Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 16:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Icepower vs donizetti (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 26 Maj 2013 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Hej hvis man skulle sætte b&o's icepower 125asx2 moduler op mod audio analogue's monoblokke donizetti. Nogle
der har erfaringer med begge to? evt. styrker og svagheder?
Til top Vis akseldalgard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akseldalgard
 
akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 26 Maj 2013 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Er der slet ikke nogen der bare har erfaringer med en af dem?
Til top Vis akseldalgard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akseldalgard
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 26 Maj 2013 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Hej akseldalgard

audio analogues donizetti ?

__________________



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 26 Maj 2013 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Ja har jeg skrevet forkert eller hvad :)
Til top Vis akseldalgard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akseldalgard
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 26 Maj 2013 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Det eneste jeg umiddelbart kan sige er, at ifølge dette link:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1619&zoneid=3

Så har den kun 30-35 volt at gøre godt med til effekttrinnene. Det begrænser dens evner til at levere noget power. Men det kommer an på hvad du vil benytte af højttalere og hvilket lydtryk du forventer. Hvad angår lydkvalitet, så har jeg ikke nogen ide om hvad de kan levere, ej heller om det vil falde i din smag, da denne er meget individuel og stærkt farvet af dit lytterum og din personlige smag, samt valg af musik.
Dens konstruktion og komponentvalg ser heller ikke specielt up-to-date ud - men derfor kan det jo sikkert spille fint.
Men som linket jo fint beskriver, så kan der fås meget i samme prisklasse, som burde levere en del mere.
hvad skal forstærkeren trække?
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 26 Maj 2013 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

hvis vi nu tager 125asx2 modulerne. De leverer i BTL mode 250 watt alene. Så jeg forstår ikke rigtig at du synes at de mangler power?

__________________
Mvh Aksel
Aksel's Ungdomsanlæg
Til top Vis akseldalgard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akseldalgard
 
akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 26 Maj 2013 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Og du nævner donizetti. De leverer jo 2*100 watt. Jeg ville da mene at der var nok at tage af. Men detcher siger jeg jo bare i ren uvidenhed :)
Til top Vis akseldalgard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akseldalgard
 
akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 26 Maj 2013 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Det * her*
Til top Vis akseldalgard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akseldalgard
 
akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 26 Maj 2013 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Okay jeg har læst anmeldelsen af donizetti. Og er nu tilbage på 125asx2'erne. Tror det bliver dem :)
Til top Vis akseldalgard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akseldalgard
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 27 Maj 2013 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Du kan da ikke i din vildeste fantasi tro at du kan bruge en anmeldelse eller os tilfældige brugeres meget varierende
erfaringer med disse forstærkere til noget som helst.

Jeg hørte en gang Donizeti spilde i Audio-Art, det spildede fantastisk.
Har hørt B og O modulerne i deres største højtaler det lød forfærdeligt, men hvad kan du bruge det til?

Du må da ud og låne dig frem og så være lidt mere praktisk end bare skrive lidt "tråd".

Hifi er en "aktiv" hobby som desværre bliver ødelagt af en passiv It-surrogat hoby.

mvh. Asger
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 27 Maj 2013 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Enig med Asger!

Fuldstændig vanvittigt at basere indkøb udelukkende på en anmeldelse. Også selvom man evt. kender anmelderen!


Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 27 Maj 2013 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Hvad er din begrundelse for lige præcis at vælge disse 2 forstærkere?
Har du fundet dem billigt, faldet for designet.....?
Og hvilket højttaler skal de trække i hvilket rum, samt hvad er din musiksmag?

Hvis du ikke har overvejet disse detaljer, så er det svært at give skriftelig vejledning.

Men ellers enig med Mercury og Nilau - ud og lyt på tingene eller endnu bedre, lån med hjem. Vores holdning til subjektive lydoplevelser hjælper ikke dig ret meget. Vi kan f.eks fortælle hvilke højttalere, som teoretisk vil forbedres af en kraftigere forstærker. Men det fortæller desværre ikke noget som helst om personlig smag og behag.

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 27 Maj 2013 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg fik skrevet tråden lidt forkert. Det må i undskylde. Jeg har rig mulighed for at lytte til dem men jeg ville egentligt bare spørge rundt
og høre om der var andre der havde eget en eller begge af disse dejlige monoblokke. Måske var der en der havde erfaret at der var et eller
andet man skulle passe på med den ene eller noget.

Nå men de skal trække mine dejlige amadeus gulvhøjttalere. Donizeti skal købes brugt. B&o'erne skal bestille hjem fra den anden side af
jorden.
Til top Vis akseldalgard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akseldalgard
 
akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 28 Maj 2013 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Eller måske var det bare et fulstændig idiotisk køb fordi at i havde det og det jeg skulle ta' at tage ud og lytte :)
Til top Vis akseldalgard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akseldalgard
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 28 Maj 2013 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Helt ok, det er blot tit at der ses indlæg med spørgsmål omkring subjektive lydoplevelser, som vi af gode grunde ikke kan svare på - derfor skære vi ind til benet for at komme videre

Er det S 7'eren fra DAT som du har? Og er der noget specifikt du ønsker fra din højttaler, som du ikke kan opnå til fuld tilfredsstillelse nu?
Hvis du f.eks har S 9 'eren, og et mindre rum, hvor det buldre for meget, så vil du måske opleve en strammere og umiddelbart bedre basoplevelse med en kraftigere forstærker, samt at diskant/mellemtone bliver mindre klemt/presset når der spilles højt.
Derfor spørger jeg til dine lyttevaner, for have en chance for at rådgive i forhold til hvad du ønsker. Hvis du f.eks har den mindre model S5 og nyder mere rolig musik ved moderat volumen, så vil en Marantz PM7000, som der er til salg her på siden, sikkert gøre det glimrende - for sølle 1500 kr.

Men igen dette er helt subjektive holdninger, du skal smide så meget info på bordet, som du tør, før en reel skriftlig rådgivning, kan have bare en minimal værdi.
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 28 Maj 2013 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Hey, jeg har til min ærgelse ikke kunne finde ud af hvilken model det er fordi jeg købte dem brugt og manden bare sagde at de var købt hos
dansk audio teknik for cirka 8-10 år siden :) Og jeg ved at den originale mellemtone er blevet skiftet ud med nogle bedre scanspeak. Men
højttalerne består hver af 1 seas diskant 1 scanspeak mellemtone 2*6,5 tommer vifa basser. Det virkelig nogle lækre højttalere! Når jeg vælger
forstærkeren/monoblokkene er en af formålene at jeg skal kunne spille ret højt( selvfølgelig vil jeg ikke ødelægge dem). Mit værelse er på 14m2
Til top Vis akseldalgard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akseldalgard
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 28 Maj 2013 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Ok så det er en slags afart af S7'eren, blot med vifa basser i stedet for 18W. Det burde være ok. Og lydfilosofien er sikkert fin - igen det er jo dig der skal være tilfreds.
Når det nu er 14kvm, så skulle der være rig mulighed for at få blæst hovedet af, men som altid er min filosofi, at lidt for meget power er bedre end lidt for lidt, især når det gælder effekttrin.
Med mindre du har en super lækker forforstærker og ikke på nogen måde kan leve med andet end monoblokke, så ville jeg kigge på en Harmon Kardon HK990.
Den har alt i tilslutninger og en indbygget DSP, som hjælper rigtig meget på bas, som er et yderst velkendt problem for stort set alle systemer. En bas der er tunet ind til rummet, giver dig meget mere ud af musikken, og giver dig bedre mulighed for at høre detaljer i hele frekvensområdet, især når der spilles højt. Der skal dog leget lidt med indstillingerne og måden målingen foretages, men der er masser som allerede har været der, så søg bare på google.
Og husk at opsætning af anlægget og rummets akustik er LANGT mere vigtigt end selv de vildeste 1000W eller forgyldte phono-bøsninger. Det er blevet testet til udødelighed af alverdens hifi-nørder verden over, så der er en stor chance for at der er noget om snakken
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 28 Maj 2013 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Hey tak skal du have for det bud. Den er desværre alt for dyr den Harman kardon. Jeg har ikke så mange penge at lege med. Og det er derfor
jeg overvejede icepower :) De koster nemlig kun ca 2500 for en monoblok. Det er ca 5000 for et sæt. og de kan jo fås med volumeknap.
Til top Vis akseldalgard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akseldalgard
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 28 Maj 2013 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Prøv at se på denne salgsartikel:
http://www.dba.dk/effektforstaerker-hypex/id-91512772/

Den ved jeg har været ejet af et par hengivne hifi-nørder, som har lidt mere en over middel seriøse krav til både lyd og power. Så skal du hverken bestille fra den anden ende af verden, bygge selv, eller vælte dit budget - desuden er den færdigsamlet med stik og det hele - plug and play
han ser ud til at ville bytte, men mon ikke han også gerne vil sælge i ren handel
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 28 Maj 2013 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Hej tak skal du have dem må jeg lige tage til overvejning:)
Til top Vis akseldalgard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akseldalgard
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes