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FysikNørd
 
FysikNørd
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 18 Januar 2012 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Tak for ros igen.

Ja du har ret i at rummet er ret levende. Jeg har smidt et par tæpper på gulvet og trækker gardinerne for ved musikafspilning for at reducere efterklangen. rummet (stuen) er ca. 4,5 x 11 meter. Jeg er inde i en tanke process hvad der yderligere kan gøres. Umiddlebart vil jeg smide et dæmpningsmaterial bag malerierne for at indhente lidt mere. Men søger også efter nogle kønne løsninger men er ikke kommet videre. Har du noget specielt i tankerne?

Til top Vis FysikNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FysikNørd
 
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1524
Sendt: 18 Januar 2012 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Jeg deler absolut din begejstring for Classé produkterne. Superhøj lydkvalitet og fedt design!

Har selv ssp 800 og CA3200 i min hjemmebio.

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 18 Januar 2012 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo prøve at lege lidt med pladseringen af subben. Måske bag lytteposition?
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 18 Januar 2012 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

lækkert setup! dog syntes jeg subwooferen forstyre det visuelle billede lidt? den hører ikke rigtig til?

men Classé er jo også nogle læææææækre forstærkere så god lyttelyst!

MvH LAC
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 934
Sendt: 18 Januar 2012 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Det var ikke pænt gjort, at vis sådan et fedt anlæg frem, hold nu kæft hvor er det bare et mega fedt setup.
 
Et stort tillyke med det her fra


__________________
Mit
Til top Vis Filmtosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtosse
 
FysikNørd
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 18 Januar 2012 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Tak, jeg synes også at classes produkter er designmæssigt lige i øjet og kvaliteten i top.

Mht. sub, øv, sådan kan man jo opleve at øjnene ser forskelligt på tingene. Jeg syntes eller at Sub'en så OK ud. Det er i hvert fald ikke en højglans firkantet kasse som jeg må erkende ikke er så meget for. Mht. placeringen af Sub'en synes jeg lydmæssigt er den helt OK, Som sagt er den stillet på en 35 Hz. cut off og gør sig ikke så meget bemærket. Men kunne sikkert overveje på sigt at smide den ud.

Til top Vis FysikNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FysikNørd
 
FysikNørd
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 18 Januar 2012 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Til filmtosse,

Tusind tak. Er ked af at gøre dig lidt ked af det. Men har jo sparet og spinklet gennem årerne og ville gerne have noget godt inden hørelsen forsvandt.

Til top Vis FysikNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FysikNørd
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 18 Januar 2012 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

FysikNørd skrev:

Tak, jeg synes også at classes produkter er designmæssigt lige i øjet og kvaliteten i top.

Mht. sub, øv, sådan kan man jo opleve at øjnene ser forskelligt på tingene. Jeg syntes eller at Sub'en så OK ud. Det er i hvert fald ikke en højglans firkantet kasse som jeg må erkende ikke er så meget for. Mht. placeringen af Sub'en synes jeg lydmæssigt er den helt OK, Som sagt er den stillet på en 35 Hz. cut off og gør sig ikke så meget bemærket. Men kunne sikkert overveje på sigt at smide den ud.

Jeg tænkte mere på en mere jævn bas ved at flytte subben.

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3517
Sendt: 19 Januar 2012 kl. 07:11 | IP-adresse registreret  

Nydeligt omend noget bart!
Hvor stort et lytterum begår anlægget sig i?

__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
FysikNørd
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 19 Januar 2012 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

@sigma6: forstår hvad du mener. Har egenlig ikke overvejet at flytte på Sub'en rundt i lokalet. Jeg kunne være så uheldig at den bedste placering var midt i stuen og så skal der kables dertil. Men man ved jo aldrig....

@MN1974. Yep bagvæggen er lidt bar, men der er "bløde" materieler i den anden side af lokalet. Lokalet er 4,5 x 11 meter.

Til top Vis FysikNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FysikNørd
 
Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 754
Sendt: 19 Januar 2012 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Hejsa
Hvordan er akustikken i dit rum udmddelbart ligner det de vægge lidt ligesom mit rum, jeg har noget problemer med
akustikken da efterklangen er for meget af det gode, så her til d 1 februar kommer der difuser og dæmpningsplader til mit
rum. Men dit anlæg ser rigtig lækkert ud stort tillykke med det
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic
 
FysikNørd
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 19 Januar 2012 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Hej Sonic,

Tusind tak. Jeg synes også at efterklangstiden er lidt høj (men har ikke noget faktuelt på det). Der er to tæpper på og så gardiner der kan næsten dække hele væggen så vi kan godt udøve aktiv lytning. Har du mere info omkring difuseren og pladerne som du vi lbruge

 

Til top Vis FysikNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FysikNørd
 
High sky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 19 Januar 2012 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Er du færdig det er lækkert, de højttalere er jo et lille alter hver især. Det må lyde helt vildt godt. Det kan godt
Være jeg spørger dumt men hvordan styrer du volumen.

Mvh
Til top Vis High sky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af High sky
 
heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 19 Januar 2012 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

nu er jeg bare 120% misundelig og p***enegativ over at pensionskontoret ikke vil gi et mindre engangsbeløb på ca 500.000 kr til livsnødvendigt stereo anlæg he he
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 19 Januar 2012 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til at være et rigtig godt setup du har der. Men overraskende at det er nødvendigt at dele ved 35 hz, kommer der ikke for meget med ud i subben? Jeg har selv gode erfaringer med behringer cx2310 til at presse delingen længere ned (bruger 15 hz), også fordi man ikke kan dele så lavt med subbens egen indstilling. Den lavere deling sikrer, at det kun er de allerdybeste toner der kommer til subben, og at subben ikke 'forurener' dine HT. Jeg fandt også en væsentlig forbedring ved at gå fra 1 til 2 subs, ikke SPL mæssigt men bedre fordeling i rummet.  

 



__________________
Quad 2905
Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
FysikNørd
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 19 Januar 2012 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

@high sky: CD afspilleren har volume kontrol som jeg bruger. Jeg ved der er mange der mener at en forforstærker vil tilføre noget, men jeg er nok mere i den anden grøf hvor jeg vil hellere formindske antallet af led i kæden.

@heltedellen: Tak, og er enig at dette er et livsnødvendigt

@Old_school: ML kan ikke komme yderligere ned jeg tager kig på Behringeren. Tak for info.

Til top Vis FysikNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FysikNørd
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes