Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 09:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mx jelle’s anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 22 August 2012 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Velkommen til mit anlæg :)



Nyt sweetspot - side 1
Nyt TV panasonic 42" G30 - side 1
Nye højtalere Dali 870 - side 1
Akustik målinger og de første tilpasningsforsøg - side 2
DIY akustikdæmpeplader påbegyndt - side 4
En pakke med lidt forskelligt småguf er kommet - side 5
Danish Audio Design DAC 05 + Teralink x2 i boardugave - side 6
Akustikrammer færdige + spikes - side 7
Ny lejlighed + TV bord - side 8
DIY basstrap påbegyndt - side 8
DIY basstrap Ophængt - side 9



Hej hifi venner
Jeg gik for noget tid siden i gang med at gøre klar til at oprette min egen tråd om mit anlæg, som så mange andre af jer her
inde har gjort. Desværre fik jeg den aldrig postet og nu er der kommet et par opgraderinger siden jeg skrev den. I får den
dog alligevel, som jeg oprindeligt havde tiltænkt mig den, for ”historiens” skyld:

Nu har jeg længe nydt at se på jer andres anlæg og hjemmebioer, samt fuldt med i jeres meget spændende tråde, så nu
synes jeg at det er min tur til at vise frem, skønt der ikke er meget
Jeg er 20 år og er lige blevet færdig som student på HTX så midlerne er små, alligevel elsker jeg musik og har gjort det i
mange år. Det har så udvidet sig til, at jeg ikke længere "bare" hører musikken, men gerne vil have det til at lyde godt, og
elsker bare at sidde og lytte og falde ind i musikken. Derfor er jeg også begyndt at interessere mig en hel del for hifi
Jeg har endnu ikke det store og gode anlæg, men det skal nok komme, selvom det jo er musikken det handler om
Jeg hører stort set alt musik. Der kan komme alt fra gamle klassikere, pop, rock, metal, rap, house, techno.. ja alt :P Især
mainstream genren bliver spillet meget. Jeg kan godt lide at der er en god dynamisk bas, som kan mærkes og resten af
spektret står naturligt og klart.

Udstyrsliste:
NAD C372
Jamo professional 200
Onboard lydkort
Gammel bose acoustimass passiv sub

Signalkabel: lakrids
Højtalerkabel: Omnitronic 2*1,5mm^2 (også low-end)
Mit rum er små 14 kvm.
20" CRT skærm :S
Ps2 (ps3 i stuen, da der er skærm der yder den mere retfærdighed )
TV-boks fra profiber
Gammel VHS afspiller

Nu til billederne
Først et overbliksbillede



Her er et closeup af min NAD C372 - hvilket var mit første hifi køb og det var jeg rigtig glad for. Selv på det anlæg jeg har
nu kunne man høre et ubeskriveligt stort løft fra min tidligere forstærker Det hele er meget renere, klarere, roligt og
MEGET bedre styr på bassen, ja faktisk det hele generelt


Jeg synes egentlig højtalerne gør det ganske OK. Udseendet synes jeg er skrækkeligt, men det er jo også en gammel
højtaler. Det er en hifi højtaler, men som er lavet så den ligner en PA højtaler. Det var åbenbart smart dengang :P Basserne
i dem er ikke de orginale, men er udskiftet til et par PA monacor, som på ingen måde går dybt, men jeg var ikke så gammel
da denne omskiftning foregik, og ville bare have lyd ud af dem. :( I dag havde jeg skiftet ophæng på dem i stedet, men hva
pokker, de spiller ganske fint og som de skal
Her er højre front, hvor man også kan se den passive bose sub.


Subben er min fars, som jeg bruger, da han aldrig gør det og den giver lige det sidste bund som fronterne mangler, pga. de
udskiftede basser. Jeg synes dog bedre om lyden i mine egne fronter, end hans satellitter til subben, så dem bruger jeg ikke.
Fronterne er ikke kørt over delefiltret i subben. Det hænger dog ikke særlig godt sammen lydmæssigt og er på ingen måde
optimalt, derfor er nye højtalere højt på ønskelisten Jeg må dog alligevel sige at subben gør det godt, dens størrelse
taget i betragtning. Jeg har leget en smule med placeringen af højtalerne, det er dog ikke det store. De er vinklet meget ind
mod lyttepositionen, da de er meget retningsbestemte pga. enhederne sidder i en tragt. Det kan bedre ses fra denne vinkel.


Som kilde bruger jeg min computer. Den er en sammel-selv, som bl.a. består af Q6600 og 8800gts, som var toppen af
toppen for rimelige penge, da jeg samlede den. Desværre er den kun med onboard lydkort, så der skal meget gerne en DAC
ind på et tidspunkt, nye højtalere har dog første prioritet. Jeg bruger et mini jack -> RCA rabel, dog er der en ground loop
isolator imellem forstærker og computer, så der ikke sker nogen skade ved at benytte den løsning. Det kan ses her under,
sammen med en masse ledningsrod og der er også et billede af computeren for en god ordens skyld


Som højtalerkabel, har jeg brugt noget fra omnitronic som jeg havde liggende. Det er på ingen måde godt, men bedre end
noget tilfældigt kabel, som slet ikke er højtalerkabel. Jeg har ikke købt andre kabler, da jeg igen vil have nye højtalere først.
Jeg har loddet XLR stik på ledningerne, da højtalerne også har sådan en indgang, sikkert til hvis de skulle bruges til at spille i
et festlokale.


Stikkene er neutronic ( cables.dk/diverse_kabler_stik/loese_kabler_stik/loese_stik/x lr_stik/high_quality_xlr_stik_til_lodning_2702_da.html">http
://www.av-
cables.dk/diverse_kabler_stik/loese_kabler_stik/loese_stik/x lr_stik/high_quality_xlr_stik_til_lodning_2702_da.html
)
som har rigtig fin byggekvalitet og dem er jeg ganske godt tilfreds med til den overkommelige pris.
Til sidst nogle billeder af sweetspot, som lige nu bare er min seng med et par puder i ryggen :S Det er ikke det mest
komfortable og nemme, men det går da når først musikken spiller


Det var de billeder for denne gang. Der er en del at bygge videre op og der mangler i hvert fald ikke plads til opgraderinger


Ønskeliste:
Nye højtalere
DAC
Nyt TV
Nyt rack / TV bord
Nye kabler
- der er altså meget som skal udskiftes, det tager dog lidt tid når man kun har SU og gøre godt med Alt begyndelse er
dog svær, og vi er jo alle startet et sted

Jeg har overvejet meget at kigge efter nogle Dali evidence 870, da de skulle spille rigtig godt, man jeg er samtidigt heller
ikke helt ovre perioden med at spille højt og kunne lide bas, bare det er ordentlig bas Så dem skal jeg nok ud og lytte på
engang, højtalere vil i hvert fald blive min næste hifi opgradering.
Kom endelig med ris og ros og smid en kommentar

Mvh. Mx jelle

__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 22 August 2012 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Hej igen her på hifi4all
Nu er der sket lidt nyt, selvom det ikke helt er på hifi-fronten. Der er nemlig kommet nyt sweetspot, som også var hårdt
tiltrængt Det er en sovesofa med chaiselong, samt et nyt sofabord. Her er et par billeder.


Og her fra en anden vinkel



Her sidder man MEGET bedre og hører alt det dejlige musik, og man kan heller ikke andet end at foragte, at det er noget
pænere at se på end det tidligere
Stille og roligt kommer der opgraderinger til, og der kan ikke være lang tid til de næste kommer.

Alt for denne gang…

__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 22 August 2012 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Så skete der lidt nyt igen, det er jo altid rart
Denne gang er det på billedsiden. Ny kom den gamle trætte CRT-skærm ud, og ind kom nu noget nyt


Et 42" Panasonic G30
Her længe gået og ventet på tests af det, da G20 var rost så meget, jeg kunne dog ikke lide designet på den, hvilket også
har en del at sige for mig. Da testene på G30 kom ud og den også blev rost til skyerne, så blev der hurtigt bestilt et stk. til
mig.
Nu under en uge efter 30serien blev frigivet i Danmark står et pragteksemplar og kører burn-in på mit værelse, er vildt
spændt


Det bliver rigtig dejligt, desværre må min C372 nu flyttes ned på en af hylderne i TV-møbler, og lade pladsen ovenpå for det
nu noget større TV.
Her er det sat på plads og færdig med burn-in efter MAAANGE timer, men vil nødigt risikere noget. Man kan stadig se en
smule burn-in efter ting på skærmen, men det forsvinder i løbet af et par min.


For at der kunne blive plads til forstærkeren, så måtte VHSen lade livet og er nu pakket væk. Men hvad gør også det, jeg
brugte den alligevel aldrig, og det vil da også se helt galt ud på så stort et tv. Bare normal TV er næsten for lav opløsning til
sådan en skærm, når man først har set hvad den kan præstere på en PS3 med blue-ray Fantastisk med overgang fra et
billigt 20" CRT til dette. Nøj man bliver imponeret. Selv ligegyldige Tv-programmer på HD-kanalerne kan jeg se, bare for at
sidde og kigge på billedet Det er en sand fornøjelse!


__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 22 August 2012 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Det ser virkelig lækkert ud må jeg sige og minder mig om mit første anlæg

dog vil jeg gerne komme med et lille input og jeg håber kraftigt du tager det op til overvejelse: køb en meget billig, men
velfungerende, brugt DAC før du kaster dig ud i nye højtalere - det er virkelig et must og hvis du anskaffer dig de Evidence
870 før du har købt dig en DAC, så vil lyden slet ikke være optimal!

jeg startede også uden DAC, men at købe én var nok det bedste tweak jeg nogensinde har lavet på mit dengang beskedne
anlæg

held og lykke i fremtiden! jeg vil følge med i tråden og se hvordan du forhåbentlig udvikler denne fede hobby


LAC
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 22 August 2012 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Nu ville jeg prøve lykken med noget nyt og denne gang i form af det meget omdiskuterede emne - kabler
Der er kommet 2 stk. ind af døren.


Et nyt HDMI kabel for at se om det kan give lidt på TVet med PS3en, og så et nyt og lidt bedre jack->RCA stik. Det andet var
samlet af 2 ledninger og var lakrids, så det trængte bestemt til en opgradering. Det blev til et kabel fra clicktronic, da jeg
regner med en DAC på et tidspunkt og derfor ikke ville bruge mange penge på sådan et kabel. Der ud over giver det nok
heller ikke den store forskel, med onboard lydkort i en computer. Dette er udelukkende købt for byggekvaliteten og for at
slippe af med det gamle.


HDMI kablet er fra LINDY. Det er virkelig lækkert! og klart bedre byggekvalitet end de andre jeg har.


Lyden har ikke den store ændring fra før, men dette skyldes nok det onboard lydkort, eller at mine højtalere bare ikke
formår at vise forskellen. Det er som om der er kommet en smugle mere ro over det hele, og der ud over er der heldigvis
forsvundet en masse støj, som kom fra den anden ledning, hvilket også var en af hovedårsagerne til jeg ville have nyt

__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 22 August 2012 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Hej igen
Nu er der en "mindre og ubetydelig" update... Jeg har nemlig fået nye musikkasser som nu har spillet nogle
dage ved mig


Nu er der måske nogle som kan regne ud hvad det er?
Et par Dali Evidence 870 Her er et oversigtsbillede.


Da jeg var ude og høre dem var jeg bare solgt, de spillede helt fantastisk! Så dem måtte jeg have med hjem efter at have
gået og luret på dem på nettet i laaaang tid, og det fik jeg.
Her uden tøj på.


Det er slet ikke til at beskrive lyden i forhold til de andre. Det her er tusindvis af klasser bedre og en helt anden liga!
Alting har en kontrol og klarhed, ligegyldigt hvad de bliver udsat for. Samtidig står bunden rigtig stram og går vildt
dybt! Jeg vidste ikke om jeg ville få brug for en sub, og om jeg skulle lade bose-subben spille med, indtil jeg fandt en bedre,
men det har jeg allerede nu afklaret! Jeg behøver ingen sub med dem her i huset Selvom man de spiller som en drøm,
så er der også kraft at give af i dem, for de kan spille OK til. Selv til film kan de levere et fornuftigt output i bassen, samt
virkelig dybde i lyden af de spiller uden sub.


Som det ses står de pt. med en smule toe-in. Jeg ved godt at Dali har designet dem til at stå lige ud fra vægen, men jeg
prøver pt. nogle forskellige placeringer af. Med disse højtalere kan man VIRKELIG høre at placeringen har noget at sige i
forhold til mine gamle, så det skal jeg have på plads.


På mine gamle højtalerkabler havde jeg loddet XLR stik på. Dem ville jeg ikke lodde af igen. I stedet for at have samme
slags kabler igen, har jeg skaffet nogle andre. De er 2*2.5, så højtalerne kan få lidt mere at leve af, og så er kablet i det
hele taget noget bedre kvalitet. Sammenligning har jeg ikke lavet, da jeg aldrig har haft de andre kabler på.


Her ses højtalerne fra en anden vinkel og uden tøj på. Her kan man også se den sorte glasplade på toppen af dem, som jeg
synes ser rigtig godt ud, specielt hvis jeg får lavet højtalerne hvide, som jeg har en plan om, for at de skal passe ind i min
sort/hvide stil, som jeg er ved at opbygge
Det var alt for denne gang. Nu kan jeg nyde en masse dejligt musik, og virkelig nyde det nu, for nu kan man høre mange
ting og sager Men jeg skriver kører Guns N' Roses f.eks., og det lyder bare vildt godt

Ønskeliste:
DAC
Nyt rack / TV bord
Få mine nye Dali hvide
Nye kabler

__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 22 August 2012 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

SÅ SKETE DET! Jeg er blevet student og det selvfølgelig fra HTX.



Dette er det eneste der nogensinde har lagt på mine højtalere, og nogensinde kommer til det! Men ærespladsen skulle den
have, i hvert fald for en periode
Dette var ikke den store hi-fi opgradering, men billedet måtte lige med. Hvis det endelig skal være en hi-fi opgradering, så har
den jo nok ændret lidt på akustikken Hørbart eller ej

__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 22 August 2012 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
Det ser virkelig lækkert ud må jeg sige og minder mig om mit første anlæg

dog vil jeg gerne komme med et lille input og jeg håber kraftigt du tager det op til overvejelse: køb en meget billig, men
velfungerende, brugt DAC før du kaster dig ud i nye højtalere - det er virkelig et must og hvis du anskaffer dig de Evidence
870 før du har købt dig en DAC, så vil lyden slet ikke være optimal!

jeg startede også uden DAC, men at købe én var nok det bedste tweak jeg nogensinde har lavet på mit dengang beskedne
anlæg

held og lykke i fremtiden! jeg vil følge med i tråden og se hvordan du forhåbentlig udvikler denne fede hobby


LAC


Mange tak! Ja, jeg har godt fulgt med i din tråd også. Det er et lækkert anlæg du har fået samlet dig sammen

Jeg ved godt en DAC er et MUST, og det er også helt klart næste step i min opsætning nu Jeg skal have hørt nogle
forskellige, for at se hvad jeg skal gå efter, og hvor meget det egentlig giver. Jeg har egentlig ret store forventninger til
sådan en lille sag, nu må vi håbe jeg kan finde en som kan indfri dem og samtidigt passer til min SU.

__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 
jmk74
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2012
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 359
Sendt: 22 August 2012 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Tillykke med huen samt anlægget - ser godt ud! Drømte om Jamo Professional serien i mine unge dage!
Til top Vis jmk74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jmk74
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 22 August 2012 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

mx jelle skrev:
LoudandClear skrev:
Det ser virkelig lækkert ud må jeg sige og minder mig om mit første anlæg


dog vil jeg gerne komme med et lille input og jeg håber kraftigt du tager det op til overvejelse: køb en meget billig, men
velfungerende, brugt DAC før du kaster dig ud i nye højtalere - det er virkelig et must og hvis du anskaffer dig de Evidence
870 før du har købt dig en DAC, så vil lyden slet ikke være optimal!

jeg startede også uden DAC, men at købe én var nok det bedste tweak jeg nogensinde har lavet på mit dengang beskedne
anlæg

held og lykke i fremtiden! jeg vil følge med i tråden og se hvordan du forhåbentlig udvikler denne fede hobby


LAC


Mange tak! Ja, jeg har godt fulgt med i din tråd også. Det er et lækkert anlæg du har fået samlet dig sammen

Jeg ved godt en DAC er et MUST, og det er også helt klart næste step i min opsætning nu Jeg skal have hørt nogle
forskellige, for at se hvad jeg skal gå efter, og hvor meget det egentlig giver. Jeg har egentlig ret store forventninger til
sådan en lille sag, nu må vi håbe jeg kan finde en som kan indfri dem og samtidigt passer til min SU.


tillykke med huen også

ja SU'en skal jo passe sammen med det man køber for lidt off-topic, men hvad skal du nu her efter gymnasiet?
jeg fik jo selv huen nu her og er på vej videre i systemet

Evt kunne du jo starte med at købe en virkelig billig dac - jeg kan stærkt anbefale en Cambridge Audio DAC 3 - de er på ksb
og dba til mellem 800 og 1000 kr. og det er en hammer god DAC med massere af liv selvom den kun er 16/48 bit - den har
dog kun BNC og optisk indgang

men jeg ved godt at vi medlemer herinde har det med at presse på at alle andre skal købe nyt og nyt og nyt - men find en
når du engang syntes du har brug for det - du fortryder det ihvertfald ikke

MvH LAC
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 22 August 2012 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

jmk74 skrev:
Tillykke med huen samt anlægget - ser godt ud! Drømte om Jamo Professional serien i mine unge dage!

Det er skam også nogle rigtig fine ungdomshøjtalere, og tager man dem lidt større end 200eren, så kan de sikkert også flytte
noget luft

__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 22 August 2012 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
mx jelle skrev:
LoudandClear skrev:
Det ser virkelig lækkert ud må jeg sige og minder mig
om mit første anlæg


dog vil jeg gerne komme med et lille input og jeg håber kraftigt du tager det op til overvejelse: køb en meget billig, men
velfungerende, brugt DAC før du kaster dig ud i nye højtalere - det er virkelig et must og hvis du anskaffer dig de Evidence
870 før du har købt dig en DAC, så vil lyden slet ikke være optimal!

jeg startede også uden DAC, men at købe én var nok det bedste tweak jeg nogensinde har lavet på mit dengang beskedne
anlæg

held og lykke i fremtiden! jeg vil følge med i tråden og se hvordan du forhåbentlig udvikler denne fede hobby


LAC


Mange tak! Ja, jeg har godt fulgt med i din tråd også. Det er et lækkert anlæg du har fået samlet dig sammen

Jeg ved godt en DAC er et MUST, og det er også helt klart næste step i min opsætning nu Jeg skal have hørt nogle
forskellige, for at se hvad jeg skal gå efter, og hvor meget det egentlig giver. Jeg har egentlig ret store forventninger til
sådan en lille sag, nu må vi håbe jeg kan finde en som kan indfri dem og samtidigt passer til min SU.


tillykke med huen også

ja SU'en skal jo passe sammen med det man køber for lidt off-topic, men hvad skal du nu her efter gymnasiet?
jeg fik jo selv huen nu her og er på vej videre i systemet

Evt kunne du jo starte med at købe en virkelig billig dac - jeg kan stærkt anbefale en Cambridge Audio DAC 3 - de er på ksb
og dba til mellem 800 og 1000 kr. og det er en hammer god DAC med massere af liv selvom den kun er 16/48 bit - den har
dog kun BNC og optisk indgang

men jeg ved godt at vi medlemer herinde har det med at presse på at alle andre skal købe nyt og nyt og nyt - men find en
når du engang syntes du har brug for det - du fortryder det ihvertfald ikke

MvH LAC


Jeg tænker omkring de 2000 kr. (max 2500 kr.) for en DAC, brugt eller ej, bare hvad jeg falder mest for. Ellers havde jeg
lidt kig på Argon DAC1, som første DAC, men tror næsten jeg køber en ordentlig med det samme

Jeg skal arbejde et år, inden jeg også skal læse videre. Jeg skal på AAU til næste sommer

__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 22 August 2012 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

er også en god ide - jeg har lige opgraderet til min Hegel HD20, genial investering jeg virkelig ikke har fortrudt

Argon DAC1 er også en virkelig god DAC - NAD-Mand herinde har selv en og siger selv ganske god for den
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 22 August 2012 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
er også en god ide - jeg har lige opgraderet til min Hegel HD20, genial investering jeg virkelig ikke har
fortrudt

Argon DAC1 er også en virkelig god DAC - NAD-Mand herinde har selv en og siger selv ganske god for den


Jeps, det er netop pga. ham jeg overvejede den Må forbi klubben en dag og se om jeg kan låne en

__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 
BertelB
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 657
Sendt: 22 August 2012 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Inden du går ud og bruger penge på en DAC synes jeg du skal købe nogle spikes til højttalerne, så de ikke står og vipper oven
på gulvtæppet. Jeg er overbevist om at det er en meget billigere og større forbedring.
Til top Vis BertelB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BertelB
 
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 22 August 2012 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

BertelB skrev:
Inden du går ud og bruger penge på en DAC synes jeg du skal købe nogle spikes til højttalerne, så de ikke
står og vipper oven på gulvtæppet. Jeg er overbevist om at det er en meget billigere og større forbedring.


De står ret usikkert ja, og jeg har 2 hvis ikke 3 slags spikes liggende, som jeg fik med højtalerne Det skal jeg have leget
mere med, og evt. sammen med flise under også. Dette kommer til at indgå i alt det meget legen med højtalerplacering jeg
skal have gang i inden længe

Men tak for input

__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 
benson1984
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 24 August 2012 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Hvor blev VHS-maskinen af? 

__________________
NAD C355BEE,
Audiolab 8200CD,
B&W DM685,
NAD T585,
Sennheiser 518,
Div. Xindak kabler
Til top Vis benson1984's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benson1984
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 26 August 2012 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Det glasbord er ikke godt sådan at have lige i skudlinien fra de Dali ht. Du lægger vel en dug eller rykker det væk, når du lytter? Prøv, at spille noget med en masse bækkener og andre overtone med og uden dette glasbord mellem dig og højttalerne. Te'løk med kasketten....øh....huen.  

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 27 August 2012 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

benson1984 skrev:
Hvor blev VHS-maskinen af? 


Jeg havde den faktisk fremme igen for ikke så længe siden, da mig og kæreten holdte et HP marathon, men nøj det ser
dårligt ud og er noget af en tilbagegang . Men havde kun 1eren på VHS


allanowich skrev:
Det glasbord er ikke godt sådan at have lige i skudlinien fra de Dali ht. Du lægger vel en dug eller
rykker det væk, når du lytter? Prøv, at spille noget med en masse bækkener og andre overtone med og uden dette
glasbord mellem dig og højttalerne. Te'løk med kasketten....øh....huen.  
   

Til dagligt bliver det stående, men hvis der virkelig skal høres musik, så bliver det skubbet lidt af vejen, for det reflekterer
virkelig meget, trods det meget skrammel der normalt ligger på det

__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 31 August 2012 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Så er der sket lidt nyt, samt noget DIY

Min TV-boks døde, og derfor skrev jeg til Profiber. Det var intet problem, og de sendte en ny med det samme, endda uden
den gamle skulle til reparation først
Her er den så kommet på plads, og denne Airties 7120 har endda en HD-lampe


Dog var der en skuffende ting ved den. Den har ingen RCA udgang som den gamle, og dermed havde jeg ingen mulighed for
at køre lyden over anlægget, til film osv. en gang i mellem. Til gengæld var der en scart udgang, og det skreg jo langt
væk efter en DIY løsning af mit problem
Jeg fik fundet et gammel scartstik, samt et RCA. Dette skal kun være et midlertidigt stik, da jeg skal have mig en DAC, som
TV-boksen også skal køres over, den har nemlig digitalt output til lyd.


Her er ledningerne så blevet klippet til i længden, samt scartstikket åbnet.


Så blev ledningerne afisoleret, samt de 3 der skal bruges på scartstikket, fundet og gjort klar til lodning.



Da RCA ledningen er noget tyndere end scartstikket, vil det ikke passe i ledningsholderen på stikket, derfor har jeg skåret et
stykke af den gamle isolering op, for at putte den udenom ledningen der hvor holderen skal holde. Dette kan også ses her
under, hvor den sidder på ledningen, og lodningen er færdig. Stikket er selvfølgelig ikke blevet snydt for en gang
elektrikkertape, så de ikke rører hinanden, samt en gang hele vejen rundt, for at holde list styr på tingene


Men hov, den opmærksomme læser har nok set der mangler noget på billeder / ledningen ovenover... Jeg glemte nemlig at
sætte omløberen på lednignen inden jeg loddede den sammen . Typisk begynderfejl . Det blev dog klaret uden at
aflodde stikket ingen, med en fil så hullet blev stort nok til at RCA stikket kunne gå igennem, samt en lille ridse, hvor
ledningen fra den første kunne ligge, mens stik nr. 2 kom igennem.


Så kom den på, og ledningen blev færdig, samt selvfølgelig testet med multimeter inden tilslutning.


Lyden fra denne Tv-boks er ikke helt i top, men det går. i det mindste er det noget bedre end mit G30s indbyggede
højtalere, bare lidt træls man ved anlægget kan lyde så meget bedre end den formår at få det til

Det var alt for denne gang

__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 

Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes