| Forfatter |
|
ramma Super bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 07 August 2012 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok pause bliver hermed indlagt
jeg har også bedre ting at lave, end at deltage i en frugtesløs diskussion __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
allanowich Fuldt medlem

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5772
|
| Sendt: 07 August 2012 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. forslag til kabel i arm, (Rega) så vil jeg forslå det litze tråd i sølv jeg fik i min Aurum arm i sin tid fra Audio Consult. Jeg mener det var Audio Note eller også er det E.A.R eller sådan noget. Men der er jo andre, der laver noget tilsvarende, så hvor stor forskel kan man forvente?  __________________ Snell A2*Acurus-A150-RL11-P10*Thorens TD321*Helius Aurum*HighPhonic HP T7*Benz Micro Gold*Poly Push*Vincent CD400* D*A*D DAC 10*Panasonic 37"*Sony DVD*Argon HA1*AKG 280 Parabolic* P.Körner el filter*
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Udelukket fra forum

Medlyd - distributør af Rega
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 09 August 2012 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allanowich
Kender kablet godt, det ca. 10 dobbler friktionen i armen som skal stilles overfor en 5% bedre lederevne.
__________________ Venligst
Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
|
| Til top |
|
| |
allanowich Fuldt medlem

|
| Sendt: 09 August 2012 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bent
Ok, så er der mindre plads end i Helius armen. Litze tråden er meget meget tynd. Det er kun isoleret med en lak, der er ingen normal plast isolering uden på kablet.  __________________ Snell A2*Acurus-A150-RL11-P10*Thorens TD321*Helius Aurum*HighPhonic HP T7*Benz Micro Gold*Poly Push*Vincent CD400* D*A*D DAC 10*Panasonic 37"*Sony DVD*Argon HA1*AKG 280 Parabolic* P.Körner el filter*
|
| Til top |
|
| |
D A O Fuldt medlem

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1893
|
| Sendt: 09 August 2012 kl. 06:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MortenB Fuldt medlem

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 767
|
| Sendt: 09 August 2012 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det er ikke litzetråd. En litzetråd har sit navn af, at det er flere tynde isolerede corer, der er snoet sammen i en litze. Her et eksempel på litzetråd til intern wiring i tonearm. Som du kan se er hver af de tynde ledere opbygget af flere meget tynde ledere snoet sammen. http://www.partsconnexion.com/1877PH-71416.html__________________ Hilsen, Morten
Musik i mellageret
|
| Til top |
|
| |
D A O Fuldt medlem

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1893
|
| Sendt: 09 August 2012 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850  det er mig der roder med teksten og link hæ hæ
Så Jo det ved jeg faktisk godt, havde to andre links under den tekst som jeg slettede
Måske kan tyndt kobber tråd bruges __________________ vh Hans
HI-FI Blog
|
| Til top |
|
| |
MortenB Fuldt medlem

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 09 August 2012 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Direkte svar på spørgsmålet: Ja, naturligvis kan det bruges! Hvis man forbinder en hvilken som helst isoleret kobbertråd mellem pick up og RIAA, så kommer der jo signal ind i den ene ende og ud i den anden... Spørgsmålet er nærmere: Kan det mon være bedre, end de wires, der bruges i forvejen?
Her må svaret være - at det vil det med al sandsynlighed ikke være. Jeg har svært ved at se, hvorfor en tilfældig udvalgt kobbertråd skulle være bedre, end wires nogen konstruktører har brugt ressourcer på at udvikle/matche til tonearmsbrug...
Dette ikke for at være retorisk, men jeg synes bare rigtig mange situationer, hvor nogen har trang til modifikation af udstyr ender med noget fuldstændig tilfældigt og vilkårligt.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Fuldt medlem

|
| Sendt: 10 August 2012 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Sølv litze tråd, som bruges i min arm består af 2 snoede tråde, som til samme ikke er tyndere end en sytråd. Så hullet i basen på ½cm, er "stor" i forhold. Man skal være meget forsigtig, når ny pick up skal monteres, for ikke at knække tråden dér hvor kabelskoene er loddet på.  __________________ Snell A2*Acurus-A150-RL11-P10*Thorens TD321*Helius Aurum*HighPhonic HP T7*Benz Micro Gold*Poly Push*Vincent CD400* D*A*D DAC 10*Panasonic 37"*Sony DVD*Argon HA1*AKG 280 Parabolic* P.Körner el filter*
|
| Til top |
|
| |
sold Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Maj 2012 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 10 August 2012 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
| Direkte svar på spørgsmålet: Ja, naturligvis kan det bruges! Hvis man forbinder en hvilken som helst isoleret kobbertråd mellem pick up og RIAA, så kommer der jo signal ind i den ene ende og ud i den anden... Spørgsmålet er nærmere: Kan det mon være bedre, end de wires, der bruges i forvejen? |
|
|
Vigtigst er at kablet er egnet til tonearmsbrug - det må ikke være for stift, men skal være temmelig blødt, for ikke at bibringe en øget friktion.
|
| Til top |
|
| |
MortenB Fuldt medlem

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 10 August 2012 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er jeg med på (har arbejdet med sådan noget i 30 år efterhånden), min pointe var jo netop, at man ikke bare kan bruge hvad som helst, hvis man vil have et godt resultat. Så vi siger sådan set det samme 
__________________ Hilsen, Morten
Musik i mellageret
|
| Til top |
|
| |
Mulleblop Super bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 07 September 2012 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvis man kan skelne hifi og musik fra hinanden finder man rent faktisk ud af at rega laver nogle af verdens bedste
pladespillere.
Særligt deres P9-2000 den kan sammenlignes med alt på dette punkt.
PS
Jeg har ikke tænk mig at skifte strømkablet til min Imac for at få bedre lyd på youtube - musikken er på højeste niveau
selvom det hifi-mæssingt er ret ringe.
http://www.youtube.com/watch?v=SLQgHY11IeI
tjek iøvrigt 06:36 - 06:57
God jagt på det perfekte tonearmskabel som ikke bidrager på det musikalske punkt med en pind.
Mvh.
Michael
|
| Til top |
|
| |