Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 21:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: My humble system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JayJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Jamen så vil jeg også være med og vise mit anlæg lidt frem :-)

Forstærker:
NAD C326BEE

Havde indtil for nyligt en god gammel NAD C340 købt for en 13-14 år siden, hvor jeg desværre kom til at brænde input-vælgeren af ved at sætte en bærbar computer til :-(
Efter i lang tid at have været lidt ufrivilligt tvunget til at høre musik gennem fjernsynets højtalere har jeg så endelig fået sparet sammen til en ny NAD.

CD-afspiller:
NAD 514

Købt sammen med C340'eren for mange år siden og har i lang tid været min primære lydkilde. Har altid været glad for den. Desværre er den lige for nyligt begyndt at hoppe lidt af og til, men den skal sikkert bare renses.

DAC:
Beresford TC-7510

Medieafspiller:
WD TV Live Hub (med 1TB harddisk)

Er med optisk kabel koblet til min DAC. Efterhånden som jeg har fået alle mine cd'er lagt ind på den i FLAC-format er den blevet min primære kilde. Igennem DAC'en synes jeg faktisk at den spiller bedre end min CD-afspiller hvis jeg skifter frem og tilbage mellem de to.

Højtalere:
DALI Concept 1

Brugte i lang tid min fars gamle JBL-100 sammen med den gamle NAD forstærker, men må med skam indrømme at min kone fik mig overtalt til at der ikke længere var plads til dem da vi på et tidspunkt skiftede bopæl. Regner dog helt bestemt med at skulle bruge dem igen engang når jeg på et tidspunkt for lavet et manderum i vores kælder :-)

Synes dog egentlig at DALI'erne spiller godt, og det er efterhånden sjældent at jeg har brug for at spille ligeså højt som da man holdte kollegiefester.

Konsol:
Playstation 3

Er også sat til DAC'en med optisk kabel, hvilket giver lidt federe lyd til spillene.

TV:
B&O MX3000

Når man ikke har råd til en fladskærm, hvorfor så ikke få fat i et godt billedrørs-tv, når nu man jo efterhånden nærmest får dem smidt i nakken :-)

Pladespiller:
Technics SL-DL5

Min fars gamle pladespiller, som jeg vil have sat til på et tidspunkt når jeg får fat i en RIAA og finder ud af hvor jeg skal stille den op henne. Vil nok mest blive brugt for at lege lidt med vinyl og for at kunne købe lidt billige plader på plademesser.









Ris og ros og forslag modtages gerne :-)
Til top Vis JayJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JayJ
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

JayJ skrev:
......Brugte i lang tid min fars gamle JBL-100 sammen med den gamle NAD forstærker, men må med skam indrømme at min kone fik mig overtalt til at der ikke længere var plads til dem da vi på et tidspunkt skiftede bopæl.

.......Du skulle da bare have malet dem hvide :)

Min X gav mig engang valget mellem mine Brigantin IV eller hende .....

 .. suk ! (grin)



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud på et stramt budget. Kender jeg kun alt for godt (SU). Ærgeligt fruen har fået dig overtalt til at stille JBL'erne
væk til fordel for et sæt Concept, men på den anden side ser der også lidt trangt ud med plads, især hvis dit B&O tv skal
opgraderes til fladskærm engang.

Hvis du engang skal ud og finde en opgradering, ville jeg starte med højttalerne (medmindre de gamle JBL bliver sat på igen).
Prøv at lytte andre steder end lige hifiklubben, da der er så mange gode og spændende mærker derude :) (og Dali Concept er
IKKE én af dem hvis du spørger mig).

Mvh
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2791
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Jeg er tilbøjelig til at give Jan ret. Kan du ikke gøre et eller andet ved den kone (skal ikke gengives her ) så du kan få dine L100 ind i stuen igen.  

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
JayJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:
.......Du skulle da bare have malet dem hvide :)


Hehe ja :-)

Det ville dog næsten være synd - især hvis de ender nede i et dejligt mørkt manderum :-)

rskriver skrev:
Det ser godt ud på et stramt budget. Kender jeg kun alt for godt (SU). Ærgeligt fruen har fået dig overtalt til at stille JBL'erne
væk til fordel for et sæt Concept, men på den anden side ser der også lidt trangt ud med plads, især hvis dit B&O tv skal
opgraderes til fladskærm engang.

Hvis du engang skal ud og finde en opgradering, ville jeg starte med højttalerne (medmindre de gamle JBL bliver sat på igen).
Prøv at lytte andre steder end lige hifiklubben, da der er så mange gode og spændende mærker derude :) (og Dali Concept er
IKKE én af dem hvis du spørger mig).


Tak for det :-)

Er også så småt begyndt at kigge lidt omkring efter højtalere, selvom der nok desværre går noget tid før udskiftning er aktuelt. Jeg har lidt en fetisch med mørkebrunt træ, så er lidt forelsket i DALI Lektor 2 eller 3, som dog også er fra Hifiklubben.

Har dog også set Monitor Audio Bronze BX 2 anbefalet til prisen herinde.
Til top Vis JayJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JayJ
 
tubesrules
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 07 Juni 2012 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det ser fint ud :-) Startede også selv med NAD, men seføli kan forstærkeren drive et sæt større h.t.

mvh T.R.
Til top Vis tubesrules's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubesrules
 
JayJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 23 December 2012 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Så er der sket lidt ændringer. Fik foræret en ældre Samsung fladskærm, da den kun har analog tuner. Den fungerer dog fint med min DVB-T boks.

Så har jeg fået en Thorens TD280 MKII på prøve sammen med en lille Project Phono Box II. Der er lige præcis plads til det hele. Det spiller fint synes jeg.

Sidder netop nu og hører en gammel jule-LP med Elvis. Det er sgu egentlig ret fedt :-)


Til top Vis JayJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JayJ
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 23 December 2012 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

og møblerne er ...................  hvide :)

__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 23 December 2012 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Hej . Elsker små underforståede anlæg, der kan give en på opleveren. Mon ikke den bedre stillede halvdel kan overtales til et par højttalere standere i enten sort eller hvid . Da du herved vil kunne udnytte dine højttaleres pointiale fuldt ud . jeg har selv i min fuld fede samling adskillige små højttalere - hermed snakkes ikke pris - men jeg kan ikke og vil ikke  - og kommer aldrig til - at skille mig af dem .  de er for fede. hurtige og præcise, men mangler selvfølgelig undergrundsbassen af doomsday  - men det er der jo råd for.

mvh spacy



__________________
I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2
 
JayJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 23 December 2012 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:
og møblerne er ...................  hvide :)


Det må jeg jo sige ja til :-)

Men bare rolig, hvad man ikke ser er en mørk læder sofa og ved den modsatte væg alle mine bøger i nogle store reoler af mørkt træ - det hjælper i øvrigt også med akustiken :-)
Til top Vis JayJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JayJ
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 03 Januar 2013 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Nej hvor ser det lækkert ud! fantastisk, simpelt og uden alt muligt overdrevet! det ser smukt ud og jeg håber du nyder det


med det sagt så håber jeg, at jeg må skubbe lidt til tandhjulene i hovedet på dig og måske få dig til at tænke over at skifte de
Concepter ud med et par Ikon 1 eller 2. jeg kan love dig for at der er kæmpe forskel og du skal slet ikke betale så meget hvis
du køber brugt!

det var lige et lille indput fra mig men nyd setuppet og pas på det ikke tager overhånd!

LAC
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
JayJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Hej LouandClear

Mange tak :-)

Mht. højtalere, så er der desværre ikke rigtigt plads til gulvhøjtalere, men de skal helt klart opgraderes til noget andet på et tidspunkt :-)

Ikon 1 og 2 ser helt bestemt spændende ud, de er dog lidt ude over mit budget. Kender du noget til Lektor 1 og 2?
Til top Vis JayJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JayJ
 
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Stiligt anlæg!

Jeg er ked af, at man ofte ser små ht. på et møbel blive skubbet helt tilbage på reolen. Tænk på at reolen bliver en del af ht. og lyden reflekteres ind i
lydbilledet fra den nærmeste flade, især overfladen foran den. Just my 5 cents.
Men godt ser det ud!
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

JayJ skrev:
Hej LouandClearMange tak :-)Mht. højtalere, så er der desværre ikke rigtigt plads til gulvhøjtalere, men de skal
helt klart opgraderes til noget andet på et tidspunkt :-)Ikon 1 og 2 ser helt bestemt spændende ud, de er dog lidt ude over mit
budget. Kender du noget til Lektor 1 og 2?


Lektor 1 og 2 er også klart bedre end concept, men grunden til jeg nævner Ikon er at springet fra lektor til Ikon også er
kæmpestort så det kan bedst betale sig at komme op til Ikon :) så hvis du har mulighed for at skaffe et par ikon 2 så syntes jeg
klart du skal men lektor 2 er også ganske glimrende i lyden
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
magnusmyggen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2011
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 07 Januar 2013 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig lækkert ud. Jeg er sikker på dit udstyr nok skal vokse med tiden.

Du kan altid tage kæresten med til lytning af nye højtalere de kan også godt høre forskel selvom de måske ikke vil indrømme
det
Til top Vis magnusmyggen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af magnusmyggen
 
JayJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 28 Marts 2016 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  


Til top Vis JayJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JayJ
 
JayJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 28 Marts 2016 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Så er der sket lidt nyt :-)

Har fundet de gamle JBL L100 frem fra loftet hos forældrene. Kabinetterne var godt hærgede, så de er blevet slebet ned og spartlet lidt, hvorefter de er blevet malet sorte. Højtalerne spiller stadig rigtig godt på trods af at de har stået stille på et lidt koldt loft i mange år.

Jeg har også forsøgt mig med lidt selvbyg af HIFI-reol, som jeg synes er gået rimelig godt. Købte en egetræshylde i Bauhaus og fik den skåret til efter mål, så det hele bare skulle skrues sammen. Nederste hylde har en bagvæg som alle ledningerne og stikdåsen kan ligge inde bag ved.

Billedet er herover - kunne ikke lige få tekst og billede i samme post.
Til top Vis JayJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JayJ
 
Winther666
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager også en pause!

Bruger siden: 28 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 527
Sendt: 28 Marts 2016 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg var dig ville jeg forsøge at få højtalerne op i hørehøjde, i stedet for at gemme dem væk på gulvet. 
Til top Vis Winther666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winther666
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 28 Marts 2016 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Ser ud til at JBL vandt over kvinden...

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 28 Marts 2016 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hej. Stadigt fedt setup. Dit Hifi møbel ser fint ud. Hvad med og lave 2 standere i samme design til dine højttalere, så bliver de jo løftet op . Pladsen er den samme .
mvh Space


__________________
I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes