Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. april 2024 | 05:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: KT-Radio Odense (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 517
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg køber et Naim produkt i england, er forhandleren forpligtiget til at installere det hos kunden. Det står endda i manualen! På den måde sikrer man sig at det spiller som det skal, hvilket giver de gladeste kunder. Glade kunder har det med at vende tilbage. Herhjemme har jeg aldrig oplevet dette, er ikke blevet tilbudt det selvom jeg har langet mange mange tusind over disken. Det resulterede i at jeg spillede uden jord til mine produkter i flere år, da de kabler der følger med er schukostik.

Ikke noget forhandleren gjorde opmærksom på var uheldigt, men da jeg skrev til Naim sagde de selvfølgelig at det var essentielt at Naims apparater fik jord. Den slags mener jeg ærligt talt at en dansk forhandler SKAL oplyse, især når varerne bliver leveret med stik der i princippet ikke opfylder de danske betingelser. Det er ikke fordi jeg er bitter eller deprimeret over dette at jeg nævner det, det er bare et eksempel på hvordan en forhandler KUNNE have leveret service der nok havde knyttet et tættere bånd til mig som kunde.

Generelt synes jeg der er en tendens til at give ANDRE skylden når ens forretning ikke går, dumme kunder som handler på nettet er en klassisker, men ærlig talt hvad nytter det? Det eneste man kunne have gjort anderledes er ens egen måde at håndtere tingene på, kunderne er som kunderne er, især hvis man ikke gør noget ekstraordinært for at opnå en relation til dem.



__________________
You aint nobody without a naim!
Til top Vis megholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af megholm
 
morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 260
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Det er jo ikke så mærkeligt at dino'erne uddør og andre kommer til.

Jeg har været on og off på denne herlige hobby siden i starten af 80'erne og jeg kan godt forstå at der skal
ryddes op en gang i mellem.

Hvis en forhandler ikke er omstillings beredt så er det løb kørt.

Da jeg i november skulle brænde nogle mønter af på lyd (30k) var jeg turen rundt, jeg skal tilstå at jeg er relativt
diskret som kunde, og venter pænt på min tur - mangen til patroniserende, bedrevidende ubehagelige sælgere
skal man da lede længe efter, det er som om at det er et krav at man skal være ubarberet, usoigneret og
generelt uinteresseret i kunder. Hvis jeg som kunde kommer ind og medbringer entusiasme er det lettere, men
det burde ikke være måden.

Det modsatte er naturligvis også tilfældet, men hvis sælgeren føler sig oven på er det ofte et grimt syn.

Var i HiFi-klubben i januar for at købe noget VdH, det lykkedes mig ikke at få kontakt til en sælger på trods af at
jeg var den eneste kunde (3 synlige ansatte) - "lige et øjeblik, kommer straks....." Så er jeg da den der er gået
igen og kablerne er bestilt andet steds.

Og sandt at sige, hvis du ikke sælger nok til at betale huslejen, så er der nok noget galt med enten dit
produktmiks eller din service. Vi lever i en situation hvor alle kan sammenligne priserne, hvis din merpris ikke
justificeres ved mere service eller lignende er der vel ikke noget at sige til at man henter den i DE/UK/HK. Jeg
synes at avancerne i branchen er ganske fine, så det må være dårligt købmandsskab der får forhandlere til at gå
på r.... (jeg er revisor og har haft et par klienter i branchen, de er begge gået ned pga. disponeringer der ikke var
helt skarpe).

Forhandleren skal jo også huske at for kunden er det hobby, men for forhandleren er det business, hver gang en
forhandler siger "lige et øjeblik, kommer om lidt, skal lige....." fordi har sidder og lytter musik med en bekendt så
ryger der en kunde, ser det jævnligt - så vær Proff!

Alle de skræmmehistorier med multinationale skattefrihed er bare dårlige undskyldninger.

Jiecks
Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted
 
CianDK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Rigtig fin debat! Det er godt at se et par Branchemedlemmer blande sig også. Jeg er ked af at se KT lukke. De solgte mig mit
første anlæg tilbage i 90. Dengang hvor man gik som sild i en tønde hver gang man tog ind i "Alladins Hule" for bare at gå og
kigge på alle de lækre varer som stod tæt i hele den gamle butik.

Lidt om service:

Jeg har lige bestilt et sæt Focal 1028 Be fra forhandleren i Nord Irland. Jeg bor selv i Irland syd for Dublin. Forhandleren har
måtte helt til Frankrig for at finde et (ex demo) sæt til mig, som han så får fragtet over. Derudover har han tilbudt at spille
dem til i en uge gratis i hans butik (ved høj volumen, som jeg ikke kan herhjemme med børn osv.). Derefter levere dem til
min dør i et andet land! Til demo pris! Det synes jeg faktisk er helt god service og måske endda FOR god service. Men
omvendt var hans alternativ at jeg købte dem fra England eller DK til samme pris - men så uden service.

Dette er faktisk usædvanligt for Irland, da vi ellers stort set kun har en dedikeret high end forretning. Denne butik
koncentrerer sig meget om multiroom og surround installationer og har som Jensen nævner, alt for få produkter i
forretningen. I Danmark har jeg intryk af at der stadig er kunder som interesserer sig for lyd (og musik) og at de få special
forretninger som er tilbage brænder for det og er villige til at give den service der skal til. HiFi er en meget personlig ting og
jeg tror man skal satse på at opbygge en relation til kunnden, så man på en mere personlig måde kan vejlede.

Morale:
Hvor handler jeg næste gang jeg skal have opgraderet noget? Hos dem som gav mig den service jeg har fået ved mit sidste
køb!
Til top Vis CianDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CianDK
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

megholm skrev:
Det er så den slags tænkning der gør at man ligeså godt kan handle på nettet/i udlandet! Kunderne skal bevise de vil være kunder hos forhandleren, det er endelig ikke forhandleren som skal gøre noget ekstraordinært for at "score" kunden. Heldigvis findes der da undtagelser...

Jeg tror desværre også at du er en undtagelse hvis du er villig til at betale en væsentlig højere pris for god service. Langt de fleste mennesker kigger først og fremmest på prisen. Her har internetbutikkerne en klar fordel m.h.t. omkostninger. Hvad mon KT´s enorme flotte butik midt i Odense City har kostet sammenlignet med en internetforhandlers lille lagerlokale ? Og hvad med de mange ansatte der skal have løn for at demonstrere anlæg og yde service ? Disse omkostninger skal betales, og derfor vil det være dyrere hos en alm. forhandler end på internettet. Hvis du så også forlanger ekstra service i form af gratis levering og tilslutning, bliver prisforskellen bare endnu større. Det vil det store flertal ikke betale. Især ikke hvis de mener at det er noget de sagtens kan klare selv, som f.eks. tilslutning af et par højttalere eller en cd-afspiller. Så bruger de kun forhandleren til de svære opgaver.

Jeg handlede engang rigtig meget hos en pladeforhandler i Odense der hed Van-Rock. De havde et kæmpe udvalg med en masse tilbud og næsten hele bagkataloget fra alle de store kunstnere. Hvis man manglede noget specielt var det der man kunne finde det, og man kunne altid få en snak med en engageret ekspedient hvis man ikke lige kunne huske en titel. Butikken er desværre lukket. Det startede med at supermarkederne (bl.a. Bilka) begyndte at køre med fast rabat på Top 20 listen. Det betød at Van-Rock mistede det meste af salget på de mest solgte udgivelser, d.v.s. der hvor de skulle tjene pengene. Så kom folk kun for at købe de mere sjældne som Bilka ikke havde.

Samme udvikling ses nu hos boghandlerne efter at supermarkederne er begyndt at sælge bøger, og internettet er så endnu en (større) konkurrent.

Se på dagligvarer. Discountbutikkerne udvider hele tiden med flere butikker, mens de alm. købmænd med den gode service lukker. Selv i de små lokalsamfund hvor de fleste kender købmanden, og får en hyggelig snak med ham når man handler. Folk handler hvor det er billigst og kommer kun hos købmanden hvis der var noget de glemte.

Det lyder fint at snakke om service, men for de fleste er det primært prisen der bestemmer.

Jeg har købt alt det grej jeg nævner herunder hos KT Radio, plus en del af mit tidligere grej, så jeg synes naturligvis også at det er sørgeligt at de må lukke. Men det overrasker mig ikke når man tænker på hvilke omkostninger der må have været ved at drive den store butik, og samtidig har set udviklingen i Odense City. Det er ikke den første af de gamle etablerede butikker der er lukket.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

I Odense er accord lukket, det samme er tape connection lukket og der tror jeg helt bestemt de var alt for lille (TP) og kan da også huske engang at audioscan i Odense lå der hvor hifi klubben nu ligger og blev lagt sammen med hifiklubben.

Vi har stadig hifi klubben, vasago hifi og av-connection, men det er altså ikke sjovt hvis man forstiller sig at skulle købe high end hos fona,expert,elgiganten,føtex, bilka eller den nærmeste computer butik(at ville lytte til noget udstyr før man køber er der ikke noget udsædvanligt i) for det er bare noget de ikke egner sig til, de har ikke expertisen til at kunne rådgive folk godt nok, er måske fint nok til hr og fru dk der bare skal have et stort tv billigt, men det sted jeg hander skulle gerne vide mere end jeg gør(det er også service at ekspedienter ved mere om det jeg vil købe end jeg selv gør). 

 

(Jeg kan også google mig frem til info om diverse hifi,tv,computer produkter, som jeg også gør)

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 517
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Jeg tror desværre også at du er en undtagelse hvis du er villig til at betale en væsentlig højere pris for god service. Langt de fleste mennesker kigger først og fremmest på prisen. Det lyder fint at snakke om service, men for de fleste er det primært prisen der bestemmer.




Jeg har lige sakset lidt, da det andet ikke omhandlede min del af diskussionen, håber det er ok.

For det første forstår jeg ikke hvorfor service automatisk skal koste ekstra? Hvad havde det kostet min forhandler at fortælle
mig hvordan jeg fik jord i et schuko-stik og hvor vigtigt det er? Det fik jeg at vide i ELgiganten helt gratis da jeg købte en
vaskemaskine, hvorfor så ikke når jeg køber et produkt til 18.000? Service er ikke noget som skal koste, det skal være det
der gør at man handler hifi i en butik og ikke på nettet. Vi er i forvejen oppe i nogen priser hvor man kan sammenligne det
med at spise på en Michelin-restaurant istedet for på Bøf-jensen, så kan det ikke nytte noget at det skal koste penge at få en
ordentlig, vidende service fra forhandleren. Det er jo netop den indstilling jeg angriber, at man sælger f.eks cdafspillere som
koster 10-100 gange det jeg kan købe en til i Elgiganten, men alligevel mener man at det skal være endnu dyrere hvis man
skal have en ordentlig service??!! Kør dog forbi med den afspiller efter lukketid, få den sat ordentligt op så den spiller det
bedste den kan og få samtidigt en ordentlig sludder om hvad næste skridt kunne være!

__________________
You aint nobody without a naim!
Til top Vis megholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af megholm
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Helt ok at sakse det der er væsentligt i forhold til din kommentar. Det gør det hele mere overskueligt, især når der skrives så urimeligt lange indlæg som jeg har for vane.       

Service koster normalt penge. Nu kan service jo være mange ting og selvfølgelig kan du finde noget som er gratis. Men normalt koster det og det er vel ikke helt rimeligt at forvente at en medarbejder skal arbejde gratis efter lukketid. Hos KT-Radio var der tale om alm. lønmodtagere som havde samme ret til at holde fri som os andre eller få overtidsbetaling hvis han skulle arbejde over.

Det koster ikke noget at fortælle noget man ved, men det koster ofte at opnå den viden der kræves. At sende en medarbejder på kursus er dyrt og det er endnu en udgift der ikke kræves af internetforhandleren som (groft sagt) bare skal kunne skrive dit navn på en papkasse.

 

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1700
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Jeg er også gammel i branchen, og været lidt omkring i den.

Og som så mange andre, tænker man tilbage på de tider, hvor ”man” selv syntes hi-fi var godt (men som så meget andet i livet, fortrænger man det dårlige, så kun det gode står tilbage)

Hvis jeg skal komme med ”min” personlige mening om udvikling – gennem de 25 år + jeg har været i branchen.

1 så syntes jeg snart, den der med at speciale hi-fi butikkerne er nogle penge griske avance ryttere, må lægges på hylden. (som leverandør til dem) kan jeg kun sige, at de fleste er startet ud fra entusiasme for hi-fi, og hvis man skal betale husleje og have vare på demo, så det ikke let at få en hverdag til at køre. Men deres passion holder dem i gang. Desuden fatter jeg hat af, hvis de evner at tjene penge..!? Øhh…! Hvorfor må de IKKE tjene penge, er det kun de kunder der handler High-end hos dem der må have en høj indtægt.? Så han skal have alt det nyeste på demo, og lager, komme hjem og installer det hos kunden, og få en almisse for indsatsen.

Så de kunder der har råd til at dyrke High-end hobby- må ergo også tage røven på nogle…?

”det sku `da kunde Jantelov så det batter”

2 tit er det jo sådan at når man peger på andre – ja så der jo 4 fingre der peger på en selv. Og branchen har godt nok, ofte spillet sig selv over i skak mat mange gange..!? hvis jeg skal inddele branchen, så starter jeg med den konservative (kostoden som jeg kalder ham) han kom ind i branchen, med hi-fi som hobby, brugte og bruger alt sin tid på at tweeke et konventionelt stereo anlæg (og er ikke kommet vidre) det helt lorden han tweeker, men han bliver nød til at holde sig uddannet (for det forventer og fortjener kunderne) men for at High-end kan bevare indtægt, så har man til denne del af branchen udviklet et marked af ”smykker” som jeg kalder dem, i form af dyre kabler, og andre dimser og dutter, og nogle mærker, har fundet den fidus at, man ikke bare kan købe mærke XX for de er gode designer – nej du til grin hvis ikke du opgraderer til en større strøm-dims eller sætter lige det her kabel på.

Nogle gange har jeg stået i butikker hvor kunder ønsker sig en højttaler der kan fyre noget rock eller disco af, og her forklare den flinke radio specialist, at disse nye pinde med et par små enheder er nirvana- han tilbyder ikke engang at der bliver lyttet til andre typer højttaler (ofte har de kun den type i butikken, da man tror og syntes at folk er indretnings forskrækket) kunden kommer tilbage og syntes ikke helt det lever op til forventningerne- og her får han så at vide han skal prøve med andre kabler, og hvis det ikke hjælper så flytte dem et par cm frem eller tilbage, måske sætte dem op på noget dyrt dif-daf  ”Hold nu kæft- Radio branche folk, det jo ikke det der er galt, manden skulle ha haft nogle andre højttaler”

Så har vi branche folk en formidabel evne til at, finde på undskyldninger for at der ikke kan sælges lyd. ”kunderne er i dag så design orienteret og vil simpelthen ikke have store anlæg og højttaler” Bull-sh*t siden 70èrne har den sang lydt, og hvis man tænker tilbage på eks. B&O`s storhedstid så var det for mange år siden, at alle skulle have diskret design, i 80èrne var man sikker på at de nye mini-anlæg og sub-systemer ville overtage verden, så vi kunne lige så godt lukke, for på den ene side var det jo kun sådan noget småtteri og design folk ville have, og den gang hed det ikke nethandel men de store banditter de solgt billige var folk som Audioscan, Danmarks hi-fi klub, Audiosound og andre der parallel limpoterede ting, eller havde egen import. og solgte på post ordre.

Hvis vi hver gang der kommer noget nyt, straks laver en discount version og lover at den kan det samme, altså vel-og-mærket hvis den har de rigtige data, så det klart det konstant går den vej. Her syntes jeg surround er et fantastisk eksempel – hvis der ikke er lige så mange logoèr trykt på fronten som der var på en JVC kassette fra slut 80èrne så dur den ikke, hvis du køber et lille pif-paf-puf højttaler system, og knalder denne 2 kr. mikrofon på køre en automatisk justering, så lyder det godt (hvordan i himlen skyld, skal den stakkels forbruger kunne tro andet)

Jeg chokeres gang på gang, når jeg besøger butikker, eller læser på nettet, om folk der er blevet dybt imponeret over hvor meget bedre lyd de fik da de eks. hørte en 10-12” subwoofer, eller har været et sted hvor de hørte en højttaler med et sæt 10-12” enheder…!? Det jo rystende, og alle os gamle rotter her på siden, tænker ”hvad nyt er der i store enheder, det jo det vi altid har sagt” men desværre har mange nye tilkommende hi-fi kunder eller ekspedienter aldrig hørt andet, end skrammel, og store højttaler der evner at imponere, er i dag stoppet i en ordentlig omgang (kabinet knepperi) og koster det samme som en bil – og derfor kun forbeholdt, de få speciel butikker der har råd til at have et sæt stående. Ergo ikke så mange slut bruger der kommer til at lytte til dem.

3 for tiden er det streaming der er hot, og det stiller igen krav til branchen, om at uddanne sig selv, og sætte sig ind i noget nyt. Men af frygt for det, så vil man hellere argumenterer for kvaliteten, og i nogle tilfælde kan man vel udvikle lidt ”smykker” som man så kan sælge, her er der så nogle kunder der ikke ønsker at vente, men kaster sig ud i den nye verden, med de forhindringer der nu måtte være…!? Finder forums på netter og udveksler ideer, og løser hinandens problemer.

Er det ikke utroligt at audio branchen (der må siges, at leve af musik og film) overlader dette marked til computer industrien og et æble firma der har bombet os alle tilbage, til en lydkvalitet, som i start 70èrnes kassette bånd. Men har samtidig formået, at overbevise kunderne om – dets ”udmærket” lydkvalitet.

Jeg syntes IKKE at kunderne på nogen måde er skyld i en branches nedgang (vi skal bare finde bedre måder at drive den på) folk elsker musik, lige fra spæd og nogle kan godt blive underholdt med en god film eller tv udsendelse, men så længe vi som branche, konstant bevæger os på kanten…. Er det ikke let at finde kundernes entusiasme frem.

 Jeg har et par venner, der rejser verden rundt og opkøber vin (1 flaske i det land, og måske 2 i et andet) når jeg oplever dem drikke vin, tænker jeg på High-end folket..!? for tænk at komme til at drikke bourgogne af et bordeaux glas, eller hvis katastrofen virkelig indtræf og der blev serveret italiensk vin i et af de glas (så er det jeg tænker, hvis det så svært at kunne lide vin, så køber jeg 3 på tilbud) åbner en flaske, og tænker ved mig selv ”ja det er jo bare et landbrugs produkt, hvorfor mystificerer mine venner det så meget..?”

Jeg læste et indlæg på et andet forum, hvor en sammenlignede high-end folket med, folk der leget med elektriske togbaner, og jeg syntes den rammer ufattelig præcist, for en dag sidder den lille gruppe med hver deres kasket og fløjte.

Nu er dette ikke et angreb på den lille radio forhandler, for han har meget svært ved at ændre ret meget, som der er på en audio video industri, hvor nogle skal gasse lidt ned, og andre ikke skal tro at folk er naive.

Og til jer slutbruger – i skal handle der hvor i syntes i får mest for pengene (at få ordentligt vejledning/garanti ordninger er jo også at få noget for pengene) men lad være med at være tudefjæs, når du ikke har betalt, og så forventer… man får hvad man betaler for.

Peter



__________________
INNOVATING not IMITATING
Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R
 
Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1249
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Det må jeg sige CPH-R, lige spot-on på nydansk. Jeg har netop af de argumenter du skitsere ovenfor aldrig rigtig handlet i en
"butik" (undtagen min GyroDEC + SME309 netop fra KT på postordre i 1990), altid brugt den akustiske viden jeg kan læse mig
til fra de store lydfirmaer (EV , JBL, L'Acostic etc..) der formår at forklare deres teknik og hvorfor dit og dat.

Umiddelbart er jeg også af den opfattelse at avancen er mere end rigelig, dog spænder HiFi folket lidt selv ben ved det at
prisen helst skal være noget i vejret. Ellers er det jo ikke godt nok, vel

__________________
Rør med følelse og horn i panden :-)
Til top Vis Flemming's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flemming
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

En butik lukker og markedet ændrer sig. Sådan er det når vi har markedsøkonomi, hvilket jeg formoder stort set alle støtter. Dem der klarer jobbet godt overlever og dem der ikke gør lukker, det er helt fair.

Detailhandelen oplever en stigende centralisering omkring få kæder, simpelt hen fordi små uafhængige butikker ikke kan magte opgaven. Og den udvikling vil fortsætte, vi vil få hårdere konkurrence, og flere små butikker vil lukke. Og når det gælder elektronik køber vi ofte i Hifi klubben, brugt eller på nettet. Og det er da helt iorden, det er vel forhåbentlig ikke staten der skal bestemme hvor vi skal købe ind.

Og vi har aldrig fået så meget for vore kroner som idag, så der er ingen grund til at græde snot over at KT radio lukker. Når nogen hævder at HIFI var bedre tilbage i tiden, er det det rene nonsens, man husker blot de gode oplevelser og intet andet.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 646
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Er den lukket eller kan man stadig komme ind dernede?
Gad vide om der kommer noget udsalg?
Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Aner ikke om der er åben, de havde i tirsdags (21, der var der heller ikke indgået konkurs) men det de andre experter også sælger forestiller jeg mig bliver solgt de andre steder f.eks assens eller tarup centret.

Resten, high end forstiller jeg bliver solgt lidt billigere, men det kan kun tiden vise, jeg ved det desværre ikke.

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 22 Marts 2012 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Så er der ophørs udsalgs hos kt-radio i asylgade i Odense så der kan man spare omkring 50% men det man køber kan ikke byttes eller returneres, håber på en billig pc skærm, for mere info se f.eks fyn sektionen af fyens stifttidenden
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 22 Marts 2012 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Måske sku' man ta' en tur te' O' n' se.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 22 Marts 2012 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Tror man skal skyndes sig, især hvis det er et tv man vil have ;-)
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Hede
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 22 Marts 2012 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Synes ikke jeg har kunne finde noget om det på nettet. Nogen der har et link?

__________________
Mvh.

Hede

Til top Vis Hede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hede
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 22 Marts 2012 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om det står på nettet men da jeg læste fyn sektionen af fyens stiftstidende stod det på en af de første sider (til højre) så jeg tænkte må heller tage til Odense da der sikkert er gode tilbud
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 22 Marts 2012 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

CianDK skrev:
Rigtig fin debat! Det er godt at se et par Branchemedlemmer blande sig også. Jeg er ked af at se KT lukke. De solgte mig mit
første anlæg tilbage i 90. Dengang hvor man gik som sild i en tønde hver gang man tog ind i "Alladins Hule" for bare at gå og
kigge på alle de lækre varer som stod tæt i hele den gamle butik.

Lidt om service:

Jeg har lige bestilt et sæt Focal 1028 Be fra forhandleren i Nord Irland. Jeg bor selv i Irland syd for Dublin. Forhandleren har
måtte helt til Frankrig for at finde et (ex demo) sæt til mig, som han så får fragtet over. Derudover har han tilbudt at spille
dem til i en uge gratis i hans butik (ved høj volumen, som jeg ikke kan herhjemme med børn osv.). Derefter levere dem til
min dør i et andet land! Til demo pris! Det synes jeg faktisk er helt god service og måske endda FOR god service. Men
omvendt var hans alternativ at jeg købte dem fra England eller DK til samme pris - men så uden service.

Dette er faktisk usædvanligt for Irland, da vi ellers stort set kun har en dedikeret high end forretning. Denne butik
koncentrerer sig meget om multiroom og surround installationer og har som Jensen nævner, alt for få produkter i
forretningen. I Danmark har jeg intryk af at der stadig er kunder som interesserer sig for lyd (og musik) og at de få special
forretninger som er tilbage brænder for det og er villige til at give den service der skal til. HiFi er en meget personlig ting og
jeg tror man skal satse på at opbygge en relation til kunnden, så man på en mere personlig måde kan vejlede.

Morale:
Hvor handler jeg næste gang jeg skal have opgraderet noget? Hos dem som gav mig den service jeg har fået ved mit sidste
køb!

Hej

Jeg forsøger også at køre så meget jeg kan ud til kunder jeg kan, og jeg klager ikke langtfra,, jo man kunne godt tjne noget mere, men hvad man må bare tilpsse sig...

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 646
Sendt: 22 Marts 2012 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Var dernede idag.. De har ikke så meget, og med de ting jeg spurgte på var det cirka 30% jeg fik. Også selvom det havde lidt
ridser efter at have været demo udstyr.
Kiggede på en projekt genie 1.3 uden pickup nål. 2200kr. Nålen koster 500kr.. Et ny med nål koster 2895kr... Må indrømme jeg
havde håbet på mere rabat :) 200kr sparet...
Til gengæld giver de ok rabat på deres demokabler :)
Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 22 Marts 2012 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

De havde dog mest af det gode hifi (i det gamle b&o rum) samlignet med mere alm hifi/tv udstyr
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes