Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 15:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: IcePower 125asx2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr. Ice
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 August 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 15 September 2012 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Ved et uheld fik jeg taget livet af mine IcePower 500A moduler, så derfor skulle der bygges nyt.
Jeg fik fat i to IcePower 125asx2 moduler og valgte at køre balanceret når der nu alligevel var XLR udgang på min
Benchmark. 

Genbrug af softstart - selvom det ikke er nødvendigt med disse moduler.


Moduler før montering:



Nye sikringer fra HI-FI Tuning:


Det færdige resultat, med Nordost strømkabler:



__________________
QNAP TS-453Be, LUMIN S1, Roon
Copland CSA 150, Elac Concentro S 507
Boe Audio Black XLR,
Boe Audio Black Ethernet,
Boe Audio Pure højttalerkabel.
Til top Vis Mr. Ice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Ice
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 15 September 2012 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Hej Mr. Ice

Hvordan kunne du gøre det- altså brænde dine ICEpower 500A moduler af.

Ellers flot arbejde.   Er du tilfreds med lyden ?

__________________



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1016
Sendt: 15 September 2012 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Hej.

Hvor har du fået fat i IcePower 125asx2 modulerne henne ?

Og ja hvordan lykkedes det dig at brænde 500A modulerne af ?

Var det ikke muligt at reperere de gamle 500A moduler ?

/Dr. G

Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G
 
Mr. Ice
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 August 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 15 September 2012 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Når man aflader en velvoksen kondensatorbank på indgangen af et 500A modul lyder det sjovt bagefter.
Jeg skulle "lige" pille ved noget, men glemte at vente til alt var afladet og så var der en ledning der smuttede.
Modulerne havde en del år på bagen - de var købt gennem High Fidelity som evaluation board for mere end 10 år siden, så
derfor har jeg ikke undersøgt om reparation var muligt.
De nye moduler kostede 2000,- pr. stk hos CAD Audio i Bagenkop.

Det er naturligvis svært at sammenligne, når man ikke kan lave en AB test, men jeg synes helt klart at de nye moduler er
bedre. Jeg har spillet noget tid bare med et modul, men to styk i balanceret konfiguration er meget bedre - det har jeg også
hørt andre sige i test af færdige produkter med disse eller større moduler.
Der er også en markant reduktion af støj/brum i balanceret konfiguration - jeg havde tidligere lidt brum og diskant fnidder
når jeg lagde øret helt ind til højttaleren og det er helt væk nu. Dette gjaldt både med de to 500A moduler og et enkelt
125asx2.

Så, nu skal der høres noget mere musik.....

__________________
QNAP TS-453Be, LUMIN S1, Roon
Copland CSA 150, Elac Concentro S 507
Boe Audio Black XLR,
Boe Audio Black Ethernet,
Boe Audio Pure højttalerkabel.
Til top Vis Mr. Ice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Ice
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 15 September 2012 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

De same moduler sidder også i en Rotel RB1510, der kostede 4000 kr da den kunne fås så vidt jeg husker.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
samrebah
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 15 September 2012 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Vedr. moduler så køb en Touch Diva eller to. De kan somme tider findes til 1000kr eller mindre på DBA. For de IT kyndige er bonus et fint lille
motherboard og en ok skærm.
Til top Vis samrebah's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af samrebah
 
JAV.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Marts 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 19 September 2012 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Jeg kører dual bridged med storebroren. Den spiller glimrende og har nok af muskler.

Til top Vis JAV.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JAV.
 
FirstWatt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Februar 2012
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 04 December 2012 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Mr. Ice skrev:
Når man aflader en velvoksen kondensatorbank på indgangen af et 500A modul lyder det sjovt bagefter.
Jeg skulle "lige" pille ved noget, men glemte at vente til alt var afladet og så var der en ledning der smuttede.
Modulerne havde en del år på bagen - de var købt gennem High Fidelity som evaluation board for mere end 10 år siden, så
derfor har jeg ikke undersøgt om reparation var muligt.
De nye moduler kostede 2000,- pr. stk hos CAD Audio i Bagenkop.

Det er naturligvis svært at sammenligne, når man ikke kan lave en AB test, men jeg synes helt klart at de nye moduler er
bedre. Jeg har spillet noget tid bare med et modul, men to styk i balanceret konfiguration er meget bedre - det har jeg også
hørt andre sige i test af færdige produkter med disse eller større moduler.
Der er også en markant reduktion af støj/brum i balanceret konfiguration - jeg havde tidligere lidt brum og diskant fnidder
når jeg lagde øret helt ind til højttaleren og det er helt væk nu. Dette gjaldt både med de to 500A moduler og et enkelt
125asx2.

Så, nu skal der høres noget mere musik.....

Er det ikke lidt skørt at skifte sikringen? Hvad fik du ud af det, bortset fra de penge du slap...

Til top Vis FirstWatt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FirstWatt
 
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1700
Sendt: 04 December 2012 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

..? når man vil køre balanceret- kræver det så ikke at man inverter den ene periode, på ASX modulerne.

Det blot et spørgsmål, da jeg selv havde et par moduler (som jeg nu har solgt) men her mener jag at jeg læste mig frem til at de skulle køre ”ægte balanceret” for at blive brokoblet.



__________________
INNOVATING not IMITATING
Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R
 
FirstWatt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Februar 2012
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 04 December 2012 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

..? når man vil køre balanceret- kræver det så ikke at man inverter den ene periode, på ASX modulerne.

Det blot et spørgsmål, da jeg selv havde et par moduler (som jeg nu har solgt) men her mener jag at jeg læste mig frem til at de skulle køre ”ægte balanceret” for at blive brokoblet.

Nej, et balanceret signal er jo naturligt netop dette....det du tænker på er hvis du vil køre modulet balanceret/"brokoblet" fra et single ended (RCA) signal. Så skal du netop fasevende signalet til den ene kanal...

 

Til top Vis FirstWatt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FirstWatt
 
Mr. Ice
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 August 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 01 Januar 2013 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

FirstWatt skrev:

Mr. Ice skrev:
Når man aflader en velvoksen kondensatorbank på indgangen af et 500A modul
lyder det sjovt bagefter. Jeg skulle "lige" pille ved noget, men glemte at vente til alt var afladet og så var der en ledning der
smuttede. Modulerne havde en del år på bagen - de var købt gennem High Fidelity som evaluation board for mere end 10 år
siden, så derfor har jeg ikke undersøgt om reparation var muligt. De nye moduler kostede 2000,- pr. stk hos CAD Audio i
Bagenkop. Det er naturligvis svært at sammenligne, når man ikke kan lave en AB test, men jeg synes helt klart at de nye
moduler er bedre. Jeg har spillet noget tid bare med et modul, men to styk i balanceret konfiguration er meget bedre - det
har jeg også hørt andre sige i test af færdige produkter med disse eller større moduler. Der er også en markant reduktion af
støj/brum i balanceret konfiguration - jeg havde tidligere lidt brum og diskant fnidder når jeg lagde øret helt ind til
højttaleren og det er helt væk nu. Dette gjaldt både med de to 500A moduler og et enkelt 125asx2. Så, nu skal der høres
noget mere musik.....


Er det ikke lidt skørt at skifte sikringen? Hvad fik du ud af det, bortset fra de penge du slap...



Bedre lyd.....

__________________
QNAP TS-453Be, LUMIN S1, Roon
Copland CSA 150, Elac Concentro S 507
Boe Audio Black XLR,
Boe Audio Black Ethernet,
Boe Audio Pure højttalerkabel.
Til top Vis Mr. Ice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Ice
 
FirstWatt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Februar 2012
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 03 Januar 2013 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Mr. Ice skrev:
FirstWatt skrev:

Mr. Ice skrev:
Når man aflader en velvoksen kondensatorbank på indgangen af et 500A modul
lyder det sjovt bagefter. Jeg skulle "lige" pille ved noget, men glemte at vente til alt var afladet og så var der en ledning der
smuttede. Modulerne havde en del år på bagen - de var købt gennem High Fidelity som evaluation board for mere end 10 år
siden, så derfor har jeg ikke undersøgt om reparation var muligt. De nye moduler kostede 2000,- pr. stk hos CAD Audio i
Bagenkop. Det er naturligvis svært at sammenligne, når man ikke kan lave en AB test, men jeg synes helt klart at de nye
moduler er bedre. Jeg har spillet noget tid bare med et modul, men to styk i balanceret konfiguration er meget bedre - det
har jeg også hørt andre sige i test af færdige produkter med disse eller større moduler. Der er også en markant reduktion af
støj/brum i balanceret konfiguration - jeg havde tidligere lidt brum og diskant fnidder når jeg lagde øret helt ind til
højttaleren og det er helt væk nu. Dette gjaldt både med de to 500A moduler og et enkelt 125asx2. Så, nu skal der høres
noget mere musik.....


Er det ikke lidt skørt at skifte sikringen? Hvad fik du ud af det, bortset fra de penge du slap...



Bedre lyd.....

 

Det må vist være noget du har bildt dig ind

 

Sikringen sidder på den rå +/-24V aux forsyning, som du jo vist ikke bruger

Til top Vis FirstWatt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FirstWatt
 
Mr. Ice
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 August 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 06 Januar 2013 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

FirstWatt skrev:
Mr. Ice skrev:
FirstWatt skrev:

Mr. Ice skrev:
Når man aflader en velvoksen kondensatorbank på indgangen af et 500A modul lyder det sjovt bagefter.
Jeg skulle "lige" pille ved noget, men glemte at vente til alt var afladet og så var der en ledning der smuttede. Modulerne
havde en del år på bagen - de var købt gennem High Fidelity som evaluation board for mere end 10 år siden, så derfor har
jeg ikke undersøgt om reparation var muligt. De nye moduler kostede 2000,- pr. stk hos CAD Audio i Bagenkop. Det er
naturligvis svært at sammenligne, når man ikke kan lave en AB test, men jeg synes helt klart at de nye moduler er bedre.
Jeg har spillet noget tid bare med et modul, men to styk i balanceret konfiguration er meget bedre - det har jeg også hørt
andre sige i test af færdige produkter med disse eller større moduler. Der er også en markant reduktion af støj/brum i
balanceret konfiguration - jeg havde tidligere lidt brum og diskant fnidder når jeg lagde øret helt ind til højttaleren og det er
helt væk nu. Dette gjaldt både med de to 500A moduler og et enkelt 125asx2. Så, nu skal der høres noget mere musik.....


Er det ikke lidt skørt at skifte sikringen? Hvad fik du ud af det, bortset fra de penge du slap...



Bedre lyd.....


 


Det må vist være noget du har bildt dig ind


 


Sikringen sidder på den rå +/-24V aux forsyning, som du jo vist ikke bruger


Det er naturligvis ikke sikringen (630mA) til AUX forsyningen jeg har skiftet - men den 5A sikring der sidder i MAINS
indgangen.

__________________
QNAP TS-453Be, LUMIN S1, Roon
Copland CSA 150, Elac Concentro S 507
Boe Audio Black XLR,
Boe Audio Black Ethernet,
Boe Audio Pure højttalerkabel.
Til top Vis Mr. Ice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Ice
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes