Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. april 2024 | 15:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Forhandler kontra Kunde (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 24 September 2013 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

truef skrev:
Jeg giver dig helt ret og det er mere reglen end undtagelsen at Jensen sælger til 40 - 50 - 60 % under listepriser og jeg synes det er en rådden måde at drive forretning på. Og jeg mener lige præcis at det er sådan noget der gør at folk mister ALT respekt for high end hifi forhandlere....


Selvfølgelig vil en forhandler give mere rabat til en kunde der tit kommer og skifter udstyr...det er der da ikke noget forkert i? Men at se et sæt højttalere der koster 10.000$ blive solgt til 100.000 kr. herhjemme, er sgu da noget der jager kunderne væk...i hvert fald mig!!
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 24 September 2013 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

truef skrev:
Jeg giver dig helt ret og det er mere reglen end undtagelsen at Jensen sælger til 40 - 50 - 60 % under listepriser og jeg synes det er en rådden måde at drive forretning på.


Er enig med jer 2, syntes dog ikke at Jensen alene skal stå til regnskab for hvad der er normal praksis i det mest af branchen der sælger high end udstyr. At operere med kunstige vejledende priser har altid været et redskab til at lokke kunde til handle, det er bare helt ekstreme rabatter man kan opleve inden for high end, og det kan nok kun lade sig gøre med nicheprodukter hvor man ikke så let kommer i Konkurrence og forbrugerstyrelsens søgelys.
Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 24 September 2013 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Nej, nu stopper i Fa****me, hva´ er det for en hetz mod forhandlere???? Har ALDRIG købt en skrue hos Vassago, men at sidde og læse sådan en gang p*s på et HiFi-forum, får mig virkelig til at sidde og krumme tæer. Føj, hvor er i ubehøvlede. Det lugter lidt af, at nogen ikke engang har "kassen" til at forsøge at købe produkterne, så kan man da lige så godt ha´ ondt i r***n over den rabat, man så heller ikke kan opnå. Det er i hvert fald ikke på grund af jer, at der er en eneste High End niche forhandler tilbage i Danmark. Fy For Pokker.

Sorry, men måtte s´gu bare af med den.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 24 September 2013 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

LOL rønnebærene er sure sagde Ræven ;O)
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
hifibamsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Maj 2013
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 24 September 2013 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Enig Boyd. Det her handler om sund fornuft. Både hos os kunder og forhandlerne. Det der interesserer mig er varens kvalitet og pris. Hvordan F. Kan man bebrejde Jensen og andre forhandlere at de giver en skarp pris. Tag Pass Labs for eksempel. Jensens vejledende priser følger Pass Labs faste priser i USA , når man renser for told, moms og fragt. Et simpelt regnestykke for en købmand. At man i Danmark så kan gøre en god handel, så man kan købe det billigere end i USA er vel kikke skidt set med et forbrugermæssigt synspunkt. Jeg har det fint med gode priser i lille Danmark på high end hifi. Prøv F eks og køb Pass og Mcintosh i Tyskland . Så finder i hurtigt ud af hvor dyrt high end hifi kan være
Til top Vis hifibamsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifibamsen
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 24 September 2013 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

hifibamsen skrev:
Fordi at Jensen er frisk på en god handel, og i mange sammenhænge tager en chance ved indbytte er vel ikke set samme som at man er useriøs eller bagdørs sælger . Jeg har inden for de sidste 3 år købt og solgt gear hes Jensen for ca 400 k. Altid til en god pris, og altid med kvittering. Der har fra min side aldrig været nogen som helst tvivl om, at jeg har handlet med en seriøs forretningsdrivende. Meget af handlen har foregået via telefon, da jeg er øbo, og ikke lige kører til Fyn hverdag. Andre forhandlere er lige så seriøse. Det er helt rigtigt, at vejledende priser er vejledende. Rabat på vejledende priser finder sted alle steder i dansk detailhandel, og at det også finder sted inden for hifi verdenen er en kendt sag. Jeg har købt high end hifi i 30 år, og har man finiansielle muskler, så kan man altid få en rabat som køber og sælger er tilfredse med. Længere er den ikke. Uden Jensen blev vi lidt fattigere i dk. Det samme med de to københavnske high end forhandlere. Pas på sem, degør det muligt for. Os hifi entusiaster at have en hobby. Mvh Henrik Hesselberg


Jo mere kostbart anlægget er jo lettere er kunden ? er det korrekt?

Er det kun kunden der køber grej i 1000-3000kr klassen der er den meste bøvl med?

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 24 September 2013 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

hifibamsen skrev:
Enig Boyd. Det her handler om sund fornuft. Både hos os kunder og forhandlerne. Det der interesserer mig er varens kvalitet og pris. Hvordan F. Kan man bebrejde Jensen og andre forhandlere at de giver en skarp pris. Tag Pass Labs for eksempel. Jensens vejledende priser følger Pass Labs faste priser i USA , når man renser for told, moms og fragt. Et simpelt regnestykke for en købmand. At man i Danmark så kan gøre en god handel, så man kan købe det billigere end i USA er vel kikke skidt set med et forbrugermæssigt synspunkt. Jeg har det fint med gode priser i lille Danmark på high end hifi. Prøv F eks og køb Pass og Mcintosh i Tyskland . Så finder i hurtigt ud af hvor dyrt high end hifi kan være


Hvis man ikke kan få rabat nok i DK har jeg da kørt syd over grænsen og købt aktive Linn højtalere til en kammart og sparet 30% det var da fedt ;O)

En god handel er jo når både kunde og forhandler er tilfreds og HUSK en sælger må man presse alt det man kan som kunde sælgeren skal nok sige fra når de ikke vil give mere rabat ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 24 September 2013 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

truef skrev:
Anker E skrev:
At listepriser/vejledende udsalgspriser og hvad de nu kaldes ikke har større betydning for sagspriser end den offentlige ejendomsvurdering, tror jeg de fleste er klar over. SElvom det er et tåbeligt system, har vi lært at leve med det.

Der hvor jeg finder det problematisk, er hvis butikkerne selv skilter med priser, der ikke holder vand. Så går der simpelthen for meget Hjallerup marked i det til mig, og jeg mister troen på hvad varerne reelt er værd.

Fint nok at der kan opnås en mindre rabat ved en hurtig handel, at der slås lidt af hvis man køber stort ind etc. Men hvis det mere er reglen end undtagelsen at der kan gives mere end 15% rabat, er priserne efter min mening useriøse. Og en forhandleren der skilter med dem det samme. Men det er jo bare som jeg er skruet sammen. Som en skrev - en selvstændig butiksejer må naturligvis selv om hvordan han driver sin biks.

Så fint nok hvis nogen tror de scorer den store gevinst ved altid at kunne opnå rabatter på 40-50%. Fred med dem - jeg vælger bare at handle et andet sted. F.eks. på nettet, hvor prisen er gennemskuelig. Også selvom jeg egentlig hellere vil støtte butikkerne der giver mig mulighed for at se og høre varerne.


Jeg giver dig helt ret og det er mere reglen end undtagelsen at Jensen sælger til 40 - 50 - 60 % under listepriser og jeg synes det er en rådden måde at drive forretning på. Og jeg mener lige præcis at det er sådan noget der gør at folk mister ALT respekt for high end hifi forhandlere....


Forstår ikke din argumentation, for en forhandler bestemmer jo selv hvad han vil sælge for. Nu er jeg nok en af de eneste her inde der kan regne should cost på HIFI komponenterne så jeg vil mene der er meget luft i priserne endnu med stor plads til rabatter hvis produkterne er en smugle industrialiseret.

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 24 September 2013 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Morten A skrev:
truef skrev:
Jeg giver dig helt ret og det er mere reglen end undtagelsen at Jensen sælger til 40 - 50 - 60 % under listepriser og jeg synes det er en rådden måde at drive forretning på.
Er enig med jer 2, syntes dog ikke at Jensen alene skal stå til regnskab for hvad der er normal praksis i det mest af branchen der sælger high end udstyr. At operere med kunstige vejledende priser har altid været et redskab til at lokke kunde til handle, det er bare helt ekstreme rabatter man kan opleve inden for high end, og det kan nok kun lade sig gøre med nicheprodukter hvor man ikke så let kommer i Konkurrence og forbrugerstyrelsens søgelys.

Morten, du er på vildspor ... Og ja, jeg har faktisk arbejdet i Konkurrencestyrelsen, så jeg mener, jeg ved, hvad jeg taler om. Der er i udgangspunktet intet ulovligt i vejledende priser, og der er i udgangspunktet intet ulovligt i at give rabatter, så det bringer i sig selv ikke en forhandler i konkurrencemyndighedernes søgelys.

Hvis du tror noget andet, så er du på vildspor. Du er selvfølgelig velkommen til at have en holdning til det, men så vil det nok være en god idé at undlade at blande jura ind i det

Og så bør du også læse mit tidligere indlæg omkring listepriser. Hvis du i øvrigt er tilhænger af markedsøkonomi og konkurrence - hvilket jeg selvfølgelig ikke aner, om du er - så bør du faktisk være tilfreds med, at der er forhandlere, der vælger at trodse listepriserne og sælge (væsentligt) under. Hvori det sviner består, har jeg faktisk svært ved at se.

En løsning, hvor vi forbrugere ikke stirrer os blinde på listepriser, kunne være at følge Audio Notes prispolitik. Her er listepriserne helt fjernet, og priserne oplyses først i det øjeblik, man spørger (POA = price on asking). Listeprisernes indvirkning på forventningsdannelsen til prisen på produktet neutraliseres herved, og vi får en mere "ren" situation, hvor forbrugeren meget konkret kan tage stilling til, om et givet produkt er prisen værd. Det er selvsagt en individuel vurdering, om den samme fx forforstærker er 10.000, 20.0000 eller 30.000 kr. værd - evt. også i sammenligning med tilsvarende produkter i samme prisklasser - men det er så den konkrete vurdering, den enkelte må foretage. For nogle vil det betyde, at de er villige til at betale fx 20.000 kr. for produktet, mens andre end ikke vil give 5.000 kr.

Det fjerner selvfølgelig ikke muligheden for, at nogen kan få det samme produkt billigere end andre, men så er vi da fri for at høre på "helt ekstreme rabatter" og "rådden måde at drive forretning på". Så må man betragte køb af hifiudstyr på samme måde, som når man indhenter tilbud hos en håndværker for at få udført en opgave. Hvis man vurderer, at pris/kvalitet har det rette forhold, så slår man til ... hvis ikke, så finder man et bedre tilbud et andet sted. Verden er jo ikke lige frem fattig på (godt) hifiudstyr.

Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 410
Sendt: 25 September 2013 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
... Så må man betragte køb af hifiudstyr på samme måde, som når man indhenter tilbud hos en håndværker for at få udført en opgave. Hvis man vurderer, at pris/kvalitet har det rette forhold, så slår man til ... hvis ikke, så finder man et bedre tilbud et andet sted. Verden er jo ikke lige frem fattig på (godt) hifiudstyr.


Problemet ved denne metode, er at betalingsvilligheden er givet ved den forventede pris, andre har betalt for samme gode. Brugtprisen afhænger også af hvad folk vurderer den forventede købspris har været i sin tid. Hvis der er usikkerhed om denne pris, vil der være et dødvægtstab.

Vil dog ikke påstå at faste gennemsigtige priser nødvendigvis er vejen frem. Der er mange andre inperfektionerer og forstyrrelser som også gør sig gældende. Derudover mener jeg heller ikke at man kan ligge ansvaret for den nuværende prisstruktur, over på den enkelte forhandler. Er der blot en enkelt forhandler af et produkt som vælger at sælge produktet til en lavere pris end listeprisen, vil det optimale for de andre aktøre, være at følge trop og gøre det samme.
Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff
 
biceps
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 25 September 2013 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
truef skrev:
Jeg giver dig helt ret og det er mere reglen end undtagelsen at Jensen sælger til 40 - 50 - 60 % under listepriser og
jeg synes det er en rådden måde at drive forretning på. Og jeg mener lige præcis at det er sådan noget der gør at folk mister ALT respekt for high end
hifi forhandlere....
Selvfølgelig vil en forhandler give mere rabat til en kunde der tit kommer og skifter udstyr...det er der da ikke noget
forkert i? Men at se et sæt højttalere der koster 10.000$ blive solgt til 100.000 kr. herhjemme, er sgu da noget der jager kunderne væk...i hvert fald
mig!!


Har du glemt der told og moms på. Samt en temmelig dyr fragt. !?

10.000usd. Vil ca koste 90-95.000kr herhjemme alt efter kurs.

Har handlet hos rene en 4-5 gange. Hver eneste gang med god service og KVITTERING!
Til top Vis biceps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biceps
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 25 September 2013 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:

Morten A skrev:
truef skrev:
Jeg giver dig helt ret og det er mere reglen end undtagelsen at Jensen sælger til 40 - 50 - 60 % under listepriser og jeg synes det er en rådden måde at drive forretning på.
Er enig med jer 2, syntes dog ikke at Jensen alene skal stå til regnskab for hvad der er normal praksis i det mest af branchen der sælger high end udstyr. At operere med kunstige vejledende priser har altid været et redskab til at lokke kunde til handle, det er bare helt ekstreme rabatter man kan opleve inden for high end, og det kan nok kun lade sig gøre med nicheprodukter hvor man ikke så let kommer i Konkurrence og forbrugerstyrelsens søgelys.


Morten, du er på vildspor ... Og ja, jeg har faktisk arbejdet i Konkurrencestyrelsen, så jeg mener, jeg ved, hvad jeg taler om. Der er i udgangspunktet intet ulovligt i vejledende priser, og der er i udgangspunktet intet ulovligt i at give rabatter, så det bringer i sig selv ikke en forhandler i konkurrencemyndighedernes søgelys. Hvis du tror noget andet, så er du på vildspor. Du er selvfølgelig velkommen til at have en holdning til det, men så vil det nok være en god idé at undlade at blande jura ind i det Og så bør du også læse mit tidligere indlæg omkring listepriser. Hvis du i øvrigt er tilhænger af markedsøkonomi og konkurrence - hvilket jeg selvfølgelig ikke aner, om du er - så bør du faktisk være tilfreds med, at der er forhandlere, der vælger at trodse listepriserne og sælge (væsentligt) under. Hvori det sviner består, har jeg faktisk svært ved at se. En løsning, hvor vi forbrugere ikke stirrer os blinde på listepriser, kunne være at følge Audio Notes prispolitik. Her er listepriserne helt fjernet, og priserne oplyses først i det øjeblik, man spørger (POA = price on asking). Listeprisernes indvirkning på forventningsdannelsen til prisen på produktet neutraliseres herved, og vi får en mere "ren" situation, hvor forbrugeren meget konkret kan tage stilling til, om et givet produkt er prisen værd. Det er selvsagt en individuel vurdering, om den samme fx forforstærker er 10.000, 20.0000 eller 30.000 kr. værd - evt. også i sammenligning med tilsvarende produkter i samme prisklasser - men det er så den konkrete vurdering, den enkelte må foretage. For nogle vil det betyde, at de er villige til at betale fx 20.000 kr. for produktet, mens andre end ikke vil give 5.000 kr. Det fjerner selvfølgelig ikke muligheden for, at nogen kan få det samme produkt billigere end andre, men så er vi da fri for at høre på "helt ekstreme rabatter" og "rådden måde at drive forretning på". Så må man betragte køb af hifiudstyr på samme måde, som når man indhenter tilbud hos en håndværker for at få udført en opgave. Hvis man vurderer, at pris/kvalitet har det rette forhold, så slår man til ... hvis ikke, så finder man et bedre tilbud et andet sted. Verden er jo ikke lige frem fattig på (godt) hifiudstyr.



Nej det man ikke må er at styrer prisen, men er ked af at sige det, alle gør det eller forsøger på det, det er der man skal slå til.

Lad os sige en af jer herinde vil starte selv og køber ind for en mill, i sætter de priser i vil have der går ikke længe før i modtager mails hvor de bliver truet med det ene og det andet, i kan så vælge og være ligeglad men så får i ikke flere vare.

I min verden skal det være sådan hvis en vælger at købe ind for flere mil og man kun vil tjene 5% på det så er det ok, men sådan hænger det ikke sammen... lad os sige den vare du vil sælge koster 10000usd og du vil sælge den til 9000usd sætter du den pris på din side så går der ikke mange timer så vil du modtage mails hvor i der bliver lovet bål og brænd.
Hvorfor tror i at flere og flere mærker vælger kun at få en distributør det er kun for at kunne styrer prisen, men heldigvis vælger flere og flere at droppe de mærker der gør dette.
Også lige det men rabatter sjov nok er det altid Jensen, men jeg ligger heller ikke skjul på at jeg giver det, men kan sige at mange giver det samme eller mere, jeg ser mange kvitteringer når jeg bytter ind og det er fra Danmark og udland nogle af den fra store butikker i Tyskland og Holland eller herhjemme, eller fra distributør.

og skal nok få at høre for dette indlæg for andre der sælger Hifi, men er ligeglad.. viste godt det var røddent da jeg startet op men viste ikke det var så slemt.
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 25 September 2013 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

biceps....
Det er lige præcis sådanne kommentarer, der er med til at skabe forvirring m.m.
En højttaler der koster 10.000$ i USA, koster IKKE 10.000$ til forhandleren, derfor kan du hverken regne importtold eller moms ud, da du ikke aner, hvad forhandleren skal gi´ fra fabrikken/distributøren. Det kan sagtens lade sig gøre, at forhandleren får en pris, der gør, at han (selv efter en avance der er til at leve af) kan sælge produktet til en pris der matcher, eller måske enddog er billigere end de 10.000$ omregnet til DKK. Hvis han så oven i købet er villig til at give køb på en del af sin avance for at gi´ dig en attraktiv pris, er der da ikke noget odiøst i det.
Truef skriver hele tiden, at man ikke får service, fordi man handler på nettet, spilder forhandleres tid, og derfor selv er ude om det. Det har jeg så svært ved at få til at hænge sammen med hans tilsvining af Vassago. Ved nærmere læsning på diverse andre fora, virker det som om, der på Fyn findes en forhandler, der er i stand til at leve af, at give sine kunder nogle til tider rigtig gode "deals". Derudover læser man om ham, at han kører land og rige rundt, hjælper folk med at bære op, stille op m.m., alt includeret i prisen. Det må s´gu da være det, man kalder service på højt niveau.
Hvad mere vil kritikerne egentlig ha´????
Tror det er som Jonas Bojer skriver: "Rønnebærrene er sure". Er det fordi I ikke har råd i første omgang??????? (det har jeg heller ikke).



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 25 September 2013 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Hej

Det kan jeg da godt fortælle jer.

Koster en vare 10000usd så giver man Ca 5000 til 5500uds,, derfor kan man også sælge det til 10000usd i DK.

Men mange vælger at gange det med op 14 eller får de en prisliste som de skal overholde og gør man ikke det så får man ikke flere vare, og det er de store impotør der bestemmer prisen i hele eu og det er normalt de tyske.

Told er ca 5% i snit også kommer der noget fragt, men den pris svinger meget jeg tager altid meget hjem så der kan man sparre en del.

Og husk på i USA får man også rabat,,, op til 20% eller mere som privat kunde,, og det samme gælder vare fra østen.



Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 25 September 2013 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Nej det man ikke må er at styrer prisen, men er ked af at sige det, alle gør det eller forsøger på det, det er der man skal slå til.

Lad os sige en af jer herinde vil starte selv og køber ind for en mill, i sætter de priser i vil have der går ikke længe før i modtager mails hvor de bliver truet med det ene og det andet, i kan så vælge og være ligeglad men så får i ikke flere vare.

I min verden skal det være sådan hvis en vælger at købe ind for flere mil og man kun vil tjene 5% på det så er det ok, men sådan hænger det ikke sammen... lad os sige den vare du vil sælge koster 10000usd og du vil sælge den til 9000usd sætter du den pris på din side så går der ikke mange timer så vil du modtage mails hvor i der bliver lovet bål og brænd.
Hvorfor tror i at flere og flere mærker vælger kun at få en distributør det er kun for at kunne styrer prisen, men heldigvis vælger flere og flere at droppe de mærker der gør dette.
Også lige det men rabatter sjov nok er det altid Jensen, men jeg ligger heller ikke skjul på at jeg giver det, men kan sige at mange giver det samme eller mere, jeg ser mange kvitteringer når jeg bytter ind og det er fra Danmark og udland nogle af den fra store butikker i Tyskland og Holland eller herhjemme, eller fra distributør.

og skal nok få at høre for dette indlæg for andre der sælger Hifi, men er ligeglad.. viste godt det var røddent da jeg startet op men viste ikke det var så slemt.

Tja, Jensen, hvis du har dokumentation for, hvad du siger, så er det jo bare at ta' en snak med konkurrencemyndighederne, så vil de sikkert gerne vurdere sagen. Det kræver dog, at det er firmaer, der opererer på dansk grund. Hvis de er uden for landets grænser, gælder dansk lovgivning ikke.

EU-lovgivningen er også ganske skrap på det område, og det samme er tilfældet i USA. Hvis det er en lille sag, vil det dog nok generelt være svært at få skabt interesse omkring den. Myndighederne i EU og USA er generelt mest interesserede i store kartelsager, hvor der kan uddeles milliardbøder.

Forstår så udmærket, hvis du ikke orker/ønsker at gå videre med det, men blot gerne vil passe din forretning

Og du har helt ret i, at man ikke må forsøge at styre priserne. Mine bemærkninger gik udelukkende på den vildfarelse, at listepriser og rabatter generelt ikke var tilladte.

Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 25 September 2013 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Nethande er kommet for at blive, og net handel på tværs af landegrænser stiger.

jeg køber selv en del både nyt og brugt grej via nettet.

Der kan være mange penge at spare, men man skal også huske at det ikke er de danske butikker og evt. importøres problem efterfølgende at løse garenti problemer, eller i første omgang at demonstrere varen.

Sidst blev der købt enOPPO 103 til en ven.. sparede ca 1100 kr, så er der også til et par returforsendelser til UK hvis uheldet er ude.

Den danske OPPO importør har ellers været god til at få stoppet OPPO salg til Danmark fra oppos egen nethandel fra feks. England.

Har nogle gange været fast besluttet på at købe et produkt i en Dansk butik, hvorefter jeg har haft en skuffende butiksoplevelse, og vendt tomhændet hjem.

Et par oplevelser var i Hifiklubbens butikker.

Det er efterhånden et par år siden men første oplevelse var i Sønderborg, hvor jeg på tidspunktet var på kursus.

Havde set de havde en Denon DCD 2000XXX på deres demo salgsliste, og besluttet på at købe og prøve den.

Fandt en parkerings plads, løb til butikken i regnvejr, kunne se folk i butikken, men døren var låst.

Viser sig åbenbart at være en antsat og hans kæreste, han låser døren op og lukker hende ud, og jeg står på spring i døren, da han siger vi åbner kl.... og smækker døren igen og låser.. Jeg kigger på klokken.. Det er om 3 min..

Det pis regner.. Jeg vender om, og min stædighed byder mig at jeg aldrig handler i den butik igen.

En anden oplevelse var i Horsens, hvor jeg med penge i lommen har besluttet at købe ny Projektor..
Prisen var 15000Kr Går ind i butikken, spørger til den model jeg havde besluttet mig for.. Sælger kigger lidt underlig på mig.. Så dyrt et produkt har jeg aldrig solgt siger han... Det kan vi slet ikke have hjemme, fortæller han.. Øhh ok..

Hvor har i de den så.. København tror jeg det blev til.. Han fortæller så at han i sine 2 år i butikken ikke har solgt et sæt højtalere til over 10000kr.

Går tomhændet hjem, og køber senere en 50000kr JVC projektor på nettet, fra England, og spare ca 16000kr
Den viser sig at være paralelimporteret til England fra USA, og havde samme fejl og mangler som samme model solgt i Danmark.

Og finder på den måde ud af hvor lidt interesse JVC Japan har i at servicere deres produkter.

Har tidligere købt projektor på nettet, Dansk netbutik, BENQ var det.. Havde et problem, ringede til BENQ internationale hotline, de sendte en ny maskine ASAP..

Så nethandel kan bestemt være en blandet oplevelse, samme med butikshandel.. Der er bare nogle producenter der supporter og servicere deres kunder, andre er kun interasserede i salg, og håber problemer forsvinder af sig selv.

For mig er det ligegyldigt om der er en butik eller ej i Danmark, ingen har alligevel det jeg vil købe, og slet ingen kan demonstrere det til fulde.

Sidste tur til København hvor jeg brugte en eftermiddag på at besøge div hifibutiker, for at finde en MC pickup var også spild af tid..
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
pac-man
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Pierre?

Bruger siden: 24 December 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 25 September 2013 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Hold nu op en flok sure ribs der er herinde........

Kan virkelig ikke se et problem i at en forhandler gir rabatter, det må da være hans eget valg.

Hvorfor Vassagohifi lige skal hænges ud, ved jeg ikke. Men han er nok ikke skyld i at dem som sælger brugt ikke har styr på deres kvitteringer.
Har aldrig hørt om nogle som ikke har fået en kvitteringer fra ham af, selvom der var givet stor rabat.

Dog findes der andre forhandlere som ofte er blevet beskyldt for ikke at udleverer kvitteringer og som også giver store rabatter, hvorfor nævner ingen
ham?

Men at i kan få ondt et vis sted over at listepriserne ikke bliver holdt, det er sku uden for min forståelse. Køber i heller ikke cola på tilbud i Føtex, eller
forlanger i at betale fuld pris
Til top Vis pac-man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pac-man
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 25 September 2013 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

biceps skrev:

Har du glemt der told og moms på. Samt en temmelig dyr fragt. !?

10.000usd. Vil ca koste 90-95.000kr herhjemme alt efter kurs.

Har handlet hos rene en 4-5 gange. Hver eneste gang med god service og KVITTERING!


Du aner åbenlyst ikke hvad du taler om!! Jeg skal gi' ca. 82.870 kr. inkl fragt, told og moms (selvfølgelig afhængig af
vægt) for et sæt højttalere til 10000$ fra USA.
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 25 September 2013 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Hvorfor er det altid at nogle forhandlere siger at et mærke bliver ødelagt hvis folk får rabatter?

Ting og specielt HIFI er jo kun det værd en kunde vil give?

Det er simpelt lyt til tingene vurder hvad det er værd er den pris i gætter højere end den pris forhandleren kræver så køb ellers gå igen ;O) Så stop med at gå efter rabatter lyt til jer selv det er da det letteste i verden eller er jeg helt forkert på den?

Så hvis Jensen kan leve for 5% overskud af omsætningen så kan de da kun være en fordel for kunderne?

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 25 September 2013 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
biceps skrev:

Har du glemt der told og moms på. Samt en temmelig dyr fragt. !?

10.000usd. Vil ca koste 90-95.000kr herhjemme alt efter kurs.

Har handlet hos rene en 4-5 gange. Hver eneste gang med god service og KVITTERING!


Du aner åbenlyst ikke hvad du taler om!! Jeg skal gi' ca. 82.870 kr. inkl fragt, told og moms (selvfølgelig afhængig af
vægt) for et sæt højttalere til 10000$ fra USA.
Så er der vel heller ikke så langt op til de ca. 90.000 kr., der blev nævnt. Det er i størrelsesordenen ca. 9 pct. mere. Er det ikke en vel hård
konklusion, at man ligefrem ikke aner, hvad man taler om, også set i lyset af, at du endda bemærker, at den endelige pris fx godt kan blive højere
(men sikkert også lavere) pga. vægten?

Besparelsen giver sikkert god mening, hvis du ikke kan få overbevist en dansk forhandler om, at han skal give dig en rabat, som gør det attraktivt ikke selv at importere, og der i øvrigt ikke opstår problemer med produktet, så det skal retur til USA til reparation. Det er i hvert fald værd at
bemærke, at garantiforpligtelser i USA er væsentlig mere indskrænkede end i Europa. Mange steder er forpligtelsen 90 dage, hvorefter du helt er overladt til dig selv. Det er desuden tvivlsomt, om du har en reel mulighed for at forpligte producenten/sælgeren til at opfylde sine garantiforpligtelser. Har du overvejet, hvordan det vil være at skulle føre en sag mod en amerikansk producent/forhandler hjemme fra lille DK, hvis de blot vælger at ignorere dig i tilfælde af, at der er problemer med produktet?

Nå, vi må da håbe, at alle opfører sig ordentligt og værner om deres ry og rygte, men det er ikke første gang i verdenshistorien, hvis det ikke er tilfældet.

Det bør i hvert fald indgå i overvejelserne, inden man kaster sig ud i dyr egenimport af hifi (men også andre dyre produkter for den sags skyld).
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes