Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 03:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttalere til 18 m2 stue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Allan: Tak skal du have. Jeg håber også, at jagten er slut nu :) Sød kat du har! Elsker min lille skat, bortset fra når den bider i ledninger

rskriver: Da jeg i sin tid havde et sæt aktive Dynaudio'er, brugte jeg det med at lægge en haveflise under hver højttaler. Men jeg kan ærlig talt ikke huske, om det hjalp noget mht. lyden . Det er nu heller ikke en løsning for mig i dag, eftersom jeg er flyttet til et sted med parketgulv. En haveflise er jeg bange for, vil ridse gulvet. Derudover ser det ikke særlig pænt ud. Det tæller også i min verden, og da ikke mindst i min kærestes! Så det bliver nok enten spikes eller VT Feet. Har ikke besluttet mig endnu, har desuden heller ikke råd lige foreløbig. Min bankkonto blev virkelig ribbet med det her indkøb af højttalere...!

Marskal: Tak skal du have, jeg håber også, de nye højttalere vil være tilfredsstillende for mig. Det tror jeg nu også, de vil. Mht. spikes eller VT Feet så synes jeg, det er svært at bestemme sig. Det er for dyrt bare at købe begge og så prøve sig frem. Så det ender nok med, at jeg satser på bare én af delene.

Mvh

Henrik

Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

hbuus

Ja, LEO er en rigtig charmetrold og ganske snu.

Spikes er bedst på lettere gulvhøjttalere. Jo tungere de er, vil hårde gummi dubber være lidt bedre, især på hårde gulve. Vælger du sten under dem, er der jo flotte granit sten eller kunstmarmor man fint kunne indpasse i hjemmet. Under stenene kan man lægge noget filt til at skåne gulvet.

carmad666
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2011
Lokalitet: København
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok starte med en korkplade. I følge en del "kloge" mennesker her på forumet skulle det virke ret godt til trægulv, væsentlig bedre end spikes da kork åbenbart er "dræber" vibrationerne (tråd om aflastning/dæmpning).

Jeg har nu ikke selv prøvet, men har tænkt mig at bestille en plade om nogle uger for at tjekke, da jeg har parketgulv og vibrationerne fra mine nye højtalere på spikes ryger direkte i gulvet (til stor fortrydelse for lyden og min underbo).

En plade på 1m x 50 cm x 2 cm. koster hele 79 kr. + fragt i ndenstående web forretning 
http://www.avifauna.dk/baggrund-kork-p-1872.html

Til top Vis carmad666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carmad666

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 13
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes