| Forfatter |
|
kofoed Junior bruger

Bruger siden: 13 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 24 Januar 2012 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon PMA-S10II forstærker
specifikationer nederst på denne hjemmeside: http://audio-database.com/DENON-COLUMBIA/amp/pma-s10ii-e.htm l
Har desværre den - hvad jeg har læst mig til - "obligatoriske" fejl med at den kan finde på at klikke mellem kanalerne, sker
der yderst sjældent hvis man har source direct til.
B&W 705 (valnød - men ikke så mørk)
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=540&zoneid=1
Kender ikke alderen på dem, byttede mig til dem for et par Dali ikon 6. Begge højtalere har et lille bitte hak øverst.
Soundstyle ST122 højtaler stander (i sorte)
http://www.avreview.co.uk/review/reviewproduct/mps/rpn/7161/ prod/Soundstyle-ST122-Speaker-Stands/rcn/60/rgn/6
der følger et par tara labs prism omni højtalerkabler til.
Hvad tror i at jeg ville kunne sælge dette for, hver for sig eller som sæt? &n bsp;
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Fuldt medlem

Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 877
|
| Sendt: 24 Januar 2012 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kunne sælge de der B&W'ere til mig for en plov?
ej, spøg til side
jeg har før set dem til en 6000,- brugt ca og så skal du nok regne med at forhandle en smule
MvH LAC __________________ LoudandClear's Hifi på SU
|
| Til top |
|
| |
kofoed Junior bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2012 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu jeg er igang med en tråd bruger jeg den samme til et andet spørgsmål, efter at have læst lidt på bi-wire osv. lader det til
jeg
har koblet min forstærker og højtaler forkert sammen.
Det er dog bare lidt underligt da jeg mener det virker som det skulle, et stik til mellemtone og et stik til diskant.
Den er gal, er den ikke?
- ved godt det ikke ser kønt ud.
|
| Til top |
|
| |
kofoed Junior bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2012 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
The Real Wiz Super bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 25 Januar 2012 kl. 03:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan altså ikke noget forkert med dit bi-wire setup.
|
| Til top |
|
| |
svendborg@email Super bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 331
|
| Sendt: 25 Januar 2012 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vil jeg ikke gøre mig til prof på det her, men det ser galt ud. Du prøver at biampe og ikke biwire, men jeg tror ikke forstærkeren kan lide den belastning du giver den nu. Mener forstærkerne som regel kræver højere impedans når man sætter 2 sæt højtalere til, og der er i princippet det du gør, men hæng mig ikke op på det.
__________________ DIY ht, SS/SB refleks
Acurus A250
Harman Citation 22
Proton AA 2080
Onkyo P3890
Pioneer PD 75 m. tweak
Thorens TD 321
Thorens TD318 MkII
Minidsp
|
| Til top |
|
| |
PifPafGiraf Bruger

Bruger siden: 08 August 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 25 Januar 2012 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står selv på forstærkeren at B terminalerne er til biwirering. Det er fuldstændig korrekt.
vil tror at du kan vælge på fronten mellem at køre A , B eller A+B. det betyder bare alt effekt i A eller B. eller alt dens effekt
delt på A og B.
Så når du sætter en højtaler til A og B og den står på A+B får højtaleren al effekten som i ren A eller B alligevel.
Der er således A og B for at gøre det lettere for dig at forbinde kabler. og for at give muligheden for at sætte to sæt højttalere
til.
lidt svært at forklarer men håber du forstår.
vh Andreas
|
| Til top |
|
| |
kofoed Junior bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2012 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
PifPafGiraf skrev:
Der står selv på forstærkeren at B terminalerne er til biwirering. Det er fuldstændig korrekt.
vil tror at du kan vælge på fronten mellem at køre A , B eller A+B. det betyder bare alt effekt i A eller B. eller alt dens effekt
delt på A og B.
Så når du sætter en højtaler til A og B og den står på A+B får højtaleren al effekten som i ren A eller B alligevel.
Der er således A og B for at gøre det lettere for dig at forbinde kabler. og for at give muligheden for at sætte to sæt
højttalere
til.
lidt svært at forklarer men håber du forstår.
vh Andreas |
|
|
Jeg kan ikke vælge selv vælge om jeg køre A, B eller A + B. Men efter jeg har kigget på bi-wire og bi-amping ligner det
lidt at jeg har lavet en blanding af de to. bi-wire burde jo at fungere på denne måde
og ud fra hvad fra hvad det billed viser burde begge stik vel at sidde i "main" og så gå ud til højtaleren?.. det er lidt
forvirrende, især når det lader til at virke som det skal, med 1 stik der styre mellemtone og 1 stik der styre diskant
|
| Til top |
|
| |
allanowich Fuldt medlem

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5773
|
| Sendt: 25 Januar 2012 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er intet forkert i det du har gjort. Enten bruger du blot et sæt terminaler højre/venstre, hvis der er plads, eller også det ekstra terminal sæt til det andet sæt kabler.  __________________ Snell A2*Acurus-A150-RL11-P10*Thorens TD321*Helius Aurum*HighPhonic HP T7*Benz Micro Gold*Poly Push*Vincent CD400* D*A*D DAC 10*Panasonic 37"*Sony DVD*Argon HA1*AKG 280 Parabolic* P.Körner el filter*
|
| Til top |
|
| |
Lobo Bruger

Bruger siden: 30 November 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 25 Januar 2012 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lige i skabet det du har lavet. Faktisk er det bi-wire da terminalerne er parallelforbundne.
Bi-amp kræver 2 separate forstærkere og det er der ikke tale om her.
Det giver blandt andet mulighed for at eksperimentere med forskellige kabler til top og bund hvis dine højjtalere da undestøtter bi-wire.
Jeg gør det selv på min PMA-2000R og det virker perfekt ligesom det gør hos dig.
En små-defekt S10II er nok ikke så meget værd....
Jeg vil tro at du kan få kr. 500-1000,- for den.
Dine højttalere er allerede prissat, omend lidt højt i min verden.
Jeg synes du skal forsøge at sælge det hver for sig for så henvender du dig til et bredere publikum.
Du er velkommen til at sende en pm med billeder af forstærkeren samt beskrivelse af fejl så skal jeg give et fair bud. __________________ Managers do things right, Leaders do the right thing!
|
| Til top |
|
| |