Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. april 2024 | 11:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Forhandler lukninger (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 02 Maj 2013 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

ABaudio skrev:
Der tar du lidt fejl ... Markedet har Ikke flyttet sig ret meget de sidste mange år.... Jo der er butikker der desperat forsøger at lokke kunderne til at købe det nyeste legetøj, Streaming, internet Radio, Trådløse højtalere og årets nye Fladskærm fordi de lugter penge..... Og da en stor del af kunderne er dejlig naive, kan man få dem til at købe hvad som helst.... Kig bare på Hifi-klubben.... Det handler om penge, og Intet andet.

Der er masser af mennesker der ikke gider dårlig lyd, og stadig vil have fysiske medier, alene af den grund at det lyder væsentlig bedre.... Og de er i en alder hvor de ikke bare falder for de nyeste marketings gimmicks fra Hifi-klubben, El-giganten og Fona der desperat forsøger at holde bundlinien over nul.

For 10-15 år siden forsøgte branchen at lokke alle over på Surround-sound.... De lugtede penge, og gjorde alt for at folk skulle sælge deres gamle outdatede Stereo udstyr, og købe en masse nye smarte ting.... Og gjorde man ikke det, var man jo forfærdelig gammeldags...... Og hele branchen snakkede om at hvis man ikke omstillede sig til Surround, kunne man lige så godt lukke.... For det var jo fremtiden.... Min bare røv..... Som altid var der en stor skare af naive kunder der skyndte sig ud og købte surround udstyr.... (det var jo vigtig at være med på det nye, for alle forretningerne sagde det var meget bedre)...... Helt på samme måde som da Cd-afspillerne blev introduceret..... Branchen lugtede penge, og fortalte at det var de nye ottende vidunder..... Og kunderne løb ud og købte det..... Igen, det handler kun om penge..... Man må endelig ikke tro noget andet.

Vi er stadig nogle få forretninger der interesserer os for lydkvalitet, og kun lydkvalitet..... Gælder for os om at prøve og sælge den bedste lyd, der passer til kundens pengepung..... Det handler Ikke om årets nye smarte legetøj..... Og der vil Altid være kunder til god lyd..... Altid... Vi sælger stadig de samme ting som vi har gjort de sidste 30 år..... Pladespillere, Pick-upper, kabler, Gode 2-kannals forstærkere, gode højtalere.....(der findes faktisk stadig højtalere der ikke er trådløse.... De er ikke smarte..:-)..... Men de lyder godt)..... Og gode Cd-afspillere..... Så nej, markedet for god lyd har ikke ændret sig særlig meget de sidste mange år..... Det må man gerne tro, men det har det faktisk ikke....:-)

Mvh
Allan


Hej Allan

Jeg er enig med dig i at hifi-branchen som niche stadig er hvor den har været rigtig længe, men kundegrundlaget og dermed markedets størrelse er indskrænket. Ja, heldigvis er der stadig mange for hvem lydkvalitet og fysiske medier betyder noget - jeg er selv én af dem - men der bliver færre og færre.

Branchen har endvidere et utaknemligt problem i at, i og med at flere og flere streamer musik, og fysiske medier bliver sværere og sværere at få fat på, ja så daler kvaliteten af kildematerialet ligeså.

Jeg har ikke løsningen på hvordan man som forhandler skal gribe situationen an, men jeg håber i den grad at den lokale hifi- pusher består. Alt andet ville være trist, og ødelæggende for vores fantastiske hobby

__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 780
Sendt: 02 Maj 2013 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:


Det var ellers et herligt setup, du har der

Jeg er enig i hvad du skriver til sidst. Der skal sælges en oplevelse - fokus på prisen alene er en skidt ting, fordi at den på forhånd er dømt til at gå galt. Dertil er der for mange parametre der spiller ind.

Men hvis så folk også ville støtte deres lokale forhandler som gør en indsats for at sælge dem varen, og ikke blot til sidst slutte af med at tæppebombe ham med rabat-krav der ofte ender med at handelen ender på gulvet fordi kunden køber det på nettet med lidt ekstra besparelse. Det er den slags der lukker butikker - og butikker er nu engang udstillingsvinduet, og den slags vinduer er altså ikke gratis at have stående.

Og de fleste kan godt lide at kunne trække på både service og knowhow - det betaler sig som regel også når man en dag vil opgradere. Og det efterlader som regel et bedre indtryk når man snakker med en der ved, hvad det drejer sig om.

Enig med at det personlig er vigtig !   jeg har bare været med på stereo siden de sidste 3 år  startet ud med Surround for 4 år siden  selv og det var godt og havde det bedste fra Pioneer både på billede siden BD og resiver siden  og AV S3 A i 5.1 setup  lyden blev jeg aldrig tilfreds med i stuen  fint til film osv....forhandleren skulle nu nok på det tidspunkt havde trukket mig tilbage  da han kende mine ønsker  og hvilke muligheder jeg havde i stuen

Så nu er det end op film i stuen musik på herre værelset   hvilket jo er godt når men har muligheden

mine HT er købt i udlandet da der ikke findes forhandler i DK  resten af i århus og Ålborg  kabler dog brugt  de sidste kimber strømkabler i UK

men kan jeg finde det i danmark  ja så prøver jeg her først

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin
 
Michael_D
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2011
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 02 Maj 2013 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Jeg sad lige og tænkte lidt på mit gamle anlæg fra min studietid. Så vidt jeg husker gav jeg omkring 5.000 for det for knap 30 år siden. Jeg har det så ikke længere, men hvis jeg laver en forsigtig fremskrivning, så svarer det vel til 15.000 kr. i dag. Jeg mener umiddelbart, at det ikke vil være svært at få tilsvarende lydkvalitet i dag til 15.000, som jeg fik for 30 år siden for 5.000, så det med, at vi får mindre for pengene i dag, er jeg ikke enig i.

Så de 20-30.000, Allan nævner som en fornuftig pris for et godt anlæg, tror jeg passer meget godt.

At vi så er en del, der er blevet mere krævende og ofrer flere penge på det, er jo en helt anden sag

Samtidig er der jo så sideløbende med fremkomsten af smartphones og andet 'godt' opstået et marked, hvor anlægget helst ikke skal kunne ses. Jeg tror, at de anlæg gør et indhug i salget af de helt billige anlæg, fordi man vægter design og 'konevenlige' anlæg frem for lyden, og så er der jo nok også nogen, der tror på reklamerne om fantastisk basgengivelse fra en højtaler på størrelse med en tændstikæske



__________________
/Michael
Til top Vis Michael_D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michael_D
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 02 Maj 2013 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Der sælges da kimber strømkabel i dk Kimber
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
LarsGeisler
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 02 Maj 2013 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Nej verden har forandret sig!  
Engang var HiFi det hotteste en ung mand kunne beskæftige sig med. Tilbage i halvfjerdserne! Men så kom  computere, video, tv-kanaler ad libitum, sourround, spille-konsoller, DVD, BD, streaming og mobil.... og alt det fjernede interessen for hifi i den mere klassiske udformning.
Samtidig fortsatte branchen som om intet var hændt, bortset fra Hi-Fi klubben der hele tiden har tilpasset sig de nye behov. De øvrige butikker er fortsat, som om High Fidelity (bladet) stadig måned efter måned prædiker evangeliet om stadig finere produkter til stadig større priser.
Vi har været mange der har forfulgt drømmen, godt næret af branchen, men uden de store midler når først kone og børn var kommet til. Ofte lykkedes det ikke, grundet en fundamental fejl i rådgivningen: Lyden laves af højttaleren, så brug 90% af budgettet på dem - så rykker det!
OG det vil man stadig ikke give, tråden her er et godt eksempel, at nogen idag kan diskutere kabler, ja det går over min forstand! Kejserens nye klæder.
Hvis de små forretninger skal overleve skal de sælge anlæg som helt uden sammenligning lyder bedre end det som folk ellers har hørt! Til fornuftige priser - prøv at sælge for 15.000 kr højttalere og 2.000 kr forstærker frem for 8.000 kr højttaler og 7.000 kr forstærker - så kunne det være at folk kunne lokkes tilbage i butikken, når de faktisk konstaterede at det lød godt. Ellers er der kun os gamle tilbage.

Mvh Lars


__________________
Med venlig hilsen
Lars Geisler
Til top Vis LarsGeisler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsGeisler Besøg LarsGeisler's Websted
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 02 Maj 2013 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Michael_D skrev:

Jeg sad lige og tænkte lidt på mit gamle anlæg fra min studietid. Så vidt jeg husker gav jeg omkring 5.000 for det for knap 30 år siden. Jeg har det så ikke længere, men hvis jeg laver en forsigtig fremskrivning, så svarer det vel til 15.000 kr. i dag. Jeg mener umiddelbart, at det ikke vil være svært at få tilsvarende lydkvalitet i dag til 15.000, som jeg fik for 30 år siden for 5.000, så det med, at vi får mindre for pengene i dag, er jeg ikke enig i.


Så de 20-30.000, Allan nævner som en fornuftig pris for et godt anlæg, tror jeg passer meget godt.


At vi så er en del, der er blevet mere krævende og ofrer flere penge på det, er jo en helt anden sag


Samtidig er der jo så sideløbende med fremkomsten af smartphones og andet 'godt' opstået et marked, hvor anlægget helst ikke skal kunne ses. Jeg tror, at de anlæg gør et indhug i salget af de helt billige anlæg, fordi man vægter design og 'konevenlige' anlæg frem for lyden, og så er der jo nok også nogen, der tror på reklamerne om fantastisk basgengivelse fra en højtaler på størrelse med en tændstikæske



Den med tændstikæsker er jo vores egen skyld,,, mænd er blevet som kvinder.
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 02 Maj 2013 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

ABaudio skrev:
Jeg tror du læser for meget på nettet og div. Fora..... sådan er virkeligheden ikke.... Man kan sagtens få et rigtig fedt anlæg for 20,000-30.000 kr..... Jeg sælger tit i den prisklasse, til folk der ikke er totale nørder, men bare almindelige mennesker der gerne vil have god lyd, så de kan spille deres musik. Man har aldrig kunnet få et godt kabel til kr 32 m, det har altid kostet nogenlunde det samme som det gør idag, hvis du skal have et rigtig godt kabel. Det er en nørdet hobby, og nogle folk bruger mange penge, og lad dem om det.... Der er langt flere cykel nørder der bruger over 100.000kr på en cykel, end der er folk der bruger over 100.000 kr på et anlæg.... Det er bare mere normalt, og accepteret. Folk må bruge deres penge på lige hvad de har lyst til, det skal vi ikke gøre os til dommere over..... Jeg håber bare at mange dem bruger deres penge hos mig.....:-) Mvh Allan


Ja og alu fælge til 50+ samt dyre møbler dyrt tøj og sådan skal det være.

Man få dem kun tilbage ved at sælge, sælge man et fedt setup ser hans venner det, og nogle af den bliver også bidt af det, så nu mere vi sælge nu flere kunder kommer der til på sigt,,,man skal ikke opgive tiden er med en endnu.
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 780
Sendt: 02 Maj 2013 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Der sælges da kimber strømkabel i dk Kimber

men du kan ikke terminer med de stik jeg skulle bruge  det skal man godkendes til  men standart ja  der ´kan men købe

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 02 Maj 2013 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

okay
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes