Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 03:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Ingen lyd båndoptager? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
voldsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2010
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 57
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Skrukturen> nej det har jeg ikke tjekket men jeg har overvejet at hører om der er en herinde som vil se på denne båndoptager for
mig, det ville betyde rigtigt meget for at få den til at kører igen, udover at jeg kender historien på den, så ville den også fuldende
mit rack med Akai produkter.


mvh jens
Til top Vis voldsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af voldsgaard
 
aristona
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 356
Sendt: 26 Januar 2014 kl. 04:18 | IP-adresse registreret  

Hyggeligt at se, at du endnu ikke har givet op, Jens. Om Akai's GX-tonehoveder hed det sig i sin tid, at der var livstidsgaranti. Det gælder nok ikke mere, men alligevel mener jeg, at alene GX'erne er begrundelse for, at du prøver at holde liv i optageren. Vi ved stadig ikke, om du måske kun er en petitesse fra løsningen. Du nævner, at du kender dens historie,  men ved du så også, om der måske kan være en teknisk mangel, der er årsag til, at den blev stillet væk. Det er vigtigt at få en fornemmelse for, om problemet er elektronikken eller "alt det andet". Hvis årsagen er en komponentdefekt, giver det ikke mening for forum at prøve at vejlede, da det ikke lyder, som om du vil give dig i kast med det, og så må svaret blive en reparatør, privat eller proff. Men sagen er jo, at det at omgås en kassettebåndoptager ikke er det samme som fx en dvd-optager, og der kan tænkes mange detaljer som årsag, som det er fornuftigt selv at tjekke og udelukke. Derfor har forum kastet sig over at forsøge at hjælpe med denne del af opgaven, og der skal såmænd nok være et par ting, der endnu ikke har været berørt. Mange gange er årsagen at finde i disse banale ting.

                        

Men apropos dette med struktur så forekommer det mig, at der mangler struktur i undersøgelsen. Og feedback. Allerede stanley den 14/11 er inde på, om led-metrene viser udslag, og det er der endnu ikke svar på, - og nu det samme med Strukturen og Anker E's forslag. Når du rigtigt meget ønsker at høre den spille - og jeg tror også, at vi andre gerne ser det lykkes -, må du bidrage til opgaven og ikke nøjes med en konstatering af, at den nok er død. Hvis du finder en, der vil hjælpe med at gennemgå funktioner, tilslutninger osv, - og som du er inde på, vil det nok være en god ide, og det kan sagtens være en ikke-tekniker -, så vil den pågældende givetvis også gerne opleve, at du er dedikeret på opgaven. (Forhåbentlig fremgår det, at ordene er skrevet i al venlighed.) - Men til syvende og sidst kan det rigtige blive at spørge forum, hvor du finder en egnet og rimelig reparatør på Fyn.

Jeg formoder, du også vil bruge optageren, så måske kunne du have interesse for at erhverve et mere generelt kendskab til kassetteoptagere. Det vil også kunne inspirere til problemløsning. Hvis det er for besværligt for biblioteket at finde relevante bøger frem, kan du givetvis finde adskillig information rundt om på nettet.

Sluttelig fristes jeg til at tænke, om ikke der fx på toppen af det færdige Akai-rack skal stå en spolebåndoptager? Det kunne også være en Akai, som på det omåde var en stærk spiller. Og en spoleoptager er på en helt anden måde end kassetteoptageren egnet til at fastholde kærligheden til hi-fi-lyd og -udstyr.

Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 26 Januar 2014 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Akai GX-F25 har jeg selv haft og var en god maskine. Endnu et foto.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 26 Januar 2014 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

aristona skrev:
.....Men apropos dette med struktur så forekommer det mig, at der mangler struktur i undersøgelsen. Og feedback. Allerede stanley den 14/11 er inde på, om led-metrene viser udslag, og det er der endnu ikke svar på, - og nu det samme med Strukturen og Anker E's forslag. .......


Sådan noget gør jo desværre man ikke rigtigt gider :(

__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes