Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 23:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Akustik
 HIFI4ALL Forum : Akustik
Emne Emne: Forbedring af lytterum (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 788
Sendt: 20 November 2014 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har fjernet alle de Rockfon plader jeg havde limet fast under mit gips loft. Et større arbejde at fjerne.
Nedtagning. Skrabning af limrester. Slibning. Opsætning af glasvæv. 2x maling.

Men der er det værd. Jeg kalder det musikkens frigørelse!

Opsætning af diffusere og såkaldte "Bubler" i en blanding.
Jeg lytter undervejs og musikken blomstrer og åbner sig op. Slavernes kor åbner sig op og jeg hører mere og mere af de enkelte sangere i koret.

__________________
Mvh. Sven
Til top Vis Sven Palvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sven Palvig
 
Lao Tzu
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Computer4music

Bruger siden: 14 Juni 2012
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 21 November 2014 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Hej Sven

Hvordan oplevede du lyden ved nedtagning af Rockfon i loftet, blev højden af lydbilledet større?

Hvad skete der mere præcist ved opsætning af diffusere mht. højde, bredde, dybde af lydbilledet og gengivelse af detaljer.

Sidst jeg var hos dig var Matts og jeg (udover den generelle lydkvalitet og detaljeringen af bassen) meget imponerede over det ekstremt brede
sweet spot, som måske er en effekt af dine mange diffusere.
Til top Vis Lao Tzu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lao Tzu Besøg Lao Tzu's Websted
 
Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 788
Sendt: 23 November 2014 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Hej Søren

Ved nedtagning af Rockfon plader i loftet ændres lyden meget. Rummet blev mere behageligt at opholde sig i. Jeg kan ikke huske, om det ændrede opfattelsen af højden af lydbilledet, men det gav en helt anen klang. Jeg fokuserede på andre ting end højden med den mere levende musik med længere efterklang samt mere diskant.

Da Matts og dig var der, var der fjernet Rockfon plader i tre rækker. Det var det vigtigste sted at bruge dæmpe plader som Rockfon, fordi det dækkede 1. reflekspunkter på loftet. Jeg valgte at fjerne 2 rækker mere og det fik jeg leveret diffusere til. Jeg var lidt i syvsind, og jeg skulle fjerne resten af Rockfon pladerne der var limet fast direkte på gipsen. Altså et større arbejde og der havde været god lyd. Ville det så give problemer med rummet. Så jeg kontaktede Matts på mail og spurgte igen, på trods af hans tidligere skriverier, at der ikke skulle være absorbenter når man bruger wings. "Wing modulerna är ett koncept och i det ingår INTE absorbenter”

Han anbefale at fjerne resten. Jeg tog springet og gik hele vejen. Jeg fjernede resten. Det var en bestemt en fordel, fordi skal der bruges absorbenter, skal det være ved 1. refleksions punkt. De andre steder mister man efterklang. De blev så fjernet og ja, der er der sket meget med lyden siden. Jeg valgte at flytte højttalere længere fra hinanden. Deres placering var nøje valgt ud fra mange lytte prøver. Der skulle være masser af luft til sidevæggene. Men jeg havde læst noget Matts havde skrevet: ” "Att placera högtalaren mellan 20-30cm från sido diffusorn samt att placera konkava diffusormoduler bakom sweetspot, blir mer och mer vanligt i de dedikerade rumme (level2 och 3) detta eftersom högtalarna försvinner både visuellt i rummet och ur ljudbilden, samtidigt som en mer widescreen och 3D ljudbild uppstår”.

Der var sket det siden sidst. At jeg nu havde placeret wings på sidevæggene. Pap-wings og V-wings. Det betød at jeg kunne prøve en anden placering og det gjorde jeg med voldsom mere bredde på lydbilledet og når bredden øges, vil dybden også blive det, hvilket også skete. Jeg valgte i øvrigt også, at bytte rundt på en Pap-wings og en V-wings med godt resultat. Mere dynamiks bas gav det. Det viser hvor vigtigt rummet omkringselve højttaleren er. Fra forkant af venstre højttaler står der nu 3 stk. V-wings. Det er helt rigtigt, at medbrug af diffusere bliver sweet spot meget bredere.

Opsætningen af diffusere er desværre ikke færdigt. Men jeg har sat 7 wings 95 op samt 2 ”bubbler”. Jeg har lyttet for hver eneste før og efter og hver eneste kunne høres. Ført satte jeg lidt op i højre side og lydbilledet voksede der og derefter i venstre side og det samme skete der. Effekten af den mere højde i lydbilledet var slående og selvom der mangler diffusere og ”bubbler” at sættes op, dannes der et billede af fremgang. Rummet føles mere rart at opholde sig i med de forskellige tiltag. Når jeg lyttede til et meget stort kor i et meget stort rum. Trådte de forskellige kor sangere tydeligere frem og rummet omkring dem voksede. Trommer blev bare så meget bedre og specielt bækkener som er af messing var det tydeligt, at der blev slået på messing.
Hvis afstanden imellem højttalerne skal være lidt større, skal der flere diffusere op i bredden.
Detaljer bliver tydeligere. Det er som at få nye øre. Jeg siger, at fjerne absorbenter er at slippe musikken løs. Jeg har for begyndelsen af et godt lytte rum. Det var bare for livligt. Derfor gik jeg vejen med absorbering, som forbedrede lyden markant dengang.



__________________
Mvh. Sven
Til top Vis Sven Palvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sven Palvig
 
isle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 93
Sendt: 23 November 2014 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Hvad koster de Pap-wings fra Matts ? Jeg kan ikke finde priser på hans hjemmeside, hverken på produkterne eller forsendelse.
Til top Vis isle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isle
 
Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 788
Sendt: 23 November 2014 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Du kan købe dem i Danmark for ca. 950 stykket. De var dog ikke på lager så jeg henvendte mig til
Matts@diffusor.com
i stedet for.


__________________
Mvh. Sven
Til top Vis Sven Palvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sven Palvig
 
Lao Tzu
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Computer4music

Bruger siden: 14 Juni 2012
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 23 November 2014 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Hej Sven

Jeg spurgte ind til dine erfaringer med at fjerne absorbenter, fordi jeg selv har eksperimenteret en del med dem og samtidig målt effekten i lyttepositionen. Mine konklusioner stemmer helt overens med dine.

Ved at placere kraftige absorbenter (45 mm glasuld, 60 cm*120 cm) ved første refleksionspunkter på væggene ud for højttalerne blev målingerne i lyttepositionen forbedret i form af mindre fasedrej, og tabet af diskant kunne jeg umiddelbart korrigere for. Imidlertid skrumpede bredden af lydbilledet ind til afstanden mellem højttalerne, og musikken blev "død" at lytte til.

Lydbilledet har hele tiden haft centrum midt mellem højttalerne, både før og efter opsætning af absorbenter. Ved at fjerne den ene absorbent, blev centrum af lydbilledet forskudt næsten hen til højttaleren uden absorbent!!!

Dæmpningen af første refleksionspunkter skal efter min erfaring være meget nænsom for ikke at miste rum i musikken. Og det gælder på trods af målinger, som åbenlyst ikke indeholder væsentlige psyko-akustiske elementer. Dæmpning på frontvæggen (= bag højttalerne) giver også en påvirkning, som gør det gengivne rum underligt fladt, og musikken bliver kedelig.

Mit lytterum havde i forvejen efterklangstider i det øvre bånd af det ønskelige med RT60 på 0,5-0,6 afhængig af frekvens. Konklusionen er for mig, at kun meget moderate niveauer af dæmpning er ønskelig, selv ved første refleksionpunkter.

Jeg tror på, at diffusorer kan være løsningen, så jeg glæder mig meget til at eksperimentere og måle på dem. Matts har sendt diffusorer til mig, så nu er jeg meget spændt på resultaterne af at eksperimentere med dem. Han sender blandt andet sine gennemsigtige diffusorer, så det bliver også spændende at se dem i virkeligheden.
Til top Vis Lao Tzu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lao Tzu Besøg Lao Tzu's Websted
 
Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 788
Sendt: 26 November 2014 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har tidligere haft Rockwool Silk i 100 mm tykkelse stående forskellig steder i rummet og også imellem højttalerne. Det skulle prøves, men jeg kunne ikke lide lyden. Jeg husker lyden i samme retning som du beskriver med at den blev kedelig.
Jeg prøvede også på sidevæggen og det samme skete for mig. Men jeg havde på det tidspunkt Rockfon plader i loftet så det hele blev for dynamik fattigt og der manglede rum.
Jeg ved mere om det i dag og jeg er kommet frem til, at det er vigtigt med diffusere fra højttalerne og frem til første reflekspunkt på sidevæggen. Det er faktisk klart nok, da den lyd skal bruges til at give rum og ikke bare fjernes.
Tillykke med de klare diffusere du får. Sådan nogle kunne jeg godt have brugt.

__________________
Mvh. Sven
Til top Vis Sven Palvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sven Palvig
 
Lao Tzu
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Computer4music

Bruger siden: 14 Juni 2012
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 26 November 2014 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Fragtmanden har netop i dag afleveret 4 stk. klare diffusorer. De 2 er nu samlet, hvilket var meget lettere end jeg havde forventet. De fylder godt i
rummet, men er visuelt "lette", da de er gennemsigtige. Jeg glæder mig til at se dem ved dagslys, hvor jeg forventer, at de syner endnu mindre i
rummet.

Ikke mindst glæder jeg mig til at lytte til musik med diffusorerne opstillet, så de dækker refleksionspunkterne. Og samtidig måle diffusorernes
indvirkning på frekvensgang og fase i lyttepositionen. Det bliver dog ikke i aften. Fortsættelse følger ...
Til top Vis Lao Tzu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lao Tzu Besøg Lao Tzu's Websted
 
Lao Tzu
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Computer4music

Bruger siden: 14 Juni 2012
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 28 November 2014 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Endelig fredag. Sidder her med et glas øl og lytter til musikken. Der er kommet mere bredde og især mere dybde på lytterummet. Shelby Lynne
forekommer at stå på mine tæer og synge - ikke på en anmasende måde - jeg blev noget overrasket, men man tilgiver hende hurtigt.
Kormusikken var med mere ro over lydbilledet, i orkestermusik træder solisten i stille passager tydeligt frem og det er muligt at høre
instrumentets genklang i rummet for optagelsen tydeligt.

Lyden er er mere detaljeret end tidligere, jeg kan faktisk ikke komme i tanke om at have hørt flere detaljer på musikken andre steder. Lyden er
mere klar, som om et slør er fjernet. Die Kluge fra High Fidelity CD 14 står meget præcist og stemmerne er her ligesom på andre numre mere
spændende og nærværende.

Det virker som om diskanten er hævet en anelse i niveau. Matts skrev, at diskanten glitrer mest på S-vingerne, men mine er V-vinger. I løbet af
de næste par dage vil jeg gennemmåle vingerne. Den eventuelle hævning i diskant er bestemt ikke eneste grund til den meget positive indvirken
på lyden. Tvært imod har jeg en fornemmelse af, at vingerne virker meget dybt i frekvans, måske helt ned til de 200 Hz, som han opgiver.

Jeg er umiddelbart ikke helt sikker på, om dynamikken er påvirket i negativ retning. På nogle numre virker dynamikken mindre, men det kan
måske være fjernelse af resonansser ved diffusionen. På andre numre virker dynamikken uformindsket og nogle steder nærmere forøget.

Tilbage står en kraftig forbedring af rum og detaljering. SUPER.
Til top Vis Lao Tzu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lao Tzu Besøg Lao Tzu's Websted
 
Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 788
Sendt: 29 November 2014 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Tillykke Søren med dine vinger..
Jeg er næsten færdigt med mit loft og Shelby Lynne er blevet så nærværende og rummet slipper og man hører akustikken i optagelsen.
Jeg oplever ikke nogen dynamik begrænsning, men med absorbenter kan diffusere lige absorbere det sidste, som så bliver for meget. Den sidste dråbe, der får vand i glasset til at løbe over.
Kort har jeg oplevet: Mere dynamik, mere rum, mere diskant, mere dybde og bredde. Enorm inddragende.

__________________
Mvh. Sven
Til top Vis Sven Palvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sven Palvig
 
Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 788
Sendt: 03 December 2014 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Lydforbedring af lytte rum efter opsætning af diffusere i loftet.

Så blev der sat diffusere op i loftet. Jeg var meget spændt på det, fordi det var en person Asger som skrev, at loftet er den største flade. Samtidig er typisk ubehandlet. Et gulv har dog trods alt møbler placeret.
Mine forventninger er bestemt ikke kommet til skamme; men tværtimod har det loft overgået mine største forventninger. Hjælp jeg kan ikke få armene ned… Det er fremragende.
Det sker af lydforbedringer hos mig er så mange ting!
Jeg fjernede først det Rockfon loft der sad, dog af flere omgange. - Jeg kalder det at slippe musikken fri!

Opsætningen skete langsomt, fordi jeg er måtte gøre det alene. Desuden er det jo ikke et regulært rum, men der er et indhak, der gør, at det ikke kan være symmetrisk. Det kunne ikke helt gå op. Det er ellers vigtigt med symmetri; men jeg tror jeg har fået lavet et godt kompromis. Der blev lyttet undervejs. Jeg gjorde klar til at montere en diffusere og lyttede så først til musik. Satte diffuseren op og lyttede igen til samme stykke musik. Det var hele tiden hørbart at der skete noget og det var til det bedre.
Jeg havde tænkt mig at bruge de Pap-diffusere til loftet, men jeg spurgte Matts Odemalm om råd, og han foreslog at jeg brugte dem som 60 x 60 cm. Det var lidt besværligt, da de var samlet helt eller delvist. Han foreslog så disse wings 95 og så kombineret med ”Bubbler”. ”Bubblerne” er lampeskærme! De skulle være god for mellemtonen! I hvert fald var det originalt og som min kone siger, det er i hvert fald ikke et kedeligt loft…
”Bubblerne” er en lys idé….. Matts.

__________________
Mvh. Sven
Til top Vis Sven Palvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sven Palvig
 
Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 788
Sendt: 04 December 2014 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Men hvordan er lyden? Den er god……

__________________
Mvh. Sven
Til top Vis Sven Palvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sven Palvig
 
Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 788
Sendt: 05 December 2014 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Jeg skal så prøve, at beskrive så oprigtigt som mig muligt, hvad jeg oplever med diffuserne i loftet!


Rummet vokser og et stort kor som The Hebron kor. Slaverneskor. Afstanden imellem de enkelte sangere voksede. Der åbnede sig rum i koncertsalen så man kunne se lidt længere ind i lydbilledet. Sangerne blev tydeligere at se. Tågen lettede lidt mere og det autentiske øjeblik blev tydeligere i højre side, når jeg satte diffusereop i højre side.
Når jeg gjorde det samme i venstre side, skete det samme der og sangerne blev tydeligere der også. Tågen lettede igen mere og rummet åbnede sig op. Rummet voksede der også. Pludselig kunne jeg se længere ind i lydbilledet. Det er fremragende.

Det er som at få nye øre. Det er altså godt. Det vælter fremmed detaljer i diskanten. Ikke kunstige detaljer, men noget der har været kamufleret før.

Dynamikken er blevet meget bedre. Jeg vægter dynamik højt fordi levende musik er dynamik.

Lydbilledet er blevet enormt bredt. Jeg har aldrig haft så bredt lydbillede før. På grund af flytning af højttalere skete der så meget, som jeg kun kunne gøre på grund af placering af V-wings på sidevæggen ved højttaleren. Men sandelig blev det yderligere forbedret på grund af de nye diffusere i loftet.

Dybden af lydbilledet har jeg aldrig haft så dyb før. Det er fremragende! Ja jeg har faktisk aldrig oplevet så dybt et lydbillede!
Det der sker når der sættes flere og flere diffusere og ”Bubbler”op i loftet, at på et tidspunkt så slipper loftet. Loftet virker ikke som at være der. Jeg påstår ikke, at loftet ikke kan blive bedre med flere diffusere. Det kan det sikkert og jeg ønsker mig også flere. Men den der fornemmelse af, ikke at være i sin stue, men at mere og mere at være til stede ved optagelsen. Man sidder i en koncertsal og oplever en koncert. Man sidder i en kirke og hører rummet i kirken. Man oplever trægulvet i optagelsen. Hun står lige der i koncertsalen og der er så stille og man lytter bare til stemmens fraseringer.

Der er blevet mere højt til loftet.... Diffuserne gør sådan, at det opfattes så der er mere højde på musikken.

Bassen har ændret sig med opsætning af diffusere og lamper i loftet. Den er blevet bedre i kvalitet. Men bas og diskant høre sammen lyttemæssigt! Når vi hører en bedre diskant, bliver opfattelsen af bassen også bedre. Men nogle steder, da jeg opsatte diffusere og lampeskærme under loftet, kom der bare så meget mere tryk på bassen.

En sangerinde jeg godt kan lide er Shelby Lynne. Det er ikke den bedste indspilning, men lyd jeg kan lide og kender utrolig godt. Pladen hedder”Just A Little Lovin” og er manipuleret en del. Men de diffusere i loftet gør oplevelsen af CD’en helt anderledes nærværende. Der er dyb kraftig elbas derpå. Detaljer i anslag på bækkener og trommeskind er sprødt i lyden. Man hører messingen. Man hører de fjeder der slås med. Shelby Lynne er blevet så nærværende og rummet slipper og man hører akustikken i optagelsen endnu bedre end før. Det er en CD, jeg vil anskaffe mig som SACD.


__________________
Mvh. Sven
Til top Vis Sven Palvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sven Palvig
 
Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 788
Sendt: 06 December 2014 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  



Lige meget hvad jeg sætter på af musik, er det bedre og det er så svært at komme i seng om aftenen, for man skal lige prøve denne cd og lidt mere og ... Det er blevet nogle meget sene aftener!



Et stykke norsk musik med den fremragende Blues guitarist Bjørn Berge. Hans debut plade! Ikke de nyere som jeg har nogle stykker af, de er desværre komprimeret, syntes jeg, så jeg spiller kun den første. Men den første er også fremragende. Jeg har hørt Bjørn Berge Live i København og jeg kan nu høre det i min egen stue, med de gode højttalere, hvor dog stuen forsvinder grundet de akustiske tiltag, er en dynamisk fornøjelse. Jeg glæder mig til at spille den for Modifix, der har introducerede mig for Bjørn Berge. Jeg har aldrig hørt den så godt gengivet. Vildt og voldsomt!



Jeg har en CD fra Naxos, ”25 år med Klassiske Favoritter”.



· Det første nummer er af Copland: Fanfare for the Common Man. Der bruges Pauker, Stortrommer samt der slås på en metalplade. Den ud klingen derfra af metalpladen ændrede sig tydeligt og nye detaljer blev hørt. Pauker og stortromme står med en voldsomhed og dynamikken oksede og voksede, jo mere der sættes op. Man er i en koncertsal.

· Næste nummer er Bingen: ”O pastor animarum”. Her vi nu i en Domkirke med højt til loftet. Høje søjler forestiller jeg mig. De giver genlyd og den genlyd ændres afhængig hvad vej sangerinden drejer hovedet. Det bliver også mere og mere tydeligt efterhånden, som der kom flere op.



Kort og godt:

· Jeg oplever meget mere dynamisk lyd.

· Et større og flottere rum.

· Jeg får bedre ører og hører dermed bedre nye detaljer i diskanten. Mere sprødhed i lyden.

· Bassen er blevet bedre. Dybere. Utroligt nemt at følge en bas.

· Bredden er vokset enormt.

· Dybden i lydbilledet har aldrig været bedre.

· Musikken er så levende og inddragende. Jeg føler mig til stede på stedet, hvor optagelsen sker.

· Højden i lydbilledet er ændret til meget fremragende med placering af diffusere og lampeskærme i loftet.

__________________
Mvh. Sven
Til top Vis Sven Palvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sven Palvig
 
DKXDN
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 06 December 2014 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Var det muligt om I kunne tage nogle billeder af jeres Diffuser setup / Hifi room?
Til top Vis DKXDN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKXDN
 
Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 788
Sendt: 06 December 2014 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  


Det her er sådan en diffuser jeg har sat op i loftet med hver anden en "Bubblor" og hver anden denne diffusere.

Det er et problem med at lægge billeder ind, da der kun er meget lidt plads på hifi4all. Det er oldnordisk. Billederne fylder for meget.

__________________
Mvh. Sven
Til top Vis Sven Palvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sven Palvig
 
Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 788
Sendt: 06 December 2014 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  



Kladden til mit loft-

__________________
Mvh. Sven
Til top Vis Sven Palvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sven Palvig
 
Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 788
Sendt: 06 December 2014 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  



Det er en Pap-vinge man selv samler.
Ende stykker med riller i er i MDF plade.
Pappet bukkes så det passer til rillerne.
Der saves massive trælister til i længden og de limes fast med træ lim.

__________________
Mvh. Sven
Til top Vis Sven Palvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sven Palvig
 
Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 788
Sendt: 06 December 2014 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  



Udsnit af wings fra SMT Svanø Akustik.

__________________
Mvh. Sven
Til top Vis Sven Palvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sven Palvig
 
DKXDN
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 06 December 2014 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Du har nævnt "Bubbler" hvad er dette præcist ?
Kunne du evt tage et foto fra lytte position frem mod højttalerne således får man et bedre indtryk af hele setuppet
Til top Vis DKXDN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKXDN
 

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes