Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 22:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dan A’s setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 17 Oktober 2012 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Hvordan var det - er de zitron cobra med de gamle guldbelagte stik nogle Pierre havde med den dag, eller var det dine?

Jeg tænker om du har prøvet en AB test hos dig selv?

Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 17 Oktober 2012 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Pannerup skrev:

Hvordan var det - er de zitron cobra med de gamle guldbelagte stik nogle Pierre havde med den dag, eller var det dine?

Jeg tænker om du har prøvet en AB test hos dig selv?

Det var Pierres du hørte hos mig. jeg har så over flere omgange lånde dem igen for at t a-b teste dem har og der er i hvert fald 5 personer ud over mig der har hørt forskælden her og ingen er i tvivl, det er ret tydelig. Det jeg ikke forstår er at man ikke kan høre forskæld hos hans, en ting er hvordan de passer ind i systemet men fra tydlig forskæld til ingen  den fatter jeg ikke, det er jo ikke lige frem et bilka anlæg hans har og det burde bestemt være i stand til at vise evt. forskælde.

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 17 Oktober 2012 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Ja, det lyder godt nok helt skørt

Nu er du rimelig systematisk, når du tester, så du har vel prøvet følgende:

  • At skifte kablerne mellem de forskellige komponenter
  • At skifte de enkelte kabler mellem dine forskellige vægudtag

Pierre lånte dig kun to kabler, dengang jeg var på besøg så - Hvilke andre strømkabler brugte du der og til hvad?

Umiddelbart lød det jo p***e godt - så måske du "bare" kunne have nøjes med to cobra med de gamle stik også beholde det andet?

Håber ikke jeg spørger for meget

Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 17 Oktober 2012 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Pannerup skrev:

Ja, det lyder godt nok helt skørt

Nu er du rimelig systematisk, når du tester, så du har vel prøvet følgende:

  • At skifte kablerne mellem de forskellige komponenter
  • At skifte de enkelte kabler mellem dine forskellige vægudtag

Pierre lånte dig kun to kabler, dengang jeg var på besøg så - Hvilke andre strømkabler brugte du der og til hvad?

Umiddelbart lød det jo p***e godt - så måske du "bare" kunne have nøjes med to cobra med de gamle stik også beholde det andet?

Håber ikke jeg spørger for meget

da du var på besøg var effekten fodret med 2 stk PS Audio AC-12, pre var der tre muligheder AC-12 og Pierres Cobra og black mamba hc, det samme på cd, dog var der kun et HC til rådighed. Audio Aero'en er helt klart en af de nemmest påvirkelige og her efter kommer VK-50 SE, det er ikke mit indtryk at VK-600 SE er helt så nem at påvirke.

Jeg har ikke byttet rundt på stikkene da alle 6 udtag er ens og typisk trækker jeg det kabel ud af kontakten som skal byttes om så det får den samme placering i rækken igen.



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 672
Sendt: 19 Oktober 2012 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Pannerup skrev:

Hvordan var det - er de zitron cobra med de gamle guldbelagte stik nogle Pierre havde med den dag, eller var det dine?

Jeg tænker om du har prøvet en AB test hos dig selv?

Det var Pierres du hørte hos mig. jeg har så over flere omgange lånde dem igen for at t a-b teste dem har og der er i hvert fald 5 personer ud over mig der har hørt forskælden her og ingen er i tvivl, det er ret tydelig. Det jeg ikke forstår er at man ikke kan høre forskæld hos hans, en ting er hvordan de passer ind i systemet men fra tydlig forskæld til ingen  den fatter jeg ikke, det er jo ikke lige frem et bilka anlæg hans har og det burde bestemt være i stand til at vise evt. forskælde.

Jeg tror, at der kan være rigtig mange forklaringer på hvorfor man ikke kan hører forskel det ene sted, men godt kan det andet sted. Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan Hans har lavet testen, men der er mange ting han kan gøre, for at udligne forskellene. Mener fx at Hans bruger en Shunyata V-Ray power conditioner, som formentlig gør en stor forskel. Er det tilsluttet jord. Hvordan er jordingen lavet osv. Men tror også som i nævner, at forskelligt grej kan være mere eller mindre påvirkeligt.

Tror også at man med strømprodukter, skal være lidt forsigtig med at bedømme på baggrund af hurtige AB tests. Har hørt mange sige, at strømprodukter skal være tilsluttet ca. et døgn efter man har skiftet dem, inden man begynder at teste på dem. Teoretisk giver det ikke så meget mening, men det er der så meget inden for highend hifi, der ikke gør  Hvis det passer, så vil en AB test, hvor det kabel man starter med, har siddet længe tilsluttet lyde bedre end det kabel, der tilsluttes efterfølgende og lyttes på med det samme.

Du nævnte dog tidligere, at forskellen var tydelig både hos dig og Pierre. Så kan det jo ikke være et tilfæde. Hans er forståelig lidt irriteret over kritikken af kablerne, da der er penge i det for ham, men I kan jo evt. inviterer ham til en demo hos jer, så kan han selv vurderer det...



__________________
Stereo: Verity, Avalon & Pass

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 19 Oktober 2012 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:
dan a. skrev:
Pannerup skrev:

Hvordan var det - er de zitron cobra med de gamle guldbelagte stik nogle Pierre havde med den dag, eller var det dine?

Jeg tænker om du har prøvet en AB test hos dig selv?

Det var Pierres du hørte hos mig. jeg har så over flere omgange lånde dem igen for at t a-b teste dem har og der er i hvert fald 5 personer ud over mig der har hørt forskælden her og ingen er i tvivl, det er ret tydelig. Det jeg ikke forstår er at man ikke kan høre forskæld hos hans, en ting er hvordan de passer ind i systemet men fra tydlig forskæld til ingen  den fatter jeg ikke, det er jo ikke lige frem et bilka anlæg hans har og det burde bestemt være i stand til at vise evt. forskælde.

Jeg tror, at der kan være rigtig mange forklaringer på hvorfor man ikke kan hører forskel det ene sted, men godt kan det andet sted. Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan Hans har lavet testen, men der er mange ting han kan gøre, for at udligne forskellene. Mener fx at Hans bruger en Shunyata V-Ray power conditioner, som formentlig gør en stor forskel. Er det tilsluttet jord. Hvordan er jordingen lavet osv. Men tror også som i nævner, at forskelligt grej kan være mere eller mindre påvirkeligt.

Tror også at man med strømprodukter, skal være lidt forsigtig med at bedømme på baggrund af hurtige AB tests. Har hørt mange sige, at strømprodukter skal være tilsluttet ca. et døgn efter man har skiftet dem, inden man begynder at teste på dem. Teoretisk giver det ikke så meget mening, men det er der så meget inden for highend hifi, der ikke gør  Hvis det passer, så vil en AB test, hvor det kabel man starter med, har siddet længe tilsluttet lyde bedre end det kabel, der tilsluttes efterfølgende og lyttes på med det samme.

Du nævnte dog tidligere, at forskellen var tydelig både hos dig og Pierre. Så kan det jo ikke være et tilfæde. Hans er forståelig lidt irriteret over kritikken af kablerne, da der er penge i det for ham, men I kan jo evt. inviterer ham til en demo hos jer, så kan han selv vurderer det...

Du nævnte dog tidligere, at forskellen var tydelig både hos dig og Pierre. Så kan det jo ikke være et tilfæde. Hans er forståelig lidt irriteret over kritikken af kablerne, da der er penge i det for ham, men I kan jo evt. inviterer ham til en demo hos jer, så kan han selv vurderer det...

 

Vi har faktisk snakket om at Hans bør trille en tur her ned og få en lytter selv, det ændre dog ikke på at faktum at de tilsyneladende klare sig fint i nogle setups, bare ikke hos mig, lidt træls set i lyset af at den gamle model zitron cobra fungered til UG.



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 23 Oktober 2012 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Så kom der en lille pakke

så mangler jeg kun det PK-14 Palladian hififrreaks skal levere.



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 23 Oktober 2012 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dem... Bliver spændende at høre din vurdering.

Går ud fra at det er 2 stk. PK-10 gold og 1 stk. PK-14 palladian?

Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 23 Oktober 2012 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  



Fede farver Dan

Ja det bliver spændende   

__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 23 Oktober 2012 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Det er jeg spændt på at høre hvordan det ender ud, det er jo kabler til en rimelig pris.
Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 23 Oktober 2012 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Pannerup skrev:

Tillykke med dem... Bliver spændende at høre din vurdering.

Går ud fra at det er 2 stk. PK-10 gold og 1 stk. PK-14 palladian?

Takker

Nej der er ikke 2 pk-10 gold og så dog, det er sådan at kimber laver to tykkelser af kabler, det tynde blå/lilla som hedder pk-14 og det tykke grønne hedder PK-10, hver tykkelse har man kunne få i tre varianter, standart udgaven som er født med ecconomy wattgate stik, et skridt op hedder gold hvor det er wattgate audio grade stik som har guld finish men nu er der altså kommet yderlig en option, nemlig et wattgate audio grade stik med sølv finish, kabler med dette stik på har pået betegnelsen PK-10 AG eller PK-14 AG, toppen af kransekagen er Palladian som i mk.1 versionen har en cylender formet boks på kablet og i mk.2 udgaven er boksen 8 kantet.

Kablerne fra Russ Andrews er 2 stk 6FT PK-10 AG og et stk 7FT PK-14 Gold, de har en samlet værdi på ca. 10K så det er til at betal, Palladian er det kabel der rykker mønterne ud af tegnedrengen.



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 23 Oktober 2012 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:


Fede farver Dan

Ja det bliver spændende   
ja de kunne godt have valgt at lave dem i nogle lidt mere stue venlige farver.

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 23 Oktober 2012 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Strand skrev:
Det er jeg spændt på at høre hvordan det ender ud, det er jo kabler til en rimelig pris.
jeg vil ikke udtale mig før de har spillet lidt tid og entlig vil jeg helst have det palladian prem først da dette er til min pre som har en tydlig signatur i systemet.

Jeg kan dog godt sige at lige fra kassen lyder de bestemt ikke som cobra kablerne.



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 31 Oktober 2012 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Så blev det vist tid til en lille update igen

Jeg mangler stadig mit sidste Kimber PK-14 Palladian men after signe er det nu sendt fra usa så nu vare det ikke så længe inden det er her.

Jeg har brugt Kimber PK-14 Gold på min pre ind til det andet kabel kommer, alle kablerene er ved at åbne op nu, klangen er en anelse kolder en på shunyata men bassen er klart mere fast, generelt er de nye kablere mere kontante at lytte, af samme grund lavede jeg lige testen med furutech stikdåsen igen, nu bare med kimberkablerne, denne gang faldt det ud til furutechs fordel, den varme og fylde stikdåsen bidrager med kammer ikke over pga kimbers mere kontante spillestil. Overvejer at bygge en fordeler boks med furutech stik

Mit Kimber Monocle XL har også fået en lille opdatering, jeg har i dag skiftet de originale wbt stik til dissen

Det er noget kina gøjl og er entlig et sats men efter bare en 1/2 times brug begynder de at lyde ret tilforladelige, tror sku det ender med at blive en regulær opgradering af kablet men det må tiden vise



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 988
Sendt: 31 Oktober 2012 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Spændende Dan..! Du har altid gang i nye projekter

- Spændt på hvordan det lyder næste gang jeg kommer forbi, men er ikke i tvivl om at det endnu
engang får ens eget grej til at lyde som en Nokia telefon fra starten af 2000 der forsøger at afvikle
et MP3 nummer
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 31 Oktober 2012 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
Spændende Dan..! Du har altid gang i nye projekter

- Spændt på hvordan det lyder næste gang jeg kommer forbi, men er ikke i tvivl om at det endnu
engang får ens eget grej til at lyde som en Nokia telefon fra starten af 2000 der forsøger at afvikle
et MP3 nummer
Ha ha, tror faktisk det bliver rigtig godt men må tilstå at jeg også snart trænger til en pause, syntes jeg har været lidt ude at svømme siden april hvor de første PS Audio kabler blev solgt, så det er også på tide at kunne læne sig tilbage og bare nyde musikken uden der er et eller andet der genere mit øre.

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 988
Sendt: 31 Oktober 2012 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Ja det bliver da rart, det er jo trosalt det som det hele handler om! Musikken!
- Jeg holder også en pause nu, nu skal der bare nydes musik..!
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 31 Oktober 2012 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Så blev det vist tid til en lille update igen

Jeg mangler stadig mit sidste Kimber PK-14 Palladian men after signe er det nu sendt fra usa så nu vare det ikke så længe inden det er her.

Jeg har brugt Kimber PK-14 Gold på min pre ind til det andet kabel kommer, alle kablerene er ved at åbne op nu, klangen er en anelse kolder en på shunyata men bassen er klart mere fast, generelt er de nye kablere mere kontante at lytte, af samme grund lavede jeg lige testen med furutech stikdåsen igen, nu bare med kimberkablerne, denne gang faldt det ud til furutechs fordel, den varme og fylde stikdåsen bidrager med kammer ikke over pga kimbers mere kontante spillestil. Overvejer at bygge en fordeler boks med furutech stik

Mit Kimber Monocle XL har også fået en lille opdatering, jeg har i dag skiftet de originale wbt stik til dissen

Det er noget kina gøjl og er entlig et sats men efter bare en 1/2 times brug begynder de at lyde ret tilforladelige, tror sku det ender med at blive en regulær opgradering af kablet men det må tiden vise

Hej Dan

Spændende at læse om Kimber kablerne. Hvordan er de ift. PS Audio AC-10? Jeg erindrer du tidligere har haft det (?)



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 31 Oktober 2012 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
kennlh skrev:
Spændende Dan..! Du har altid gang i nye projekter - Spændt på hvordan det lyder næste gang jeg kommer
forbi, men er ikke i tvivl om at det endnu engang får ens eget grej til at lyde som en Nokia telefon fra starten af 2000 der forsøger at afvikle et MP3
nummer
Ha ha, tror faktisk det bliver rigtig godt men må tilstå at jeg også snart trænger til en pause, syntes jeg har været lidt
ude at svømme siden april hvor de første PS Audio kabler blev solgt, så det er også på tide at kunne læne sig tilbage og bare nyde musikken uden der
er et eller andet der genere mit øre.



Hehe som min underskrift fortæller


Fede carbon stik

__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 31 Oktober 2012 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Er det opgrade af dine Kimber ikke nærmere noget billigt japansk sprøjt end kinesisk gøjl? Eller er det at sidestille, som det samme?

Jeg synes, det ligner et par Furutech CF-202 - hvordan kom du egentlig på den idé?



__________________
Gemme Audio Katana V2
B.A.T. VK-30 SE
B.A.T. VK-60
Audia Flight CD One
Yter
Atlas Mavros XLR
Acoustic Revive Power Reference
Kimber PK-14 Palladian
Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup
 

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes