Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 04:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Ny i B&O - 2400-2 Gram og Vox? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hjmogelmose
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2013
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 26 December 2013 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg skal en af de kommende dage ud og kigge på en Beomaster 2400-2.
Jeg vil gerne, med tiden, kombinere den med en Beogram 2404. Jeg er dog på SU så det kommer i bidder.

Er der et bedre alternativ til 2404? 3000 er jo sort og jeg synes ikke rigtig om 4004.

Hvad ska jeg holde øje med ved Beomasteren? Den er i rigtig pæn stand men er der noget funktionalitet der typisk ikke virker mere?

I sidste ende, men ikke Vintage i Hifi4alls forståelse (25år) så er Beomaster 3500 også en mulighed. Er det et bedre bud?

Hvilke højttalere vil i foreslå?
Jeg synes selv at Beovox C30/40/75 eller CX50/100 virker interessante. Jeg bor i en lille lejlighed i en etageejendom så jeg har ikke plads til gulvhøjttalere og spiller ikke højt.
Jeg kan se at en del CX100 har møre basenheder. Skal de Recones? Kan man få højttaleren eller en lignende enhed?
Jeg tænker at jeg kunne se efter en Cona også (med tiden.. SU som sagt )
RedLine virker for store til min stue, som jeg vil skyde på er 16-20kvm.

Har i ellers noget jeg skal huske på eller vide i forbindelse med mit eventyr ud i "vintage" B&O.

Jeg sidder lige nu og læser op på det med nåle til Beogram. Så det vender jeg nok tilbage med hvis der er noget :)
Til top Vis hjmogelmose's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hjmogelmose
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 26 December 2013 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Velkommen til hifi4all!

Hvordan bedre? Højere udgangs watt? En BM2400-2 har 2*30 hvilket er fint for dit bolig forhold. B&O er jo ikke hvor højt det kan spille men mere bruger venlig smartness som tiden skrider frem i deres produkt serie og det er jo Beolink, powerlink, cd osv. der kommer op genem '80rne.

Men altså B&O efter behov og design. For uanset om du vælger årgang 19xx eller 2013 så vil der altid være gode grunde til at nyde det for det som det er uanset hvornår det blev produceret.

Typiske fejl?

Ved en BM2400-2 er at display lamper omkring 15 stk vil gå med tiden og komponenter, lodninger samt udgange vil alle også have brug for kompetent service på et eller andet tidspunkt hvilket er snart hvis den ellers er iorden. Den vil nok begynde at opføre sig underligt hvilket er tegn på at det er på tide at den kommer til eftersyn.

http://forum.beoworld.org/forums/p/2355/20448.aspx#20448

Ja Beovox CX er en god ide men de rådner. Kanterne begynder at blive klistrede også kommer hullerne men de kan laves og mange CX  er allerede ordnet.

Jeg vil foreslå Beovox S45-2 til en BM2400 for de passer perfekt og det bedste er at S45-2 rådner ikke! S45-2 for altid rosende ord lydmæssigt på Beoworld og jeg ejer selv et par og kan kun være enig.

Så et eftersyn vil være om den er kosmetisk som du vil havde den. Er der tegn på vedligeholdelse såsom komplet med fjernbetjening, manual eventuel original B&O kasse (ikke sandsynligt) og eventuel eftersyns kviteringer. Virker det hele? Alle lamper? Fjernbetjening? Det mindste du kan finde der ikke er iorden er afgørende ved pris forhandling.

Det skal siges at selvom den måske er fuldstændig død men pæn nok kosmetisk kan stadig være et godt udgangspunkt bare prisen er derefter. I de fleste tilfælde kan det laves og hvis man ved hvem og hvor så er det ikke noget problem. Jeg har selv købt mindre eller totalt dødt B&O for derefter at bringe det til service på et SU budget.  

Spørgsmålet er om du har kendskab til hvem der kan lave kompetent service hvilket altid er en nødvendighed at havde i baghovedet hvis man bruger old school B&O. Nu er du her og der er kendskab til et par steder i DK som kan deres kram for B&O butikker kan ikke. Du kan altid for det oplyst når du har brug for det.

For B&O pickupper har du 3 muligheder:

1: Køb en der passer af dem der er udbudt. Ophæng bliver møre med tiden

2: Få den lavet ved Axel i Tyskland. Retip og han får god omtale

3: Soundsmith i USA laver nye men det er dyrt. Gode dog ikke helt B&O lyd. Pebret pris med told og moms oveni.

Mvh

Anderz

Old school B&O tråden

 

 

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
hjmogelmose
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2013
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 27 December 2013 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Hej Anderz

Først vil jeg sige tak for dit svar :)

2400-2 ser ud til at være fin og er i følge sælger i rigtig god stand og brugt meget lidt. Jeg har set billeder af den (det står et stykke herfra) og den bærer ikke præg af at have været brugt. Dette stemmer overens med sælgers forklaring.

Jeg skal give 600kr for den.
Jeg er dog imidlertid faldet over en 3500 og en 9300 med defekt cd-drev men incl. 2 CX100

I kraft af at jeg alligevel skal ud og investere i højttalere virker 9300 måske ikke som en dårlig idé. Jeg har ikke behov for CD-afspiller, så det kan jo være et langsigtet projekt at kigge på den funktion.

Mine behov er helt konkret: En pladespiller og et AUX input til mit mediecenter. Det kunne være dejligt med et 3. til mit fjernsyn, men det er ikke et must. Ydermere kan jeg jo med tiden styre en 3500 og en 9300 med en Beo4 som jo så kan bruges til mit tv også = mindre rod på mit stuebord.

Jeg vil egentligt bare gerne være sikker på at jeg køber det rigtige første gang og som du nok kan fornemme er jeg langt mere til Jacob end til David ;)
Til top Vis hjmogelmose's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hjmogelmose
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 27 December 2013 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Udfra hvad du siger så lyder 2400-2 til at være et godt bud der ikke skal investeres så meget i pånær et par Beovox.

Jeg er ikke helt klar over om du mener Beocenter eller Beomaster 3500?

Beomaster 3500/4500 er et ganske udemærket bud og du kan udbygge med tiden hvis du ønsker det såsom pladespiller, cd og bånd. Problemet kan være plads hvis man ønsker det hele men det kan væg ophænges.

Et Beocenter 9300 med defekt cd er et udemærket men skrabet version af 9500 i opbygningen og mangler 2 way remote som ikke rigtigt følger dit behov. Som nævnt kan selv en defekt cd reddes og spille igen hvis det ønskes. Det er typisk alders fejl med flere på vej hvis du ignorer dem.

Defekt cd er typisk komponent og lodninger ikke lazer enhed.

Men det er et godt bud med de Beovox CX så ikke værst. Fragt dog ikke en 9300/9500 lodret da glasset kan sidde løst! Endnu et alderstegn. Den tape der holder det mister kraften.

Beogram priser på fx 9500 til Beocenter 9300 er i toppen da det var den sidste serie af Beogram der kom fra B&O.

Beogram 3500 versus 9500 i udbud på dba er noget andet og mens jeg skriver dette er det omkring 3-2 for 3500 også til fornuftigt bud hvor der kræves et retip af pickup. 

Beogram 2400/2402/2404 er mere simple ikke tangentiale versioner som ikke er udstyret med den højest kaliber pickup som standard versus 3500/9500 tangential der kører MMC 1-2. Udbudet er også mindre men der er altid mindst 1 på dba til salg.

Beocenter 9300 vil kunne forbindes til dit Beovision og benytte Beo4 som den eneste fjernbetjening.

Det er svært at konkludere hvad der vil være bedst sålænge man opfylder behovet. Hvis det hele skal forbindes altså tv og stereo ja så er det ikke 2400-2 men i mellem 3500 og 9300.

Her kan du går efter det design du bedst syntes om. 3500/4500 kan udbygges som sagt og fylder mindre end 9300. Skal det serviceres er det nemmere at sende med post DK. Beocenter 8000/8500/9000/9300 og 9500 kræver vandret transport hvilket kræver at man har bil til at fragte det frem og tilbage fra service.

Selv med Beogram kan dine behov opfyldes på et SU budget uanset valg.

Det bedste vil være at når du har valgt at det bliver serviceret først specielt hvis der allerede er alderstegn som også er lig med hvorfor det er til salg.

Mvh

Anderz

Old school B&O tråden

 

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
hjmogelmose
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2013
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 27 December 2013 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Det du skriver er også lidt de tanker som jeg selv har gjort mig men jeg manglede bekræftelse fra en "der var inde i det".

Jeg kigger på 9300 i morgen og virker det som et godt valg, så tager jeg det med hjem (vandret!)
Skulle jeg i mod forventning fortryde tænker jeg at lave cd-drevet og så sætte den til salg.

Har googlet en del og fundet nogle gode tråde på Beoworld om lige præcis CD-problemer på 9300.

Jeg vender nok tilbage. Tusind tak for dine råd.
Til top Vis hjmogelmose's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hjmogelmose
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 28 December 2013 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

Det var så lidt.

Det er noget af tilbud for 9300 samt gode CX100 så det er nok det bedste bud for cd kan laves og hvis ikke ja så er 9300 i ok stand til komme af med hvis det skulle være.

Research er en god ting og Beoworld har svar på de fleste ting.

Du er altid velkommen.

Mvh
Anderz

Old school B&O tråden

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
hjmogelmose
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2013
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 28 December 2013 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Det blev en 9300! Den spiller jo fantastisk i forhold til det lyd jeg hidtil har haft i lejligheden. Har hørt musik hele aftenen!
Til top Vis hjmogelmose's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hjmogelmose
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 28 December 2013 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den.

Pas nu på for pæn lyd er vanedannende. Der er ikke andet end at lytte og nyde nå det virker.

Du er altid velkommen til at bringe billeder her eller i old school B&O tråden.

Mvh

Anderz

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes