Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 18:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Avalon, B&W, Onkyo & Velodyne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 09 November 2012 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:

mx jelle skrev:
kæft det ser fedt ud ! Jeg forstår dog ikke
hvorfor du har en så fed bio + et så fedt normalt anlæg, hvorfor slår du det ikke sammen ? Så kan du enten spare penge,
eller få penge fri til opgraderinger til det samlede setup


Takker


Der er mange forskellige grunde til at jeg kører med 2 setups, så vil nøjes med at nævne nogle af dem:


Som udgangs punkt mener jeg, at det er billig at lave et godt stereo og et godt surround anlæg hver for sig, end at lave
et surround/stereo anlæg, hvis det skal kunne levere på samme lyd niveau. Det er meget dyrt at få en surround processor,
der kan levere super god stereolyd, mens det er relativt billigt at få en surround processor, der kan levere super god
surround lyd. Endvidere sker der en kæmpe udvikling på surroundfronten, hvorfor man skal forvente at skifte sin surround
processoer ud rimlig ofte, hvis man vil være med på det nye. Så jeg kan godt leve med, at jeg skal skifte min surround
processor til ca 20k ud hvert andet år (kan jo også få lidt penge for den brugt), mens man vil tabe mange penge på at skifte
en surround processor til 80k ud.


En anden årsag er, at jeg ikke mener, at man ikke kan lave et stereosetup, der kan spille alt musik perfekt (jeg har i
hvert fald ikke hørt et endnu). Forskellige indspilninger har fx et meget forskelligt bas output. Derfor vil neutrale indspilninger
lyd godt på et neutralt setup, men indspilninger der er lavet til bas-tunge højtalere, lyder bedst på bas-tunge højtalere. Da
jeg hører meget forskelligt musik jazz, blues, klassisk, akustisk, rock , hård rock mm., har jeg forsøgt at løse dette problem,
ved at have 2 sæt højtalere. Et sæt Avalon Eidolon, som er ultra neutrale, samt et sæt B&W 802D, som er meget bas-tunge.


Dette er debateret en del i min anden tråd



Det med de forskellige slags musik giver mening ja! Men ellers er det jo som mange gør, at have sin stereo forstærker
på front pre out, dermed spilles uden snurrerundt processoren til stereo, men samme setup kan bruges til snurrerundt

Men godt, det ser det ud, og helt sikkert også lyder !

__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 
PeterMJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 09 November 2012 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:

PeterMJ skrev:
Ser flot og elegant ud, Chriss! Der må være vildt meget gang i de musikalske nedre regioner med dé højttalere og så den voldsomme Velodyne


Takker Peter


Ja, med din hang til TUNG TUNG bas, så vil du være i himlen



Ja, helt klart!!
Til top Vis PeterMJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeterMJ
 
Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1084
Sendt: 13 November 2012 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Det er jo smukt
Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M
 
danniair23
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 193
Sendt: 15 November 2012 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

Hvordan lyder 802D klemt sådan ind i hjørnet der ? Har selv 802D nemlig så ville bare så man ved når man skal flytte engang.


__________________
Jeg kan ikke engang lide og se film!
Til top Vis danniair23's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danniair23
 
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 672
Sendt: 15 November 2012 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

mx jelle skrev:
Chriss skrev:

mx jelle skrev:
kæft det ser fedt ud ! Jeg forstår dog ikke
hvorfor du har en så fed bio + et så fedt normalt anlæg, hvorfor slår du det ikke sammen ? Så kan du enten spare penge,
eller få penge fri til opgraderinger til det samlede setup


Takker


Der er mange forskellige grunde til at jeg kører med 2 setups, så vil nøjes med at nævne nogle af dem:


Som udgangs punkt mener jeg, at det er billig at lave et godt stereo og et godt surround anlæg hver for sig, end at lave
et surround/stereo anlæg, hvis det skal kunne levere på samme lyd niveau. Det er meget dyrt at få en surround processor,
der kan levere super god stereolyd, mens det er relativt billigt at få en surround processor, der kan levere super god
surround lyd. Endvidere sker der en kæmpe udvikling på surroundfronten, hvorfor man skal forvente at skifte sin surround
processoer ud rimlig ofte, hvis man vil være med på det nye. Så jeg kan godt leve med, at jeg skal skifte min surround
processor til ca 20k ud hvert andet år (kan jo også få lidt penge for den brugt), mens man vil tabe mange penge på at skifte
en surround processor til 80k ud.


En anden årsag er, at jeg ikke mener, at man ikke kan lave et stereosetup, der kan spille alt musik perfekt (jeg har i
hvert fald ikke hørt et endnu). Forskellige indspilninger har fx et meget forskelligt bas output. Derfor vil neutrale indspilninger
lyd godt på et neutralt setup, men indspilninger der er lavet til bas-tunge højtalere, lyder bedst på bas-tunge højtalere. Da
jeg hører meget forskelligt musik jazz, blues, klassisk, akustisk, rock , hård rock mm., har jeg forsøgt at løse dette problem,
ved at have 2 sæt højtalere. Et sæt Avalon Eidolon, som er ultra neutrale, samt et sæt B&W 802D, som er meget bas-tunge.


Dette er debateret en del i min anden tråd



Det med de forskellige slags musik giver mening ja! Men ellers er det jo som mange gør, at have sin stereo forstærker
på front pre out, dermed spilles uden snurrerundt processoren til stereo, men samme setup kan bruges til snurrerundt

Men godt, det ser det ud, og helt sikkert også lyder !

Jeg har læst om muligheden for at kører stereo forforstærkeren på front pre out, så man kan have begge dele i samme setup. Jeg kender dog ingen som har det og har heller ikke hørte det nogle steder, så ved ikke om der er nogle ulemper ved en sådan løsning. Lige nu er jeg dog glad for at have de to setups i to forskellige rum, men kan selvfølge være, at jeg på et tidspunkt får brug for at presse det sammen i et rum og det bliver relevant at prøve



__________________
Stereo: Verity, Avalon & Pass

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss
 
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 672
Sendt: 15 November 2012 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Ole_M skrev:
Det er jo smukt

Takker

Ellers også noget af et lækkert surround setup du har

Min næste investering bliver nok også en Oppo. Har endnu ikke helt besluttet mig for hvilken, der er jo en del forskellige og med de nye 103 og 105 bliver der jo meget at vælge imellem

Tror dog mest at jeg hælder til en Oppo 95 eller 105. Tænker dog, at alle de nye forbedringer på 105, ikke er noget jeg har det store behov for lige nu. Endvidere burde det være til at finde en Oppo 95 til en rimelig pris



__________________
Stereo: Verity, Avalon & Pass

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss
 
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 672
Sendt: 15 November 2012 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

danniair23 skrev:
Hvordan lyder 802D klemt sådan ind i hjørnet der ? Har selv 802D nemlig så ville bare så man ved når man skal flytte engang.

 ja de er på billederne godt nok klemt lidt ind i hjørnet. Det er dog mest af kone hensyn  Når de er i brug, så bliver de trukket lidt ud. De er dog stadigvæk tæt på hjørnet og for tæt i forhold til hvad der er optimalt. Jeg ville aldrig have dem så tæt på væggen, hvis det var til seriøs stereolytning. Synes dog, at det fungere ret godt under omstændighederne. Har tidligere haft B&W Nautilus 802 og brugt dem på samme måde, så vidste at det ikke ville gå helt galt.

Når de er så nemme at flytte, så er det jo også fordi, at jeg lige nu ikke har spikes under. Bruger du spikes? Jeg vil gerne have spikes under dem, men højtalerne skal også være mobile, så jeg nemt kan kører dem ind i den anden stue, når de skal på stereosetupet

Har den sidste uge testet forskellige surround lydspor med meget stor tilfredshed. Det lyder sindsygt godt  Men det kender du jo alt til

Planen er dog også, at vi snart flytter til meget større lokaler, så der skulle bliver plads til en hjemmebio med optimale pladsforhold



__________________
Stereo: Verity, Avalon & Pass

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss
 
danniair23
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 193
Sendt: 17 November 2012 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:

danniair23 skrev:
Hvordan lyder 802D klemt sådan ind i hjørnet der ? Har selv 802D nemlig så ville
bare så man ved når man skal flytte engang.


 ja de er på billederne godt nok klemt lidt ind i hjørnet. Det er dog mest af kone hensyn  Når de er i brug, så
bliver de trukket lidt ud. De er dog stadigvæk tæt på hjørnet og for tæt i forhold til hvad der er optimalt. Jeg ville aldrig
have dem så tæt på væggen, hvis det var til seriøs stereolytning. Synes dog, at det fungere ret godt under
omstændighederne. Har tidligere haft B&W Nautilus 802 og brugt dem på samme måde, så vidste at det ikke ville gå helt
galt.


Når de er så nemme at flytte, så er det jo også fordi, at jeg lige nu ikke har spikes under. Bruger du spikes? Jeg vil gerne
have spikes under dem, men højtalerne skal også være mobile, så jeg nemt kan kører dem ind i den anden stue, når de skal
på stereosetupet


Har den sidste uge testet forskellige surround lydspor med meget stor tilfredshed. Det lyder sindsygt godt  Men det
kender du jo alt til


Planen er dog også, at vi snart flytter til meget større lokaler, så der skulle bliver plads til en hjemmebio med optimale
pladsforhold



Okay ja mine er der spikes på så jeg flytter ikke bare lige sådan rundt på mine Men ja det er sku nogle super
højtalere. Jeg glæder mig også super meget til at komme et sted hen hvor det kan få lidt mere plads at spille på, selvom
det lyder meget meget fint nu Mindre rum giver bare endnu mere tryk på og det hele er meget intens når der virkelig
kommer tryk på specielt i film

__________________
Jeg kan ikke engang lide og se film!
Til top Vis danniair23's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danniair23
 
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 672
Sendt: 02 December 2012 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

PeterMJ skrev:
Nice! Her ventes der på en Marantz AV 7701

Hvordan går det med Marantz surround/stereo projektet?



__________________
Stereo: Verity, Avalon & Pass

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss
 
PeterMJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 02 December 2012 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:

PeterMJ skrev:
Nice! Her ventes der på en Marantz AV 7701


Hvordan går det med Marantz surround/stereo projektet?




Stassen Hifi havde lovet at vende tilbage med nyt i denne uge. Sælgeren ventede på nyt fra deres import-mand. Men har ikke hørt noget. Men mon ikke det er lige på trapperne? Flotte julekalendergaver du får
Til top Vis PeterMJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeterMJ
 
keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1513
Sendt: 04 December 2012 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Chriss@
Super lækker højttalere, de hører blandt mine favorit højttalere.


Det jeg vil lave om på, hvis jeg havde dine højttalere i præcis den samme rum er nok døren til venstre. Jeg vil fjerne det og
sætte en skyde døre i, og derefter rykke hele anlægget mere til venstre (bortset fra FR højttaler) og dermed øge afstanden
mellem fronthøjttalere som vil sikkert forbedre stereo perspektivet ved musik afspilning og samt hjælpe på kanal adskillesen
ved front højttalere ved film oplevelser.
Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan
 
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 672
Sendt: 04 December 2012 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
Chriss@
Super lækker højttalere, de hører blandt mine favorit højttalere.


Det jeg vil lave om på, hvis jeg havde dine højttalere i præcis den samme rum er nok døren til venstre. Jeg vil fjerne det og
sætte en skyde døre i, og derefter rykke hele anlægget mere til venstre (bortset fra FR højttaler) og dermed øge afstanden
mellem fronthøjttalere som vil sikkert forbedre stereo perspektivet ved musik afspilning og samt hjælpe på kanal adskillesen
ved front højttalere ved film oplevelser.

Takker og dejligt med input

Jeg er helt enig og har selv haft forskellige overvejelser. Rummet er for lille til det setup. Bor dog i lejelejlighed og har planer om at flytte i hus inden for 6 måneder. Så det kan ikke betale sig at gøre så meget nu. Planen er at få et stort dedikeret hifi og bio rum i det nye hus

I forhold til hvor tæt jeg sidder på, så er jeg dog ikke sikker på, at højtalerne skal stå længere fra hinanden? Jeg kan lige prøve at måle op og vende tilbage...



__________________
Stereo: Verity, Avalon & Pass

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss
 
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 672
Sendt: 10 December 2012 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:

keyvan skrev:
Chriss@
Super lækker højttalere, de hører blandt mine favorit højttalere.


Det jeg vil lave om på, hvis jeg havde dine højttalere i præcis den samme rum er nok døren til venstre. Jeg vil fjerne det og
sætte en skyde døre i, og derefter rykke hele anlægget mere til venstre (bortset fra FR højttaler) og dermed øge afstanden
mellem fronthøjttalere som vil sikkert forbedre stereo perspektivet ved musik afspilning og samt hjælpe på kanal adskillesen
ved front højttalere ved film oplevelser.

Takker og dejligt med input

Jeg er helt enig og har selv haft forskellige overvejelser. Rummet er for lille til det setup. Bor dog i lejelejlighed og har planer om at flytte i hus inden for 6 måneder. Så det kan ikke betale sig at gøre så meget nu. Planen er at få et stort dedikeret hifi og bio rum i det nye hus

I forhold til hvor tæt jeg sidder på, så er jeg dog ikke sikker på, at højtalerne skal stå længere fra hinanden? Jeg kan lige prøve at måle op og vende tilbage...

Afstanden mellem højtalerne, når de er trukket ud i lytteposition (af hensyn til plads/konen bliver de først trukket ud fra væggen, når de er i brug), er ca. 2,1 meter. Afstanden fra højtalerne til lytteposition i sofa er ca. 2,6 meter.



__________________
Stereo: Verity, Avalon & Pass

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss
 
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 672
Sendt: 11 December 2012 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

PeterMJ skrev:
Chriss skrev:

PeterMJ skrev:
Nice! Her ventes der på en Marantz AV 7701


Hvordan går det med Marantz surround/stereo projektet?


Stassen Hifi havde lovet at vende tilbage med nyt i denne uge. Sælgeren ventede på nyt fra deres import-mand. Men har ikke hørt noget. Men mon ikke det er lige på trapperne? Flotte julekalendergaver du får

Vil gerne se billeder



__________________
Stereo: Verity, Avalon & Pass

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss
 
PeterMJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 13 December 2012 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

OK

Til top Vis PeterMJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeterMJ
 
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 672
Sendt: 14 December 2012 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

PeterMJ skrev:
OK

Hvad siger du til lyden på henholdsvis surround og stereo, efter at det er ved at være spillet til?



__________________
Stereo: Verity, Avalon & Pass

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss
 
PeterMJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 14 December 2012 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Multi-kanals stereo-lytning lyder godt! Flere detaljer og
mere livlig lyd end Harman Kardon AVR745, som dog også har sin
kvalitet ved at lyde varm og meget homogen. Der er sikkert
også nogle andre lydmæssige fordele, men jeg har ikke sat mig ned og
prøvet at analysere på lyden. Har heller ikke prøvet
Pure Direct for alvor (hvor blev bassen lige af??:-) . Jeg lytter jo så godt
som aldrig i to-kanals stereo. Det må vente til du
kommer forbi! Mht film prøvede jeg en Blue Ray disk til aften, og det
løs absolut godt! Høj opløsning og voldsom dynamik :-) Dejligt!
Til top Vis PeterMJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeterMJ
 
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 672
Sendt: 21 December 2012 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at opgradere mine baghøjtalere. Skal senere have 7.1 med 4 stk. baghøjtalere, men har ikke mulighed for det, der hvor vi bor nu. Så starter derfor med at opgradere mine nuværende Dali Ikon On-Wall, som jeg ellers er meget tilfreds med. Jeg overvejer ligenu Dali Ikon 6 mk I, da de er billige (4000-5000,- kr. brugt), har baskanal foran og ikke er alt for tunge. De vil skulle hænges op på væggen (evt. hylde konstruktion) med diskanten i 180 cm højde.

Det eneste jeg selv bekymre mig om er, om det er en god ide, at hænge dem på væggen? Deres baskanal sidder foran, hvorfor de bedre kan være tæt på bagvæggen. Men at have dem helt opad vægge kan måske alligevel give for meget bullerbas?

Hvad tænker I om et sæt Dali Ikon 6 mk I, som baghøjtalere hængende på væggen?

Vil skulle sidde med diskant i samme højde som mine Dali Ikon On-Wall



__________________
Stereo: Verity, Avalon & Pass

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss
 
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 672
Sendt: 06 Januar 2013 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Hey Peter

Efter du gik i går flyttede jeg monoblokkene tilbage på deres plads, hvilket forbedrede lyden helt vildt. Så måske var det bare deres placering der påvirkede forvrængningen i basområdet? Tror at den ene højtaler blev lukket for meget inde i hjørnet med monoblokken foran. Måske var det også en kombination af flere ting. Jeg flyttede også højtalerne lidt ind mod væggen igen. MIT xlr kablerne har ikke været brugt i flere måneder, så de har sikkert også haft behov for længere opvarmning end 10 minutter



__________________
Stereo: Verity, Avalon & Pass

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss
 
PeterMJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 06 Januar 2013 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Hey Chriss

Det er da næsten utroligt, at monoblokkenes placering har så stor betydning! For de stod jo ikke direkte foran højttalerne. Jeg
vil jo ikke sige, at det lød dårligt i går, men jeg glæder mig til at høre dit anlæg igen med mere optimale parametre Og så
må vi lige høre surround-delen også Da jeg kom hjem hørte jeg Valravn CD'en igen derhjemme, og heldigvis er jeg stadig
rigtig glad for lyden i mit anlæg:-) Måske ikke verdens mest neutrale bas-gengivelse, men den kan mærkes tydeligt i
mellemgulvet - uhmm dejligt

Nu du taler om hylder til evt. at place Dali Ikon højttalere på til bag-surround, så er jeg begyndt at overveje, om jeg skulle
opgradere bagtil ved at placere JBL LS40'erne på et par hylder bagved sofaen. Det ville være meget billigere (næsten gratis!)
end at skulle gå ud og investere i Dali Ikon On-Wall højttalere, brugte eller ej!
Til top Vis PeterMJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeterMJ
 

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes