Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2024 | 15:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dumbo’s bånd og rør! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Asteen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 03 April 2014 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Lækre billeder og lækkert anlæg  -

Glæder mig til at se de færdige højttalere.- de bliver imponerende at se på, og kommer garanteret til at lyde super godt.. Ønsker dig held og lykke med projektet.



__________________
Mit Udstyr - Elsk det mens du har det, også selvom det ikke er uden fejl.
Til top Vis Asteen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asteen
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 04 April 2014 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

Asteen skrev:

Lækre billeder og lækkert anlæg  -


Glæder mig til at se de færdige højttalere.- de bliver imponerende at se på, og kommer garanteret til at lyde super godt.. Ønsker dig held og lykke
med projektet.



Tak for de pæne ord, er osse selv rigtig glad.........noget af det bedste jeg selv har haft hvert fald
Er dælme osse spændt på de færdige højttalere, blir rigtig fedt og lytte dem i den rigtige str kabinet
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 04 April 2014 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

På standerhøjttaleren, hvor har du købt de terminaler til kabler henne ?
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 04 April 2014 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Mener du dem der sidder på højttalerne nu? Det er min kammerats, da det er hans kabinetter jeg låner pt

Hvis det er mine WBT, så er de købt brugt her på KSB, men kan findes hos bl.a.:

Frequence shop

Hificable
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 340
Sendt: 04 April 2014 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Hej Brian.

Vantage udstyr her en fed magi over sig og syntes det er meget mere spændende at samle, end det vi alle kan gå ned og købe uanset pris.

Det Sony cd sæt er rigtig lækkert sæt!  Og at det er sjældent samt flot, gør det ikke mindre lækkert.
Selv om jeg aldrig faldt i lyd hak, med den Gold Sony CDP-X707ES. Cd maskine du hvis købte efterfølgende af mig. Kan det du der, jo godt lyde bedre.

Fede kabler de Kimber.

Køre jo selv vantage stilen med mit Kenwood L-D1 & L-A1. Som du ved. Det trives jeg fint nok med. Selv om cd afs. godt kunne være ønsket at lyde lidt bedre, med bedre Dac´s.  Men nu er det som det er.



__________________
Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 05 April 2014 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Evolator skrev:
Hej Brian.Vantage udstyr her en fed magi over sig og syntes det er meget mere spændende at samle,
end det vi alle kan gå ned og købe uanset pris. Det Sony cd sæt er rigtig lækkert sæt!  Og at det er sjældent samt flot, gør
det ikke mindre lækkert. Selv om jeg aldrig faldt i lyd hak, med den Gold Sony CDP-X707ES. Cd maskine du hvis købte
efterfølgende af mig. Kan det du der, jo godt lyde bedre.Fede kabler de Kimber.Køre jo selv vantage stilen med mit Kenwood
L-D1 & L-A1. Som du ved. Det trives jeg fint nok med. Selv om cd afs. godt kunne være ønsket at lyde lidt bedre, med bedre
Dac´s.  Men nu er det som det er.



Hej Jimmi

Længe siden, håber du har det godt? Og ja, det er et lækkert sæt du har der, var selv rigtig glad for forstærkeren i sin
tid........sammen med den Sony cd jeg købte af dig

Og ja, det findes meget fedt vintage-grej derude, desværre er der jo bare lige det med reservedele! Den sidste laser jeg
fandt på ebay til mit Sony-sæt, den kostede 6500 kr!!!! Så jeg håber min spiller mange år endnu

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 340
Sendt: 06 April 2014 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

sh*t det var da en seriøs høj pris for en laser. Ja så er man jo nærmest altid nødsaget til at beholde det, da de penge ikke igen fås hjem hvis det skulle sælges. Selve produktet har jo også en pris, ved salg hvis det en dag skulle kom dertil. Men det skal det vel heller ikke.

Omvendt er der ingen der kan tage glæden fra dig, i at have sættet stående som du har arvet til 0kr. Så på den måde er det ok at offer noget mønt, for at have det kørende.


__________________
Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator
 
wazix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 06 April 2014 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Virkelig noget fedt udstyr du har! Tror dælme det kan spille muzak på den fede måde
Til top Vis wazix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wazix
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 07 April 2014 kl. 07:01 | IP-adresse registreret  

Evolator skrev:

sh*t det var da en seriøs høj pris for en laser. Ja så er man jo nærmest altid nødsaget til at beholde det, da de penge ikke igen fås hjem hvis det
skulle sælges. Selve produktet har jo også en pris, ved salg hvis det en dag skulle kom dertil. Men det skal det vel heller ikke.Omvendt er der ingen
der kan tage glæden fra dig, i at have sættet stående som du har arvet til 0kr. Så på den måde er det ok at offer noget mønt, for at have det kørende.


Jeg måtte love min far ikke og sælge det, da jeg fik det.........og vel osse fair nok, til den "pris" jeg har givet!
Det er sgu mange penge for en laser, men det er fordi der snart ikke er flere tilbage........så folk kan forlange svimlende summer! Bare surt, hvis man
står med en ellers fin maskine som ikke virker pludselig!
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 07 April 2014 kl. 07:02 | IP-adresse registreret  

wazix skrev:
Virkelig noget fedt udstyr du har! Tror dælme det kan spille muzak på den fede måde


Tak for de pæne ord, jeg er bestemt godt tilfreds allerede........så er dælme spændt på og få kabinetter færdige, og få de to subs igang osse
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Supercharger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 07 April 2014 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Kan se at du har monteret en effektmodstand på HT terminalerne?? er det noget midlertidligt??
Til top Vis Supercharger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supercharger
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 07 April 2014 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:
Mener du dem der sidder på højttalerne nu? Det er min kammerats, da det er hans kabinetter jeg
låner pt

Hvis det er mine WBT, så er de købt brugt her på KSB, men kan findes hos bl.a.:

Frequence shop

Hificable


Ja dem der sidder på højttalerne. Ikke WBT'erne
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 07 April 2014 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Supercharger skrev:
Kan se at du har monteret en effektmodstand på HT terminalerne?? er det noget midlertidligt??


Ja lige præcis, det er bare for og fintune diskanten lidt, og finde ud hvor meget/lidt den skal dæmpes i det endelige filter
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 07 April 2014 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
dumbo skrev:
Mener du dem der sidder på højttalerne nu? Det er min kammerats, da det er hans kabinetter jeg
låner pt

Hvis det er mine WBT, så er de købt brugt her på KSB, men kan findes hos bl.a.:

Frequence shop

Hificable


Ja dem der sidder på højttalerne. Ikke WBT'erne


De burde kunne findes ved Frequence
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 08 April 2014 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
dumbo skrev:
Mener du dem der sidder på højttalerne nu? Det er min kammerats, da det er hans kabinetter jeg
låner pt

Hvis det er mine WBT, så er de købt brugt her på KSB, men kan findes hos bl.a.:

Frequence shop

Hificable


Ja dem der sidder på højttalerne. Ikke WBT'erne


Kan se der er masser af terminaler her hvert fald

Højttalerterminaler
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Vingborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. HV Fidelity

Bruger siden: 12 Juni 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 08 April 2014 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Godmorgen dumbo og andre på tråden

Jeg må også sige at det er et fedt musik setup du har dig der.. Fede forstærkere og specielt cd'en ser man ikke ofte, jeg
studsede lige engang da jeg spottede at det rent faktisk var cd og konverter fra Sony's R serie - Jeg har altid syntes at det
sæt var ultimativt lækkert

Jeg har nogle gamle Sony kataloger hvor sættet er præsenteret i og jeg kan huske at ny prisen i 1992 var 79995,- og sættet
blev kun taget hjem på bestilling i følge Sony's katalog.. Virkelig flot og fed afspiller
Jeg har også et katalog på engelsk og med flotte billeder af hele Sony's reference serie med monoblokke, forforstærker, cd
og højttalere

Jeg spiller selv på en opgraderet XA50ES hvor jeg har en ekstra laser til i skuffen og dette er bare en tanke, men kunne det
tænkes (det kan det sikkert ikke) at laseren fra en XA50ES (KSS-273B RP) er magen til CDP-R1, for så kunne du gå på jagt
efter en 50ES'er i stedet... Nå det var en temmelig flyvsk tanke for der er sikkert ikke mange ligheder imellem de to
drivværker..

Men det er et fedt anlæg, uden tvivl - Det gad jeg godt opleve "live"

De bedste hilsner
Vingborg

__________________
The songs in my mind, creates the sounds in my world

Mit anlæg
Til top Vis Vingborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vingborg
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6270
Sendt: 08 April 2014 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Desværre Henrik (og dumbo), det er  endnu værre, Det er en KSS-190A


Det er nok noget af det vanskeligste at få fat i til "menneskepenge" og så uden at blive snydt

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 08 April 2014 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

det er lidt trist med de ældre fede ting, og reservedele er så svær at skaffe, jeg har selv en ældre pioneer PD 95 fra 92 der stadig kører som en drøm, (købte den ved Kimber herinde i 2004) dengang en helt fair pris på 4000....straks undersøgte jeg om der kunne skaffes laser, og den ku jeg få...så købte straks en til 2000 i tilfældet af den sku stå af......den ligger stadig og venter i skuffen...

bruger faktisk kun pd 95 som drivværk......men fede ældre ting der findes derude....og så glæder vi os lige til at se billeder af dine speakers færdige.....

velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 08 April 2014 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Vingborg skrev:
Godmorgen dumbo og andre på tråden

Jeg må også sige at det er et fedt musik setup du har dig der.. Fede forstærkere og specielt cd'en ser man ikke ofte, jeg
studsede lige engang da jeg spottede at det rent faktisk var cd og konverter fra Sony's R serie - Jeg har altid syntes at det
sæt var ultimativt lækkert

Jeg har nogle gamle Sony kataloger hvor sættet er præsenteret i og jeg kan huske at ny prisen i 1992 var 79995,- og sættet
blev kun taget hjem på bestilling i følge Sony's katalog.. Virkelig flot og fed afspiller
Jeg har også et katalog på engelsk og med flotte billeder af hele Sony's reference serie med monoblokke, forforstærker, cd
og højttalere

Jeg spiller selv på en opgraderet XA50ES hvor jeg har en ekstra laser til i skuffen og dette er bare en tanke, men kunne det
tænkes (det kan det sikkert ikke) at laseren fra en XA50ES (KSS-273B RP) er magen til CDP-R1, for så kunne du gå på jagt
efter en 50ES'er i stedet... Nå det var en temmelig flyvsk tanke for der er sikkert ikke mange ligheder imellem de to
drivværker..

Men det er et fedt anlæg, uden tvivl - Det gad jeg godt opleve "live"

De bedste hilsner
Vingborg


Hej Vingborg, og tak for din hilsen

Ja, det er en lidt sjælden cd........desværre er det ikke modellen fra dit katalog, den hedder nok "a" i modelnavnet osse? Det er sættet nummeret
nyere, og den har bla. balancerede udgang fra Dac'en. Udover det, aner jeg dog ikke hvad forskellen er?

Og som der blir skrevet, ja så passer de desværre ikke laser sammen! Den jeg skal bruge er nærmest umulig og opstøve, den sidste jeg fandt kostede
som sagt knap 6500 kr på ebay

Jamen skriv da, hvis du er på de her breddegrader en dag, så gir jeg da et lyt
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 08 April 2014 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:
det er lidt trist med de ældre fede ting, og reservedele er så svær at skaffe, jeg har selv en ældre pioneer PD 95 fra 92 der
stadig kører som en drøm, (købte den ved Kimber herinde i 2004) dengang en helt fair pris på 4000....straks undersøgte jeg om der kunne skaffes
laser, og den ku jeg få...så købte straks en til 2000 i tilfældet af den sku stå af......den ligger stadig og venter i skuffen...bruger faktisk kun pd 95 som
drivværk......men fede ældre ting der findes derude....og så glæder vi os lige til at se billeder af dine speakers færdige.....velkommen



Ja, det er sgu lidt trist........for nogle af de gamle sager, er da stadig værd og holde liv i! Omvendt, så skal producenterne selvfølgelig osse sælge nogle
nye produkter, så man forstår selvfølgelig osse godt dem

Ellers en dejlig maskine du har, sådan en Pioneer der Den er osse ret sjælden......

Bare rolig, skal nok smide billeder ind, når der sker noget med mine speakers. Forhåbentlig kommer der gang i projektet efter påsken
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes