Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. maj 2013 | 04:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af forum  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W 800D vs. JBL K2 9900 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Digital_Thor
Fuldt medlem
Fuldt medlem

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Apexx512 skrev:
Digital_Thor skrev:
"Problemet" med B&W 801D, den med 15". Er at den er delt ved 350hz. Og det
sætter sine krav til
forstærkeren. Der skal noget saft til
at sparke en 15" afsted. i hvert fald det som jeg har læst flere steder i seriøse anmeldelser. Giver du den til gengæld en
meget
strømstærk forstærker. Så skulle det virke ganske fint. Man skal bare lige ha' det med i baghovedet, når man kigger på
denne model.

Der er også ktradio.dk på vesterbrogade. De har da nogle ganske fine muligheder i den prisklasse du kigger på. Du kan jo
finde
meget forskelligt. Hvad med en fuldt aktiv HT, fra f.eks meridian:

http://ktradio.dk/product_detail.asp?id=2788

Meridian var vist de første til at lave fuldt aktive højttalere tilbage i 1992. Og de skulle vist gør det ganske udemærket.
Og du spare effekttrin - det er jo indbygget.
De har vist også modeller med indbygget pre-amp. ligesom f.eks Beolab 5. Så du kun behøver f.eks en Touch, Sonos eller
lignende. o
så er du kørende.

Med dit valg af højttalere... så gætter jeg på at du ikke er den store rør-mand. Så hvad med Room-perfect, eller andre
aktive
løsninger, hvor du kan tilpasse anlægget til rummet?? Det løser mange problemer i de fleste lytterum.

Er selv blevet voldsomt glad for denne her:

http://groundsound.com/dcn28.php

Med de penge du er villig til at lægge ud. Der kan du nå langt. Men en kæde er altså ikke stærkere end det svageste led

De meridian så jeg på tilbud til ½ pris, nedsat fra 100k/sæt. Ved ikke lige om det var dem, men det er nu ikke lige det jeg
efterspørger i topic.

Helt fint

Jeg ville også bare lige høre om du havde overvejet de andre muligheder. Det er jo trods alt en slags penge du skal af med

Held og lykke med jagten - håber det bliver godt
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

Apexx512
Bruger
Bruger

Bruger siden: 30 November 2011
Lokalitet: København
Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Neon^ skrev:
Jeg syntes det ville være utroligt relevant at vide hvad grej de kommer til at skulle spille med?

Jeg har personligt haft super fede erfaringer med både JBL K2´erne og B&W`erne. Men det kommer jo 100% an på hva
"sound" du er til. Der er kun én ting at gøre, og det er ud og høre grejerne, gerne med flere forskellige forstærkere og kilder
på hver.

Nu begynder det at blive interessant. Forstærker budgettet er i øjeblikket bombarderet lidt. Jeg havde tænkt på en integreret
til omkring 80k til at starte med, og det ville så netop være med henblik på at udskifte den på et senere tidspunkt, som jeg
har sagt længere oppe, så er forstærkerne også blevet bedre til den tid. Det er også der hvor jeg går hen og konstaterer den
macintosh er ihvertfald underpowered, altså den store integrerede de har...

Vil gerne lægge ud med at sige, jeg ikke er tabt på gulvet. Jeg har set på Mark levinson 33H sæt mono-effektforstærkere
nypris 220.000, men hvis jeg bare for effekt nok i første omgang er jeg tilfreds med en ny high end integreret.
Til top Vis Apexx512's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Apexx512

Apexx512
Bruger
Bruger

Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

gasolin

Så passer det du også forholdsmæssigt med det jeg havde tænkt mig.

bassen01
Ny bruger
Ny bruger

Bruger siden: 02 December 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Brug dine ører - jo flere input du får jo mere forvirret bliver du. Smag er forskellig og vi tror alle på det vi selv kan li'. Ingen
ører er ens så ud og lyt..Den største udfordring er at undgå specifikationer og andres farvede holdninger...
Til top Vis bassen01's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bassen01

Stereolab
Bruger
Bruger

Bruger siden: 28 November 2009
Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt B&W'eren ved flere lejligheder, og jeg synes det er en fantastisk højttaler. Det er rigtigt at den også bliver brugt i studiesammenhænge (mest kendt er i Abbey Road Studios). På Skywalker Ranch bruger de da Miller & Kreisel-højttalere? (eller har de skiftet?)

Jeg kender ikke umiddelbart den nævnt JBL-højttaler, men jeg har hørt flere af JBLs topmodeller igennem tiden, og de laver også gode højttalere, men med en noget andet lydsignatur end B&W. Så det handler nok mest om smag og behag. Jeg håber du lytter til/prøver højttalerne inden du køber blindt...

Apexx512
Bruger
Bruger

Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

bassen01 skrev:
Brug dine ører - jo flere input du får jo mere forvirret bliver du. Smag er forskellig og vi tror alle på det vi
selv kan li'. Ingen
ører er ens så ud og lyt..Den største udfordring er at undgå specifikationer og andres farvede holdninger...

Jeg er ikke forvirret.

Apexx512
Bruger
Bruger

Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Stereolab skrev:
Jeg har hørt B&W'eren ved flere lejligheder, og jeg synes det er en fantastisk højttaler. Det er rigtigt at
den også bliver brugt i studiesammenhænge (mest kendt er i Abbey Road Studios). På Skywalker Ranch bruger de da Miller &
Kreisel-højttalere? (eller har de skiftet?)Jeg kender ikke umiddelbart den nævnt JBL-højttaler, men jeg har hørt flere af JBLs
topmodeller igennem tiden, og de laver også gode højttalere, men med en noget andet lydsignatur end B&W. Så det handler
nok mest om smag og behag. Jeg håber du lytter til/prøver højttalerne inden du køber blindt...

Det var HiFi Klubben der sagde det der med Skywalker rangen...jeg ved ikke hvad det er.

Morten A
Fuldt medlem
Fuldt medlem

Bruger siden: 06 September 2008
Sendt: 25 Januar 2012 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Den er god nok med skywalker range og B&W, men om de mixer på dem eller MK aner jeg ikke.

Puristen
Ny bruger
Ny bruger

Bruger siden: 30 Maj 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 06:21 | IP-adresse registreret  

Apexx512

Hvor langt er du nået i dine overvejelser? Har du været ude at lytte til til de K2 9900 og hvor? Er meget nysgerrig efter at vide, hvad du synes om dem Og ligeså med B&W´erne for den sags skyld - leverer de varen? Ville selv være tøvende med at bruge dem i almindelig stue- sammenhæng

Til top Vis Puristen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Puristen

JBLPro
Super bruger
Super bruger

Bruger siden: 25 April 2011
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Apexx512: Overvejer du seriøst at købe et sæt højttalere i den prisklasse på baggrund af hvad nogle folk herinde mener? Det
virker som om du skifter mening omkring hvad du vil have, hver gang flertallet stemmer for én højttaler. Det er også farligt at
tillægge forumsvar så stor værdi - f.eks. Gasolin som skriver, at K2 er lavet til at spille højt i en biografsal med nogle THX-
forstærkere og at deres horn skulle være anstrengende... Det er det rene volapyk og er bare antagelser man smider ud af den
blå luft.

Du har oprettet en del indlæg efterhånden omkring alt det her, så det virker meget underligt, at du ikke har været ude og lytte
til f.eks. K2 endnu?

HIFY
Super bruger
Super bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt måløs   En der opretter et indlæg om at købe udstyr i den klasse uden at ane hvad det handler om. Enten har man bare alt for mange penge og ikke ved hvad de skal bruges til eller også må det handle om opmærksomheds mangel. At der så er en hel stribe svar fra folk som er lige så blanke får det hele til at minde om den gang jeg som barn spillede bilkort med vennerne.

Start dog bilen og bevæg dig væk fra computeren og ud og høre på udstyret.  Dette forum er blevet for useriøst og de folk som kunne give dig fornuftige saglige svar er forlængst flygtet. Dine ører , din smag , din musik ,og ikke mindst dine penge   men husk markedet er presset og forhandlerne er sultne og det bør også klubben handle efter så med din købekraft skal de give afslag  ellers vend om og gå videre.

Tænk bare  der er ingen der spørger om hvad du skal med udstyret.  Det er sku tankevækkende.

Til top Vis HIFY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFY

HIFY
Super bruger
Super bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Trådstarter skriver   Jeg sidder lige og laver noget andet samtidigt, jeg bliver helt rundtosset af at have everest videon kørende i baggrunden,
men de lyder fandme godt!!

At det kun er mig der reagerer på det udsagn siger alt.  

Noget andet er at du kan høre jbl i slagelse så turen behøver ikke at være så lang 

Til top Vis HIFY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFY

morten8620
Bruger
Bruger

Bruger siden: 24 September 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

kigger lige med her....

har lige købt en peugeut 307 airvan på gule plader og mangler nogle baghøjtalere, måske kunne K2'erne opfylde mine behov

KEF 105-3
Bryston BCD-1
Gryphon Tabu AT
Til top Vis morten8620's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morten8620

gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=HIFY]

Jeg er helt måløs   En der opretter et indlæg om at købe udstyr i den klasse uden at ane hvad det handler
om. Enten har man bare alt for mange penge og ikke ved hvad de skal bruges til eller også må det handle om opmærksomheds
mangel.

Sad og tænkte det samme. Nogle mennesker tjener åbenbart deres penge for let, eller også er det et gang pis og han sidder og
griner af de mange velmenene råd. Alternativ nyder han bare den opmærksomhed han får ud af sit stunt. Der er flere tosser
derude, og herinde, end man umiddelbart skulle tro.

Til top Vis gask's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gask

lAMME
Bruger
Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2008
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=HIFY]

Af hjertet tak.
Til top Vis lAMME's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lAMME Besøg lAMME's Websted

SuckyBoyfriends
Fuldt medlem
Fuldt medlem

Bruger siden: 17 April 2009
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Forstår slet ikke problemet:)

Jeg har et sæt B&W 800D til salg som er 100 % som nye. Til dem har jeg en effekt til salg fra Classe på 2 x 400 W som kan drive dem!

Så har du 140.000 i besparelse til at finde den fedeste processor og hvad du ellers mangler.

Du kan høre dem 15 minutter fra hvor du bor, og bliver du træt af dem kan de sælges uden tab igen inden for rimmelig tid.. ;)

På mit arbejde har vi et udtryk: "er du snakbar eller fakturerbar?" 

Japer
Fuldt medlem
Fuldt medlem

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

HIFY skrev:

Jeg er helt måløs   En der opretter et indlæg om at købe udstyr i den klasse uden at ane hvad det handler om. Enten har man bare alt for mange penge og ikke ved hvad de skal bruges til eller også må det handle om opmærksomheds mangel. At der så er en hel stribe svar fra folk som er lige så blanke får det hele til at minde om den gang jeg som barn spillede bilkort med vennerne.

Start dog bilen og bevæg dig væk fra computeren og ud og høre på udstyret.  Dette forum er blevet for useriøst og de folk som kunne give dig fornuftige saglige svar er forlængst flygtet. Dine ører , din smag , din musik ,og ikke mindst dine penge   men husk markedet er presset og forhandlerne er sultne og det bør også klubben handle efter så med din købekraft skal de give afslag  ellers vend om og gå videre.

Tænk bare  der er ingen der spørger om hvad du skal med udstyret.  Det er sku tankevækkende.

Tak for det indlæg.

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

Rysz
Branchemedlem
Branchemedlem
Hifi Klubben

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Februar 2012 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Apexx512 skrev:

Jeg har et mindre tillidproblem med dali. Hvis man ser på deres fabrikker er de ikke i klasse med B&W, jeg har også hørt om
dali der bogstaveligt talt er gået fra hinanden pga. sollys m.m.

Det med at du vurdere producenten ud fra deres valg af mursten vil jeg undlade at kommentere, men den med sollyset vil jeg godt dementere en gang for alle.

En højttaler må faktisk netop IKKE placeres i direkte sollys da både kabinet, stof og ikke mindst enheder kan tage skade ved langvaring eksponering af ultraviolet lys. Fuldstændig som alle andre træmøbler eller læder og stofgestande.

Skulle du være det mindste i tvivl er det blot at slå op i den vedlagte manual der følger de indkøbte produkter.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

SuckyBoyfriends
Fuldt medlem
Fuldt medlem

Bruger siden: 17 April 2009
Sendt: 28 Februar 2012 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Dali har et specielt kammer hvor højtalere testes for uv lys.. Har personligt fået tur på fabrikken!

Har haft flere Dali højtalere og det er ikke det fysiske der fejler;)

kimC
Fuldt medlem
Fuldt medlem

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Februar 2012 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

SuckyBoyfriends skrev:
Dali har et specielt kammer hvor højtalere testes for uv lys.. Har personligt fået tur på fabrikken!

Har haft flere Dali højtalere og det er ikke det fysiske der fejler;)

Hvad er det så?

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum