Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. maj 2024 | 01:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Streaming af film og musik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
moko_kai
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Januar 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 17 April 2014 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Aner ikke om jeg har oprettet i det rigtige forum.


Hey jeg har absolut ingen idé om hvordan bedst gør dette da jeg er på bar bund henvender jeg mig til jer.

Sagen er den at jeg skal kunne overføre film og musik direkte fra min pc til en enhed, som så skal kunne afspille film og musik på mit tv. Hvis det er muligt skal det også kunne afspille musik uden jeg skal gøre brug af mit tv, så vi er nok ude i noget hvor jeg skal have en lagringsenhed evt. en slags server måske som kan afspille film og musik på mit tv, og noget forstærker/højtalere kunne jeg forstille mig men er som sagt på bar bund så håber virkelig på at kunne få hjælp.

Det må meget gerne være en løsning som ikke koster en hel formue.

Mvh.

Martin
Til top Vis moko_kai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moko_kai
 
Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 266
Sendt: 17 April 2014 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Apple tv kan gøre det.....pris ca 800kr....Pioneer - VSX-1123 pris 3333 kr og så nogle ht....
Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2
 
moko_kai
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Januar 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 18 April 2014 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Newbiee2 skrev:
Apple tv kan gøre det.....pris ca 800kr....Pioneer - VSX-1123 pris 3333 kr og så nogle ht....


Apple tv er der ikke noget med det kun kan afspille hvis man har apple produkter? Kunne jeg ikke fx. gøre brug af WD TV live?
Til top Vis moko_kai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moko_kai
 
moko_kai
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Januar 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 18 April 2014 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

moko_kai skrev:
Newbiee2 skrev:
Apple tv kan gøre det.....pris ca 800kr....Pioneer - VSX-1123 pris 3333 kr og så nogle ht....



Aner ikke lige hvad der skete beklager dobbel post.
Til top Vis moko_kai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moko_kai
 
Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 266
Sendt: 18 April 2014 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

moko_kai skrev:

moko_kai skrev:

Newbiee2 skrev:
Apple tv kan gøre det.....pris ca 800kr....Pioneer - VSX-1123 pris 3333 kr og så nogle ht....
Apple tv er der ikke noget med det kun kan afspille hvis man har apple produkter? Kunne jeg ikke fx. gøre brug af WD TV live?



nej apple tv kan sagtens bruges via pc også du downloader bare itunes vupti airplay stream hele butikken fra din pc....kender ikke wd tv live.....
Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2
 
moko_kai
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Januar 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 18 April 2014 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Newbiee2 skrev:
moko_kai skrev:

moko_kai skrev:

Newbiee2 skrev:
Apple tv kan gøre det.....pris ca 800kr....Pioneer - VSX-1123 pris 3333 kr og så nogle ht....
Apple tv er der ikke noget med det kun kan afspille hvis man har apple produkter? Kunne jeg ikke fx. gøre brug af WD TV live?



nej apple tv kan sagtens bruges via pc også du downloader bare itunes vupti airplay stream hele butikken fra din pc....kender ikke wd tv live.....


Planen er ikke at gøre brug af itunes da jeg ikke bryder mig om programmet.
Til top Vis moko_kai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moko_kai
 
Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 266
Sendt: 18 April 2014 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

moko_kai skrev:

Newbiee2 skrev:
moko_kai skrev:

moko_kai skrev:

Newbiee2 skrev:
Apple tv kan gøre det.....pris ca 800kr....Pioneer - VSX-1123 pris 3333 kr og så nogle ht....
Apple tv er der ikke noget med det kun kan afspille hvis man har apple produkter? Kunne jeg ikke fx. gøre brug af WD TV live?



nej apple tv kan sagtens bruges via pc også du downloader bare itunes vupti airplay stream hele butikken fra din pc....kender ikke wd tv live.....
Planen er ikke at gøre brug af itunes da jeg ikke bryder mig om programmet.


prøv lige og se om google chromecast er noget så....det kan ihvertfald stream musak og films til comaakvariet pris 270kr....ellers er jeg helt blank hvordan ellers....end apple....og sådan som du har det havde jeg det også selv indtil jeg lige fik sat mig ind i det dette der apple sjov, det er jo lavet til det.....men som sagt kig lige på chromecast måske det vejen frem....
Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2
 
moko_kai
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Januar 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 18 April 2014 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Newbiee2 skrev:
moko_kai skrev:

Newbiee2 skrev:
moko_kai skrev:

moko_kai skrev:

Newbiee2 skrev:
Apple tv kan gøre det.....pris ca 800kr....Pioneer - VSX-1123 pris 3333 kr og så nogle ht....
Apple tv er der ikke noget med det kun kan afspille hvis man har apple produkter? Kunne jeg ikke fx. gøre brug af WD TV live?



nej apple tv kan sagtens bruges via pc også du downloader bare itunes vupti airplay stream hele butikken fra din pc....kender ikke wd tv live.....
Planen er ikke at gøre brug af itunes da jeg ikke bryder mig om programmet.


prøv lige og se om google chromecast er noget så....det kan ihvertfald stream musak og films til comaakvariet pris 270kr....ellers er jeg helt blank hvordan ellers....end apple....og sådan som du har det havde jeg det også selv indtil jeg lige fik sat mig ind i det dette der apple sjov, det er jo lavet til det.....men som sagt kig lige på chromecast måske det vejen frem....


Har valgt at købe en WD My cloud ex 4 nas server samt WD TV Live, så er det med stream på plads, så vil lige se nærmere på den forstærker du har skrevet ;)
Til top Vis moko_kai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moko_kai
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 18 April 2014 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Hej moko_kai til inspiration - Opdateret.

Læs evt. mere om dette setup ved at trykke på "Mit setup" her under.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
moko_kai
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Januar 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 18 April 2014 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hej moko_kai til inspiration -



Det ser godt nok indviklet ud.
Til top Vis moko_kai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moko_kai
 
moko_kai
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Januar 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 18 April 2014 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

moko_kai skrev:
Peter Pan skrev:

Hej moko_kai til inspiration -



Det ser godt nok indviklet ud, men det er ret begrænset apple tv mht formater.
Til top Vis moko_kai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moko_kai
 
Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 266
Sendt: 18 April 2014 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Hej martin det kan se lidt indviklet ud men det er nu ganske nemt....

Fandt lige dette her til dig ang mediaboxe.....og de har også et hjælpeforum derinde.....

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull &id=1350553826


Men det wd live du har valgt er nu et ganske godt valg....hvis det den rigtige æske du har valgt, men det kan du læse i artiklen....

Ang forstærker så er den pris billig, men den har jo airplay og det vil du jo ikke så gerne.....men der findes et hav af fine æsker derude....det bare at google....
Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2
 
moko_kai
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Januar 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 18 April 2014 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Newbiee2 skrev:
Hej martin det kan se lidt indviklet ud men det er nu ganske nemt....

Fandt lige dette her til dig ang mediaboxe.....og de har også et hjælpeforum derinde.....

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull &id=1350553826


Men det wd live du har valgt er nu et ganske godt valg....hvis det den rigtige æske du har valgt, men det kan du læse i artiklen....

Ang forstærker så er den pris billig, men den har jo airplay og det vil du jo ikke så gerne.....men der findes et hav af fine æsker derude....det bare at google....


Det ser bare ret rodet ud.

mht wd tv live så har jeg selv brugt det en del hos min mor, blot kun til film via ekstern hdd, men den tog mange forskellige formater og problemer med apple tv at det er meget få formater den tager, fx tager den ikke .mkv som jeg bruger.

Men vil da lige tage et kig på det link du skrev :)
Til top Vis moko_kai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moko_kai
 
Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 266
Sendt: 18 April 2014 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

moko_kai skrev:

Newbiee2 skrev:
Hej martin det kan se lidt indviklet ud men det er nu ganske nemt....

Fandt lige dette her til dig ang mediaboxe.....og de har også et hjælpeforum derinde.....

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull &id=1350553826


Men det wd live du har valgt er nu et ganske godt valg....hvis det den rigtige æske du har valgt, men det kan du læse i artiklen....

Ang forstærker så er den pris billig, men den har jo airplay og det vil du jo ikke så gerne.....men der findes et hav af fine æsker derude....det bare at google....
Det ser bare ret rodet ud.mht wd tv live så har jeg selv brugt det en del hos min mor, blot kun til film via ekstern hdd, men den tog mange forskellige formater og problemer med apple tv at det er meget få formater den tager, fx tager den ikke .mkv som jeg bruger.Men vil da lige tage et kig på det link du skrev :)


Jammen du har ret i det med formaterne og apple....men jeg har det kun pga af netfix ((-:

Det var den version af wd live jeg hentydede til...hvilken version af æskerne du har fået købt ind...."3. version, der hedder "WD TV Live (WDBGXT0000NBK)".....det med opsætningen ja kan virke indviklet, men en hovedregel er bare det skal køre på samme netværk så kan det næsten ikke gå galt....det var det jeg mente.. (-:
Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2
 
moko_kai
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Januar 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 18 April 2014 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Newbiee2 skrev:
moko_kai skrev:

Newbiee2 skrev:
Hej martin det kan se lidt indviklet ud men det er nu ganske nemt....

Fandt lige dette her til dig ang mediaboxe.....og de har også et hjælpeforum derinde.....

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull &id=1350553826


Men det wd live du har valgt er nu et ganske godt valg....hvis det den rigtige æske du har valgt, men det kan du læse i artiklen....

Ang forstærker så er den pris billig, men den har jo airplay og det vil du jo ikke så gerne.....men der findes et hav af fine æsker derude....det bare at google....
Det ser bare ret rodet ud.mht wd tv live så har jeg selv brugt det en del hos min mor, blot kun til film via ekstern hdd, men den tog mange forskellige formater og problemer med apple tv at det er meget få formater den tager, fx tager den ikke .mkv som jeg bruger.Men vil da lige tage et kig på det link du skrev :)


Jammen du har ret i det med formaterne og apple....men jeg har det kun pga af netfix ((-:

Det var den version af wd live jeg hentydede til...hvilken version af æskerne du har fået købt ind...."3. version, der hedder "WD TV Live (WDBGXT0000NBK)".....det med opsætningen ja kan virke indviklet, men en hovedregel er bare det skal køre på samme netværk så kan det næsten ikke gå galt....det var det jeg mente.. (-:


Mener de har fået updatet firmware så netflix skulle kører på wd tv men ingen anelse da jeg bruger viaplay.

Men selvfølgelig hvis du havde brug for netflix da det var er det klart du købte den.

Altså mener bare det der opsætnings billede ser ret forvirrende ud ved ikke om det bare er mig hehe :)
Til top Vis moko_kai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moko_kai
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 19 April 2014 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Hej igen moko_kai

De to Apple produkter der benyttes, er det nemmeste og også stabilt, at benytte efter min mening,
når man bare vil have trådløs adgang til det der ligger på ens NAS server. Jeg er selv imod Apples
låste politik, og benytter ikke apple iTunes, men gemmer mine audio filer i ukomprimeret Flac filer.

For at en iPad kan håndtere og afspille FLAC-filer via AirPlay, kræves en app der hedder "8Player".
8Player -app'en kan skabe forbindelse til din NAS (dvs den DLNA-server, der ligger på den).
Den købes her: https://itunes.apple.com/us/app/8player/id375860275?mt=8

Jeg har opdateret min første tegning, og håber du forstår opsætningen bedre nu. Skulle du have
interesse i de trådløse højttaler, kan du læse mere på dette link.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=99176&P N=0&TPN=1

Fortsat god påske.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
moko_kai
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Januar 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 20 April 2014 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hej igen moko_kai

De to Apple produkter der benyttes, er det nemmeste og også stabilt, at benytte efter min mening,
når man bare vil have trådløs adgang til det der ligger på ens NAS server. Jeg er selv imod Apples
låste politik, og benytter ikke apple iTunes, men gemmer mine audio filer i ukomprimeret Flac filer.

For at en iPad kan håndtere og afspille FLAC-filer via AirPlay, kræves en app der hedder "8Player".
8Player -app'en kan skabe forbindelse til din NAS (dvs den DLNA-server, der ligger på den).
Den købes her: https://itunes.apple.com/us/app/8player/id375860275?mt=8

Jeg har opdateret min første tegning, og håber du forstår opsætningen bedre nu. Skulle du have
interesse i de trådløse højttaler, kan du læse mere på dette link.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=99176&P N=0&TPN=1

Fortsat god påske.



Det er såmænd ikke fordi jeg har noget imod apple har selv en iphone.

Men jeg kan bare ikke spille de audio og film formater jeg bruger.


Til top Vis moko_kai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moko_kai
 
Lao Tzu
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Computer4music

Bruger siden: 14 Juni 2012
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 20 April 2014 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Til inspiration et forslag til en anden strategi.

Du bliver helt frit stillet med hensyn til formater ved at sætte en bærbar PC i centrum for afspilning af film og musik. Der er
mange gratis programmer, og du vil altid kunne finde et, der kan spille lige netop dit ønskede format. Jeg anvender selv et
betalt program JRiver Media Centre (JMC), som koster 50 USD, fordi det spiller alle formater og integrerer alle funktioner
incl. DSP til rumkorrektion mv.

For at dette kan blive bekvemt skal PC'en placeres fast som del af anlægget til lyd og billede. Det nytter ikke at skulle lede
efter PC'en, rode med ledninger osv. hver gang der skal nydes film eller musik. Jeg har sat min PC til automatisk at starte
op med JMC og Google Chrome med DR's netradio. Efter 40 sek. er anlægget klar til at spille med de mest anvendte medier
fremme på skærmen. PC'en kan fjernbetjenes fra næsten alle platforme incl. iPhone ved det gratis program Teamviewer.

En ældre PC er rigeligt kraftig til denne brug, det er blot en fordel at have HDMI-stik til fjernsynsskærmen. Med PC'en er der
samtidg ubegrænset adgang til at benytte al tilgængelig lyd og billede på nettet, incl. kilder såsom gratis filmstreaming fra
Filmstriben.dk.
Til top Vis Lao Tzu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lao Tzu Besøg Lao Tzu's Websted
 
Cool Blade
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 164
Sendt: 20 April 2014 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Hej

Synes du skal google PLEX og læse lidt om hvad det kan. Du kan få et utal af bokse som kan afspille praktisk talt alle formater af video og lyd som du måtte have liggende på din "server" enhed.
Nogle NAS bokse kan agere Plex server ellers må du have en pc i kæden et sted. Men det er godt beskrevet på Plex's website.
Layoutet, finishen og bruger venligheden er helt i top. Alle i familien vil kunne bruge det uden problemer - gælder dog kun efter alt udstyr er tændt...

Mht hvilken boks du kan koble på, så er der som sagt en liste på websitet men den vokser hele tiden. Roku enheder har support for Plex, Samsung TV har plex i deres smart tv etc..
Tror ikke du vil se dig tilbage efter at have prøvet det..
Til top Vis Cool Blade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cool Blade
 
torbenan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 20 April 2014 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Er der nogen, der har prøvet Miracast standarden? Jeg bruger en Netgear Push2tv adapter, som jeg forbinder til en pc med Windows 8.1. Jeg bruger den mest til PowerPoint i mit professionelle liv ,men den kan også bruges til streaming af audio og video. Jeg har ikke behovet, da jeg har en stationær til formålet.
I forhold til Apple tv er der den forskel, at net forbindelsen er direkte mellem pc'ens netkort og adapteren - altså uden om routeren.
Til top Vis torbenan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torbenan
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes