| Forfatter |
|
mog- Junior bruger

Bruger siden: 09 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 09 August 2012 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som har prøvet at bestille Emotiva produkter hjem fra USA ?
Hvad har jeres erfaringer været og hvad skal man ca regne med løber på prisen med
fragt, moms og told ? på forhånd tak. VH Morten
|
| Til top |
|
| |
rskriver Fuldt medlem

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2015
|
| Sendt: 09 August 2012 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug shopusa.com, de beregner den samlede pris for fragt told og moms.
__________________ M-Audio Audiophile 2496
Primare A10
Audiovector M1
B&W ASW600
|
| Til top |
|
| |
polmann Fuldt medlem

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 901
|
| Sendt: 09 August 2012 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem kan jeg også kun anbefale __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
Mit link
|
| Til top |
|
| |
aprox Fuldt medlem

Tidl. Denon4life
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 09 August 2012 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej det er lidt et sats at købe noget man ik har hørt. bare en info hvis man sender noget som helst retur til emotiva så kommer man på deres blacklist så kan man ik købe der mere
__________________ audiovector m3 avantgarde arrette killer diy upgraded nyt filter/ss enheder-mod Talisman alchemist-bow technologies walrus-furutech powerplant/powercables-stello da220-audiomagic cables+oyaide
|
| Til top |
|
| |
Cadman Udelukket fra forum

Dobb.prof. Tonykart007
Bruger siden: 30 Marts 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 09 August 2012 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
aprox skrev:
hej det er lidt et sats at købe noget man ik har hørt. bare en info hvis man sender noget som helst retur til emotiva så kommer man på deres blacklist så kan man ik købe der mere |
|
|
Det tvivler jeg stærkt på. Emotiva skulle være kendt for god service. Kan du underbygge det postulat ?
|
| Til top |
|
| |
aprox Fuldt medlem

Tidl. Denon4life
|
| Sendt: 09 August 2012 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay det er der nogle der siger. jeg har fået det afvide af en bekendt jeg har der har haft købt noget ved emotiva så jo det er rigtigt nok
__________________ audiovector m3 avantgarde arrette killer diy upgraded nyt filter/ss enheder-mod Talisman alchemist-bow technologies walrus-furutech powerplant/powercables-stello da220-audiomagic cables+oyaide
|
| Til top |
|
| |
polmann Fuldt medlem

|
| Sendt: 09 August 2012 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i hvert flade ikke haft nogen problemer med dem de gange jeg har handlet med dem, men jeg har ikke været
interesseret i at sende nogle af produkterne retur. Dog har jeg svært ved at tro at man skulle blive blacklistet hvis man ønsker
at returnere et produkt.
De gange jeg har købt noget gennem shopusa, har det taget omkring 10 dage fra jeg bestilte til jeg modtog. Jeg ved ikke om
det stadig er sådan, men tidligere sendte de kun varer afsted til europa om torsdagen.
Hvilket produkt er det du overvejer at købe? __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
Mit link
|
| Til top |
|
| |
mog- Junior bruger

|
| Sendt: 09 August 2012 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer den nye XPR5 forstærker. Det skulle være muligt at få den til danmark for under 20K og den har 230V
strømforsyning så det er ikke noget problem.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Fuldt medlem

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Online Indlæg: 1359
|
| Sendt: 09 August 2012 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
APROX er nu ikke helt ved siden af, hvis I gider googlesøge bare lidt, er der kilometervis af blogs på nettet af folk, der føler sig rimelig røvrendt af Emotivas service (eller mangel på samme)  . __________________ Pioneer C-90
Pioneer DV-585 S/Pdif out
DIY tubed DAC
A.A. MAA 1000 MonoBlocks,
Mod. FFYX TT,
Stax UA-9,
Sumiko Peerwood Celebration-II
Magnepan MG12-QR
VdH Magnum Hybrid
ca 5000 vinyl 1950 >
|
| Til top |
|
| |
polmann Fuldt medlem

|
| Sendt: 09 August 2012 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
mog- skrev:
Jeg overvejer den nye XPR5 forstærker. Det skulle være muligt at få den til danmark for under 20K og den har
230V
strømforsyning så det er ikke noget problem. |
|
|
Den tror jeg nu roligt du kan købe. Jeg købte selv en XPA-2 for et par år siden, og den lød forrygende i forhold til prisen. Så
vidt jeg ved er der mulighed for at benytte alle deres produkter på 230V. __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
Mit link
|
| Til top |
|
| |
polmann Fuldt medlem

|
| Sendt: 09 August 2012 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
APROX er nu ikke helt ved siden af, hvis I gider googlesøge bare lidt, er der kilometervis af blogs på nettet af
folk, der føler sig rimelig røvrendt af Emotivas service (eller mangel på samme) . |
|
|
Som jeg nævner har jeg ikke prøvet at returnere et produkt, men i salgsprocessen har jeg bestemt ikke haft nogen problemer
med deres service. __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
Mit link
|
| Til top |
|
| |

Dobb.prof. Tonykart007
|
| Sendt: 09 August 2012 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er mange forskellige oplevelser af servicen hos Emotiva... gode som dårlige, men at postuleret at de har en desideret blacklist som de anvender til kunder der reklamere over et produkt, er nok at løbe med en halv vind.
Man skal generalt holde sig fra at videregive andres erfaringer som ikke er ens egne.
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Fuldt medlem

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1247
|
| Sendt: 09 August 2012 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cadman skrev:
|
Man skal generalt holde sig fra at videregive andres erfaringer som ikke er ens egne. |
|
|
Thump's up  Det er der mange der kan lærer noget af. __________________ Advance Mpp1000 - Advance Maa1000 - Cadence Avita - Thorens TD 318MKIII - Diy Tubed DAC - DIY Kabler
The Music Pronounce
|
| Til top |
|
| |
aprox Fuldt medlem

Tidl. Denon4life
|
| Sendt: 10 August 2012 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er det jo nok heller ik lige noget de går og reklamere med hos emotiva med deres blacklistning det er jo ren logik  men jeg ved at det er sådanne, jeg kunne bedre forstå dem hvis det er efter gentagne gange at man sendte noget retur til dem, men i det her tilfælde var der kun tale om en gang og derefter blev min ven blacklistet har selv set den mail han fik tilbage fra emotiva  cadman så må du jo blive i troen om det er anderledes med deres service hos emotiva  det er nok højst sandsynligt ik det eneste tilfælde om deres metoder, men ellers god service så længe at man er tilfreds og holder sin ....
|
| Til top |
|
| |

Dobb.prof. Tonykart007
|
| Sendt: 10 August 2012 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må du jo kunne dokumentere din påstand. Det er i hvert falde dårlig stil at sværte andres ry til når man ikke er sikker i sin
sag. Hvis du kan dokumentere at der eksistere en sådan blacklist som du hævder tager jeg gerne mit syn på emotiva op til
revision, men jeg tvivler på at du har ret i din påstand.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Super bruger

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 499
|
| Sendt: 10 August 2012 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
mog- skrev:
Er der nogen som har prøvet at bestille Emotiva produkter hjem fra USA ? Hvad har jeres erfaringer været og hvad skal man ca regne med løber på prisen med fragt, moms og told ? på forhånd tak. VH Morten |
|
|
Har ingen erfaringer i forhold til at handle med Emotiva, så eventuelle blacklistede kunder og andre bizarre forretningsmetoder skal jeg ikke kunne udtale mig om.
I forhold til told og moms skal du betale told af produktets pris og forsendelsesomkostningerne og moms af produktets pris, forsendelsesomkostninger og told. Told udgør ca. 4 pct. (det er produkttypeafhængigt), og momsen er som bekendt 25 pct. Herudover skal du sandsynligvis betale nogle hundrede kroner i toldgebyr til toldbehandler (som typisk er postvæsenet eller et speditionsfirma). __________________ NAS Hyperspace+Paragon 1+Mørch DP6+Music Maker III/SOTA Star Sapphire+Oracle SME 345/Rossner & Sohn Canofer S/AN M5 Phono/Sugden Masterclass AA/DIY HiFiSupply "Billies"/Ref. 3a MM De Capo i + m.m
|
| Til top |
|
| |
Boydk Fuldt medlem

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Online Indlæg: 1359
|
| Sendt: 11 August 2012 kl. 06:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
polmann Fuldt medlem

|
| Sendt: 11 August 2012 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige til info.
Vi var da XDA-1 (Emotivas DAC) kom i handel, to som bestilte den. Jeg tog den hjem via shopusa, og ham den anden fik
Emotiva til at sende den direkte, med deres normale fragt firma. Der var som jeg husker det 1 dag i mellem leveringen af dem,
og en prisforskel på ca. 400 kr. Og det var på et produkt til $299. __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
Mit link
|
| Til top |
|
| |
mog- Junior bruger

|
| Sendt: 11 August 2012 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene, jeg er stadig i overvejelsesfasen omkring shopusa som mellemmand og også omkring det at skulle sende
tilbage til usa hvis der bliver noget i garantiperioden. Det kan hurtigt blive dyrt.
|
| Til top |
|
| |
JannickB Junior bruger

Bruger siden: 02 Juni 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 11 August 2012 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har købt fra Emotiva 2 gange og begge gange fået sendt via shopusa.com. Dels fordi deres takst kun er afhængig af pris, hvilket er fordelagtigt for en forstærker  , og dels
fordi det er rart at man kender den præcise total udgift inklusiv told fra start af.
Har også kun været tilfreds med servicen fra Emotiva. De har altid svaret på mine mails både før og efter køb, og sendte desuden gratis et nyt front-panel print board til min
XDA-1 fordi volume justering ikke var godt nok på deres første revision.
Hele deres forretningsmodel er bygget op omkring at folk tør prøve og returnere deres produkter, så tror ikke en meter på at man ender på en blacklist blot ved at returnere et
produkt. De skal dog nok have en blacklist, især for internationalt salg, over folk der på en eller anden måde har påført virksomheden så stort et besvær eller resource dræn at det
ikke er interessant at handle med dem i fremtiden.
Den store ulempe ved at handle ved Emotiva er klart at man ikke kan høre inden køb, og at det samtidigt er dyrt at returnere over atlanten. __________________ Pioneer LX5090H | Emotiva XDA-1 | Emotiva RPA-2 | Dali Helicon 300 Mk2 | Dali Silver Wave Four
|
| Til top |
|
| |