Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. maj 2024 | 23:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Magnepan 1.7 til 3.7 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DKXDN
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

 

Hej

7 mdr holdt de …

I mere end 20 år har jeg sværdet til DIY højttalere hvor svært kan det da være at bygge en kasse, om end de sidst 8 år blot har været  en baffle for dipole er og bliver mit foretrukne princip. Sidenhen sættes enhederne i og filteret udvikles ved hjælp af lytning/måling/simulering vha CalSOd og nu lspCAD. Jo der er skruet enheder i, målt og snedkereret idet uendelige …

Hvad sker der så jo man bliver ældre der kommer kone, hus, børn &  større indtægt mm ind i livet og hobbyens tidskrav ændres = sænkes men musik lytning har nu aldrig været større fordi ….

Jeg har i mange år været betaget af store electrostater og fik anskaffet et par Audiostatic DCD – men ikke alt var perfekt, dynamik mm manglede og den var at betragte som en stor men dejlig mellemtone enhed.

Foråret 2011 kom og de helt nye Magnepan 1.7 kom hjem og sikke en åbenbaring. Ting tog tid men åbenheden i lydbilledet bare voksede og voksede og selv efter ca et ½ år udvikler de sig. Bunden bliver støttet af mine egne dipole subwoofer og det er et ”must have” uden disse mangler der niveau og jeg ville ikke kunne leve uden - læs mere her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=89548&K W=DKXDN

Men så er det at Magnepan er kommet med model 3.7 og er nu også at finde på vores breddegrader og ud fra hvad der bliver skrevet rundt omkring så er der bare mere af det hele.

Jo jeg har nu ventet 3 mdr. efter bestillingen og har lige sat dem til.

Hvad er så det for en opgradering ?

Out of the box: Skuffet !

Der mangler bund, skinger i lyden ingen varme …

Snøft snøft – kunne det nu også passe ?

Nu er det at Magnepan vedlægger 2 x 1ohms modstande som skal sidde i serie med mellemtone båndet og den anden til diskantbåndet.

Men da jeg kører med Lyngdorf TDAI 2200 har jeg i stedet dæmpet over 250 hz med 1,5 dB og hævet under 50hz med 6 dB dette og en tilspilnings periode nu på 3 uger sker der noget men ikke nok og begge modstande kom i.

Jo nu begynder der skam at ske noget – lyden åbner op !

Jeg har aldrig før oplevet en så stor ændring under en tilspilningsfase og de har nu stået i stuen i 5  mdr !

De kører lige nu uden subwoofer men tanken er at tilslutte et par lukkede subwoofer under 40-50 hz. Men først skal de have mere og mere spilletid.

En anden ting som skal prøves og inspireret fra Martin Logan CLX er at udvide bafflen bagud i den side hvor bas delen er herom senere samtiddigt vil den afstive konstruktionen …

 

Til top Vis DKXDN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKXDN
 
High sky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Hej

Det ser flot ud, jeg har tidligere fulgt dine projekter og hold da op du har været godt omkring. Du må efterhånden vide ret præcist hvilken lyd du kan li og hvad der ikke svinger for dig.

Jeg må da sige at de er noget skræmmende at læse om den skuffelse dine 3.7 ér var i starten. Jeg ville da være fælt skuffet men kan de virkelig ændre sig så meget så du ender mere end blot tilfreds.

PS, hvis du nogen sinde sælger lidt ud af dine "gamle" dipol sub ting, så sig til. Jeg tænker her på dine gamle rør med to 15" i.

God weekend
Til top Vis High sky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af High sky
 
DKXDN
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har aldrig oplevet en ændring så stor - da 1.7 forlod stuen og disse kom ind troede jeg det var løgn og jeg var på vippet til at gå tilbage til 1.7 !

Til top Vis DKXDN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKXDN
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

3.7 er en fin højtaler, har selv 3.6!!!! men jeg forstår ikke de har fjernet muligheden for at køre med elektronisk deling på 3.7 det er lidt sørgeligt, jeg lærte aldrig at nøjes med den bas de gir, og den måde de gør det på....jeg ledte længe efter sub, skulle også være rimelig i pris, og skulle være med en let membran, og lukket kasse, efter nogen søgen og en del lyt, faldt valget på jamo sub 650, en i hver side....det kører faktisk rigtig godt.

vh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 25 Maj 2012 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

De paneler, eller hvad det er, du har på væggene - er det noget som er beregnet til at dæmpe akustiske reflektioner?
Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted
 
tubeplayer69
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 April 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 217
Sendt: 26 Maj 2012 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Kære DKXDN,

Tillykke med dine nye MG3.7 ere.
Det er et privilegium at eje nogle af de fineste high-end højtalere der findes på denne jord.
Men det er jo kedeligt at din "opgradering", syntes som "nedgradering".
Men årsagen kan man faktisk godt pege på........

Du bør ikke fortvivle, for det er bestemt ikke dine nye, store Magnepan som er problemet, men den forstærker du driver dem med !
Der er sikkert mange glade brugere af Lyngdorf TDAI 2200, og du har sikkert selv haft glimrende resultater med 1.7´erne, men MG3´er serien er en fuldstændig anden liga med hensyn til forstærker.

Lyngdorf TDAI 2200 er simpelthen for svag til MG3.7

Før du overhovedet foretager dig noget med kabler, opsætning eller noget som helst andet, så bør du gå tilbage til din forhandler og låne en forstærker der virkeligt kan drive dem !
Dem er der ikke mange af på markedet, og dem der kan, koster desværre kassen.
Du kan roligt regne med at under 200-300 Watt @ 8 ohm (og helst mere) får du ikke den autoritet, definition eller attak, som disse højtalere kan præstere. Det handler ikke om lydstyrke, men om en strømforsyning der kan levere nogle Ampere.

Fænomenet med skuffende resultater med for små forstærkere er ganske velkendt blandt Magnepan-ejere af den "store" slags.
Se også :

Magnepan User Group


Hilsen Leif


(NB : overvej f.eks. en Wyred4Sound ST-500 .....noget af det mest suveræne i high-power amps. under 50.000,-)
Til top Vis tubeplayer69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubeplayer69
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 26 Maj 2012 kl. 07:09 | IP-adresse registreret  

vil give leif ret, lyngdorff er for svag, synes bestemt mine 3.6 klinger rigtig godt, og med god output, uden at miste det gode, nu kører jeg også elektronisk delt, og med sub på, og trækker 3.6 med et par xindak A600P fra 69hz og op og de leverer bestemt strøm og lev 160w i 4 ohm

http://www.av-connection.dk/Include/ShowPicturePopUp.asp?Pic ID=21677

og så koster de jo ikke en formue.....glem de er kinesiske, deres effekttrin kører rigtig godt!!!!

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6271
Sendt: 26 Maj 2012 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Smukt setup, DKXDN, ´mine drømmehøjttalere (3.6). En lille subjektiv oplevelse.......
Leif og velkommen har fuldstændig ret, har selv et par MG12-QR og havde egenlig slået mig til tåls med, at de ikke var i samme liga som min kompis´s 3.6´ere, og gik og overvejede en sub af en eller anden art. Da Sun AUdio i Ålborg så satte disse http://www.advance-acoustic.com/en/produits/index/detail/id/ 18/sec/1 på tilbud i maj måned til 24.000,- for et sæt, kunne jeg ikke dy mig for at prøve. Er du vimmer en autoritet, stramhed og bas, masser af bas. Sad med et par venner, og ja, vi spillede da højt, men ikke voldsomt eller "ring til Politiet" højt, VU-metrene gik i "bundklods" mere eller mindre hele tiden (600 watt i 4 ohm), MG- 12´erne ku´ li´ det, vi elskede det, så MASSER af effekt er et absolut "must" på Maggie´s.
(Det kan godt være, at de effektrin er lavet i Kina, men de spiller dæl´me godt)

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4567
Sendt: 26 Maj 2012 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Det er et velkendt problem, at fuldtone magnestater (og elektrostater) skal have meget strøm (ampere) til bassen. Det er bl.a. derfor at Martin Logan sværger til dynamiske basenheder... det gør dem ganske enkelt nemmere at trække!

Kl. D forstærkere - som Lyngdorf - er grundet deres konstruktion ikke særlig strømstærke, a la rørforstærkere.

Som andre skriver i tråden, så skal der nogle store kl. A/B effekttrin på. Gerne nogle med stor grad af modkobling i konstruktionen, så dæmpningsfaktoren er høj. De nævnte effekttrin fra Xindak og Advance Acoustics er rigtig gode eksempler på dette.

Skal man op i noget dyrere og mere eksotisk, så hedder det Krell, Mark Levinson og lign. Men den lydmæssige forbedring er meget lille i forhold til merprisen!

Grundlæggende fylder strømstærke forstærkere meget, så det bliver ikke lige så diskret en løsning, som Lyngdorf...



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
tubeplayer69
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 April 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 217
Sendt: 26 Maj 2012 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Kodeordet er strømforsyning !

Som velkommen´s Xindak A600P, er det ikke engang selve "effekten" el. Watt angivelsen der er det afgørende, men evnen til at levere strøm (ampere). Og nettop dette kan store, tunge effekttrin med masser af kondensator kapacitet.
I xindak A600P tilfælde nævner brochuren også :
Strong Power System consists of 1300 Watt high quality patented transformer and 350.000 uF Electrolytic Capacitor
-og dette er en imponerende værdi for en 80 Watts forstærker.

Normalt kan man få et praj om hvilken størrelse/kvalitet strømforsyning der sidder i en forstærker ved at se på om effekten fordobles ved halvering af impedansen; altså angivelsen f.eks. er 100Watt ved 8Ohm, 200Watt ved 4Ohm og 400Watt ved 2Ohm.
-og så selvfølgelig både vægt og mængden af kondensator kapacitet.

Selv har jeg haft 7-8 forskellige effekttrin på mine Maggies, og hver gang der kom mere power på, desto bedre spillede de.
I starten troede jeg også det var lidt overdrevet at sætte mere end 200 Watt på, men erfaringen viser helt tydeligt :
More is better !

L.
Til top Vis tubeplayer69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubeplayer69
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 26 Maj 2012 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

jeg kan kun give dig ret tubeplayer69, det er altså ikke altid kun watt det drejer sig om, disse xindak A600P har overrasket mig på en hel suplim måde at sætte fut i panelerne på....meget meget opløst, og går aldrig i knæ....skulle jo også kunne trække 102amp....og så findes der endda en storebror deres PA...med 500000YF og 48 sanken udg tr....75kg det er en kampvogn!!! men mine kører fint på 3.6

vh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2607
Sendt: 26 Maj 2012 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

dejligt at se der er flere der nyder magnepan  har selv 3,3a   jeg holder med de andre men hensyn til forstærker .. den jeg spiller med lige nu yder 200 watt i 4 ohm.. og det er slet ikke nok .. jeg er ved at bygge nogle  400 watt effekt moduler .. en pr højtaler .. hvor trafoen bliver på 1kwh 200,000 uf.. håber det er nok

grunden til at jeg siger min ikke er kraftig nok er jeg syntes mellemtone området er for tilbage holdene


__________________
jeg kan ikke få nok membranareal
Til top Vis lille_smed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille_smed
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6271
Sendt: 27 Maj 2012 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Hey lille_smed, har sendt dig en PB.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 27 Maj 2012 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

p***e misundelig.....Hvor er de fede. Og det helt rigtige hvide fronstof, som de oprindelige var født med. Har for mange år siden selv haft MG IIB.....Gav mig nogle af de bedste lydmæssige oplevelser i mit liv.

Gå aldrig ned på fedt gear. Det gør du ikke kan jeg se.

PS: Audio Research rør lyder fantastisk på de højtalere.

 

Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF
 
DKXDN
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 27 Maj 2012 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Flere har påpeget de manglende forstærker resourcer og det kan der være noget om men faktum er at lyden har ændret sig gevaldigt i de 5 mdr jeg har haft de nye maggier spændt på som jeg skrev. Lydkarrakteren ændre sig ikke ved høj styrke.
Når der kommer  subs på vil Lyngdorfen også blive aflastet under 40 hz
Men undertiden kunne jeg prøve andre effekttrin de nye Hypex NC400 ser spændende ud men er ikke til at låne ...
Tak for inputs

Til top Vis DKXDN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKXDN
 
Gert Jacobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 April 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 28 Maj 2012 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Blot et lille indspark til eftertanke!
Jeg kører stadig med Magnepan 1.7 og syntes det er det bedste jeg har haft til dato.
Jeg er dog som andre også giver udtryk for ikke tilfreds med niveauet i bunden og har valgt at skære dem ved 80 hz og så
supplere med en stor hornsub. Det dur og hønger sømløst sammen. En væsentlig side effekt er at både højtaler og især
forstærker bliver aflastet betragteligt.

----------------------------------
Maggie´s 1.7-ML335-Antique sound Flora pre-AudioAero Capitol reference-Hornsub med Reckhorn amp og Velodyne sms1-
Macbook-Sonicweld diverter 24/96 Locuste-Dyrholm og NLE88 hele vejen
Til top Vis Gert Jacobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gert Jacobsen Besøg Gert Jacobsen's Websted
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 28 Maj 2012 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Gert Jacobsen skrev:
Blot et lille indspark til eftertanke!
Jeg kører stadig med Magnepan 1.7 og syntes det er det bedste jeg har haft til dato.
Jeg er dog som andre også giver udtryk for ikke tilfreds med niveauet i bunden og har valgt at skære dem ved 80 hz og så
supplere med en stor hornsub. Det dur og hønger sømløst sammen. En væsentlig side effekt er at både højtaler og især
forstærker bliver aflastet betragteligt.

----------------------------------
Maggie´s 1.7-ML335-Antique sound Flora pre-AudioAero Capitol reference-Hornsub med Reckhorn amp og Velodyne sms1-
Macbook-Sonicweld diverter 24/96 Locuste-Dyrholm og NLE88 hele vejen

hej gert, har du ikke billeder af dine subs???? vh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
tubeplayer69
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 April 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 217
Sendt: 28 Maj 2012 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Hej DKXDN,

Nu har jeg gransket dine indlæg med stor interesse med ønsket om at forstå lidt mere af dine erfaringer med dipoler, med dine DIY subs, og din forestilling om hvad du forventer du vil opnå med købet af MG3.7´erne.

Med MG 1.7´erne kan jeg godt følge behovet for lidt mere tyngde i lyden (især hvis man lytter til rytmisk musik og/eller holder af orgelmusik o.l.), men MG3´erne har virkelig kun brug for subs i helt ekstremt store lytterum.
Som du sikkert ved, er panelerne ekstremt hurtige i hele frekvensområdet, og tilføjelsen af en ekstra sub kan gå hen og pille ved homogeniteten af Maggierne. Jeg siger ikke at det ikke kan blive udmærket, men spørgsmålet om hvor meget man vinder, kontra hvad man sætter overstyr, bør overvejes meget kritisk.

Jeg kan forstå at du gerne vil beholde Lyngdorf´en fordi den har en delefilter funktion som du sikker anvender til at få subbassen integreret. Selv om du kobler de nederste frekvenser fra MG3.7´erne, er dette ikke nok til at kompensere for den autoritet som TDAI-2200´en mangler.
Den strømforsyning som skal til for at få MG3.7´erne til at levere et frigjort, levende, dynamisk og plastisk lydbillede (også i mellemtone og diskant) har Lyngdorf´en simpelthen ikke.
Og igen : det har intet med lydtryk at gøre !!

Vær så god, ikke at opfatte dette som fornærmelse af dine intensioner, men bogstavelig talt som velment og konstruktiv kritik fra mine egne erfaringer med flere sæt Maggies og adskillige effekttrin. Jeg er helt vis på at du kan opdrive et sluttrin til at afprøve / verificere denne tese.
Jeg er også ret sikker på, at du vil blive overrasket af hvor afgørende betydning den rette forstærker til MG3.7 er.

Hilsen leif

Til top Vis tubeplayer69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubeplayer69
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 28 Maj 2012 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

tubeplayer69 skrev:
Hej DKXDN,

Nu har jeg gransket dine indlæg med stor interesse med ønsket om at forstå lidt mere af dine erfaringer med dipoler, med dine DIY subs, og din forestilling om hvad du forventer du vil opnå med købet af MG3.7´erne.

Med MG 1.7´erne kan jeg godt følge behovet for lidt mere tyngde i lyden (især hvis man lytter til rytmisk musik og/eller holder af orgelmusik o.l.), men MG3´erne har virkelig kun brug for subs i helt ekstremt store lytterum.
Som du sikkert ved, er panelerne ekstremt hurtige i hele frekvensområdet, og tilføjelsen af en ekstra sub kan gå hen og pille ved homogeniteten af Maggierne. Jeg siger ikke at det ikke kan blive udmærket, men spørgsmålet om hvor meget man vinder, kontra hvad man sætter overstyr, bør overvejes meget kritisk.

Jeg kan forstå at du gerne vil beholde Lyngdorf´en fordi den har en delefilter funktion som du sikker anvender til at få subbassen integreret. Selv om du kobler de nederste frekvenser fra MG3.7´erne, er dette ikke nok til at kompensere for den autoritet som TDAI-2200´en mangler.
Den strømforsyning som skal til for at få MG3.7´erne til at levere et frigjort, levende, dynamisk og plastisk lydbillede (også i mellemtone og diskant) har Lyngdorf´en simpelthen ikke.
Og igen : det har intet med lydtryk at gøre !!

Vær så god, ikke at opfatte dette som fornærmelse af dine intensioner, men bogstavelig talt som velment og konstruktiv kritik fra mine egne erfaringer med flere sæt Maggies og adskillige effekttrin. Jeg er helt vis på at du kan opdrive et sluttrin til at afprøve / verificere denne tese.
Jeg er også ret sikker på, at du vil blive overrasket af hvor afgørende betydning den rette forstærker til MG3.7 er.

Hilsen leif

ja nu ved jeg ikke hvor trådstarter bor henne, men for at han med egne ører kan høre dette, lægger jeg gerne en xindak A600P til rådighed, så han kan høre det ikke altid drejer sig om watt, for at sætte fut i panelerne....men han må selv stå for transport frem og tilbage, da de vejer 63kg stk, og jeg ikke må løfte mere en 12-15kg efter en stor rygoperation, så kan han da høre det, inden han smider penge ud af vinduet.....bare et tilbud!!!!!

vh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
tubeplayer69
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 April 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 217
Sendt: 28 Maj 2012 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Se, -det kalder jeg da en "kammerat" !
Flot udmelding, velkommen.

Til top Vis tubeplayer69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubeplayer69
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes