Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 14:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Don Usse´s Hi-Fi Crib (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 06 Maj 2013 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Nu er det på tide at smide mit anlæg op på forummet, så der kan komme lidt mere inspiration både til og fra folket.
Har i tidens løb eksperimenteret og udskiftet en del, det har både været pga. at finde nye referencer, nye prioriteringer samt flytning mv.
Synes det er sjovt at følge de mange tråde herinde og se dens evolution og udvikling i forhold til nye opdagelser og afprøvninger, som tråd-starteren har
tilført sig igennem tråden.

Min interesse indenfor Hi-fi startede, som en ganske lille knægt eftersom jeg har en far (uddannet radiomekaniker, så der kom meget spændende grej hjem)
der er total tosset med musik og Hi-Fi, så jeg hørte tit med på alle
de gode LP´er blandt andet husker jeg, at jeg var helt vild med nummeret Money fra Pink Floyd, der gik det op for mig hvad Hi-Fi og stereoperspektivets
potentiale kunne indeholde og formå.

Grejet der blev spillet på var et større Technics rack system der var opsat i det tilhørende møbel med plads forneden til LP´er , kunne være fedt hvis en
kunne finde frem til hvilket Technics anlæg det var.

Pladespilleren var en større Micro Seiki, som stadig er i besiddelse hos min far.

Det blev spillet på et sæt kæmpe svenske højttalere med 2x12” bas i hver (modelbetegnelse kommer senere), samt et sæt B&W DM640 eller DM580.
Husker lyden som virkelig god og med en bas der kunne vibrere genstandene ned fra vindueskarmene.
For at forstå min udvikling og de ting jeg har været igennem vil jeg lige lave en liste over det grej jeg har haft og spillet sammen med, dog vil jeg ikke lige nu
gå i detaljer.

• JBL Control 5 på Onkyo forstærker og Philips cd-spiller, spillede faktisk rigtig godt

• 2 store slavebas gulvhøjttalere dansk produceret kan ikke lige huske hvilke.

• Dali 2 og et minianlæg fra Denon

• Nogle Pioneer højttalere CS serie med 8" bas spillede på Onkyo

• JBL L100 kan ikke huske system, havde det ikke lang tid, da min far solgte dem :D

• Cerwin vega CLSC surround system     
    o 2 x CLSC-12 (front)    
    o 1 x CLSC-6C (center)     
    o 2 x CLSC-6 (bag)    
    o 1 x CLSC-15S (sub)     
    o Denon 1804 surround receiver

• Surround NAD 753V2 med H/K DVD 10     
    o 2 x Aurum Cantus Leisure 2SE (front)     
    o 1 x Dali Helicon C200 (center)     
    o 3 x Jamo A310 (bag)    
    o 1 x Jamo SW410E (sub 10”)     
    o Kabler       
        - VDH D102 MKIII hybrid (analog kabel)       
        - Supra Trico Coax (digital kabel)       
        - Supra PLY 2.0 (højttaler kabel)

• Surround NAD 753V2 med NAD T524 DVD     
    o 2 x Aurum Cantus Leisure 2SE (front)     
    o 1 x Dali Helicon C200 (center)     
    o 2 x Beolab 8000 (bag)     
    o 1 x Jamo SW410E (sub 10”)     
    o Kabler       
        - VDH D102 MKIII hybrid (analog kabel)       
        - Supra Trico Coax (digital kabel)       
        - ViaBlue SC4 bi-wire (højttaler kabel front)       
        - Dali SilverWave 4 (højttaler kabel center)

• Surround NAD 753V2 med NAD T524 DVD     
    o 2 x Avance Dana 980 (front)    
    o 1 x Avance AV660 (center)     
    o 2 x Aurum Cantus Leisure 2SE    
    o 1 x Jamo SW410E (sub 10”)

• Primare A30.1 spillede sammen med Harman/Kardon DVD 10 inden D30.2, gjordet det faktisk godt på Aurum Cantus Leisure 2SE

• Aurum Cantus Leisure 2 SE med originale stands spillede på Primare A30.1 og D30.2 spillede super fedt

• Avance Dana 980 spillede på Primare setup, en af de bedste højttalere jeg har haft, mellemtonen genial, spillede på Primare.

• Gamut Phi 3 med originale stands på Primare setup spillede super detaljeret, nok en af de bedste standere

• Havde i kort tid en H/K AVR435 surround receiver og KEF eggs med den gode sub, spillede sgu godt i forhold til størrelsen.

• Solgte Primare, gik over til Surround igen med en H/K AVR255 surround receiver, der kørte på Phi 3 og Audiopro Mondial sub, det var på kollegieværelse :D

• Fik Vincent SP-T100 (byttede med receiver + penge), senere Vincent SA-T1 nok et af de bedste forstærker setup jeg har hørt og haft, spillede på Phi 3.

• Flyttede hjem og beholdte Gamut og Vincent, købte en Cambridge Dacmagic og brugte H/K DVD 10 og en Technics CD-spiller som drev.

• Flyttede hjemmefra købte en Project RPM 9.1 pladespiller og en Ortofon Salsa MC pickup samt en Project Tubebox II med rør, det lød virkelig godt, men kunne ikke helt
vende mig til LP´erne og min kollektion var ikke særlig stor, så valgte at sælge.

• Solgte Vincent grejet til min far, da jeg ikke kunne udnytte potentialet i forhold til min boligsituation. Købte nogle små Vincent SP-996, de spillede virkelig også godt,
men så byttede jeg det til en Thule Spirit IA150B og købte lige efter en Thule Spirit CD150, det spillede også rigtig godt.

• Synes lyden med Thule og Gamut blev lidt for klinisk så købte nogle Linn Ninka og de klingede faktisk godt sammen med Thule, dog var jeg ikke helt tilfreds
med bassen og diskanten.

• Købte for sjov et sæt System Audio SA2k for havde hørt så meget godt omkring disse højttalere, blev aldrig tilfredse med dem og synes faktisk Gamuterne spillede
meget bedre, altså bedre perspektivering og detaljeringsgrad. Heller ikke Ninkaerne kunne heller ikke være med.

• Efter lidt søgen frem og tilbage fandt jeg en Rotel RA-1070 og den åbnede virkelig op og må tilstå at jeg ikke har fundet en anden int forstærker med samme overskud
og dejlig gengivelse af musikken, har den stadig den dag i dag. Det blusede op for de 3 sæt højttalere jeg havde stående og nu var det ikke længere forstærkeren der
var flaskehalsen, men valgte at beholde Gamuterne.

• Men efter min erindring om Avance Dana 980erne, kunne jeg ikke dy mig og købte et sæt, og her skete der virkelig noget, der var meget mere homogenitet i lyden, det
hele hang bedre sammen i forhold til Gamuterne, som kunne være lidt for diskantprægede i forhold til resten af tonerne. Smilet var tilbage og musikken flød i et godt
stykke tid.

• Så var det at jeg skulle flytte til djævleøen pga. uddannelse og kæreste, her blev det så omprioriteret mht. anlægget, da Dana 980erne var for store, så vi
valgte at gå over til noget surround som ikke fyldte så meget, det
blev til en Cambridge Azur640R receiver, Monitor Audio Radius HD90 (bag), Radius HD180 (center), Radius 360 (sub), B&W DM685 (fronter) der skulle også
høres lidt musik :D

• Endte med at gå fra kærsten, så nu helt nye prioriteter i forhold til anlægget, valgte at give surround en chance, solgte Monitor Audio, købte B&W HTM62, B&W 608SW,
et ekstra sæt B&W DM685 som baghøjttaler, det gjorde det faktisk godt, men hørte jo egentlig mest musik og synes egentlig ikke surround dimensionen er meget bedre
end et godt klingende stereo perspektiv, især stemmegengivelserne haltede efter.

• Solgte surround, og havde nu min Rotel RA-1070 og et sæt DM685, det gjorde mig langt mere tilfreds på filmsiden og musikgengivelsen var så meget
bedre, aldrig tilbage til surround smiler. Så nysgerrig, som man er kunne jeg ikke stå for et godt tilbud på et sæt B&W CM1, de er jo utrolig pæne i finishen og de spillede
da også rigtig godt, men de var ikke nær så åbne og in your face som DM685, så synes faktisk DM685 spillede bedre, dog ikke lige mht. bassen.

• Fik så købt et sæt Mentor 1, her kunne man tydelig høre at de udmærkede sig bedre på næsten alle områder i forhold til CM1 og DM685, dog synes jeg
faktisk at DM685 var mere musikalsk på en eller anden måde, ikke så klinisk.

• Fik så et sæt Jamo D430, det første jeg lagde mærke til var mellemtonen, den var virkelig dyb og god, meget mere fremme i skoene end Mentor 1, bassen
var dog ikke lige så præcis men mere punch. Diskanten nær lige så god som Mentor 1, så valgte at den ville jeg beholde fremfor Mentor 1

• Fik så et sæt B&W DM683 og her var homogeniteten af tonere meget bedre og en rigtig 3-vejs højttaler og så med FST mellemtonen, det spillede bare
meget bedre, så nu skulle Mentor 1 og D430 sælges. Aldrig mere en stander højttaler :D

• Jeg har altid været fascineret af B&W lyden, havde hørt 800 serien adskillige gange og fandt om længe B&W 804S som efter min mening ville være den
perfekte højttaler til rum og klang. Har ikke hørt bedre, selvom jeg alligevel har været til mange Hi-fi auditions.

• Har været meget i tvivl om jeg skulle beholde Denon RCD-CX1 eller Rotel RA-1070, dog er 1070 mere fuldblodig og har masser af power og bunden meget bedre.
Skrev så med en gut omkring CX1 hvorpå han havde koblet en Audiolab effekt på hvor den kombination var noget af det bedste han havde hørt.
Så valgte at give CX1 en chance og fik et godt tilbud på et sæt Audio Analogue Donizetti Monoblok med hver på 100W 8ohm, og må sige er du da sunshine det spiller
maks og har ikke hørt bedre. SACD og forforstærkeren er virkelig god i CX1.





 





   

 

Opsummering, mit anlæg består nu af følgende:
• Højttalere: B&W 804S fra juni 2008, en af det sidste modeller af 804S
• Forforstærker og CD: Denon RCD-CX1
• Effektforstærker Audio Analogue Donizetti Monoblokke 2 x 100W RMS (350VA trafo)
• DAC: Cambridge Dacmagic • Mediebokse: Dlink BoxeeBox og PS3
• Kabler Signal: Supra Sword RCA imellem forforstærker og effekt samt DAC
• Kabler højttaler: Nordost Blue Heaven REV II
• Kabler Strøm: Supra strømskinne med filter og strømkabler til effekt
• TV Sony KDL-HX755 46"

__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2791
Sendt: 06 Maj 2013 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Hvorfor har du slettet en masse billeder, syntes at det så spændende ud.?
       carsten
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 06 Maj 2013 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Der var nogle konflikter med den oprindelige tråd, så har måttet oprette en ny med samme navn og sortere billeder, samt begrænse mig lidt i forhold til retningslinjerne. Men kan være jeg kan indsætte flere billeder desto mere tråden udvikler sig, så alle billederne ikke bliver listet i en køre

__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 06 Maj 2013 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Du kan sagtens tilføje billeder efterfølgende som tråden udvikler sig. Det andet ser så rodet ud når det hele er i et indlæg. 
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 06 Maj 2013 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Det var et godt input, Lars!

__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 07 Maj 2013 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:
Det var et godt input, Lars!


Men stadigvæk har vi alle vores idé om hvordan vi vil 'designe' vores tråd. Nu fik jeg ikke set alle billeder der var fra start. Og synes det lige var så
fedt med alt der var prøvet af og såfremt billederne lå på anden server!? Og dermed ikke belastede h4a!?

Well..

Det ser dog spændende ud. Glæder mig til at følge trådens udvikling!
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 08 Maj 2013 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Chromosome skrev:
Mikkel Gige skrev:
Det var et godt input, Lars!


Men stadigvæk har vi alle vores idé om hvordan vi vil 'designe' vores tråd. Nu fik jeg ikke set alle billeder der var fra start.
Og synes det lige var så
fedt med alt der var prøvet af og såfremt billederne lå på anden server!? Og dermed ikke belastede h4a!?

Well..

Det ser dog spændende ud. Glæder mig til at følge trådens udvikling!


Må efter min egen overbevisning også påstå at "tråd-starten" var mere attraktiv og mere overskuelig, med en logisk
rækkefølge af billeder der følge-de min tekst beskrivelse og udvikling af perioden. Billederne var rigtig nok med link/href til
egen server, så det ville ikke belaste hifi4all. Efter de retningslinjer jeg kan følge i forhold til billeder i tråden, står der ikke
noget om hvor mange billeder der må være i et enkelt indlæg, så det er jo subjektiv og relativt. Men nok om det må tilføje
billeder af mine erfaringer og setups, som jeg har været igennem ved at poste nye indlæg :D

Lige nu overvejer jeg at afprøve en ny DAC, har fået positive tanker omkring Stello DA100 Signature... Lige et spørgsmål
ville det være forsvarligt at afprøve RCD-CX1 højttaler udgang til diskant og Audio Analogue til bas kun, men tænker på om
lydniveauet ville kunne matche ?

__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
Flatcurve
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 November 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 08 Maj 2013 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Fedt at se de ting du har været igennem, har selv været lidt rundt, og syntes det er spændende og lytte til den forskellighed
man kan frembringe.

Må nok sige den Helicon center er vildt fed, og noget "voldsom" iforhold til de andre ting du havde i det system.

Kan nikke genkende til RCd-CX 1'eren er vildt fed, og overrasker meget, den er skruet godt sammen.

Mvh
Til top Vis Flatcurve's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flatcurve
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 08 Maj 2013 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Men du skal vel have en plattenspieler igen på en tidspunkt. Det er da så hyggeligt.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 08 Maj 2013 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Hey fede setups du har haft! OG en ekstremt flot stereobænk du har på billede 4!!
Til top Vis akseldalgard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akseldalgard
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 09 Maj 2013 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Det bliver helt sikker en pladespiller igen hvis hende på billedet kan være min DJ, men så skal det vel være en SL-1200 :D

Tak for det, men det er vel ironi med stereobænken på billede 4, fin nok men passede ikke lige ind.

Forresten folkens, da jeg købte mine AA effekter, var det ikke med de normale højttaler terminaler, nogen der ved om det er de originale ?
Vil det være muligt, at skifte disse til nogle normale af god kvalitet WBT eller lignende, da jeg både har banan og spade tilslutninger for mine højttaler kabler.
Billede illustration nedenunder:



__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 12 Maj 2013 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Det var skam ikke ironi :)
Til top Vis akseldalgard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akseldalgard
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 19 Maj 2013 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu fået lavet en udskiftning af mit setup, efter en del anbefalinger/udveksling frem og tilbage omkring Audiolab, nu
er jeg den heldige ejer af følgende 1 x 8000Q forforstærker samt 2 x 8000M, det spiller utrolig godt og matcher mine B&W
højttalere endnu bedre. Det spiller utrolig analogt med mange detaljer, forstår ikke folks tendens til at beskrive Audiolabs
lyd, som værende tilbageholdende og ikke særlig detaljeret. Effekterne er de gode modeller med serienummer D og
forforstærker er med serienummer A, sættet er fra januar 1996, men er som nyt.

Er så glad

Fordi jeg bare sprang ud i at købe et sæt Audiolab, var da jeg engang lyttede til deres int. forstærker på samme tidspunkt da
jeg købte min Primare A30.1, kan dog ikke huske modellen, med den havde 2 x 60w og kunne sagtens spille et sæt Gamut
L5 op, det lød lige så godt som Primaren og bedre end Densen B110, men havde selvfølgelig ikke samt effekt, derfor blev
det Primare.



__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 25 Maj 2013 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Nu hvor du har købt nye effekter har du så solgt dine donizettier?
Til top Vis akseldalgard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akseldalgard
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 25 Maj 2013 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

akseldalgard skrev:
Nu hvor du har købt nye effekter har du så solgt dine donizettier?


Hej Aksel, jeg har sat dem til salg, men er lidt i tvivl, om jeg skal prøve at køre med 4 effekter, hvoraf Donizettier styrer
mellemtone/diskant, men nu må jeg lige se... Hvis du er interesseret kan du jo bare smide en PB :D

Må hellere en af dagene få taget nogle nye billeder...

__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 26 Maj 2013 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Usse skrev:
akseldalgard skrev:
Nu hvor du har købt nye effekter har du så solgt dine donizettier?


Hej Aksel, jeg har sat dem til salg, men er lidt i tvivl, om jeg skal prøve at køre med 4 effekter, hvoraf Donizettier styrer
mellemtone/diskant, men nu må jeg lige se... Hvis du er interesseret kan du jo bare smide en PB :D

Må hellere en af dagene få taget nogle nye billeder...

Fedt! men valget står imellem b&o's 125asx2 moduler og audio analogue donizetti.
Til top Vis akseldalgard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akseldalgard
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 24 Marts 2014 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Nu er det vidst på tide at opdatere min tråd, eftersom der er sket lidt nyt på setup-fronten
Jeg har siden da, haft fingre i Audiolab 8000 serien, hvor jeg havde følgende modeller: forforstærker 8000Q, effektforstærker: 2x8000M, det lød utrolig godt og hævede hele lydbilledet et par niveauer i forhold til mellemtonegengivelsen, baskontrol,
diskantniveauet, dybden i lydbilledet. Der var godt nok fart over feltet på disse monoblokke og man skulle tro de havde flere kræfter end de 125Watt, men egentlig forståelig nok, med den 500VA trafo de er bestykket med. 8000Q er nok en af de bedste
forforstærkere jeg har hørt, har sammenlignet den med et hav af andre forforstærkere og her kan man virkelig høre dens evne til at frembringe de sidste dråber af detaljeringsgrad og separation imellem instrumenter. Skal lige nævnes at Audiolab setuppet,
”eftersigende” var af den gode version, med serienummer type D-F, som skulle være bedst og produceret i England. Må ærlig talt indrømme at jeg ikke forstår hvorfor Audiolab serien er så overset og især den gamle 8000 serie.



Som Hi-fi-entusiast er det svært at gemme nysgerrigheden væk overfor for andre brands og jeg har altid godt kunne lide hybridkonstruktionen i en forstærker, hvor man får det bedste fra begge verdener. Husker min tid, med mit Vincent setup, som jeg var ret
glad for. Det ledte så nysgerrigheden hen på Pathos´ lækre udseende, som er referencen indenfor hybridkonstruktioner. Jeg købte for sjov en lille Pathos Classic One, det skulle jeg aldrig have gjort, den spillede jo virkelig lækkert, med en utrolig performance,
som jeg vil karakterisere med følgende: homogenitet, flydende og naturlig, varm, god detaljeringsgrad i de høje frekvenser. Selvom den kun besidder 2x70Watt, må jeg dog erkende at den virkelig kan trække tunge højttalere, mine B&W 804S no-problem. Dog
må jeg erkende at Audiolab setuppet, lige havde ”lidt” mere styr på bassen, og stemmerne lidt bedre i forhold til den sidste røst, men homogenitet og varmen i stemmerne tilnærmelsesvis ikke den samme.



De erfaringer jeg gjorde med Pathosen, ledte mig hen imod deres større integrerede forstærkere, nemlig Logos og Ethos. Mit øje foretrak helt klart Ethos, som lignende noget vildt fra en Starwars film. Jeg læste inden prøvelytningen en fin anmeldelse af Ethos,
hvor de var tilkoblet et sæt B&W 800 Diamond højttalere, det måtte jo betyde et godt match til mine B&Wer

Jeg tog så min Classic One under armen og kørte ud for at prøvelytte til Ethos forstærkeren. Der var ikke nogen sammenligning overhovedet, her spillede den på et niveau jeg ikke har hørt før, især stemmerne havde så meget ekstra saft og kraft, at jeg
næsten blev helt bange for de ekstra detaljer den kunne frembringe, samtidig med en snært af varme. Det udgjorde hele registeret, bassen meget mere stram og kontant, micro-detaljer på et uhørt niveau, diskant gengivelsen virkelig opløst og ikke skinger,
ekstrem sort baggrund. WOW.. Købte dyret uden nogen overvejelser what-so-ever, og da jeg satte den til hjemme på B&Werne ja så opstod den magiske effekt igen, dog med en endnu større overbevisning. Tror virkelig jeg har fundet skatten og holder en lang
pause med at finde en anden forstærker. Man skulle tro at B&W og Pathos var som skabt til hinanden, virkelig en god synergi.







__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 24 Marts 2014 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Lige lidt flere billeder af Pathos Ethos, da mine mobilbilleder ikke er særlig gode



Bagsiden, hvor det er muligt at benytte den indbyggede DAC






__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 29 September 2015 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Der er sket lidt nyt med udstyret og omgivelserne. Jeg er nok blevet en fanatiker hvad angår Audio Note, hvilket vil sige at både højttalere og
forstærkerdelen består af M2 pre og en P1SE effekt, samt AN-E SPe højttalere. Jeg er nået frem til dette setup pga. min besiddelse af et par Snell
E2/E3, som spillede formidabelt, hvilket henledte mig videre i hifijagten til AN. Jeg oplevede for første gang AN på hifimessen i 2013 hvilket gjorde
udslaget og blev nød til at eje sådan et tilnærmelsesvis setup. Det var for mig det bedstlydende setup på messen, her glemte jeg alt om hifi og
udstyr, det var kun musikken der rørte sig og satte sit præg..

Har lige fået anskaffet mig en Rega Planet mk1 CD-afspiller, som gør det formidabelt efter en del søgen på en musikalsk CD-afspiller. Ellers
består anlægget af: Analog: Thorens TD-800 med Orotfon MC20 Super, med en Vincent Pho 700. Digital: MF M1 DAC, Squeezebox Touch med
adgang til min NAS server og Tidal.

Det hele spiller utrolig musikalsk med dybde og nerve, som jeg har ledt længe efter.. Dog kunne jeg godt på sigt prøve kræfter med en AN
DAC/CD-afspiller, eller evt. prøve andre HT-kabler.

Her er billeder af mit ydmyge SU-anlæg





__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1001
Sendt: 29 September 2015 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke se billederne i de to sidste indlæg

__________________
Vi hører alle forskelligt
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz
 

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes