Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 02:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Nakamichi 600II genoplivet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 08 Januar 2014 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Godt nytår til alle!

Efter en (velfortjent!) juleferie er jeg atter aktiv på min blog.

Denne gang har jeg skrevet en artikel om, hvordan jeg fik sparket liv i min gamle Nakamichi 600II båndoptager.

I finder artiklen på http://www.analog-blok.blogspot.dk

God fornøjelse med læsningen
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Willemoes
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2012
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 08 Januar 2014 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Godt nytår til alle!

God fornøjelse med læsningen


I lige måde

Måske lidt OT - men:

Det er en udsøgt fornøjelse at læse dine skriverier, hvor interessen for og kærligheden til musikgengivere tydeligt træder frem - med en sans for detaljen og en viden herom, der er er imponerende (får jeg brug for en lejerenovering, - dimensionering, - prospektering véd jeg, hvor jeg vil søge hjælp :-)

+ godt sprogbrug, mester: Nakamichi og VM i fodbold/Argentina - det var jo i -78!


Til top Vis Willemoes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Willemoes
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Ups! Der var fejl i linket til min blog. Forumkoderne spillede mig et puds, men nu skulle der gerne være etableret en elektronisk motorvej til bloggen.

Tak til Peter, der gjorde mig opmærksom på fejlen.

Og tak til Willemoes for de rosende ord. Det er hjerteblod på skrift, så det er skønt med positive tilkendegivelser
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Hamster
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 April 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 138
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Herfra skal også lyde masser af for din blog. Absolut fornøjelig og velskrevet læsning! Altid fedt at kigge en nørd over skuldrene.
Ser allerede frem til at læse om dit næste projekt!
Til top Vis Hamster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hamster
 
aristona
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 356
Sendt: 24 Januar 2014 kl. 05:18 | IP-adresse registreret  

"Denne gang skal jeg så ikke optage fra P3, men overspille dele af min egen pladesamling."

Tillykke med det genoplivede fund. Nakamichi er som bekendt kongen.  Jeg har endnu ikke selv erfaring med det, og jeg har i øvrigt stor respekt for kassettebåndlyden frembragt på en kvalitetsafspiller - en oplevelse som jeg tror for få kender til -, men jeg har alligevel lyst til at være nysgerrig mht, at du vil overspille til bånd og ikke til computer - eller vil du måske fortsætte fra bånd til computer? 

I dette forum er båndvalget selvfølgelig ikke overraskende, men det kan jo ikke nægtes, at mht arkiveringsmulighed og plads har den digitale verden nogle fordele.  Du kan fx også reparere pladelyden.  Og du får nem mulighed for at overføre til andre medier. -  Hvad synes du?

 

Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 24 Januar 2014 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Computer-hvad-for-noget

Nej, spøg til side. Pc'ere er gode til rigtig mange ting (fx når jeg skriver min blog eller designer tonearme), men de interesserer mig ikke en bjælde,
når det gælder musik. Har
også svært ved at forestille mig, at det nogensinde vil blive tilfældet, så jeg fortsætter nok ind til rigor mortis indtræffer min (i nogen øjnes)
anakronistiske hifi-gang her på jorden

Jeg er så heldigvis ikke den eneste, så hvis jeg får lyst til lidt selskab undervejs, så lykkes det mig nok at finde nogle legekammerater

Og så vil jeg jo også kun overspille lidt af pladesamlingen til husbehov (eller snarere værkstedsbehov). Hvis jeg skulle overspille samtlige titler, ville
jeg få behov for en hel del kassettebånd og ikke mindst opbevaringsplads - og desuden ville jeg stort set ikke kunne foretage mig andet resten af mit
liv. Lidt båndet baggrundsmusik til at akkompagnere mig, når jeg står i mit værksted, er min simple plan.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2910
Sendt: 24 Januar 2014 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

hej analogueman.
din blok er hyggelig læsning skrevet af kød og blod, og ikke af en professionel artikel-freak, hvis verden kun er tekniske beregninger.
mvh nils
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
aristona
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 356
Sendt: 25 Januar 2014 kl. 03:08 | IP-adresse registreret  

Det går op for mig, at man kunne tro, jeg ville drille, for med navnet Analogueman var dit svar vel næsten til at gætte. Men jeg forstår dig godt, og mon ikke vi er mange, der sidder med den uoverkommelige idé at bevare pladesamlingen på en nemmere måde. Men med nutidens millionbaser er det måske også ret beset spild af tid, og man bør i stedet koncentrere sig om de mere specielle ting samt udvælge noget til daglig brug, som er din plan. Og med Nakamichien vil lyden blive bedre, end hvad værksteder normalt lægger øre til. Der vil i øvrigt altid være "nogens øjne", der ser anderledes på hvadsomhelst, og man kan være i tvivl, om nævnte melodibaser vil øge interessen for musik og kvalitet.

Men selv om kassettebåndsfolket er blevet en stærkt reduceret skare, kan der stadig opdrives gode bånd til opgaven. På verdensplan er der tilmed nogle, der vil betale pæne priser for fx Sony's Super Metal Master bånd. - Er der nogle, der har praktisk erfaring med, hvor stor forskel sådanne bånd kan gøre?

                                      

Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
hej analogueman.
din blok er hyggelig læsning skrevet af kød og blod, og ikke af en professionel artikel-freak, hvis verden kun er tekniske beregninger.
mvh nils

Hej Nils,

Tak for roserne

Jeg forsøger at gøre mig umage med at holde en forhåbentlig både underholdende og entusiastisk tilgang til livet med hifi, hvor mine personlige
oplevelser selvsagt står i centrum (ellers er der jo ingen grund til at have en blog).

Samtidig er det mit håb, at entusiasmens grimme søster - fanatismen - ikke får alt for meget albuerum. Jeg oplever desværre, at visse selvudnævnt
bedrevidende hifi-entusiaster godt kan have en tendens til uforsonlig adfærd og hård tone over for andre, der ikke lige deler deres synspunkter. Det er
alt i alt usundt for vores ellers skønne hobby. Jeg vil i hvert fald gerne gøre hifi folkeligt - så folkeligt som så nørdet en hobby nu kan blive - ved at
perspektivere det i forhold til andre aspekter af tilværelsen. Hvis vi ikke får så mange med som muligt, kan jeg ellers godt frygte, at vi ender som en
lille skare af sure, gamle mænd, der kun evner at diskutere indforstået med sig selv.

Nå, der fik jeg vist lidt luft
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2910
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

hej analogueman.
det kræver måske nogen øvelse at besvare spørgsmål uden utilsigtet at lyde "bedrevidende". når der engang imellem har været noget jeg kunne svare på, har jeg da ofte ved gennemlæsning af mit eget svar tænkt, at det lyder meget definitivt, det jeg skriver og måske i virkeligheden er det et udtryk for manglende kommunikationsevne.
       mvh nils
       
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6268
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
hej analogueman.
det kræver måske nogen øvelse at besvare spørgsmål uden utilsigtet at lyde "bedrevidende". når der engang imellem har været noget jeg kunne svare på, har jeg da ofte ved gennemlæsning af mit eget svar tænkt, at det lyder meget definitivt, det jeg skriver og måske i virkeligheden er det et udtryk for manglende kommunikationsevne.
       mvh nils
       


Det tror jeg ikke, du skal være bange for Nils, bare se Jan Stevns, det går da meget godt, ikk´?

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Det tror jeg ikke, du skal være bange for Nils, bare se Jan Stevns, det går da meget godt, ikk´?


Hov - hvad er jeg gået glip af her ?

:)

__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Når man besvarer spørgsmål skal man aldrig være bange for at lyde bedrevidende, eller det svar man giver er definitivt , tværtimod synes jeg at
det er lækkert at man videregiver viden og erfaring, uanset hvor ringe og upåagtet den kan være, kunne det faktisk være det der får spørgeren til at
se nye muligheder. Vi mennesker bliver kun klogere ved netop at dele erfaringer, oplevelser og viden. At der så er nogle sure mennesker rundt
omkring, det er bare ærgerligt for dem
Struktøren
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:
Boydk skrev:
Det tror jeg ikke, du skal være bange for Nils, bare se Jan Stevns, det går da meget godt, ikk´?


Hov - hvad er jeg gået glip af her ?

:)

Det vil du slet ikke vide, Jan

Du kan jo i første omgang kigge forbi min blog (jeg linker til den øverst i tråden). Du er jo en rutineret herre udi hifi og beslægtede emner, så det kan
jo være, du har bemærkninger til sådan en ung mand som mig og mine skriverier
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6268
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Ung mand................... Ja den var go´

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Hvis man(d) er 44, så går det vel an, når kroppen ser 20 år yngre ud
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6268
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Tjaaahhh, hvis en blind man(d) ser sig selv i et spejl, ser det vel altid fremragende ud

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Tjaaahhh, hvis en blind man(d) ser sig selv i et spejl, ser det vel altid fremragende ud


Han ser nok ikke den samme tekst nede i hjørnet jeg ser "Beklager den forringede billedkvalitet"   
:)


__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes