Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. maj 2024 | 00:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Snell EIII restaurering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 13 November 2013 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Hej Folkens

Jeg har fået erhvervet mig et par Snell EIII, dog har den tidligere ejer ikke passet så godt på dem.

I den ene højtaller er enhederne uoriginale og har derfor fået købt mig en Vifa M21WN-7 enhed, i den anden højttaler er
enheden desværre gået op i yderkantsophænget. Vil derfor gerne høre om det er muligt at reparere den selv og om det er
nødvendigt at købe en skumkant hertil eftersom skumkanten ellers ser fin ud ?

Her er lige et billede der illustrerer den originale enheds stand:



Her er en illustration af højttaleren med de uoriginale enheder:


Til sidst bliver jeg nød til at spørge om et sæt Audio Note diskanter vil være at foretrække som en "opgradering", hvis man
tilpasser filteret lidt ?

Vh Usse

__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
jøka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 386
Sendt: 13 November 2013 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Ellers en fin højttaler. Havde selv en EII. Få fat i de enheder den er konstrueret originalt med. Ellers vil du måske ændre karakteristikken og skal i
givet fald også ændre delefilteret. Du skal nok købe nye kantophæng da de gamle sikkert snart alligevel skal skiftes. Dette er ikke så svært. Er der
iøvrigt en bagudvendt diskant på din model?
Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 13 November 2013 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

jøka skrev:
Ellers en fin højttaler. Havde selv en EII. Få fat i de enheder den er konstrueret originalt med. Ellers vil du
måske ændre karakteristikken og skal i
givet fald også ændre delefilteret. Du skal nok købe nye kantophæng da de gamle sikkert snart alligevel skal skiftes. Dette er
ikke så svært. Er der
iøvrigt en bagudvendt diskant på din model?


Men tænker at Audio Note er samme konstruktion og diskanten vil være et godt match ? Vil dog lige sige at jeg ikke har så
meget forstand på delefilter mv. men er det ikke bare at dæmpe Audio Note diskanten, hvis den er for dominerende ?

Der er bagudvendt diskant på Snell EIII

__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
Hannibal7
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 13 November 2013 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

 

Håber ikke at du har givet for meget for dem

Ellers en fin HT har selv haft dem over 3 omgange.

Til top Vis Hannibal7's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hannibal7
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 13 November 2013 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Den højttaler med begge uoriginale enheder i, ser ud til for diskantens vedkommende at være en Audax, - det ligner den i hvert fald. Bassen kunne egentligt også være det. Jeg vil anbefale dig, at købe ny skumkant fra Audio Note til den anden Vifa enhed. Disse er helt perfekte erstatninger og så vil jeg anbefale dig, at købe en ny Vifa diskant og bas enhed til den anden højttaler hos Atomic Hifi and Tv. Her følger jo komponenter med, så du kan få filteret på plads igen. Med mindre dette er totalt ændret. Så kan du jo nyder dem i meget lang tid fremover. Audio Note diskanten, som egentligt er en Tonegen/Foster, lyder noget anderledes end Vifa domen. Så jeg vil ikke anbefale dig to forskellige. Tonegen/Foster enheden har et lille "horn" foran domen integreret i frontpladen.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 988
Sendt: 13 November 2013 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Hmm nej jeg håber heller ikke du har givet meget for dem..?
- Et sæt i fin stand plejer at gå for ca. 3.000kr.

Jeg ville personligt ALDRIG købe højtalere i den stand..! Hvis du skal skifte enheder i dem, vil jeg råde dig til at skifte dem alle, ellers vil du nemt risikerer at der er stor forskel på højre og venstre..!

Må håbe at terminaler og delefilter er originalt og i god stand, ellers er jeg bange for du har købt katten i sækken..?
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 14 November 2013 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Den højttaler med begge uoriginale enheder i, ser ud til for diskantens vedkommende at være en
Audax, - det ligner den i hvert fald. Bassen kunne egentligt også være det. Jeg vil anbefale dig, at købe ny skumkant fra
Audio Note til den anden Vifa enhed. Disse er helt perfekte erstatninger og så vil jeg anbefale dig, at købe en ny Vifa diskant
og bas enhed til den anden højttaler hos Atomic Hifi and Tv. Her følger jo komponenter med, så du kan få filteret på plads
igen. Med mindre dette er totalt ændret. Så kan du jo nyder dem i meget lang tid fremover. Audio Note
diskanten, som egentligt er en Tonegen/Foster, lyder noget anderledes end Vifa domen. Så jeg vil ikke anbefale dig to
forskellige. Tonegen/Foster enheden har et lille "horn" foran domen integreret i frontpladen.


Hej Allanowich, diskanten er en Monacor DT-100 number one og bassen er vidst nok en JBL LS526, har fået taget nogle
billeder af højttalerne igennem afmonterings processen, hvorved du kan se enhederne og delefiltreret. Håber det ser rimeligt
ud mht. delefilter og indmaden ?

Kunne godt tænke mig at høre dine indtryk på hvad lydforskellen er ud fra de "2" diskanter i forhold til den originale og vil
det være svært at få Audio Note / Tonegen-Foster integreret i delefilteret, uden at man ødelægger det originale delefilter ?



__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 14 November 2013 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Billeder af første højttaler med originale enheder, har fået skiftet bassen ud. I må undskylde mine kvaliteten af billederne, de
er taget med en mobil.

























Hvad synes i, ser det fornuftigt ud mht. delefilter og indmaden ?
Er det muligt at redde bibeholde skumkanten for basenheden ?

__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 14 November 2013 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
Hmm nej jeg håber heller ikke du har givet meget for dem..? - Et sæt i fin stand plejer at gå for ca. 3.000kr.
Jeg ville personligt ALDRIG købe højtalere i den stand..! Hvis du skal skifte enheder i dem, vil jeg råde dig til at skifte dem alle,
ellers vil du nemt risikerer at der er stor forskel på højre og venstre..!Må håbe at terminaler og delefilter er originalt og i god
stand, ellers er jeg bange for du har købt katten i sækken..?


Har fået dem til en god pris, og har ikke set kabinet og frontstof i så flot en stand bortset fra de huller jeg nu døjer med
eftersom den uoriginale diskant er blevet afmonteret. Ved du hvad der vil være bedst at reparere hullerne med ? Har forresten
fået købt en ekstra enhed, også med helt ny skum kantophæng, så der skulle ikke være problemer der.

__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 14 November 2013 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Billeder af anden højttaler med uoriginalle enheder:














__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
PTHJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 425
Sendt: 14 November 2013 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Alle enheder i Snell højttalere, er trimmet ind i delefiltrene efter en reference, så hvis man sætter andre enheder i er man på den !!
Til top Vis PTHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PTHJ
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 14 November 2013 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Filteret ser helt ok ud. Så du skal blot have enhederne med deres efter montering af medleverede komponenter, hvis du vælger køb af nye enheder. Forskellen på de to diskanter er, at Tonegen/Foster er lidt livligere, men den falder meget jævnt af fra 12khz mod de 20 kHz med et blødt fald. Vifa domen er mere liniær mod de 20khz og derfor vil den lyd lidt lysere øverst oppe, eller have mere niveau, men den er også dynamisk set en anelse mere afdæmpet. Tager man den originale E med den lille port foran eller E2 med samme enheder, så er delefrekvensen lavere end på E3 med samme bas. Dette får den øvre mellemtone til at være mere tilbagelænet og mindre dynamisk end på E, E2. Den mere dynamiske øvre mellemtone sammen med Tonegen's livligere klang, får enhederne til at matche bedre totalt set. Den mere tilbageholdende øvre mellemtone på E3, vil få den lidt mere liniære Vifa diskant til at virke mere fremtrædende og dermed lysere i klangen totalt set. Samlet set, er E, E2 mere dynamisk levende end E3 er. E3 er mere tilbagelænet totalt set. Skal du have Tonegen, så skal du have delefrekvensen ned fra 2700hz til 2300hz for af de klangligt passer sammen.   

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Hylle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 163
Sendt: 14 November 2013 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Vifa diskanterne er nemme at finde, jeg har måske enda et sæt liggende, du er velkommen til, at kontakte mig hvis du får brug
for det. Jeg kender også en del til Snell konstruktionenerne fra den tid. har ejet flere af dem og renoveret et set EIII.
Ellers kan du købe nye Scan Speak D2606/920000 og udskifte frontpladerne med dine egne, for resten af enheden er mange til
Vifa typerne som sidder i dine Snell´er.

Som jeg ser det kan du rette skumkanten ud på din bas, og få liv i den igen, hvis du limer dem fast igen. Jeg kan dog ikke se
på billedet om der mangler noget af den, ellers skal enheden eller skum kanterne skiftes. Jeg har et set basser liggende med
perfekte kanter, men membran/støvdæksel har fået et tryk, som er rettet ud igen, man man kan se en rynke/fold der hvor de
har været.
Til top Vis Hylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hylle
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 17 November 2013 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Filteret ser helt ok ud. Så du skal blot have enhederne med deres efter montering af medleverede
komponenter, hvis du vælger køb af nye enheder. Forskellen på de to diskanter er, at Tonegen/Foster er lidt livligere, men
den falder meget jævnt af fra 12khz mod de 20 kHz med et blødt fald. Vifa domen er mere liniær mod de 20khz og derfor
vil den lyd lidt lysere øverst oppe, eller have mere niveau, men den er også dynamisk set en anelse mere afdæmpet. Tager
man den originale E med den lille port foran eller E2 med samme enheder, så er delefrekvensen lavere end på E3 med
samme bas. Dette får den øvre mellemtone til at være mere tilbagelænet og mindre dynamisk end på E, E2. Den mere
dynamiske øvre mellemtone sammen med Tonegen's livligere klang, får enhederne til at matche bedre totalt set. Den mere
tilbageholdende øvre mellemtone på E3, vil få den lidt mere liniære Vifa diskant til at virke mere fremtrædende og dermed
lysere i klangen totalt set. Samlet set, er E, E2 mere dynamisk levende end E3 er. E3 er mere tilbagelænet totalt set. Skal du
have Tonegen, så skal du have delefrekvensen ned fra 2700hz til 2300hz for af de klangligt passer sammen.   


Det er sgu en god forklaring Allanowich, tror derfor at jeg vil prøve at finde et par Tonegen/Foster diskanter og smide i og
forhøre mig omkring ændring på delefilteret. Men Audio Note diskanterne er vel de samme ? :D

__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 17 November 2013 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Hylle skrev:
Vifa diskanterne er nemme at finde, jeg har måske enda et sæt liggende, du er velkommen til, at kontakte
mig hvis du får brug
for det. Jeg kender også en del til Snell konstruktionenerne fra den tid. har ejet flere af dem og renoveret et set EIII.
Ellers kan du købe nye Scan Speak D2606/920000 og udskifte frontpladerne med dine egne, for resten af enheden er mange
til
Vifa typerne som sidder i dine Snell´er.

Som jeg ser det kan du rette skumkanten ud på din bas, og få liv i den igen, hvis du limer dem fast igen. Jeg kan dog ikke
se
på billedet om der mangler noget af den, ellers skal enheden eller skum kanterne skiftes. Jeg har et set basser liggende med
perfekte kanter, men membran/støvdæksel har fået et tryk, som er rettet ud igen, man man kan se en rynke/fold der hvor
de
har været.


Jeg kunne godt tænke mig en original diskant så kan jeg altid sammenligne med de andre :D

Jeg har lige fået købt et sæt Bas/mellemtone enheder, dog vil jeg se om jeg ikke kan prøve at reparere bassen hertil, det er
jo limet godt fast til skummet, så vil høre om i kan anbefale en metode til at løsne skumkanten fra kanten, uden at man
ødelægger skummet ?

__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 17 November 2013 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Usse skrev:
allanowich skrev:
Filteret ser helt ok ud. Så du skal blot have enhederne med deres efter montering af medleverede
komponenter, hvis du vælger køb af nye enheder. Forskellen på de to diskanter er, at Tonegen/Foster er lidt livligere, men
den falder meget jævnt af fra 12khz mod de 20 kHz med et blødt fald. Vifa domen er mere liniær mod de 20khz og derfor
vil den lyd lidt lysere øverst oppe, eller have mere niveau, men den er også dynamisk set en anelse mere afdæmpet. Tager
man den originale E med den lille port foran eller E2 med samme enheder, så er delefrekvensen lavere end på E3 med
samme bas. Dette får den øvre mellemtone til at være mere tilbagelænet og mindre dynamisk end på E, E2. Den mere
dynamiske øvre mellemtone sammen med Tonegen's livligere klang, får enhederne til at matche bedre totalt set. Den mere
tilbageholdende øvre mellemtone på E3, vil få den lidt mere liniære Vifa diskant til at virke mere fremtrædende og dermed
lysere i klangen totalt set. Samlet set, er E, E2 mere dynamisk levende end E3 er. E3 er mere tilbagelænet totalt set. Skal du
have Tonegen, så skal du have delefrekvensen ned fra 2700hz til 2300hz for af de klangligt passer sammen.   


Det er sgu en god forklaring Allanowich, tror derfor at jeg vil prøve at finde et par Tonegen/Foster diskanter og smide i og
forhøre mig omkring ændring på delefilteret. Men Audio Note diskanterne er vel de samme ? :D
Egen resonansen på Tonegen/Foster enheden er på 1066hz og den skal vist også have en sugekreds eller et RC led. Men allerhelst så jeg, at du valgte at på de oprindelige enheder til E3 og så repper skummet eller får nyt på, på den anden. Så tror jeg du bliver rigtig glad for dem. Vil lige tilføje fra mit andet indlæg, at delefrekvensen på E og E2, er på de nævnte 2300hz. E3 er på 2700hz. Få du lirket skummet fri af chassiet, så tror jeg det retter sig ud selv så det kan pålimes. Det er faktisk kun E og E2, der har noget med Audio Note højttalere at gøre. E3 kan ikke "op/nedgraderes" på samme måde, og har intet med Audio Note at gøre. Audio Note højttalerne var rimeligt tæt på snell'erne i starten, men er meget anderledes nu.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Hylle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 163
Sendt: 17 November 2013 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men jeg vil tro det er en vandbaseret lim som er brugt til at lime skummet på wooferen, så
måske noget fugt/vand på lime og det vil hjælpe med at løsne skummet. Men det bliver garanteret svært at få skumkanterne af
i hel tilstand. Det vil i altfald kræve tålmodighed....
Til top Vis Hylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hylle
 
Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 570
Sendt: 17 November 2013 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Skruehullerne fra den uorginale diskant, kan du evt. fylde ud med savsmuld rørt op i trælim. Det synker lidt når det tørrer, så enten skal du spartle det á 2 omgange, eller fylde ekstra i, og slibe det når det er tørt. Du får nok lettest en struktur der minder om resten af fronten, ved at gøre det over 2 gange. 2. gang kan du evt. blande lidt fine høvlspåner/småsplinter i, af samme størrelse som de eksisterende struktur stumper.

Du kan også fylde hullerne med plastisk træ - det kan også slibes, men vil så give en glat overflade. Om så lille et hul vil kunne ses når det er malet, er svært at sige.

I de fleste farvehandlere kan du nøjes med at købe en farveprøve, som du kan få blandet i den rigtige nuance, Farveprøverne er meget små bøtter maling, og koster typisk 25-30 kr. Den sikreste måde at ramme den rigtige farve på, er ved at have højttaleren med i butikken. Har di ukke mulighed for det, må du tale med en farvehandler om hvordan du så bedst får den rigtige nuance.
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 19 November 2013 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Usse skrev:
allanowich skrev:
Filteret ser helt ok ud. Så du skal blot have enhederne med deres efter montering af
medleverede
komponenter, hvis du vælger køb af nye enheder. Forskellen på de to diskanter er, at Tonegen/Foster er lidt livligere, men
den falder meget jævnt af fra 12khz mod de 20 kHz med et blødt fald. Vifa domen er mere liniær mod de 20khz og derfor
vil den lyd lidt lysere øverst oppe, eller have mere niveau, men den er også dynamisk set en anelse mere afdæmpet. Tager
man den originale E med den lille port foran eller E2 med samme enheder, så er delefrekvensen lavere end på E3 med
samme bas. Dette får den øvre mellemtone til at være mere tilbagelænet og mindre dynamisk end på E, E2. Den mere
dynamiske øvre mellemtone sammen med Tonegen's livligere klang, får enhederne til at matche bedre totalt set. Den mere
tilbageholdende øvre mellemtone på E3, vil få den lidt mere liniære Vifa diskant til at virke mere fremtrædende og dermed
lysere i klangen totalt set. Samlet set, er E, E2 mere dynamisk levende end E3 er. E3 er mere tilbagelænet totalt set. Skal du
have Tonegen, så skal du have delefrekvensen ned fra 2700hz til 2300hz for af de klangligt passer sammen.   


Det er sgu en god forklaring Allanowich, tror derfor at jeg vil prøve at finde et par Tonegen/Foster diskanter og smide i og
forhøre mig omkring ændring på delefilteret. Men Audio Note diskanterne er vel de samme ? :D
Egen resonansen på Tonegen/Foster enheden
er på 1066hz og den skal vist også have en sugekreds eller et RC led. Men allerhelst så jeg, at du valgte at på de oprindelige enheder til E3 og så
repper skummet eller får nyt på, på den anden. Så tror jeg du bliver rigtig glad for dem. Vil lige tilføje fra mit andet indlæg, at delefrekvensen på E og
E2, er på de nævnte 2300hz. E3 er på 2700hz. Få du lirket skummet fri af chassiet, så tror jeg det retter sig ud selv så det kan pålimes. Det er
faktisk kun E og E2, der har noget med Audio Note højttalere at gøre. E3 kan ikke "op/nedgraderes" på samme måde, og har intet med Audio Note at
gøre. Audio Note højttalerne var rimeligt tæt på snell'erne i starten, men er meget anderledes nu.


Heps

Kunne ikke modstå fristen for at købe et sæt Tonegen/Foster diskanter, så nu må jeg lige se hvordan jeg kan modificere filteret uden at det går udover det originale filter.
Synes ligesom jeg bevarer en del af originaliteten ved at benytte de Tonegen/Foster diskanter som stammer fra EII, som er en rigtig Peter Snell, kan altid smide de originale diskanter i og lave en
sammenligning. Har desværre kun den ene bas/mellemtone enhed fra da jeg købte dem, men vil helt sikkert med tålmodighed og flid prøve at reparere den.

Nu er det første gang jeg kaster mig ud i et projekt med delefilter og den slags, så derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvilken tilgang i har til at opbygge et delefilter?
Altså hvilken slags "board" / "materiale" bruger i til at opbygge filteret på, har hørt man kan købe "PCB Boards" til formålet, har også set nogle benytte simple træplader med huller i. Hvilke
komponenter såsom modstande,kondensatorer og spoler vil i benytte og hvor køber i dem henne?







__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 19 November 2013 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Hylle skrev:
Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men jeg vil tro det er en vandbaseret lim som er brugt til at lime skummet
på wooferen, så
måske noget fugt/vand på lime og det vil hjælpe med at løsne skummet. Men det bliver garanteret svært at få skumkanterne af
i hel tilstand. Det vil i altfald kræve tålmodighed....


Det lyder til at være en god ide, men hvilket slags værktøj vil du bruge til at lirke kanten op?

__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes