Forfatter |
|
Jonas bojer Branchemedlem
BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg starter dette emne da jeg kan forstå nogle mener det er kundernes skyld der ikke er flere HIFI butikker. Jeg er helt af den modsatte holdning jeg mener det ene og alene er forhandlernes skyld.
Hvordan kan det være en kundes skyld at den service der kan fås i nogle butikker er så dårlig at kunden efterfølgende mener denne service ikke er noget værd så de handler på nettet i stedet for? Dette kan altså kun være forhandlerens skyld.
At sige der ikke er kunder til HIFI er jo løgn se blot på denne side her der er mange fede dyre anlæg, så forhandleren må altså oppe sig.
Jeg har et par forslag.
1) Forhandlere har kun det HIFI de kan stå inde for og sælge med hjertet ellers bliver det kunstigt.
2) Forhandleren sørger for at deres supplychain er slank så kunderne kan få de rabatter som FORHANDLEREN selv gennem mange år har lært kunden de skal gå efter.
3) Forhandleren skal vide hvad deres ting er værd og stoppe med alt det bagdørs salg der findes i brancen. På denne måde kan priserne holdes og kunderne er tilfredse.
Måske kunderne her kan komme med flere forslag?
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
klypstefan Forum Bruger
Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes Hifi-butikker ofte har den bedste service af alle butikker.
Og er der ikke nok hifi-butikker?
Det er nok svært at leve af. selvom der er mange der har dyre anlæg, er meget af det jo nok købt brugt. Og det er jo ikke hver dag man går ud og bruger en masse penge på nyt hifi. Når jeg køber en forstærker, forventer jeg da at have den i virkelig mange år.
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem
BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så et forslag til forhandlerne var måske at gå mere ind i brugt markedet når folk skal handle nyt?
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
klypstefan Forum Bruger
Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er da bestemt en mulighed.. Det findes dog også allerede.. Dog nok ikke i så stort omfang..
De gange jeg har været i sådan nogle hifi forretninger, har priserne bare været urimeligt høje i forhold til lignende produkter ved privatsalg. men det hænger nok stadig sammen med, at det er svært at leve af. Det jo ikke fordi der bliver langet 10 anlæg over disken om dagen :)
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto
Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Ja så et forslag til forhandlerne var måske at gå mere ind i brugt markedet når folk skal handle nyt?
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Nu det sådan- hvis produkter er mere end 2 år, skal der svarres moms igen, med det resultat at kunden der skal sælge sit brugte, ikke syntes han får en fair pris. Så forhandleren skal betale moms, stå inde for en form for garanti ect ect __________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem
BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Enig men det kan forhandleren jo forklare kunderne og så kan kunden vælge at sælge selv ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger
Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3700
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er da også rigtigt godt gang i brugtmarkedet hos forhandlere, så det kører skam i bedste velgående.
Det er jo ikke anderledes end hos en bilforhandler.
Man ved at prisen man kan få for sin bil hos en forhandler er mindre end hvis man sælger den privat, men det er nemmere og hurtigere at aflevere bilen hos forhandleren og få en ny i "bytte" - derfor vælger rigtigt mange denne løsning.
Det samme kan man gøre med sit HiFi herhjemme.
Jeg har da indtryk af at HiFi forhandlere gerne tager ens brugte i bytte - bevares man skal så heller ikke forvente at få privat-handelsprisen for det.
Som udgangspunkt mener jeg ikke det er HiFi forhandleres job at holde gang i brugtmarkedet - det er blot en ekstra service som tilbydes - og den er jo valgfri
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
hifibamsen Forum Bruger
Bruger siden: 15 Maj 2013 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig på butiksbilledet. Der lukker flere og flere hifi butikker. Og hvorfor det. Jo, idag er det helt normalt at man får en demo i butik, og bagefter går på nettet. Denne tendens lukker med tiden alle seriøse hifi forhandlere som både investerer i butikslokaler og et dyrt varelager. Det kan sgu aldrig være forhandlerens skyld. Jeg bevæger mig selv i high end segmentet, og min erfaring med de få seriøse high end forhandlere som er tilbage, er at de brænder for det, giver hjemme demoer og så videre. Den slags koster og derfor kan man ikke forvente, at prisen alene er et konkurrenceparameter. Det er hele pakken som er det. Hvis jeg skal give 100k for en amp, så er det samlede serviceniveau det vigtigste, og prisen ikke alt afgørende. Man kan ikke få det hele for det halve. Når der købes nyt, har forhandlerne sædvanligvis en leverandør kredit som kan hjælpe med til at have råd til at have dyrt udstyr stående. At lade forhandlerne være foregangsmænd i brugtsalg, Jonas, er en tanke som er tænkt uden nogen form for realitetssans. Pengene skal falde ved kasse 1,der skal gives garanti, og der er altid diskussioner om pris og værdi. Jeg har det het fint med, at de seriøse forhandlere uden problemer kan tage brugt ind, hvis det er i orden, og jeg har da selv et par gange været udsat for, at det jeg ville sælge ikke kunne indbyttes. Helt fair. Det er markedet som bestemmer. Og det er det. Brugt markedet her på siden, har udviklet sig til en farce. Udstyr som er under et år gammelt, bydes der 25 procent af nyprisen på. Eller man får tilbudt vaskemaskiner og tørretumblere som delbetaling . Skal en hifi forhandler slås med det. Svaret giver sig selv. Mvh. En entusiast som godt kan lægge to og to sammen.
|
Til top |
|
|
ABaudio Branchemedlem
AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt skrevet, og du har fuldstændig ret i det du skriver, langt de fleste af de nye hifi kunder, kommer i butikken, får en masse Demo'er, låner en masse grej, får demo hjemme ,med opstilling og alt der hører til... Og låner så lidt igen.... Når de så har fundet ud af hvad de gerne vil købe, annoncerer de efter tingene brugt..... Sådan er de fleste moderne Danske Hifi forbrugere idag..... (tendenser er Ikke den samme i udlandet)
Men, man må så også sige, at de kunder man har haft i mange år, er helt anderledes, loyale på en helt anden måde, og kunne aldrig finde på at låne grej, og annoncerer efter det brugt bagefter.... Så det er klart de gamle kunder man lever af.
Og dejligt med et indlæg fra en der kan lægge 2 og 2 sammen.... Der er meget langt imellem herinde....:-)
Allan
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4505
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor tager forhandleren ikke bare 500-1000,- for en demonstration??? Beløbet kan så fratrækkes ved et evt. salg!!!
Så kan alle de "free-loadere", som udnytter forhandlerens service, prøve om de kan få en demo på nettet!
Det kunne være en løsning! __________________ Mvh, Mikkel
|
Til top |
|
|
torbenan Forum Bruger
Bruger siden: 27 Maj 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidst jeg købte HIFI handlede jeg i en af de kende butikker i København. Jeg fik demo'er over to omgange og brugte vel to timer af de yderst kompetente sælgers (vil egentlig gerne kalde ham rådgiver) tid. Ingen tvivl om, at det beløb jeg købte for voksede undervejs i processen.
Til sidst endte det med at jeg fik tilbudt varen 15% billigere end den findes på nettet. Jeg tog hjem - lettet for 25K - men lykkelig. Næste gang jeg skal have noget HiFi tager jeg samme sted hen - ingen tvivl om det.
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem
BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
Fedt skrevet, og du har fuldstændig ret i det du skriver, langt de fleste af de nye hifi kunder, kommer i butikken, får en masse Demo'er, låner en masse grej, får demo hjemme ,med opstilling og alt der hører til... Og låner så lidt igen.... Når de så har fundet ud af hvad de gerne vil købe, annoncerer de efter tingene brugt..... Sådan er de fleste moderne Danske Hifi forbrugere idag..... (tendenser er Ikke den samme i udlandet) Men, man må så også sige, at de kunder man har haft i mange år, er helt anderledes, loyale på en helt anden måde, og kunne aldrig finde på at låne grej, og annoncerer efter det brugt bagefter.... Så det er klart de gamle kunder man lever af. Og dejligt med et indlæg fra en der kan lægge 2 og 2 sammen.... Der er meget langt imellem herinde....:-) Allan |
|
|
At give kunderne skylden er da fjoget. Må man nu ikke lyttet mere uden at købe i den pågældende butik?
Jeg kommer da tit ned i TC og siger jeg vil ikke købe noget men vil gerne høre noget nyt hvis i har tiden og jeg ikke tager tiden fra en anden seriøs kunde. TIT ender det med jeg sidder og lytter. Vupti en OPPO i ny og næ købes med hjem.
så op på hesten igen hvis nogle kunder bruger jer for meget men det er altså ikke vores kunders skyld vi skal jo have lov til at lytte.
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem
BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
Hvorfor tager forhandleren ikke bare 500-1000,- for en demonstration??? Beløbet kan så fratrækkes ved et evt. salg!!!
Så kan alle de "free-loadere", som udnytter forhandlerens service, prøve om de kan få en demo på nettet!
Det kunne være en løsning! |
|
|
JA sku specielt hvis man låner udstyret med hjem ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
truef Forum Bruger
Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifibamsen@:
Flot flot indlæg ;-)!!!......du har fat i den lange ende der :-)!!!
Til Mikkel : En side bemærkning ....DK's fineste blomsterhandler tager faktisk entre på 40 kr inde i byen;-)
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem
BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
torbenan skrev:
Sidst jeg købte HIFI handlede jeg i en af de kende butikker i København. Jeg fik demo'er over to omgange og brugte vel to timer af de yderst kompetente sælgers (vil egentlig gerne kalde ham rådgiver) tid. Ingen tvivl om, at det beløb jeg købte for voksede undervejs i processen.
Til sidst endte det med at jeg fik tilbudt varen 15% billigere end den findes på nettet. Jeg tog hjem - lettet for 25K - men lykkelig. Næste gang jeg skal have noget HiFi tager jeg samme sted hen - ingen tvivl om det.
|
|
|
Se det er en forhandler der har fattet det. Det kan godt være en kunde får en rabat men omsætningen var større efter der blev lyttet. Jeg har siddet og hørt på et salg hvor kunden ville give 25.000kr og kom hjem med udstyr for 80.000kr så betyder 10% rabat jo ikke så meget ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
kristianemail Udelukket fra forum
Dobb.profil Hurtig
Bruger siden: 24 August 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifibamsen skrev:
Kig på butiksbilledet. Der lukker flere og flere hifi butikker. Og hvorfor det. Jo, idag er det helt normalt
at man får en demo i butik, og bagefter går på nettet. Denne tendens lukker med tiden alle seriøse hifi forhandlere som både
investerer i butikslokaler og et dyrt varelager. Det kan sgu aldrig være forhandlerens skyld. Jeg bevæger mig selv i high end
segmentet, og min erfaring med de få seriøse high end forhandlere som er tilbage, er at de brænder for det, giver hjemme
demoer og så videre. Den slags koster og derfor kan man ikke forvente, at prisen alene er et konkurrenceparameter. Det er
hele pakken som er det. Hvis jeg skal give 100k for en amp, så er det samlede serviceniveau det vigtigste, og prisen ikke alt
afgørende. Man kan ikke få det hele for det halve. Når der købes nyt, har forhandlerne sædvanligvis en leverandør kredit
som kan hjælpe med til at have råd til at have dyrt udstyr stående. At lade forhandlerne være foregangsmænd i brugtsalg,
Jonas, er en tanke som er tænkt uden nogen form for realitetssans. Pengene skal falde ved kasse 1,der skal gives garanti,
og der er altid diskussioner om pris og værdi. Jeg har det het fint med, at de seriøse forhandlere uden problemer kan tage
brugt ind, hvis det er i orden, og jeg har da selv et par gange været udsat for, at det jeg ville sælge ikke kunne indbyttes.
Helt fair. Det er markedet som bestemmer. Og det er det. Brugt markedet her på siden, har udviklet sig til en farce. Udstyr
som er under et år gammelt, bydes der 25 procent af nyprisen på. Eller man får tilbudt vaskemaskiner og tørretumblere som
delbetaling . Skal en hifi forhandler slås med det. Svaret giver sig selv. Mvh. En entusiast som godt kan lægge to og to
sammen. |
|
|
Jeg er så af den opfattelse, at såfremt den pågældende forstærker til 100k, har koster 4-5.000 at producere, så vil jeg
hellere købe den til 10.000 på nettet uden nogen form for service, end at give 100.000 for den, fordi en eller anden
forhandler skal kunne leve af at sælge en forstærker hver anden måned, uanset hvor god service han så måtte yde.
For mig handler det om performance i det produkt jeg køber, og ikke om hvor mange historier forhandleren kan finde på.
|
Til top |
|
|
truef Forum Bruger
Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Jonas : prøv og tænk hvor mange der går ned i tc og hører nogle beyerdynamic høretlf. Og efterfølgende går hjem og køber et sæt på
Amazon....hvem ved der er måske en WebShop som kun behøver at have en avance på 5 %....osv osv.....hvem bliver taberen i dette spil Jonas???!!
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem
BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kristianemail skrev:
hifibamsen skrev:
Kig på butiksbilledet. Der lukker flere og flere hifi butikker. Og hvorfor det. Jo, idag er det helt normalt at man får en demo i butik, og bagefter går på nettet. Denne tendens lukker med tiden alle seriøse hifi forhandlere som både investerer i butikslokaler og et dyrt varelager. Det kan sgu aldrig være forhandlerens skyld. Jeg bevæger mig selv i high end segmentet, og min erfaring med de få seriøse high end forhandlere som er tilbage, er at de brænder for det, giver hjemme demoer og så videre. Den slags koster og derfor kan man ikke forvente, at prisen alene er et konkurrenceparameter. Det er hele pakken som er det. Hvis jeg skal give 100k for en amp, så er det samlede serviceniveau det vigtigste, og prisen ikke alt afgørende. Man kan ikke få det hele for det halve. Når der købes nyt, har forhandlerne sædvanligvis en leverandør kredit som kan hjælpe med til at have råd til at have dyrt udstyr stående. At lade forhandlerne være foregangsmænd i brugtsalg, Jonas, er en tanke som er tænkt uden nogen form for realitetssans. Pengene skal falde ved kasse 1,der skal gives garanti, og der er altid diskussioner om pris og værdi. Jeg har det het fint med, at de seriøse forhandlere uden problemer kan tage brugt ind, hvis det er i orden, og jeg har da selv et par gange været udsat for, at det jeg ville sælge ikke kunne indbyttes. Helt fair. Det er markedet som bestemmer. Og det er det. Brugt markedet her på siden, har udviklet sig til en farce. Udstyr som er under et år gammelt, bydes der 25 procent af nyprisen på. Eller man får tilbudt vaskemaskiner og tørretumblere som delbetaling . Skal en hifi forhandler slås med det. Svaret giver sig selv. Mvh. En entusiast som godt kan lægge to og to sammen. |
|
|
Jeg er så af den opfattelse, at såfremt den pågældende forstærker til 100k, har koster 4-5.000 at producere, så vil jeg hellere købe den til 10.000 på nettet uden nogen form for service, end at give 100.000 for den, fordi en eller anden forhandler skal kunne leve af at sælge en forstærker hver anden måned, uanset hvor god service han så måtte yde. For mig handler det om performance i det produkt jeg køber, og ikke om hvor mange historier forhandleren kan finde på. |
|
|
Og der er jo intet forkert i det synspunkt og netop fordi en forhandler ikke er god nok til at vise dig eventuel med service at han er forskellen værd så skal du jo handle på nettet, dette er jo min pointe forhandlerne må oppe sig ;O) Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem
BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
truef skrev:
Til Jonas : prøv og tænk hvor mange der går ned i tc og hører nogle beyerdynamic høretlf. Og efterfølgende går hjem og køber et sæt på
Amazon....hvem ved der er måske en WebShop som kun behøver at have en avance på 5 %....osv osv.....hvem bliver taberen i dette spil Jonas???!! |
|
|
TC har valgt det er sådanne, jeg vil ikke blande mig i deres forretning. De kan så vælge ikke at gøre det på den måde men de tuder jo heller ikke ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem
BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 23 September 2013 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
truef skrev:
WebShop som kun behøver at have en avance på 5 %....osv osv.....hvem bliver taberen i dette spil Jonas???!! |
|
|
Hvis en forhandler ikke kan vise at den service han kan give er mere værd i forbrugerens øjne er den ikke mere værd så enkelt er det. Forbrugere er jo glade for løsningen ellers købte de jo ikke på den måde.
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|