Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 13:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: cerwin vega 320mtd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 20 April 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen.

Jeg vil gerne vide om der er flere herinde der ligger inde med oplysninger om et ældre cv-system der hed 320mtd, helt tilbage fra klubbens start i 81 har dog selv et system, men mangler lidt oplysninger ang sub-enheden 189es og portstørrelse, ville være fint hvis nogen kan hjælpe, kan bruge alt hvad i kan komme op med ang dette system........helt unik, overgård enda JBL paragon.

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 20 April 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Hvis du har systemet kender du vel portstørrelsen ??

Hvis du googler på cw 189 es burde det vælte ind med hit's

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 20 April 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Til klc-audio

Det er netop det jeg har prøvet at være inde på google, men intet at finde, og alle de gode gamle folk fra klubben er skiftet ud med yngre så de ved heller intet, har prøvet, men kunne jo være der var et par garvede folk herinde der også som jeg har set det halve af livet, men kun hørt en brøkdel, der kunne hjælpe, ja jeg har portst. til de gamle kabinetter, men har måttet bygge dem over i andre der er ca 70 litr. mindre..........derfor

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 20 April 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Ok. Der fandtes engang en CW der hed NE10 (189ES - mellemtone - H25).

Jeg har kabinetsstørrelsen derhjemme, men prøv at se på den.

PS. Har engang ødelagt sådan en NE10 - altså kabinettet - det gik fra hinanden, så byg dem solide !!!! 

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 20 April 2004 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

hej igen

Jamen det kan du bestemt regne med de er, 30mm mdf og et hav af stivere i, jeg ved godt hvordan 189 es arbejder, har haft systemmet fra ny i 81.

Synes ikke den gik så langt ned i ne 10-eren......har haft dem i et tidligere kab. på 300 litr. og bygget som et polygon kab. dvs 12 kantet, og 2 toppe med ca 5cm imellem med opfyldt strandsand, da stod de stille, gik ned til 14hz med kun 3db tab.........alt rystede når kanonen fra 1812 overture gik af er det ikke ok.

kun bygget om pågrund af manglede plads lige nu......mvh Velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 20 April 2004 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Jævnfør de gamle "AudioAviser" som jeg har gemt (!) spillede 189ES i NE10'eren i et 216 liters kabinet. Så hvis du er gået 70 liter ned fra 300 liter er det vel OK.

Så vidt "AudioAvisen" var porten(e) afstemt til 25 hz. Og mon ikke det var en 4. ordens Butterworth afstemning, det var alt CW vist dengang.

Ellers så...

http://www.cerwin-vega.com

TechnicalSupport@Cerwin-Vega.com

PS. Har klubben overhovedet nogesinde solgt MTD320

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 20 April 2004 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Til Klc-audio

Ja da Peter Lyngdorff startede klubben i 80-81 da solgte de dette system som byggesæt, hvor jeg købte det med kun en sub og prisen var dengang kun 6695,-

Men diskanterne synes jeg ikke var så meget vær, specielt ikke den h-25, men h-05 kunne da gå an, men i 89 købte jeg så en sub mere, og et par coral M-100 + linse og horn, da audioscan solgte resten billigt ud af coral, og investerede så i et par JBL 077 spaltediskant-horn til toppen.

Men netop n-10 har jeg lige hørt ved en kammerat, og synes ikke bassen kører specielt godt i dette system, meget magen til den gør hos mig nu, men må nok prøve mig frem med at lytte til hvor de skal være i længde...i n-10 er der tre huller i bag...i mine gamle 12-kantede er der kun to huller, og længden var her 18,5cm pr stk og de lavede sq dyb bund, men jeg prøver mig bare frem, eller prøver de adr du har givet.

Har tidligere prøvet på nettet ved cv i USA og sendte et billede med, men de ville ikke hjælpe da de ikke kunne genkende systemmet på billederne.......sjov servicebare til at grine af...........ellers må jeg jo købe et større hus så jeg kan få dem tilbage i de gamle kasser, så jeg kan få sub igen....mvh Velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1248
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Halløjsa,

Faldt lige over denne gammle tråd. Har du fundet ud af port størrelsen? Det var jo det system der blev brugt 4 af til premiæren på "Jordskælv" også deraf typebetegnelsen på bassen: CV189ES -> 18" med 9" magnet og ES Earth Shake. Byggede selv sådan en i 1981 som skulle køre med mine Lowther Standard Acousta. Porten gik diagonalt i toppen af kabinettet til hjørnet hvor der var en art konisk hornladning nedad mod gulvet. En 24dB butterworth afstemning. Jeg havde en Jostikit 100w sat til den og det var vildt (mit værelse var 6.5m2, kunne ikke komme i skabene).

Ellers skru bassen ug og mål indvendig i dit mtd320 kabinet ? Fed bas!!!

Hilsen Flemming



__________________
Rør med følelse og horn i panden :-)
Til top Vis Flemming's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flemming
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

nej jeg har ikke gjordt noget ved det siden på grund af en arbejdsskade, men er nu ved at være på dupperne igen...og nu er planerne lavet helt om....har netop købt et par ældre jbl compr driver magen til dem i paragon...type 375 og så kommer subben tilbage i de gamle polygon kab......så nu blir det vildt igen.....

mvh velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

 Tordenskjold i  Ålborg brugte 800 l kabinetter til basserne og 4 sidesystemer som vi kender dem .

 Var selv til stede ved demonstrationen sidst i halvfjerdserne, det var sgi skægt.

 



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1248
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:
....har netop købt et par ældre jbl compr driver magen til dem i paragon...type 375 og så kommer subben tilbage i de gamle polygon kab......så nu blir det vildt igen.....

mvh velkommen

Interessant, hvor har du skoret sådan nogle fine sager? Hvad vil du sætte på af horn? Det projekt må du lige udbasunere her på foraet .

Hilsen Flemming



__________________
Rør med følelse og horn i panden :-)
Til top Vis Flemming's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flemming
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Ja faktisk har jeg to sæt af cw 320 mtd....både en mrk 1 og mrk 2 udgave dvs 4 sub og 4 sidesystemmer.....mrk 1 kører næsten originalt...dog sub kører i et 120 litr 12 kantet kabinet....men mrk 2 for sit 300 litr 12 kant tilbage, da jeg nu her om en mdr for mig bygget en stue på 50kvm udelukkende til musik........så det er et projekt der må vente....men jeg holder meget af retro hifi...dette system skal trækkes af 3 stk denon poa 3000z og kun et 8000hz passiv filter, ellers el deling med behringer dcx 2496..........mvh

velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

glemte lige.....skoret dem ved en ven....horn er ikke fundet endnu....men vil gerne finde dem fra midt af 50 rne..mvh velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:
glemte lige.....skoret dem ved en ven....horn er ikke fundet endnu....men vil gerne finde dem fra midt af 50 rne..mvh velkommen

 Kan du ikke lige linke til dine billeder af dine ht´ere  så vi ka´ se dem igen .



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Hej Piobyte....billedet finder du på et emne der hed Jbl og cw-sub...mvh velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:
Hej Piobyte....billedet finder du på et emne der hed Jbl og cw-sub...mvh velkommen

Ja det er voldsomt, i tråden lover du lidt flere billeder , er de på vej , og takker mange gange.

 Hvad hedder den CV med en 18" stroker enhed , jeg har ledt uden resultat, så det kan være du lige kan huske det



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

nej der kommer ikke flere billeder lige den første tid...da jeg er i fuld gang med at få lavet min musikrum på 50kvm2....så tiden går lige nu med det....kender ikke type på cw strooker, men det må da være nok at nævne strooker hvis du gerne vil have fat på en...der er da til tider nogle til salg herinde.......

mvh Velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

 Held og lykke med  musikrummet, jeg fandt lige selv den CV  med stroker i en gammel årbog, den hedder SR2, jeg har desværre ikke oplevet den .

 



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

hejsa piobyte
det har jeg så til gengæld.....for maaaaaange år siden, husker bare den var helt ok, i hele frekvensspektret...........skriv gerne privat hvis du skal snakke eller høre gamle cw på et tidspunkt???

mvh Velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 924
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:

 Held og lykke med  musikrummet, jeg fandt lige selv den CV  med stroker i en gammel årbog, den hedder SR2, jeg har desværre ikke oplevet den .

 

Var der ikke noget med at CW solgte en højtaler hvor kabinettet var fyldt med en gas som gjorde at enheden "så" et størrer kabinet end den faktiske volumen? ("Thermo vapour suspen." ??)

En af mine klassekammerater havde forøvrigt et 320 MDT system med ekstra subwoofer i et beton værelse på ca. 10 kvm (eneste andet møbel i værelset var en skibsbriks og en Bruce Lee plakat) CWérne blev trukket af et Nikko AlfaII sæt. Når han spillede Thin Lizzy for fuld skrald var det fysisk ubehageligt at opholde sig derinde. Gode tider.

Haugaard  

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes