Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. april 2024 | 00:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Aktiv/trådløs 3-vejs ht (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Trinkjaer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2013
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 10 Marts 2013 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Mig og min gode kammerat går for tiden og roder med 2 sæt aktive 3 vejs gulv højtalere. Projektet går ud på at lave to
forskellige sæt. Det ene bliver en DIY 2 af phonar Veritas. Det andet DIY 1 bliver et selv designet kabinet med inspiration fra
forskelllige DIY projekter.
Fælles for begge projekter er at der bygges en aktiv højtaler med indbygget DSP og vores udfordring pt. er at fuldføre
projektet med at overføre lyden trådløst. Er der nogen her der kan bidrage med noget så sig endelig til

Projekterne kan følges her http://rtlk.dk/hifi.html klik på DIY1 eller DIY2 og derefter på galleri more her ses billeder af
projektet og det er også muligt at smide en kommentar.
Til top Vis Trinkjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Trinkjaer Besøg Trinkjaer's Websted
 
Trinkjaer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2013
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 10 Marts 2013 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Der skal nok komme nogle fotos her i forum også med tiden
Til top Vis Trinkjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Trinkjaer Besøg Trinkjaer's Websted
 
FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 10 Marts 2013 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Det lyder som et meget spændende projekt, men hvorfor ikke bare beskrive projektet her på forummet i stedet? Jeg har prøvet
at kigge lidt på jeres site, og det er ikke videre overskueligt.

Angående trådløs lydoverførsel så har jeg et par forslag, men fortæl lidt mere om hvilket trådløst format i ønsker. Bluetooth,
WiFi (dlna/airplay) eller noget proprietært?
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh
 
Trinkjaer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2013
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 10 Marts 2013 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

@FreZh
Jo det rigtigt det vil jeg prøve.

Altså grundlæggende for dette projekt er at bygge to forskællige sæt aktive højtallere med indbygget dsp og class D
forstærker det er et trevejs system som er delt aktivt over dsp altså ingen delefilter her anvendes minidsp med alle
muligheder for aktivt at dele freq. eq og for den sags skyld tidskompensereing.

Der er så ideen at man skal kunne sende til en lille boks via airplay/squeezbox og så ud til ht. via wifi, bluetooth eller andet.
Faktisk som dynaudio xeo fx. har gjort det blot vil jeg gerne have bygget fx. squeezbox, appletv eller airport express ind i
"senderboxen"
Håber i forstår meningen med dette altså vi vil undgå kabler til ht undtagen netspænding naturligvis. Det skal lige siges at
der skal sendes digital lyd altså spdif eller i2s og ja vi har faktisk mulighed for i2s da dsp kan køre dette format.
Spørgsmålet er om der er nogen her der kender til et transmitter reciever modul/board der kan det vi ønsker?

Vi har kik på nogle forskellige løsninger men vil bare høre om der er nogen her der har nogen erfaring med eller foreslag
dette?
Til top Vis Trinkjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Trinkjaer Besøg Trinkjaer's Websted
 
Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1595
Sendt: 25 Marts 2013 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Fint projekt, det bliver spænende og se det endelig resultat.

Blot til info, vil jeg lige forstælle at PU-lim er fantastisk til når man skal lime buede MDF sammen. Det skummer op og fordeler
sig jævnt ind i alle revnerne.
Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes