Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 13:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: The Waves of Andromeda (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 12 August 2013 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Jamen det er ikke sådan, når man går og smålytter på noget man ikke har råd til, for så ender det bare med man bliver nød til
at finde råd til det Begge mærker skulle kunne noget specielt, men specielt JBL array serien skulle være noget for sig
Det bliver noget af en upgrade ser det ud til bliver spændende.

Lyder godt med den emo, overvejer selv en XPA-2 (2. gen). Deres nye XPR serie er godt nok lækker, men også noget dyr!


__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 13 August 2013 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Jeg FINDER råd kan dog sige at jeg fik et fint beløb for Mentor'ne, trods 2.5år gamle.

Ja Array spiller altså ret unikt! Og perfekt til elektronisk musik, samt til de andre genre jeg lytter på.

Tror du der er nok bas i Array 800 til 22kvm?!?

Emo er en rigtig fin effekt. Den er utroligt solidt bygget, 32KG og 200watt i 8ohm på alle kanaler/kontinuerligt, tror jeg ikke man kan tage fejl af og
det kan sagtens høres at der er gods i den! Det fede er at der er 5 kanaler til rådighed, enten til bi-amp/front + center, elleren kanal til hver i
surround, undtagen surr. Back, hvilket er det eneste Onkyo skal tage sig af.

Til ren stereo er Xpa-2 nok at foretrække ja, men fandt xpa-5'eren til 5000kr, kun 3 måneder gammel. Det har jeg ikke fortrudt + der er de ekstra
muligheder for opsætning.

Tror XPR er VILD!!!! Specielt til prisen. emo virker heller ikke som decideret kina grej, trods det er det.
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 13 August 2013 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Har aldrig hørt Array, så det ved jeg ikke. Jeg har blot hørt det skulle være noget specielt

Ja, sådan en emo trækker lidt! Det er altid dejligt når man kan finde noget grej brugt der er under et år. Så er det stort set altid
som nyt og toppen er taget af prisen Min NAD købte jeg også 9 måneder gammel til en fornuftig pris

__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 13 August 2013 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  



Ja gode priser og kvalitet kan vi alle li'


Er der noget du kan anbefale jeg kigger på af højttalere? Gerne med noget lækkert finish og gerne med det her lidt tilbagelænede design som Tanto
v2 har.
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 13 August 2013 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Desværre. Er ikke selv oppe på det prisniveau endnu, så kender ikke så meget til det. Men følger glædeligt med her for at hvad
du ender med. Jeg ville selv give VA et lyt, men ved ikke om de passer til din musikstil. Det har også så lækkert finish!

__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 15 August 2013 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Hej igen jelle

Tror det handler om vilje, hvad angår div. Prislejer. (Til en grænse)!

Jamen hvor hyggeligt, det må du hellere end gerne    er også selv ret spændt på hvad som sker..

Hvad angår VA, så har jeg aldrig hørt et sådant sæt, det har jeg tilgode. Dog er en mindre drøm nok et sæt The music. Men der er jo rigeligt af
højttalere derude i den store verden.

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 17 August 2013 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Så er der endelig sommerferie !!! dog kun en uge for mit vedkommende!

Kører til jylland en tur for at besøge familien i nord, men sjovt nok kører jeg forbi Gadbjerg på vejen derop og kan derfor endelig få lyttet på et sæt
smukke højttalere, hvilke jeg har en idé om spiller til mit temperament. Nu må tiden vise om det er en korrekt antagelse og så får jeg jo nok griflet
noget tekst ned senere på weekenden, om hvorvidt vi snakker pure pleasure eller ej, på dette lyt...

- Chromosome .... Searching Andromeda Waves..

Andromeda;

Andromedagalaksen (af og til kaldet Andromedatågen) – M31 (objekt nr. 31 i Messiers katalog), NGC 224 (objekt nr. 224 i New General Catalogue) –
er den største galakse i den lokale galaksehob og med en afstand på 2,3 mio. lysår samtidig det fjerneste himmellegeme, der kan ses med det blotte
øje (der er lidt uenighed om denne afstand, idet forskellige kilder oplyser forskellige afstande; fra 2,2 til 2,9 mio. lysår). På en mørk, måneløs nat (og
et sted med lidt eller ingen lysforurening) kan Andromedagalaksen ses uden brug af kikkert som en uklar, oval plet i stjernebilledet Andromeda. Med
store teleskoper opløses galaksen i enkeltstjerner hvis antal er estimeret til 300 mia.
Andromedagalaksen er – som Mælkevejen – en spiralgalakse og har en anslået diameter på mellem 100.000 og 200.000 lysår og kan derfor være helt
op til dobbelt så stor som vor egen galakse, Mælkevejen. Nye data tyder dog på, at Mælkevejen har en større masse og dermed en større tæthed end
Andromedagalaksen.
Andromedagalaksen og Mælkevejen bevæger sig mod hinanden med en hastighed på 140km pr. sekund. Deres kollision om ca. 3 mia. år vil
formentlig resultere i en elliptisk kæmpegalakse.
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 18 August 2013 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

                                 I jagten efter Andromeda-lyd, støder man til tider på uforglemmelige oplevelser.......


Efter en utroligt hyggelig lytte-session med både digital & og rør indover hos Mindtech i Gadbjerg (hvilket udsøgt sted), bliver jeg nødt til lige at skrive
et par ord:


Det hele startede sådan set med at jeg havde fået meget kig på en annonce herinde på h4a, indeholdende et sæt Gemme Audio højttalere. Jeg var
sku blevet ret forelsket i designet på modellen, hvilket iøvrigt er "Tanto v2", havde dog tilgode at høre dem!
Så på vejen til nordjylland, hvor familien bor og hvor jeg skulle på ferie, slog jeg et 'smut' forbi Mindtech'/Bjørn's residens!

Det var, som han selv sagde, ikke altid lige nemt at finde til adressen, men det gik dog med lidt guiden fra bjørn og gennem en telefon (min), hvis
signal ikke var for godt derude i det landlige/vejle, omegn..

Det første man ligger mærke til/og tænker, på Bjørns adresse er; hold op hvor er det idyllisk og sikken ro!! Det kunne jo kun blive godt tænkte herren
her.

Blev velmødt af Bjørn og vi gik dernæst op til lytterummet!, Her stod diverse Gemme Audio og Arteluthe højttalere og da jeg aldrig havde set dem før,
kun på billeder, var det et ret så positivt syn jeg fik.. Tanto v2 er klart mindre end man umiddelbart tror, når man kigger billeder. De er i min optik en
rigtig WAF højttaler! Og er du vanvittig, DE ER SMUKKE! De kurver & det tilbagelænede design de har, bliver svært at finde lign. til prisen!





Farven, hvilket jeg selv havde en formodning om hurtigt kunne blive lidt for rødlig (rosentræ), var slet ikke som det "tænkte" og som Bjørn sagde; de
er lidt ligesom en kamæleon, afhængigt af dagen og lyset i rummet!..

.. Jeg fik tilbudt en kop kaffe, sagde pænt ja tak, Bjørn gik, kom tilbage og minsandten om ikke han også havde et par lækre hindbærsnitter med op
også, perfekt! .. Og så var det tid til en lytte-session...

Vi fik sat noget musik på, jeg havde noget elektronisk med, hvilket er det jeg hører mest, men også lidt Tracy Chapman og noget
Michael
Jackson, i form af albummet "thriller", som efterhånden også er en gammel sag.

Af udstyr havde Bjørn dette spændt for (ingen model numre);

Ayre - cd-afspiller.
Aurelix - DAC m. Forforstærker.
Calyx - digitalforstærker på 2*125w.
Tri - rørforstærker.
Nordost - kabler - hele vejen rundt! (mener jeg det var)
Furutech - strømskinne m. 2 stk. Nordost "quantum-resonant-technology-qv2-ac-line-harmonizere", sat i! :-)



Først kom en brændt cd på med E-Clip (elektronisk/progressive trance), det lød nu ret godt i mine ører, trods jeg var forberedt på, at lytterummet
ikke var helt optimalt (endnu! & hvilket Bjørn arbejder på at forbedre).

Bassen var lidt væk!?, men nok var liiige, at læne sig forover, så var den der igen! det gav nu mening at lytterum stadig er i udvikling. Der var dog
fint
perspektiv og
løsrivning fra højttalerne var ok, men ikke perfekt! Jeg prøvede med andet af samme art musik og det udartede sig hverken bedre eller dårligere..

Så fik vi sat noget seriøst cd på, hvilket var en demo cd, designet til formålet ;-) mit eget musik, af brændt format, blev virkelig gjort til skamme her,
alt var jo sat op til opnåelse af højere enhed.. at smide en brændt cd på her, af tvivlsom kvalitet, var som at hælde rapsolie på en Boeing 747 og det
beviste demo cd'en i den grad også. ALT
stod knivskarpt hele vejen rundt, alle instrumenter kunne let findes i lydbilledet, der var kommet mere bredde på, opløsning var et kapitel for sig og
jeg fortrød inderligt jeg havde medbragt de forjættede cd'er fra egen musiksamling. Fremadrettet er det minimum FLAC + originale cd`er der skal
køres på i egen stue. (For så vidt muligt).

Da vi havde hørt nogle numre fra demo cd, satte vi en brændt cd på igen. Det blev dog meget mast at høre på, der manglede specielt noget i toppen,
det var der nu godt nok, men idet cd'en ikke var original, havde den med tiden på pc, samt fra tidspunktet af lagring, mistet en del af lyden, som den
var fra start, hvilket fik det til at lyde meget af 'digitalt'/støj! .. Så af med den igen...

Nu skal det self. siges at når der testes op mod en demo cd, så kan det være svært for meget, at følge med kvalitets mæssigt. Selv en ny indspilning
kan lyde dårligt, op mod en decideret test cd ;-)

Der blev snakket lyd og vellyd.. Bjørn tilbød noget at drikke, hvilket var tiltrængt med al den lytten og snakken :-), som sagt så gjort.. Bjørn gik ned
til hans kone og da han kom op igen, var det med en sodavand og de lækreste
håndmadder, der måske mere lignede højbelagt smørrebrød, end det andet, kreeret af konen! altså.. Det kunne jeg jo ikke sige nej til og var da også
blevet lidt sulten efter den lange tur fra øen, til adressen i Gadbjerg/omegn.

I får lige et billede mere:





Da jeg med mit "held" fik tabt en kontaktlinse, måtte jeg ned i bilen og hente en ny, hvor jeg til gengæld fik fundet en klassiker frem, i form af en "no
stress" cd, der var fra de glade, slut 90'ere. Denne var da i det mindste original, havde faktisk fundet den til 10kr på et loppemarked to uger forinden!
og lyden!, ja den var nu også klart overlegen det andet jeg havde fået mig til at slæbe med ud til Bjørn.
Så mon ikke jeg fik reddet lidt af æren, siden første session - med "elektronisk brændt"..

Jeg må tilstå at på det rigtige udstyr, så kan det hurtigt høres om det er dårlig indspilning eller ej, spørgsmålet er, om jeg i sidste ende kan lide at det
så nemt lokaliseres, eller jeg foretrækker at lade det være skjult for mig, med en ringere cd-afspiller, ringere DAC, o.lign.

Der blev tid til en lille fremvisning af et sæt Arteluthe (husker ikke modellen), disse højttalere har indbyggede forstærkere på 2*250w til hver
højttaler, de var lidt/noget større end Tanto v2. Arteluthe blev til efter Gemme Audio's nedlæggelse og den ene halvdel fra Gemme Audio, kører
således videre
med div.
Arvtagninger fra Gemme's design.

Aurelix DAC'en var et helt fantastisk stykke metal, der virkede meget "stabilt" og solidt. Om DAC'en var bedre end andre i samme liga, skal jeg lade
være usagt, da jeg kun har egen DAC i min Stello som reference pt., samt Rega Apollo's indbyggede DAC og de to har jeg svært ved at høre forskel
på!, må jeg indrømme. Aurelix kunne dog sagtens være noget for mig i fremtidigt set-up, såfremt jeg en dag nænner at skille mig af med Stello AI-
500, (hvilket bliver
svært) og den dag jeg lyster kun at have dedikerede effekttrin på.

Ayre cd-afspilleren var ligeledes af fornem kvalitet, knapper og hele pivtøjet, virkede som noget der kunne holde i 30år uden at ville ændre sig. Lyden
igen er svær at beskrive, da hele set-uppet var af god kvalitet hele vejen rundt og jeg ikke selv ejede, eller havde hørt noget af det før.

Calyx på 125w var helt med og havde rigeligt med kræfter til at kontrollere Tanto's 6,5"ere... Den var dog lige lys nok til mig og det kan jeg sige, da
vi efterfølgende prøvede med en Tri rørforstærker med 2*45w til rådighed (hej til helt anden boldgade), det var mere noget for herren her. Håber at
Stello derhjemme vil
mødes med mig på halvvejen, så: Aurelix/Tri/Calyx konstellation, vil equal: Stello AI-500. Nu ser vi

Nordost kablerne er som altid: lækre. Bliver snart nødt til at prøve nogle ht kabler fra denne producent, hjemme hos mig selv, op mod de nuværende
Woodoo Ultralinear og se
hvordan det udarter sig. Jeg er tvivlsom kabel-entusiast, dog ændrer det ikke på at hjernen spiller en kæmpe rolle her.. - men med et sæt
Nordost, så skal der altså være forskel! Så DET skal prøves


3 timer forsvandt hurtigt i godt selskab - En tur til Mindtech/Bjørn, helt ude i skoven, kan KLART anbefales!

Jeg gik derfra med et sæt nye vidundere..






Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 773
Sendt: 19 August 2013 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Chromosome skrev:

Jeg gik derfra med et sæt nye vidundere..



Ejjjj.. Jamen så skal vi have billeder! Tillykke

__________________
Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
Til top Vis mx jelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mx jelle
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 19 August 2013 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Tak Jelle.. De bliver først hentet torsdag og fragtet med hjem til øen..

Men det er DEM der er på billederne
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 19 August 2013 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Chromosome skrev:
Tak Jelle.. De bliver først hentet torsdag og fragtet med hjem til øen..

Men det er DEM der er på billederne

én ting er sikkert, det er i min optik nogle af de flotteste speakers jeg har set (i hvert fald på billede) Meeeeen deres fødder  !  :-)

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 19 August 2013 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Hej sigma6..

Ja fødderne er diskutable! Men ser du dem i virkeligheden, så ændrer du givetvis mening. det er dog ikke original fødderne der er på, men et sæt
designet til Arteluthe højttalerne. Originalfødderne er noget mere kantet og har kun 3 fødder/spikes, hvilket til gengæld gør dem ret ustabile..

De højttalere der, er UTROLIGT smukke i virkeligheden.. Har lyst til bare at stå og betragte dem ligenu. .
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 19 August 2013 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Højttalerne kan godt se lidt japanske ud, med den finish de har på billedet. Det kunne være sjovt, at høre en kontrabas (jazz) på dem og hvordan de klarer dette instrument......ja måske en enlig tuba også. Men tillykke med impuls købet.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 19 August 2013 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Højttalerne kan godt se lidt japanske ud, med den finish de har på billedet. Det kunne være sjovt, at høre en kontrabas (jazz)
på dem og hvordan de klarer dette instrument......ja måske en enlig tuba også. Men tillykke med impuls købet.


De ser måske lidt japanske ud ja, måske derfor du kalder en af deres modeller for Katana   

Jamen hvad angår jazz, så er det ikke det jeg hører i dagligdagen og jeg fornemmer at du ikke tror de magter opgaven Allano?

Men umiddelbart vil jeg tro, de kunne gøre det ok. Der er rigeligt med bas i bæsterne! Jeg savnede intet, hverken til Tracy chapman, bas til en gang
progressive, eller til de gode rytmer fra Bjørns demo cd. Hvor der selvsagt var forskellige genre musik. Dog knækkede de/porten på højttalerne til
James Blake - Limit to your love. ;-) har du ikke hørt det nummer, så prøv lige engang med god volumen
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
JensLyn
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 10 April 2013
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 19 August 2013 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Gal de ser flotte ud Er de en stor opgradering i forhold til dine Mentor højttalere?

Kan se han har dem på tilbud til 20.000 mod normal pris på 50.000 så det lyder billigt. Ved du om de laver center højttaler og baghøjttalere? Har ledt på google men kan INTET finde om højttaleren? Måske det bare mig der helt idiot.

Nu kan jeg godt lide elektronisk musik ligesom dig. Er det noget de spiller godt? Kan de tåle og spille højt?
Til top Vis JensLyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JensLyn
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 19 August 2013 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

JensLyn skrev:
Gal de ser flotte ud Er de en stor opgradering i forhold til dine Mentor højttalere? Kan se han har dem på tilbud til 20.000 mod
normal pris på 50.000 så det lyder billigt. Ved du om de laver center højttaler og baghøjttalere? Har ledt på google men kan INTET finde om
højttaleren? Måske det bare mig der helt idiot.Nu kan jeg godt lide elektronisk musik ligesom dig. Er det noget de spiller godt? Kan de tåle og spille
højt?



Hej JensLyn .. Det kan ikke nævnes ofte nok, for du har ret, de er en perle!!!

Der er mere ro på diskanten end på mentor. Jeg har jo bare ikke hørt dem spille på min egen forstærker endnu, er dog ikke i tvivl om de fanger
"helheden" bedre end Mentor 6le gør. De er mere afslørende, så jeg skal væk fra mine dårlige indspilninger, men igen kan det være grundet Bjørn's
set-up, hvilket slet ikke ligner mit eget.

Vil kalde dem et kup til prisen og det skal jeg vel også sige.. Det er stadigvæk mange penge.

Gemme Audio laver/lavede ikke center og bag-højttalere - de er designet til stereo-brug. Der er ikke meget på nettet omkring dem nej. Og det er jo
godt for mig, ellers havde de været solgt for længe siden, da mærket havde været mere kendt

Det elektroniske er uhyre vigtigt for mig. De gjorde det godt, med godt slam i bassen til de gode rytmer, trods dårlige indspilninger fra min side af! Og
ja, de kan spille ~højt, alt af fysiske love taget i betragtning. De blev fødet med 2*125w (digital).. Skal selv hjem og servere 300w (transistor, hvor
de rent faktisk skulle yde bedre på)..

Jeg er stadig utroligt spændt på at høre dem i eget set-up.    

Da det meste elektroniske er meget komplekst og disse højttalere har en god måde at få detaljer frem på, ja så kan det kun bevæge jeg hen til at
blive noget helt forunderligt lytten hvad vigtigt er dog at det skal være gode indspilninger, da Tanto v2 godt kan finde fejl i musikken/med rette
set-up. Der kommer selvfølgelig en update når alt er på plads i hjemmet torsdag eller fredag..

Skal samtidig fortælle om hvorvidt de kan spille HØJT, eller om det bare er noget anmelderne skriver for sjov.
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 20 August 2013 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Men tillykke med impuls købet.



Aaaahhh. lidt måske. Det er jo lidt en chance at tage, da jeg ikke ved hvordan de lyder i eget hjem. Men er nu ret sikker på de kommer til at
leve op til egne forventninger. Fik alligevel 3 gode timer med dem og i samtidigt godt selskab med Bjørn.. Det var super hyggeligt
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 20 August 2013 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

JensLyn skrev:
Gal de ser flotte ud Er de en stor opgradering i forhold til dine Mentor højttalere? Kan se han har dem på tilbud til 20.000 mod
normal pris på 50.000 så det lyder billigt. Ved du om de laver center højttaler og baghøjttalere? Har ledt på google men kan INTET finde om
højttaleren? Måske det bare mig der helt idiot.Nu kan jeg godt lide elektronisk musik ligesom dig. Er det noget de spiller godt? Kan de tåle og spille
højt?



Prøv at søge på: Gemme audio Tanto

Så vælger du "billeder" istedet for "søgning" ... Det er lidt nemmere synes jeg. Du kan nemlig derefter hoppe ind på de forskellige links under
billederne.

Primært er billederne fra canadiske hjemmesider. Review's er der ikke meget af. Dog er der af den "gamle Tanto" og ikke "v2'eren" men det er noget
af det samme, kabinet er ændret, samt VFLEX har vundet indpas på v2 modellerne.
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 20 August 2013 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Chromosome skrev:
allanowich skrev:
Højttalerne kan godt se lidt japanske ud, med den finish de har på billedet. Det kunne være sjovt, at høre en kontrabas (jazz)
på dem og hvordan de klarer dette instrument......ja måske en enlig tuba også. Men tillykke med impuls købet.


De ser måske lidt japanske ud ja, måske derfor du kalder en af deres modeller for Katana   

Jamen hvad angår jazz, så er det ikke det jeg hører i dagligdagen og jeg fornemmer at du ikke tror de magter opgaven Allano?

Men umiddelbart vil jeg tro, de kunne gøre det ok. Der er rigeligt med bas i bæsterne! Jeg savnede intet, hverken til Tracy chapman, bas til en gang
progressive, eller til de gode rytmer fra Bjørns demo cd. Hvor der selvsagt var forskellige genre musik. Dog knækkede de/porten på højttalerne til
James Blake - Limit to your love. ;-) har du ikke hørt det nummer, så prøv lige engang med god volumen
Det er skam ikke fordi jeg tror de ikke kan. Det var bare en lille spydighed fra min side. At jeg lige nævner de 2 instrumenter som kontrabassen og tubaen, har ikke noget voldsomhed at gøre. Bare hele klangen og realismen sammen med fingerlyde og hele kontrabassens krop, er noget jeg nyder at lytte til over mine gamle Snell A'er. Tubaen er et kraftfuldt instrument med ret tør og sprød klang.
Hører også selv noget elektronisk musik ud over en del jazz og klassisk. Men jeg breder mig over ret mange genre i det hele taget, men der nu et eller andet over det jazz. James Blake har jeg ikke noget med, men P4 spiller ham vist af og til. Tracy Chapman har jeg et par lp'er med. Susanne Vega er nu heller ikke så dum i bassen. God bas er der også på Peter Gabriel, Paul Simon og Sade. Næh, jeg er sikker på, der er god dybbas på de Katana'er fordi der jo ikke er sparet på kabinet volumen i forhold til membran arealet. Sådan skal dette da være. Pas nu på du ikke slår rødder i stolen med de nye kære beboere.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 20 August 2013 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Modtaget Allano

Jamen synes da jeg må lade Jazz'en komme på en prøve! Hvad burde jeg lytte til synes du?

Husk: disse er Tanto!! Ikke Katana, som Pannerup's
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes