Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 11:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mit SnurreRundt projekt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
xtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 127
Sendt: 09 Juli 2012 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Ja så blev det min tur til at få lyst til at vise min "bio" (Ej stop en halv det må man ikke kalde den - sarkasme kan
forekomme) lidt frem. Det er work in progress og der er et pænt stykke endnu. Men
den er nu på et niveau hvor både filmlyd og stereolyd er rigtig god. Der er plads til forbedring men rom er jo ikke brygget på
en dag

Update 1/8 2012: Ja så blev centeren skiftet til en Dali Zensor Vocal, der er blevet monteret kabelbakker og Dalierne har
fået granitsten at stå på.

Setuppet:
TV.............................: LG 32LK43NO-ZG
Surround Forstærker...: Yamaha RX-A1010
BLU RAY.....................: LG BD550
CD.............................: Denon DCD-615
Pladespiller.................: Denon DP29F
Effektforstærker front..: Denon POA-2200
Effektforstærker bag...: Nad C270
Front højtalere............: Dali 18 MKI
Bag højtalere..............: Dali 202
Center højtaler............: Dali Zensor Vocal
Subwoofer..................: Dali Concept 12


Lidt billeder:
















Lyden i stereo:
Lyden er åben, detaljeret med et godt punch. Bassen er stram og velopløst. Mellemtonen dejlig lækker og diskanten er
meget detaljeret men aldrig hård. Stereoperspektivet er rigtigt godt, og højtalerne nærmest forsvinder i lydbilledet.

Lyden i 5.1:
Igen en meget åben spillestil med godt styr på højtalerne. Lyden er velopløst og dialogen er sprød og meget let forstålig. Der
er en skræmmende dynamik. Effekter og rumfornemmelsen er tip top. Man hører ikke højtalernes placering man er bare
omgivet af lyd. True HD formater giver en hel formidabel lyd med detaljer man ikke troede var mulige. Den nye center giver
vokalen mere nærvær og er langt mere opløst end Jamo'en. Desuden klarer den et større frekvensområde så sub
delefrekvensen sænkes lidt, det gør at subben forsvinder mere i lydbilldet og det hele hænger overordentligt godt sammen.

Fremtiden:

  • Bedre fladskærm

  • En god blu-ray

  • Bedre baghøjtalere

  • 7.1 står på ønskelisten



Nå det var så det jeg kan vise frem lige pt.

/Bjarne
Til top Vis xtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtreme
 
Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 09 Juli 2012 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

hej. Et nydeligt setup. Dog er billeder lidt uskarpe, men fin fornemmelse.

mvh space



__________________
I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 09 Juli 2012 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Det er da vist en biograf hvor teaterkikkerten er ganske nyttig :)

__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
supergris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 89
Sendt: 09 Juli 2012 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Hvordan kan du kalde det en bio, når du sidder og kigger på en 32 " skodskærm???
Til top Vis supergris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supergris
 
xtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 127
Sendt: 09 Juli 2012 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Som sagt man skal starte et sted .... og det er da rart der er ting der kan forbedres. Men som skrevet står så er rom ikke
brygget på en dag. Nu er siddepositionen heller ikke mere end 1.5m væk så den føles faktisk ikke helt så lille endda.

/Bjarne
Til top Vis xtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtreme
 
gullip
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Januar 2012
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 09 Juli 2012 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

supergris skrev:
Hvodan kan du kalde det en bio, når du sidder og kigger på en 32 " skodskærm???


Vi kan godt blive enige om, at en større skærm giver en større oplevelse, men er det er ikke det, der er definitionen på om han
har en hjemmebio eller ej bare fordi udstyret ikke har kostet 100.000+, den kritik er den ingen der kan bruge til noget.

Og til trådstarter: Som du selv er inde på, så vil kabelbakker altså lige løfte det hele et niveau op, det er rart at der er plads til
forbedringer, så kan man opgradere hen ad vejen. Faktisk finder jeg hjemmebiotråde spændende, netop hvor man kan se
udstyret/opgraderingerne gennem tiden :)
Til top Vis gullip's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gullip
 
supergris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 89
Sendt: 09 Juli 2012 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Det kan aldrig kaldes " En bio ", efter min mening, når det ikke drejer sig om andet end et lille tv med noget surround sluttet til...

Overskriften skulle nærmere have været " Min tv-stue ".

Til gengæld virker det vildt overdrevet med 2 ekstra effektforstærkere tilsluttet, hvis siddepositionen er 1,5 m. fra tvét...

Til top Vis supergris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supergris
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 09 Juli 2012 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

gullip skrev:
[QUOTE=supergris]......men er det er ikke det, der er definitionen på om han
har en hjemmebio eller ej bare fordi udstyret ikke har kostet 100.000+, den kritik er den ingen der kan bruge til noget.

Hvad er i grunden en gyldig definition på begrebet "hjemmebiograf"

Hvis man kan klare det med en 32" tossekasse, en DVDspiller og en kasse film, har alle sågu da lov at kalde det en slags hjemmebio.

 



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2791
Sendt: 09 Juli 2012 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Haha, den diskution har jeg haft på en anden side der hedder R........, og der gik folk helt amok, da jeg vovede at sige at en 32" altså ikke er en hjemmebio,men det kan i jo selv læse derovre. En hjemmebio må da være noget med et lærred og et snurrerundt anlæg, og et dedikeret rum dertil.  

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
xtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 127
Sendt: 10 Juli 2012 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Nu er det blot ikke alle der har mulighed for at dedikere et helt rum til dette - og så syns jeg forøvrigt at vi skal lukke den gang
flueknepperi og bare nyde det vi alle brænder for - nogle fede film og musik oplevelser! Dem kan man nemlig sagtens få på en
32" tosse ... selvom det da klart er federe med et giga lærrede - men så kan man jo overgi sig og komme ud af jordhulen og
besøge en rigtig biograf ;)

/Bjarne
Til top Vis xtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtreme
 
xtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 127
Sendt: 19 Juli 2012 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

supergris skrev:

Det kan aldrig kaldes " En bio ", efter min mening, når det ikke drejer sig om andet end et lille tv med
noget surround sluttet til...


Overskriften skulle nærmere have været " Min tv-stue ".


Til gengæld virker det vildt overdrevet med 2 ekstra effektforstærkere tilsluttet, hvis siddepositionen er 1,5 m. fra tvét...



Mht overskriften så er det blot din mening .... Da det ikke er alle der har et rum der kan dedikeres til bio så må mange af os
tage til takke med at "hjemmebio'en" også bruges som almindelig stue. Men det går jo nok alt sammen allievel.

MHT Effekforstærkere så er Dali 18 nogle meget strømkrævende højtalere så de skal ha power i rå mængder for at lyde godt
også til alm musik. Det kan en snurrerundt reciever sjældent klare. Derfor Denon'en - og da den afløste NAD'en så fik den lov
at forstærke bag kanalerne - hvilket faktisk har forbedret dialogen betragteligt da recieveren kun skal forstærke centeren nu.
Så overkill vil jeg nu ikke kalde det - det er bare der jeg syns det lyder bedst. Effekt kan man sgu aldrig få for meget af.

Da lyden er den vigtigste faktor for mig - hører en del kocert optagelser på blu ray er det nu engang der jeg har lagt
hovedvægten til at begynde med. Lyden er ved at være der hvor jeg gerne vil ha den - mangler kun en bedre center. Så kan
tv med tiden blive skiftet ud med en projekter og et lærred eller en rigtig stor fladskærm.

/Bjarne
Til top Vis xtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtreme
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 19 Juli 2012 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Du skriver at dine Dali 18 er er mkI , men som jeg kan se dem er det en mkII med en uorginal diskant i .

En Dali 18MKII er ikke så strøm krævende , jeg har haft en Audiolab 8000a til at trække mine og det gik rigtigt godt trods kun 2x 50 watt , ved godt at den godt kan levere rigtigt med strøm men alligevel.

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
M.M.M.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 565
Sendt: 19 Juli 2012 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

De Dali 18ere er nu engang lækre at se på, og forhåbentlig også nyder godt af lyden Lyder Denon effekten bedre end
NADen?
Dengang jeg også havde stort surround setup med effektforstærkere rundt om mig, gjorde altså noget helt enestående til
forskel fra en alm. receiver, og det startede allerede fra lav volumen. En tid man nu tænker tilbage på med et smil, når det kom
til surround med overskud!
Tror helt sikkert at der er smæk på!

__________________
Mvh: Martin
Til top Vis M.M.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M.M.M.
 
xtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 127
Sendt: 19 Juli 2012 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

madmax: Mine Dali 18 er MK1 men med MK2 enheder og filtre og en erstatnings diskant fra klubben med dertil modificeret
delefilter. De spiller fremragende men jeg syns især basområdet bliver meget meget bedre når der kommer en kraftig effekt
forstærker på. Så vidt jeg ved er det strømstyrken der er vigtigst ikke så meget effekten.

Lydmæssigt ligger NAD'en og Denon ret tæt på hinanden - denon har lidt mere frigjort diskant og mellemtone. Men begge er
ganske gode effekt amps. Men der hvor Denon virkeligt trækker fra er i basområdet på mine dali 18. Bassen er strammere og
mere præcis og mere impuls villig. Spændes en mere let drevent højtaler på så er der ikke så stor forskel på NAD og Denon
andet end Denon'en kan spille voldsomt højt.

Det overskud eksterne effektamps gir er stærkt vanedannende og ja det starter allerede ved lavere lydniveauer. Og da der
findes masser af prisrimelige amp på dba så behøves der ikke at være voldsomt dyrt.


/Bjarne
Til top Vis xtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtreme
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 19 Juli 2012 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

gullip skrev:
[QUOTE=supergris]......men er det er ikke det, der er definitionen på om han
har en hjemmebio eller ej bare fordi udstyret ikke har kostet 100.000+, den kritik er den ingen der kan bruge til noget.

Hvad er i grunden en gyldig definition på begrebet "hjemmebiograf"

Hvis man kan klare det med en 32" tossekasse, en DVDspiller og en kasse film, har alle sågu da lov at kalde det en slags hjemmebio.

 

Hvis man ikke kan/må kalde det for hjemmebio iflg trådstarter, så kan man vel heller ikke kalde sin stue med hihi setup for et lytterum, da det jo ofte blot er en almindelig daglig stue og ikke specielt designet til lytte/hifi formål. Så min stue er både hjemmebio og lytterum.....og selvfølgelig bare en daglig stue.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
M.M.M.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 565
Sendt: 19 Juli 2012 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
jan_stevns skrev:

gullip skrev:
[QUOTE=supergris]......men er det er ikke det, der er definitionen på om han har en hjemmebio eller ej
bare fordi udstyret ikke har kostet 100.000+, den kritik er den ingen der kan bruge til noget.


Hvad er i grunden en gyldig definition på begrebet "hjemmebiograf"


Hvis man kan klare det med en 32" tossekasse, en DVDspiller og en kasse film, har alle sågu da lov at kalde det en slags
hjemmebio.


 

Hvis man ikke kan/må kalde det for hjemmebio iflg trådstarter, så kan man vel heller
ikke kalde sin stue med hihi setup for et lytterum, da det jo ofte blot er en almindelig daglig stue og ikke specielt designet til
lytte/hifi formål. Så min stue er både hjemmebio og lytterum.....og selvfølgelig bare en daglig stue.


Hehe!!

Hver især vægter vi forskelligt med de økonomiske midler vi har. Nogle starter med lyden, andre med billedet. Det er de
færreste der har råd til at kører op i højeste gear på alle fronter fra frigear, af én omgang. "Hjemmebio" er vel bare et løst
begreb for hygge, film og evt. popcorn... ?

__________________
Mvh: Martin
Til top Vis M.M.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M.M.M.
 
xtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 127
Sendt: 19 Juli 2012 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Alanowich og M.M.M - Kunne ikke være mere enig ...

Det handler jo om at få en god oplevelse og hygge med film popcorn og en skål slik - de behøves ikke koste en milliard eller
se ud på en bestemt måde.

Så jeg har også et af de dersens multirum der skal kunne det hele - og så kan man jo udbygge det hen ad vejen inden for de
ydre rammer man har.

/Bjarne
Til top Vis xtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtreme
 
xtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 127
Sendt: 01 August 2012 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Så kom der lidt nyt til mit setup. En Dali Zensor Vocal - lyden fra denne minder rigtigt meget om lyden for en dali 18. Jeg syns
faktisk det er en rigtig god center til prisen og den er allerede faldet godt til på sin nye plads :)

Den er langt mere velopløst end min gamle jamo center 18 - skulle den nu også gerne. Der er god nærvær i dialogen og
musikken er detaljeret og velopløst ved koncert optagelser. Alt i alt en lækker center til prisen.

Dali 18'erne og Subwooferen har fået granitsten og stå på istedet for de gamle fortovsfliser - det ser lidt pænere ud og afkobler
en smule bedre. Kablerne er blevet trukket i bakker så det hele er mere indbydende at se på. Næste opgradering må nok være
billedesiden.

Jeg har forsøgt med bedre billeder (I det første indlæg i tråden). Men syns det er svært at få det helt godt men håber de kan
bruges
Til top Vis xtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtreme
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes