Forfatter |
|
Frey Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 03 Februar 2012 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville lige dele dette link med alle der har interesse for selvbyggeri. Det går i korte træk ud på at man kan være med til at komme med ideer og indput til udviklingen af en lille hifi højtaler som de kalder det :) http://ing.dk/artikel/126320-vaer-med-til-at-udvikle-en-lill e-hoejttaler-i-verdensklasse
__________________ Marantz 6004 | Mediacenter: ASRock 330HT | DAC: Musical Fidelity M1
Højtaller: Monitor Audio RX8, RX Center, RXFX og RXW 12
Høretelefoner: Beyerdynamic DT 990, 250 ohm, Superlux HD681 og Grado SR 60
|
Til top |
|
|
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1282
|
Sendt: 05 Februar 2012 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det link.
Det bør enhver "bookmarke" som har den mindste interesse for højttalere. Forløbet har, så vidt jeg kan forstå, en horisont over
de næste 12 måneder. Jeg er ret sikker på at muligheden for at enhver sten vil blive vendt i det forum, er ret stor.
Så må vi jo se om hifi opfattelsen kan tilpasses den lidt mere analytiske tilgang __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 05 Februar 2012 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en spændende tanke, men ved gud jeg er meget træt af at se brugen af 4"/5" enheder til bas, fordi resultatet kan da aldrig blive andet end en dyr PC højttaler, der først vil blive en værdig hifi formidler når der kommer en bund på.
Hvis den skal være verdens bedste, så havner prisen med ustyrlig sikkerhed på over 10.000,-, ja måske endda pr styk, og man har stadig ingen bund i musikken. YES så meget til WAF.
__________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
Migo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 555
|
Sendt: 06 Februar 2012 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
D A O skrev:
Det er en spændende tanke, men ved gud jeg er meget træt af at se brugen af 4"/5" enheder til bas, fordi resultatet kan da aldrig blive andet end en dyr PC højttaler, der først vil blive en værdig hifi formidler når der kommer en bund på. Hvis den skal være verdens bedste, så havner prisen med ustyrlig sikkerhed på over 10.000,-, ja måske endda pr styk, og man har stadig ingen bund i musikken. YES så meget til WAF.
|
|
|
Nu er det ikke alle mennesker, som har plads til store højttalere.. Du mangler da vist stadig at høre en ordentligt konstrueret 2vejs, inden du udtaler dig sådan.
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 07 Februar 2012 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter X Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 336
|
Sendt: 12 Februar 2012 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den rigtige blog har adresse på www.ing.dk/blogs/q113
Lige nu er der meldt ud at det skal være en kompakt, passiv, tovejs, baseret på forbedringer af SA2K, og formentlig med enheder fra scanspeak. SA2K er basseret på en 15W revelator og en 1" soft dome fra Tymphany.
Mit gæt lige nu bliver derfor at den ny q113 bliver baseret på Illuminator og kommer til at ligne Amor 2.0i. Amor grande og Troels Illuminator Monitor bliver nok for store.
Det bliver spændende at følge. Outsider kunne være at bassen blev en NE149 fra Peerless.
|
Til top |
|
|
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
Sendt: 14 Februar 2012 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke hvilke enheder der bliver tale om, men mit gæt mht. kabinettet er Magico Mini ll
m@dsen
__________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 14 Februar 2012 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter X skrev:
Mit gæt lige nu bliver derfor at den ny q113 bliver baseret på Illuminator og kommer til at ligne Amor 2.0i.
|
|
|
Det ville jo heller ikke være så ringe endda 
Amor spiller fantastisk. 15WU formåår at gengive en ekstrem god mellemtone og samtidig kan den lille 5,25" enhed flytte rigtig meget luft af sådan en lille enhed at være. Det er overraskende så god bas, der kan være i så lille en ht.
Skal det være helt sublimt, kan jeg varmt anbefale berryliumsdiskanten fra illuminatorserien!
|
Til top |
|
|
gurup Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
Sendt: 09 Marts 2012 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der valgt bas/mellem enheder fra Scanspeak (næsten selvfølgeligt) - til den nye efterfølger for System audio SA2K --- der (som her bekendt) går under betegnelsen Højttaler Q 113, spændende læsning for rigtige højttaler byggere ( og det er ikke mig  ) -- må dog sige at jeg nyder mine SA2K`ere de kan noget, især set i forhold til deres størrelse.  mvh Gunnar http://ing.dk/artikel/127251-lad-os-saa-udvikle-den-hoejttal er
|
Til top |
|
|