Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 12:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: B&O hjemmebio projekt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vejrup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 03 August 2012 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Jeg er igang med at bygge min hjemmebio. Jeg bor i lejlighed på 3.sal og har i den forbindelse haft nogle problemer med
klager osv.
Jeg er nu gået igang med at bygge en helt ny bio, førhen havde jeg Cayin dp12-ex tror jeg den hed og en fuld 5.1 scandyna
sæt men blev aldrig rigtig tilfreds...
Så nu prøvede jeg at skifte det hele til B&O og jeg må sige at jeg er blevet meget tilfreds.

Til at starte med har jeg lagt et flydende gulv oven på mit normale træ-gulv med en lydabsorberende måtte imellem, dette gulv
er nu blevet lagt i hele lejligheden for at formindske gener for min underbo/nabo osv.
Nu mangler jeg bare at lave lidt paneler og sådan, men det kommer...

Jeg vil lige sige at efter jeg har lagt gulvet har jeg ikke fået én klage, og jeg spiller markant højere...

Mit setup består af følgende

BeoVision 10, 40"
BeoLab 9 som front
BeoLab 8000 som bagkanaler
BeoLab 2 subwoofer, overvejer at skille mig af med den da jeg ikke syntes den gør det helt så godt efter jeg har fået BeoLab 9
som front.... Førhen havde jeg BeoLab 8000 som front og 6000 som Bagkanal og det fungerede rigtig godt.
92" lærred ukendt mærke og ikke specielt godt
Mitsubishi HC5000 Full-HD projekter

På Masterlink i Spisestue
BeoSound 4
BeoLab 6000

Så jeg stadig kan sætte en CD på og høre det i stuen..

Teknik Rum
Sonos System koblet på tv'et så jeg kan trække musikken med mig rundt i lejligheden
MacMini + 16 TB Storage System
Set-top box
PS 3

Alt styret fra samme fjernbetjening.


Det er lavet sådan at når jeg trykker biograf på min Beo5 fjernbetjening så tænder projektor, lærredet kører ned, tv'et slukker
billedet, lyden skifter automatisk til 5.1 og lyset slukkes i stue og spisestuen. (mangler kun gardiner)

Jeg prøver at lægge et par billeder op så i kan se hvor langt jeg er nået... har stadig en del vej at gå...

Hvis i har nogen spørgsmål så bare skriv.

P.S Jeg har lavet det hele selv også teknikken, fik mit BeoVision 10 for ca 6 mdr siden, og det tog mig 10-15 min at få en HDMI
indgang til at virke.... Ikke særlig brugervenligt ;-) Men når man ved hvordan man gør er det yderst simpelt...

_____________________________

Dette er skørtet som skal gemme lærredet      


Jeg har sat spot i med lysdæmper som kan styres via stikkontakt på væggen og via fjernbetjeningen


Dette billede er godt nok med mit gamle lærred 78" som nu er blevet til 92"




Dette lærred står tæt på en udskiftning, jeg syntes ikke jeg er helt tilfreds med det, og vil gerne have et tab-tension i stedet.


Mine fronter


Mine bagkanaler


Min sub - som pt er gemt væk, da den ikke laver den store forskel.


Projektor


Musik anlæg, CD, Radio DAB osv.
Til top Vis Vejrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vejrup
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 03 August 2012 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Wow...

Beolab 9 er nogle virkeligt gode og kraftige højtalere. Må være super fedt til film.

Den klassiske kommentar må være at dit rum er meget bart, og akustikken ville blive mærkbart bedre hvis du fik et stort
gulvtæppe med lang luv. Et 2x3m hvidt IKEA Ådum ville gøre underværker i dit rum, og det er et forholdsvis billigt eksperiment.
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1016
Sendt: 03 August 2012 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok lækkert....

Det giver godt nok herren her lidt inspiration. Hvilket beslag er det du har til projektoren ???

Motor styringen af lærredet, hvordan er det lavet og koblet sammen med BV 10 ? Samt hvilket produkt ?

/Dr. G

Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G
 
Therac
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 158
Sendt: 03 August 2012 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Hej Vejrup

Det ser virkelig godt ud. Synes du har fået integreret det flot ind i stuen. Også lækkert at det nye gulv har gjort både dig og
naboerne glade

Du skriver, "har stadig en del vej at gå..." - Kan du forklare lidt mere om, hvad du har i tankerne?
Til top Vis Therac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Therac
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 03 August 2012 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Hej Vejrup

Tillykke med dit nye setup, og velkommen til hifi4all.  

 

               Din vej til Bang & Olufsen club. Tryk på fjernbetjeningen.
 
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Vejrup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 03 August 2012 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

@Roundsound - Jeg har skam et gulvtæppe ved sofaen og sofabordet, fandt nemlig ud af at der var for meget rumklang, og det
hjalp gevaldigt.!

@Dr.G - Beslaget er et Chief beslag, har prøvet med Vogels men det var noget rod... chief beslaget har mange
indstillingsmuligheder og i bund og grund et virkelig godt og solidt beslag.
Styringen af lærred kører ned og op alt efter om jeg tænder projekter eller ej... Jeg har programmeret en Biograf knap på min
Beo5 fjernbetjening som sender en del komandoer ud med delay, dvs den kan tænde projekteren og derefter makro de andre
ting jeg vil have den skal gøre.

@Therac - Jeg skal have lagt nye gulvlister, væggen hvor tv'et er på skal spartles op og gjort i stand sammen med resten af
stuen. og så et nyt lærred
Til top Vis Vejrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vejrup
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 03 August 2012 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

fint setup,

synes dog at dine beolab 9 er nået af det kedeligste/ringeste B&O har lavet. der havde jeg nok valgt at købe beolab 5.

ellers ser det stil rent ud.

__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
Vejrup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 04 August 2012 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

@Shack_ko - Jeg ville også meget gerne have et sæt BeoLab 5 - der er dog to grunde til jeg ikke har gjort det. Jeg syntes
prisen er meget høj på BeoLab 5 men de lyder også helt fantastisk... det andet er at min stue simpelthen er for lille til højtallere
af den kaliber.... Men når jeg en dag flytter vil jeg genoverveje BeoLab 5....

Hvor har du hørt Beolab 9 henne? og hvad ligger der til grund for at du syntes de er kedelige.?

Til top Vis Vejrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vejrup
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 04 August 2012 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

vi er nogle stykker i min vennekreds som har B&O og der har en af dem sådan et sæt, hans står også i stuen men er kun sat
til hans beosound 4. og er bestemt ikke imponerede han har, også fortrudt købet af dem.
synes lyden er flad i dem, jeg synes de spiller lige så ringe som beolab 6000.
Og synes enlig det er en skam efter som at de passer ind designs mæssigt til mange hjem.

jeg selv har Beolab 3, med Beosound 5.
grunden til at jeg ikke valgte beolab 5 er at de også som du siger er for store, men okey mine er sat til i spisestuen.

heldigvis er prisen på beolab 5 nået billigere brugt.

hvad synes du igrunden om dit tv? var ude ved min lokale B&O pusher og kigge på et beovision 7 og 10, det der sætter en
stopper for mig er prisen.



__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
Vejrup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 06 August 2012 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Jeg må sige at jeg er meget glad for mit Beovision 10, jeg overvejede kraftigt 7'eren men syntes den var for dyr.. jeg vil sige i
dag, havde jeg nok købt 7'eren pga den lodrette center kanal man kan tilkøbe.... ;-) men så skal jeg flytte lærred osv fordi
7'eren er et tykkere tv end 10 som er meget smalt....

Mht BeoLab 9 så vil jeg give dig ret.... jeg havde regnet med mere lyd ud af dem end det jeg får... Hvis jeg høre musik i
speaker 2 mode, lyder det lidt tamt... og der mangler ligesom noget... det syntes jeg ikke er fedt med sådan en dyr højtaller.
Hvis jeg f.eks vælger speaker 4 mode, så lyder lytte positionen super fedt... men det kan ikke være rigtigt at mine bagkanaler
skal hjælpe til for at få en ordentlig lyd... og jeg mener at det mister lidt Stereo idéen med 2 x stereo...

Jeg overvejer selv at købe Beolab 3 til bagkanaler..... nu er jeg bare bange for at de ikke giver det sidste så når jeg vil høre
stereo... Men det må tiden vel vise...
Til top Vis Vejrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vejrup
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 06 August 2012 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Hej Vejrup / sHaCk_kO
 
Ja det er virkeligt en skam for design medsigt et BeoLab 9 efter mine begreber en flot aktiv højttaler.
Men da BL9 i sin tid blev lanceret syntes jeg heller ikke den gav det lydmæssige løft jeg havde regnet
med. Det kommer jo nok and på hvad for referencer man har fra (hverdagen) sit eget setup,  hvordan
man tolker resultatet af der man høre. Men her må man huske at højttalerne ikke gør det alene.
 
Det svageste led i kæden vil være med til at påvirke resultatet. Free Oldies Music - Tribute to Dean Martin. 
MP3 filer og overdrevet sampling af lydfilerne fra div. Internet og FM radiostationer er et problem.
Det er jo så ment at få tilgang til, og benyttes jo ofte bare som baggrunds "støj", og det skal jo nok
lige passe at vennen kommer på besøg. Får han ikke en mulighed for at få en lytter, hvor det afspillede
materialet er i orden, blev det han hørte hos sig, hans vurdering af dine højttaler.
 
Det er sku en skam hvis du allerede ud fra dit CD materiale har konverteret din yndlings musik til Flac
Audio 0% komprimeret i en høj Bit Rate, og lagt på computeren eller på NAS-serveren, at det ikke
var det vennen hørte. Jeg tror BeoLab 9 kan gøre det bedre end det, jeg hørte i B&O butikken dengang.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Vejrup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 06 August 2012 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan

Jeg syntes efterhånden jeg har prøvet alt med de BL9'er...

Jeg har spillet musik fra CD Beosound 4 - syntes stadig der mangler noget... Har prøvet FLAC tilsluttet til tv'et via SPDIF og
syntes stadig det lyder lidt tamt...

Syntes det er meget underligt...

Højtallerne er sat op efter brugsanvisningen mht afstand til vægge osv..... har enda også prøvet det forkerte... Men det blev det
skam ikke bedre af....

Hver gang jeg nu høre musik spiller jeg kun i speaker 4 mode og syntes faktisk at det lyder helt hæderligt og lækkert... Men
det kan jo ikke være rigtigt... ;-)
Når jeg ser film med Dolby Digital, DTS, Dolby TrueHD og PCM, lyder maskineriet helt fantastisk... og jeg kan på ingen måde
klage over dem....
Jeg havde bare håbet på at jeg kunne bruge dem som stereo højtallere også....

Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om der er et eller andet jeg har gjort galt... men jeg syntes jeg har været alle led i kæden
igennem.....

Første gang jeg hørte Beolab 9 i en B&O butik faldt jeg pladask for dem... men jeg må indrømme jeg hørte kun en koncert i
DTS i
speaker 5 mode.
Til top Vis Vejrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vejrup
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 06 August 2012 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Hej igen
 
Du har formodentligt PowerLink Mk III kabler mellem BeoVision 10 og de to BeoLab 9.
Hvis ja, er der ikke mere at gøre på det punkt. Så er der surround processoren i et BV 10.
Det er jo ikke en BeoSystem 3 surround processer, som i BeoVision 7 fra og med Mk III.
 
Det er en mulighed at den processer Bang & Olufsen har valgt at lægge i BeoVision 10 er et
kompromis, fordi den indbyggede højttaler i fjernsynet både skal fungere som front stereo, eller
som center højttaler i speaker 5 mode.
 
Mange B&O butikker har netop en opstilling med BeoVision 7 og BeoLab 9. Mit forslag til dig
er at du tager din yndlings CD med ud i en af butikkerne, og lader det komme an på en prøve
lytning. Mit bud er at du får et bedre stereo lyd signal med et BeoVision tv i 7 serien fra og med
Mk III. Får jeg ret er det ikke BeoLab 9 der er årsagen til dårlig lyd i dette tilfælde.      


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 06 August 2012 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

synes desværre beovision 7 er for dyrt iforhold til hvad du får, samsung har lavet et fedt tv, med flot billede, og en lækker alu
ramme.
som enlig passer meget godt ind i en B&O stue

__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 06 August 2012 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

sHaCk_kO - Ja men så vælger du da bare det.

BeoVision 7-55" er dyrt, men havde du haft det på prøve havde du nok ikke ville af med det igen.

 
                          BeoVision 7-55" (skal være ) Mk I. LED TV Type nr. EU 9480. 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 06 August 2012 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke helt forstå at I ikke er tilfredse med lyden fra Beolab 9. Jeg synes de lyder enormt godt. Mere sammenhængende
lyd end Beolab 5 (i mine ører).

Har du prøvet at have dem stående længere ude fra væggen og justere på bass-niveau osv?
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
Vejrup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 07 August 2012 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme at jeg ikke aner hvilke kabler jeg bruger, men jeg vil da prøve at bestille et sæt PL kabler MK III ;-) Jeg
vender tilbage...

Tak for hjælpen indtil videre
Til top Vis Vejrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vejrup
 
Vejrup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 08 August 2012 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan

Jeg havde ikke MKIII PL kabler, jeg havde nogle gamle tykke kabler, som jeg nu har skiftet til MKIII og jeg må sige det gav en
forskel... Hold nu op jeg er blevet forelsket igen... ;-)

Hvordan kan det være at dette nye tynde kabel kan gøre så stor en forskel?

Jeg syntes bassen og mellemtonen er blevet markant bedre og der er meget mere "luft" i lyden.... det er virkelig en fornøjelse
at lytte på....

Mange tak for hjælpen...!

Hvis du kan uddybe hvad forskellen er mellem de nye kabler og de gamle tykke er vil jeg sætte stor pris på det...!

På forhånd tak.

Henrik
Til top Vis Vejrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vejrup
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 08 August 2012 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hej igen Vejrup
 
Gamle tykke kabler kan jo være så meget, så hvad det er kan jeg ikke svare på.
Jeg kan derimod godt forklare hvorfor PowerLink Mk III gør det godt.
 
For at udelukke elektrisk støj trænger ind i kablet og videresendes til forstærkerne
i de aktive højttaler, har B&O valgt at trække en skærm netstrømpe omkring de to
ledere højere kanal = Pin 5 Grøn, og venstre kanal = Pin 3 Brun. Stelstrømperne
omkring de to ledere, samles som audio stel på pin 2.
 
For at sikre at der er stel nok, føres endnu en stel ledning = Blå fra Pin 7 Data stel.
Trigger strøm løber i Gul ledning = Pin 4.
 
BeoLab 9, er den eneste højttaler i BeoLab sortiment der både har ICEpower og
AB forstærkere. Pin 7 = datastel indførte Bang & Olufsen i PowerLink kablet for
at sikker stel nok til de store ICEpower forstærkere i BeoLab højttalerne. Mk III
kablet fra B&O kendes på en lille pil på DIN stikket.
 
Der findes også et PowerLink Mk II kabel som også overføre datasignal - on/off - 
Overload  i kablet. Mk II kablet benyttes til BeoLab 5, og ældre B&O højttaler
med display visning.
 
Det nyeste PowerLink kabel svarende til Mk II kabel, men med dobbelt skærm,
for ekstrem støjfyldte områder.
 
 
  Tryk se tegninger og billeder.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 263
Sendt: 09 August 2012 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Vejrup
stort tillykke med din flotte stue
DU kunne prøve at lytte til de nye BL 12-2/3 som baghøjttaler flotter væg højttaler har jeg ikke set og de spiller rigtig godt

__________________
VH
Henrik.E
Til top Vis Henrik.E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik.E
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes