| Sendt: 20 Juni 2012 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej hej
for nogle uger siden døde min denon 2808  og har så nu anskaffet mig en ny "brugt" onkyo tx-nr579, får hunden
tilsluttet og sætter et godt styk Donna Summer på. Front højttalere der er tilsluttet er Concept 8.
til min store overraskelse med det samme musikken spiller, er at der er klart mere bund på onkyo´en og diskanten
betydelig mere dæmpet. Nu skal den have noget at leve af den kære onkyo og må sige at ved lydstyrke rigtig højt virker
den også til at have mere styr på det end denon´en.
Smider herefter en bluray på og tester lidt surround. Igen positiv overrasket, stemmerne er betydelige mere klare (center er
en dali sc-5) og kanal spredningen hele vejen rundt er meget bedre en denon´en.
Synes ellers altid mine ører har sagt mig at denon har klart bedre surround lyd en f.eks pioneer og nad men denon er da
klart slået af onkyo´en
spørgsmålet er så bare om det virkelig kan passe at en 4 år gammel 8000 kroners forstærker bliver så hårdt slået af en 1 år
gammel 4000 kroners forstærker? eller er det hele bare blevet ringere og mine ører synes det lyder bedre?
mvh kenneth
iøvrigt fantastisk med netradio samt spotify direkte på forstærkeren __________________ Vil du forest i flokken, skal der stå HONDA på blokken.
|