Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. marts 2024 | 06:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Advarsel om Paypal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Artsound
Branchemedlem
Branchemedlem

ArtSound

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 21 Februar 2014 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Følgende lille historie om Paypal - som sikkert er OK at benytte for købere, men som efterlader sælger uden mange rettigheder.

Solgte omkring nytår 2011 en ret kostbar brugt cdafspiller til en kunde i Kina. Han insisterer på at betale via Paypal.

Han betaler €4.500 og jeg både modtager penge og sender varen.

Han klager så lidt senere til Paypal, påstår den modtagede cdafspiller ikke virker og han vil have sine penge retur. Paypal meddeler
mig, at de har givet ham medhold i sagen og jeg skal overføre €4.500 til Paypal, så han få sine penge retur. Jeg svarer, at jeg så vil
have min vare retur

Paypal sender et trackingnr fra det kinesiske postvæsen, det er dokumentation for at varen er sendt retur og jeg skal straks
overføre €4.500. Jeg svarer at jeg egentlig helst vil se hvad jeg modtager og her er mulighed for svindel.

Paypal siger betal - jeg siger nej tak :-) Paypal hæver derefter €4.500 på min konto

Og modtager senere en kinesisk DVD afspiller, defekt selvfølgelig og værdien må anses for at være under 100 kr.

Jeg dokumenterer svindlen med billeder osv. Paypal svarer at jeg må få optaget en politirapport. Det gør jeg, Paypal kan dog ikke
godkende denne rapport, da politimandes navn, adresse og telefonnummer, ikke fremgår af rapporten. Jeg gør opmærksom på, at i
DK fremgår det ikke af en sådan rapport. Men at Paypal er velkommen til at kontakte politiet og at den pågældende politimand er
identificeret via sit tjeneste-nr i rapporten. Paypal kan således kontakte dansk politi og dels få dokumentation for at jeg har fået
optaget rapporten og hvem den pågældende politimand er. Svaret er: Vi kan ikke godkende din dokumentation, da den pågældende
politimands navn, adresse og telefon nummer ikke fremgår af rapporten....

Få dage senere, modtager jeg besked om, at Paypal efter nøje overvejelser, har besluttet at tage købers parti i denne sag. Og at jeg
skal indbetale €4.500 på min Paypal-konto. Hvis jeg i øvrigt mener, at den vare jeg har modtaget, ikke er den vare jeg har sendt,
eller ikke er i samme stand som da jeg sendte, ja så må jeg sende en klage til Paypal ......

Jeg indbetalte ikke €4.500...

Jeg har nu fået inkasso-varsel fra et dansk advokatfirma. Og har ikke betalt. Så sagen ender i retten

Morale: Paypal er nok bedre for køber end for sælger.


Til top Vis Artsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Artsound Besøg Artsound's Websted
 
MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 646
Sendt: 21 Februar 2014 kl. 02:00 | IP-adresse registreret  

F*ck...

Jeg håber sq det giver Paypal en lærestreg! For den kan du da kun vinde i retten

Jeg vil lige huske det, jeg har på det seneste læst flere historier om sælgere der er kommet i klemme via paypal fordi køber enten
har fusket eller ødelagt noget.
Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979
 
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 21 Februar 2014 kl. 06:42 | IP-adresse registreret  

Paypal er nok bedst for køber. har hørt lignende historier før. Jeg har lidt ondt af dig, og held og lykke i retten. Vil meget gerne høre udfaldet hvis du er villig til  at dele-

__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6629
Sendt: 21 Februar 2014 kl. 07:12 | IP-adresse registreret  

Har prøvet det samme med 380EUR det var en tysker, så en SPU tabt.

Selvom om DHL have papir på han havde modtaget sin vare.





Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
jøka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 386
Sendt: 21 Februar 2014 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Det er vel nok trist at uærlige mennesker gang på gang ødelægger det for alle os der er ærlige. Jeg har anvendt paypal som køber af en dyr højttaler i
England. Gjorde det fordi jeg tidligere er blevet snydt og bedraget med en bankoverførsel jeg gjorde til udlandet. Jeg lærte af denne fejl, men har dog
efterfølgende stadig brugt bankoverførsel. Dog kun til velkendte firmaer. Er meget nervøs med bankoverførsel til private. Det er vel også derfor Paypal
er opfundet til sikkerhed for den der overfører pengene. Historien her er dog ret grov da modtageren jo har fået varen som lovet. Jeg er overrasket
over at det kan foregå som beskrevet.
Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka
 
Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 350
Sendt: 21 Februar 2014 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Øv for en kedelig historie. Det kunne være interessant at få en kommentar fra Paypal, hvis der er nogen der har en kontakt til
dem

/Bob
Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 21 Februar 2014 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Øv hvor træls

Men har du klaget til/over PayPal ved dem selv? Vedlagt dine beviser, i kopi selvfølgelig.

Med venlig hilsen

Struktøren

Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 21 Februar 2014 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Kan du se vægten på den pakke der blev sendt retur ud fra trackingnummeret? Hvis du har sendt en tung CD afspiller ud og fået en billig plastik-DVD retur så kan du måske ud fra vægten bevise at køber ikke på nogen måde kan have returneret den rigtige vare?

Hjælper sikkert ikke hos paypal, men måske hos en advokat?

/U. 



__________________
DIY-blog
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 21 Februar 2014 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Struktøren skrev:
Men har du klaget til/over PayPal ved dem selv? Vedlagt dine beviser, i kopi selvfølgelig


Hvis nu man læser teksten lyder det faktisk til at han har gjort det, ja:

"Jeg dokumenterer svindlen med billeder osv. Paypal svarer at jeg må få optaget en politirapport. Det gør jeg, Paypal kan
dog ikke godkende denne rapport"
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang
 
obli
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 127
Sendt: 21 Februar 2014 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Smut en tur på politistationen og forelæg paypals ønsker til en politirapport så måske de kan hjælpe dig.


__________________
Karan KAi 180 mk2. Proac D28. Kondo KSL SPc. Bluesound Node, NAS, DAC?, pladespiller?
Til top Vis obli's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obli
 
Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 736
Sendt: 21 Februar 2014 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Ærgerligt at læse din historie, men forstår godt du går i rettet i stedet for at lade dig snyde. Tak fordi du orientere os, held og lykke i retten - den tror jeg ikke du taber, og håber du fortæller resultatet her.

__________________
mvh
Ningbo
Til top Vis Ningbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ningbo Besøg Ningbo's Websted
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 21 Februar 2014 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Hej Efterklang

"Få dage senere, modtager jeg besked om, at Paypal efter nøje overvejelser, har besluttet at tage købers parti i denne sag. Og at jeg
skal indbetale €4.500 på min Paypal-konto. Hvis jeg i øvrigt mener, at den vare jeg har modtaget, ikke er den vare jeg har sendt,
eller ikke er i samme stand som da jeg sendte, ja så må jeg sende en klage til Paypal ...... "

Det var dette jeg henførte til
At sende en klage og vedlægge de beviser man nu har, med et følgebrev med ens egen beskrivelse, i en positiv tone, plejer at hjælpe

Struktøren
Ihen, jeg føler med forhandleren
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Hifitossen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life

Bruger siden: 02 December 2012
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 446
Sendt: 21 Februar 2014 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Paypal sucks

Der må være samme rettigheder for både sælger og køber ellers vil de folk som ser hullerne i paypals retningslinjer jo selvfølgelig prøve at snyde. Mon ikke paypal skulle se sig selv i spejlet og få revideret Deres politik mht køber og sælger ellers forsvinder tilliden da til paypal fuldstændig og ideen med at bruge paypal er ikke interessant.
Til top Vis Hifitossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hifitossen
 
Kim
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 21 Februar 2014 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Jeg kender flere som har fået et lignende krav op til 6 mdr. efter handlens afslutning - Paypal bruger åbenbart ikke tid på
at tjekke info ordentligt !

__________________
mvh. Kim
Til top Vis Kim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim
 
znefi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 21 Februar 2014 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Trist syns jo paypal er godt for køber ihvertfald men det dur jo ikke vis sælgerne dumper fra pga dårlig behandling. Håber de retter op det og
for en lærestreg a denne sag
Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi
 
efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 22 Februar 2014 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Struktøren skrev:
Hej Efterklang

"Få dage senere, modtager jeg besked om, at Paypal efter nøje overvejelser, har besluttet at tage købers parti i denne
sag. Og at jeg
skal indbetale €4.500 på min Paypal-konto. Hvis jeg i øvrigt mener, at den vare jeg har modtaget, ikke er den vare jeg
har sendt,
eller ikke er i samme stand som da jeg sendte, ja så må jeg sende en klage til Paypal ...... "

Det var dette jeg henførte til
At sende en klage og vedlægge de beviser man nu har, med et følgebrev med ens egen beskrivelse, i en positiv tone,
plejer at hjælpe

Struktøren
Ihen, jeg føler med forhandleren


Og inden da skriver Artsound at han HAR sendt dokumentation til Paypal, men at de alligevel dømmer til købers fordel.
Han har allerede sendt en klage, de har afvist den, og snakker bare udenom.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang
 
oink
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 576
Sendt: 22 Februar 2014 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Hej.

Sørgelig læsning. Jeg håber for dig at du kommer sejrrigt ud af denne sag. Ellers er der jo ingen retfærdighed til. En ting er at
det i mine øjne er et meget højt beløb. En anden ting er man skal have en ligeså høj psykisk belastning oveni. Jeg kan se dig
forklare/fremvise al din doku mens der kigges mistænksomt på dig, samtidig med dum kineser i fred og ro er igang med næste
svindelnummer.

Ønsker dig al held og lykke
pøj pøj
Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink
 
Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 22 Februar 2014 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Rystende læsning..!!

Man bliver så harm på Artsounds vegne.

Hvis der er nogen, der helt grundlæggende har en metode til at håndtere uretfærdighed, som synes så åbenbar,
er dette et godt tidspunkt at få det på banen.. Jeg tror, at vi er nogen stykker der kunne bruge sådan et værktøj
i dagligdagen..

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 26 Februar 2014 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale at du opretter en formel klage hos Paypal hurtigst muligt omhandlende det faktum, at du ikke har fået din vare retur.

Da din sag er en inkasso sag, er jeg bange for, at rettens behandling alene vil omhandle din forpligtelse til at betale Paypal og IKKE forholdet omkring den manglende returnering af den korrekte vare.

Så hvis Paypals aftale rent faktisk giver dem ret til at kræve betalingen retur, sidder du saksen, med mindre du rejser en formel indsigelse hos Paypal gennem den rigtige kanal.

Jeg var ude for noget lignende ganske vist som køber og med Mastercard. Selv om varen aldrig blev leveret, kunne jeg IKKE undslå at betale for den. Jeg rejste så en formel sag og fik pengene tilbage efterfølgende.

Måske det var værd at invistere i juridisk bestand. At tro retssystemet er logisk, er en fejl.

__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 940
Sendt: 26 Februar 2014 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Ja, det har da fået mig til ikke at ville sælge på ebay nu.

Øv.
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes