| Forfatter |
|
lydfrede Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 29 Januar 2012 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
lassencad skrev:
Dejligt at se. Jeg drømmer stadig om 4355.Meeen Prisen. V H29_114627_a.jpg">
|
|
|
man må selv igang med saven ,man kan jo recone k140 mener jeg ,eller bruge 2235h
det skulle være til at få fat i løsdelene
imponerende at jbl kan levere reservedele til 40år gamle højtalere
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 29 Januar 2012 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lassencad Udelukket fra forum

Banned for life!!!
Bruger siden: 19 December 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 330
|
| Sendt: 29 Januar 2012 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja Jo
Har i sin tid bygget Højttaler.
Men jeg ville gerne Købe et sæt Brugt.
Dem fra Japan er helt nye.
Jeg prøvede at Regne på det.
Med Told og Moms og fragt Fra Japan Røg Prisen et godt stykke over 100,000kr Øv
V.H
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 29 Januar 2012 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=aXIo_HETJNI&feature=relat ed
Lig mærke til den kæpe basport på de store 4351 ;-) synes meget nemt man kan høre at lyden er meget ren,klar og høj
Bliver ikke bedre hvis man er fan af jbl vintage højtaler
http://www.youtube.com/user/hosoken007?feature=watch
|
| Til top |
|
| |
lydfrede Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2012 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
her er service manualen på 4355
http://www.jblproservice.com/pdf/Studio%20Monitor%20Series/4 355.pdf
her er flere manualer
http://www.jblproservice.com/navigation/Studio%20Monitor%20S eries.html
|
| Til top |
|
| |
lydfrede Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2012 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
med en 2202 og en 2405 til mine 2235h og 2445j ,begynder det at ligne noget ,som kunne bruges som et fedt retro diy projekt
,2445j burde bære et upgrade i forhold til 2441 ,2405 diskanter og 2202h kan jeg også få fat ,jeg har et sæt kurve fra 128h1
der kan blive donere
få fat i 2225h ,de 100% er identiske med 2235h ,i kurven ,og få dem reconet til 2235h det koster et par tussinde pr stk excl
udgift til kurv
ved nogen om man kan recone 2226h til andet end en pa enhed
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 29 Januar 2012 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
lydfrede skrev:
med en 2202 og en 2405 til mine 2235h og 2445j ,begynder det at ligne noget ,som kunne bruges som et fedt retro diy projekt ,2445j burde bære et upgrade i forhold til 2441 ,2405 diskanter og 2202h kan jeg også få fat ,jeg har et sæt kurve fra 128h1 der kan blive donere
få fat i 2225h ,de 100% er identiske med 2235h ,i kurven ,og få dem reconet til 2235h det koster et par tussinde pr stk excl udgift til kurv
ved nogen om man kan recone 2226h til andet end en pa enhed |
|
|
prøv at spørg glenn ved basrep, han har så meget JBL liggende, evt send ham en mail på basrep@basrep.dk flinke mand ham.
vh velkommen
|
| Til top |
|
| |
lydfrede Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2012 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
min gamle ven glenn ,han har lavet de 2stk 2235h jeg har liggende ,havde tænkt af få ham til også at lave et sæt 2202h til mig
ud af mine gamle 128h1'er
han laver sine ting pænt ham glenn
|
| Til top |
|
| |
Kato Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 29 Januar 2012 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
55.999kr. er det pr. styk eller samlet pris for et sæt?
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 30 Januar 2012 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kato skrev:
55.999kr. er det pr. styk eller samlet pris for et sæt?
|
|
|
Hvis du tænker på 4365, er det desværre stykprisen. På JBL.com kan du vælge Denmark og HIFI, hvilket
du sikkert allerede har fundet ud af. Når du så finder 4365 nederst på siden, klikker du på Mere Info. Herinde kan du
nu se under Information at Enhed står til Stk.
Hvis prisen var for to, skulle her stå Par eller Pair.
Det er en kostbar sag, men på den anden side, hvor mange 15" bestykkede højttalere på 86 kg stykket findes der
overhovedet til omkring 100.000 kroner? Det er vist ikke mange.
Det kunne være sjovt at høre den. Den står som udsolgt. Er der nogen, som ved hvor man kan lytte til den? __________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Kato Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2012 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det en me150hs basenhed?
Anyway ville sgu gerne eje dem!
|
| Til top |
|
| |
Kato Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2012 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
De har da også haft en ny model i japan med 15 tomme bas og 8 tomme mellembas og to horn. Den model er åbenbart ikke kommet til dk, eller udgaet af produktion...
|
| Til top |
|
| |
JBLPro Udelukket fra forum

Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
| Sendt: 30 Januar 2012 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er dejligt at se, at JBL bringer den gamle succes på banen igen. Jeg er også klart tilhænger af deres lyd. Kører selv med
2226h fra 80hz-800hz, hvor et ScreenArray-horn med 2432H CD's tager over. I mine øre, spiller det som en drøm.
lydfrede skrev:
| ved nogen om man kan recone 2226h til andet end en pa enhed |
|
|
Hvad er forskellen på en PA-enhed og en "Hifi"-enhed som jeg går ud fra du mener er alternativet?
|
| Til top |
|
| |
lydfrede Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2012 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBLPro skrev:
Det er dejligt at se, at JBL bringer den gamle succes på banen igen. Jeg er også klart tilhænger af deres lyd.
Kører selv med
2226h fra 80hz-800hz, hvor et ScreenArray-horn med 2432H CD's tager over. I mine øre, spiller det som en drøm.
lydfrede skrev:
|
|
Hvad er forskellen på en PA-enhed og en "Hifi"-enhed som jeg går ud fra du mener er alternativet? |
|
|
jeg tænker på ophænget ,pa enheder har altid et hårdt tjæret stof ophæng ,foldet papiet mm ,hvor hifi enheder altid har et
blødere ophæng af skum ,gummi mm ,de blødt ophængte enheder kan gå dybere ned men er ikke så effektive ,hvgis jeg
mikede en stortromme op på en blødt ophængt enhed ,risikerer jeg at enheden simpelthen popper helt ud af svingspolegabet
,de kan ikke klare det enorme spl der er på en scene ,cerwin vega's hjemmehøjtalere der kan spille enormt højt .er med blødt
ophæng og de går som regel rimmeligt hurtigt i stykker hvis man bruger dem til pa ,de holder lidt længere til diskoteksbrug
|
| Til top |
|
| |
JBLPro Udelukket fra forum

Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
| Sendt: 30 Januar 2012 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
lydfrede skrev:
JBLPro skrev:
Det er dejligt at se, at JBL bringer den gamle succes på banen igen. Jeg er også klart
tilhænger af deres lyd.
Kører selv med
lydfrede skrev:
|
|
Hvad er forskellen på en PA-enhed og en "Hifi"-enhed som jeg går ud fra du mener er alternativet? |
|
|
jeg tænker på ophænget ,pa enheder har altid et hårdt tjæret stof ophæng ,foldet papiet mm ,hvor hifi enheder altid har et
blødere ophæng af skum ,gummi mm ,de blødt ophængte enheder kan gå dybere ned men er ikke så effektive ,hvgis jeg
mikede en stortromme op på en blødt ophængt enhed ,risikerer jeg at enheden simpelthen popper helt ud af svingspolegabet
,de kan ikke klare det enorme spl der er på en scene ,cerwin vega's hjemmehøjtalere der kan spille enormt højt .er med
blødt
ophæng og de går som regel rimmeligt hurtigt i stykker hvis man bruger dem til pa ,de holder lidt længere til
diskoteksbrug |
|
|
Vil du hellere give afkald på følsomhed for at få dem til at gå lidt dybere? Jeg er ikke professor i enheder etc, men vil man
ikke også give afkald på noget af den transientvillighed der netop er kendetegnet ved mange af disse JBL-enheder hvis man
prøver at gøre dem mere "hifi-agtige" som du nævner?
|
| Til top |
|
| |
lydfrede Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2012 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBLPro skrev:
lydfrede skrev:
JBLPro skrev:
Det er dejligt at se, at JBL bringer den gamle succes på banen igen.
Jeg er også klart
tilhænger af deres lyd.
Kører selv med
lydfrede skrev:
|
|
|
|
,de kan ikke klare det enorme spl der er på en scene ,cerwin vega's hjemmehøjtalere der kan spille enormt højt .er med
blødt
ophæng og de går som regel rimmeligt hurtigt i stykker hvis man bruger dem til pa ,de holder lidt længere til
diskoteksbrug |
|
|
Vil du hellere give afkald på følsomhed for at få dem til at gå lidt dybere? Jeg er ikke professor i enheder etc, men vil man
ikke også give afkald på noget af den transientvillighed der netop er kendetegnet ved mange af disse JBL-enheder hvis man
prøver at gøre dem mere "hifi-agtige" som du nævner? |
|
|
uh den er svær ,sikkert også svært at forklare ,er ikke super pædagogisk til det
jeg er faktisk til begge dele ,har et af hvert type jbl sytem ,elsker lyden fra dem begge lige højt
jeg syntes jeg oplever en større dynamik på de stift ophængte enheder ,der jo også har en meget højere følsomhed ,og
belastbarhed ,og så kan de gengive optagelser med stor forskel i loudness ,feks pink floyd ,på en helt ekstrem måde ,så
man bare sidder med åben mund og er lamslået af musikoplevelsen ,hvor gilmore står 2 meter forand dig og fyrer soloer af
,meget tæt på en rigtig live oplevelse
de bløde enhgeder er hurtigere (dvs mere præcise) og går dybbere ned ,og levere flot dynamik ,de kan bare ikke spille så
højt
4355 er med 2stk 15'' med blødt ophæng ,en ekstra bas giver 3 db mere følsomhed ,dvs det samme som forstærker
effekten x2 ,det giver lige det ekstra spl der skal til
the who havde flere 4355 da de ikke kunne spille højt nok til dem i deres studie
jeg tror 2stk 4355 kunne stille mig mere end tilfreds ,da sytemmet har det bedste fra begge verdener
|
| Til top |
|
| |
pnnh Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 938
|
| Sendt: 30 Januar 2012 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man ser 4307.Kommer man til til at tænke på sin ungdom for små 40 år siden.Min kammerat havde to jbl der blev drevet af et SAE forstærkersæt og så en dyr spolebåndoptager.Og dengang lød det rigtigt godt.
|
| Til top |
|
| |
e-type Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 30 Januar 2012 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
For alle der elsker de gamle kæmper, så er det med de klassiske JBL 43-serie som klassiske biler - de kan genopbygges/renoveres/nybygges.
Med sædvanlig japansk sans for kvalitete, så er her et sted, hvor man kan få alt hvad JBL43 hjertet begærer (og ikke så lidt til)
www.jbl43.com
|
| Til top |
|
| |