Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. maj 2024 | 04:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Ak ja .... igen :) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 31 August 2012 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Nu må det da snart slutte ?

Tirsdag ankommer denne dims

Bliver da lidt sjovt at se om der skal anskaffes en dynge af de vanlige problembørn denne årgang er født med ?    hvad søren - der er ikke længe til de lange vinteraftener.

 

 

 



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
aristona
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 356
Sendt: 01 September 2012 kl. 02:26 | IP-adresse registreret  

Slutte? - hvorfor dog det? - nu går det lige så godt!

Og du har åbenbart den fornødne plads, noget der forhindrer andre missionærer udi bevaringskunst at være tilstrækkeligt aktive, og heldigvis dukker der stadig eksempler op, hvor man får noget for pengene, og hvor ellers får man god kunst så billigt. Hvert hjem burde have en spolebåndoptager stående til at pynte op. Der er rigelig variation til at matche boligens design. Og de eventuelt kassable bånd kan bruges som serpentiner til nytår. - Jeg mener det seriøst.

Samtidig kan vi måske efterfølgende blive fornøjet over de forbrugererfaringer, du skaffer dig. Men måske er det upraktisk, at dine indkøb er spredt over flere emner? (Man kan ikke nå at læse alt, så titlerne burde også indikere, at det drejer sig om spolebåndoptagere.)

Uanset at det i dag kan være svært at finde velbegrundede undskyldninger for sig selv for at anskaffe disse fortidige vidundere, så er det jo det rene paradis, at muligheden for at lade pilfingre med mere gå på opdagelse nu kun begrænses af pladsen og ikke prisen, når mange engang for x antal år siden måtte nøjes med at sidde med den brændende lyst - altså hvad modellerne i øverste og måske mellemste klasse angår.

Så her skal ikke råbes nok er nok, men derimod: kom igen! - vi vil se mere!  Lad blot dette emne være uden automatisk stop.

Og her har du forslag til den fortsatte odyssé (- ikke noget med at binde sig til masten, men giv kun efter for fristelserne!):

http://www.dba.dk/spolebaandoptager-movic-a-t/id-84977371/

http://www.dba.dk/baandoptager-sony-tc-630/id-85563555/

http://www.dba.dk/andre-samleobjekter/id-84429443/

http://www.guloggratis.dk/radio-tv/spolebaandoptager/annonce /16583323-sansui-sd-7000

http://www.guloggratis.dk/radio-tv/spolebaandoptager/annonce /16183913-emi-baandspiller

http://www.guloggratis.dk/radio-tv/spolebaandoptager/annonce /15649004-philco-5212?imagepos=2#images

 

Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 01 September 2012 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

aristona skrev:
  .....Uanset at det i dag kan være svært at finde velbegrundede undskyldninger for sig selv for at anskaffe disse fortidige vidundere, så er det jo det rene paradis, at muligheden for at lade pilfingre med mere gå på opdagelse nu kun begrænses af pladsen og ikke prisen, når mange engang for x antal år siden måtte nøjes med at sidde med den brændende lyst - altså hvad modellerne i øverste og måske mellemste klasse angår.

Jeg skal heldigtvis ikke finde på undskyldninger , endsige forsvare overfor andre end mig selv :)

Jeg hygger mig svært godt med at "gå på opdagelse i min egen fortid" forstået på den måde, at mange af de ting jeg får gravet op, er emner jeg i starten af min karriere har haft i fingrene, og dengang synes vældigt godt om.

Jeg havde som lærling en svaghed overfor båndoptagere, også det rent mekaniske arbejde - og hvad der har været forbi, på egne hylder, er hinsides beskrivelse, jeg kan dårligt nok selv huske det.

Det allersjoveste er da nok - foruden at få tingene til at spille igen, at man falder over utroligt meget musik, via de bånd, man som regel har lejlighed til at tiltuske sig. 

(Fordelen ved at kunne lave en god stor hule, oppe på 1.sal skal nok ej heller overses, så kan resten af hytten holdes fri for alt det skrammel ... som nogen (!) kalder det )

 



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
D A O
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2466
Sendt: 01 September 2012 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Mindes min Sony 645 (9.5/19 cm/s), det var også kram men det var dengang ens penge var små og det blev solgt
når der kom nye diller på bordet.

og sådanne en ganske kort

Det er slet ikke godt at følge med DBA, man kunne jo blive lokket
spolebaandoptager-sony BILLIGT

spolebaandoptager-sony-tc
spolebaandoptager-studer-b
spolebaandoptager-akai
baandoptager-andet-ferrograph
spolebaandoptager-teac-a-3

og så min gammel drøm, fra den gang



__________________
vh Hans Lund

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 01 September 2012 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Jeg havde forgængeren til 645'eren - en 640 i mange år,  fin lille slider

 

 



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
D A O
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2466
Sendt: 01 September 2012 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Ja det var robust kram man byggede dengang, i dag kan det hele ligge på et flash kort

__________________
vh Hans Lund

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9873
Sendt: 01 September 2012 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Tjahe Jan, du er virkelig bidt af en spole/kassette/bånoptager... ....den store Sony spille ved siden af, har jeg tit også haft kig på, når jeg dengang var nede i Fona efter det nyeste Sony katalog.  Den er lækker.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 01 September 2012 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

765'eren er jo også den sidste af "de store kæmper" - prisen taget i betragtning, solgte den egentligt ret pænt.  Jeg tør uden blusel godt kalde den den flotteste maskine Sony nogensinde har lavet  - Her er den samme 25 år efter ....  still going strong



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
aristona
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 356
Sendt: 01 September 2012 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Ja, det der med skrammel er jo noget underligt noget, for det er som regel noget, som andre har. Men netop derfor er der ingen grund til at pege fingre, men man kan frit glæde sig sammen med den lykkelige ejer. Som vi gør her.

I øvrigt er der for skrammel også upstairs og downstairs, for hvem omtaler gamle malerier som skrammel.

Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 01 September 2012 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

765'eren er jo også den sidste af "de store kæmper" - prisen taget i betragtning, solgte den egentligt ret pænt.  Jeg tør uden blusel godt kalde den den flotteste maskine Sony nogensinde har lavet  - Her er den samme 25 år efter ....  still going strong

ja, den model er nu heller ikke værst  den må da godt stå her hjæmme

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes