Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. marts 2024 | 07:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: TP Musik lukker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomasssss
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Maj 2014
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 30 Maj 2014 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

boyscoutdk skrev:
Hvis det ikke er muligt at købe CD om 10-20 år håber jeg at streaming er kommet op i et niveau så vi
kan musikernes tid i studiet bekendt. Som det er i øjeblikket kunne musikerne jo lige så godt optage ude i Jens Hansen lade
på bondegården. Det kan folk jo alligevel ikke høre forskel på så længe det hele lytningen sker gennem smartphones

Lyden på cd pladerne i dag er da heller ikke noget at råbe hurra af og kigger du 10 - 20 år bagud så har man en lille idé om
hvad der sker.
Om 10 - 20 år er alt stort set streaming og uden tvivl i langt bedre kvalitet end der findes i dag.
Til top Vis Thomasssss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomasssss
 
Thomasssss
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Maj 2014
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 30 Maj 2014 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Thomasssss skrev:
Hermann. skrev:
Så mon ikke vi kan købe CDer også om 10 og 20 år.

Om 10 - 20 år er cd afspilleren langt mere sjælden end pladespilleren er idag.


Det tror jeg ikke på. For verdens lande reagerer slet ikke på nye produkter på samme måde. eksempler

Sony stoppede med at producere Walkman'en til bånd i 2012
I Italien bruger de stadig kassettebånd i nye biler
I Italien hører de stadig AM radio.


    Og CDen er imodsætning til LPen nem at sende med posten, så der skal nok være mulighed for at købe nye CDer om
    20 år.

    Det er nu ca. 25 år siden LPen blev udkonkurreret af CDen, men det er stadig muligt at købe LPer i et vist omfang hvis
    man vil betale prisen, for LPen er blevet niche og det koster. En tilsvarende udvikling vil CDen gennemgå, men jeg tror
    stadig det er lettere at bestille en CD om 10 år end en LP. Ellers må vi gå over til streaming, for LPens format er så
    teknologisk forældet at det format ligesom ikke giver nogen mening i 2014.


    Lp'en vælges i dag af folk pga lyden.
    Lyden på cd pladerne i dag er så elendig at ingen vil vælge dem pga lyden.
    Og om 10 - 20 år er streaming og lyden kommet så langt at cd'erne dør.
    Til top Vis Thomasssss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomasssss
     
    Thomasssss
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum


    Bruger siden: 17 Maj 2014
    Lokalitet: Sjælland
    Status: Offline
    Indlæg: 40
    Sendt: 30 Maj 2014 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

    Hermann. skrev:
    Thomasssss skrev:
    Om 10 - 20 år er cd afspilleren langt mere sjælden end pladespilleren er idag.


    Næppe for jeg er næppe den eneste der har ca 1000 CDer i reolen, og derfor vil jeg også have en eller nok snarere flere
    CD spillere om 20 år, når jeg nu har brugt ca. 100k over knap 30 år på CD musik. Og prøv at se hvor mange der har
    flere hundrede CDer på hylden i stuen, de vil også have en afspiller om 20 år. Det behov er der helt sikkert nogen der vil
    dække.


    Argh nu var det ikke lige cd'erne på hylderne i hjemmet jeg mente, men dem i handel.
    Til top Vis Thomasssss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomasssss
     
    Hermann.
    Forum Bruger
    Forum Bruger
    Avatar

    Bruger siden: 18 April 2007
    Lokalitet: Østjylland
    Status: Offline
    Indlæg: 2147
    Sendt: 30 Maj 2014 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

    Thomasssss skrev:
    Hermann. skrev:
    Thomasssss skrev:
    Om 10 - 20 år er cd afspilleren langt mere
    sjælden end pladespilleren er idag.


    Næppe for jeg er næppe den eneste der har ca 1000 CDer i reolen, og derfor vil jeg også have en eller nok snarere
    flere
    CD spillere om 20 år, når jeg nu har brugt ca. 100k over knap 30 år på CD musik. Og prøv at se hvor mange der har
    flere hundrede CDer på hylden i stuen, de vil også have en afspiller om 20 år. Det behov er der helt sikkert nogen der
    vil
    dække.


    Argh nu var det ikke lige cd'erne på hylderne i hjemmet jeg mente, men dem i handel.

    Det er jeg udemærket klar over, men det var vel også LP salget fra 60 - 88 der gjorde at der har været et vist salg i
    pladespillere de sidste 25 år.

    Og det er også rigtigt at streaming er fremtiden, for harddiskene er så billige at lagring nærmest intet koster. 1 GB
    lagerplads koster kun ca 1 kr, og den pris vil falde i fremtiden. Så faste formater har en niche placering på markedet og
    den placering vil de også have om en 20 år. Og til den tid har vi længe haft streaming sammen med faste formater og
    det er da helt iorden.

    __________________
    Venlig hilsen
    Hermann
    Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
     
    Ikke Slipsefyr
    Forum Bruger
    Forum Bruger


    Bruger siden: 31 Marts 2003
    Lokalitet: Sjælland
    Status: Offline
    Indlæg: 2871
    Sendt: 30 Maj 2014 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

    Thomasssss skrev:
    Hermann. skrev:
    Thomasssss skrev:
    Hermann. skrev:
    Så mon ikke vi kan købe CDer
    også om 10 og 20 år.

    Om 10 - 20 år er cd afspilleren langt mere sjælden end pladespilleren er idag.


    Det tror jeg ikke på. For verdens lande reagerer slet ikke på nye produkter på samme måde. eksempler

    Sony stoppede med at producere Walkman'en til bånd i 2012
    I Italien bruger de stadig kassettebånd i nye biler
    I Italien hører de stadig AM radio.


      Og CDen er imodsætning til LPen nem at sende med posten, så der skal nok være mulighed for at købe nye CDer om
      20 år.

      Det er nu ca. 25 år siden LPen blev udkonkurreret af CDen, men det er stadig muligt at købe LPer i et vist omfang hvis
      man vil betale prisen, for LPen er blevet niche og det koster. En tilsvarende udvikling vil CDen gennemgå, men jeg tror
      stadig det er lettere at bestille en CD om 10 år end en LP. Ellers må vi gå over til streaming, for LPens format er så
      teknologisk forældet at det format ligesom ikke giver nogen mening i 2014.


      Lp'en vælges i dag af folk pga lyden.
      Lyden på cd pladerne i dag er så elendig at ingen vil vælge dem pga lyden.
      Og om 10 - 20 år er streaming og lyden kommet så langt at cd'erne dør.


      Eftersom lyden fra cd mediet ikke er blevet bedre som årene er gået, dels grundet af at produktionerne bliver billigere og
      billigere, hvad får dig dig til at tro at kvaliteten af steaming så skulle blive højere, hvem skulle levere den høje kvalitet,
      pladeselskaberne ?. Desværre næppe.   

      __________________
      Ikke Slipsefyr
      Hifi for musikkens skyld
      Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
       
      Thomasssss
      Udelukket fra forum
      Udelukket fra forum


      Bruger siden: 17 Maj 2014
      Lokalitet: Sjælland
      Status: Offline
      Indlæg: 40
      Sendt: 30 Maj 2014 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

      Ikke Slipsefyr skrev:

      Eftersom lyden fra cd mediet ikke er blevet bedre som årene er gået, dels grundet af at produktionerne bliver billigere og
      billigere, hvad får dig dig til at tro at kvaliteten af steaming så skulle blive højere, hvem skulle levere den høje kvalitet,
      pladeselskaberne ?. Desværre næppe.   


      Cd mediet hedder 16 bit 44.100 og bliver nok ikke lige ændret

      Om 10 - 20 år hedder streaming min. 24 bit 192 og sikkert langt lang bedre, måske endda noget der ikke er i nærheden af at
      se dagens lys endnu
      Til top Vis Thomasssss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomasssss
       
      Ikke Slipsefyr
      Forum Bruger
      Forum Bruger


      Bruger siden: 31 Marts 2003
      Lokalitet: Sjælland
      Status: Offline
      Indlæg: 2871
      Sendt: 30 Maj 2014 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

      Thomasssss skrev:
      Ikke Slipsefyr skrev:

      Eftersom lyden fra cd mediet ikke er blevet bedre som årene er gået, dels grundet af at produktionerne bliver billigere og
      billigere, hvad får dig dig til at tro at kvaliteten af steaming så skulle blive højere, hvem skulle levere den høje kvalitet,
      pladeselskaberne ?. Desværre næppe.   


      Cd mediet hedder 16 bit 44.100 og bliver nok ikke lige ændret

      Om 10 - 20 år hedder streaming min. 24 bit 192 og sikkert langt lang bedre, måske endda noget der ikke er i nærheden af
      at
      se dagens lys endnu


      Tror ikke helt du forstår hvad jeg skriver siden det more dig sådan. Det er fuldstændigt ligegyldigt om du lytter til 16 eller 24
      bit, så længe produktet ikke lever op til mediet, lyden af alt der udgives i dag bliver ringere og ringere med få undtagelser,
      det kan dit 24/192 bit ikke lave ret meget om på og pladeselskaberne er nok fint tilfreds med mp 3 formatet, så den fine
      steeming kvalitet du taler så varmt for, bliver svær at opdrive tror jeg da de fleste er ligeglade med den.

      __________________
      Ikke Slipsefyr
      Hifi for musikkens skyld
      Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
       
      Thomasssss
      Udelukket fra forum
      Udelukket fra forum


      Bruger siden: 17 Maj 2014
      Lokalitet: Sjælland
      Status: Offline
      Indlæg: 40
      Sendt: 30 Maj 2014 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

      Ikke Slipsefyr skrev:


      Tror ikke helt du forstår hvad jeg skriver siden det more dig sådan. Det er fuldstændigt ligegyldigt om du lytter til 16 eller 24
      bit, så længe produktet ikke lever op til mediet, lyden af alt der udgives i dag bliver ringere og ringere med få undtagelser,
      det kan dit 24/192 bit ikke lave ret meget om på og pladeselskaberne er nok fint tilfreds med mp 3 formatet, så den fine
      steeming kvalitet du taler så varmt for, bliver svær at opdrive tror jeg da de fleste er ligeglade med den.


      Guud ja det havde jeg da helt glemt.

      Utroligt at TP musik lukker
      Til top Vis Thomasssss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomasssss
       
      boyscoutdk
      Forum Bruger
      Forum Bruger
      Avatar

      Bruger siden: 29 Oktober 2010
      Lokalitet: Sjælland
      Status: Offline
      Indlæg: 343
      Sendt: 30 Maj 2014 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

      Thomasssss skrev:

      Guud ja det havde jeg da helt glemt.

      Utroligt at TP musik lukker


      Ja du må undskylde at det ikke er alle der kan se guldet i streaming......

      __________________
      Træsider? - Ja tak
      Til top Vis boyscoutdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boyscoutdk
       
      Thomasssss
      Udelukket fra forum
      Udelukket fra forum


      Bruger siden: 17 Maj 2014
      Lokalitet: Sjælland
      Status: Offline
      Indlæg: 40
      Sendt: 30 Maj 2014 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

      boyscoutdk skrev:
      Thomasssss skrev:

      Guud ja det havde jeg da helt glemt.

      Utroligt at TP musik lukker


      Ja du må undskylde at det ikke er alle der kan se guldet i streaming......


      Det er da ikke værd at undskylde for.

      Nu kan man streame på mange måder og om man vil må man da selv om.

      Jeg er bare ikke i tvivl om at der er mere at hente lydmæssigt og så er det en del mere bekvemmeligt.

      Men det er da lidt pudsigt at streaming stiger og stiger, LP salget stiger og forretninger med CDér lukker.

      Nå nok om det
      Til top Vis Thomasssss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomasssss
       
      dichael
      Forum Bruger
      Forum Bruger
      Avatar

      Bruger siden: 28 August 2003
      Lokalitet: Århus
      Status: Offline
      Indlæg: 363
      Sendt: 30 Maj 2014 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

      Det er vel ikke nørder som os, der afgør det......

      Entusiasterne udgør en utrolig lille del af det samlede musiksalg
      I min husstand er vi 4 personer, der hører musik.
      3 af de 4 synes, at Spotify og Wimp er fantastisk.

      Den sidste (mig) ville gerne have beholdt et bedre medie......

      I mange hjem er forholdet ikke 3:4 som hos mig, men 4:4.

      Men, lad os se virkeligheden i øjnene: Streaming er vejen frem og der er alternativer, hvor man kan købe musik i høj kvalitet.

      Men CD' en og de fysiske butikker må se døden i øjnene....desværre...

      __________________
      Mvh. Michael B.
      Til top Vis dichael's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dichael
       
      Medlyd
      Branchemedlem
      Branchemedlem

      Medlyd

      Bruger siden: 26 August 2004
      Lokalitet: Nordjylland
      Status: Offline
      Indlæg: 677
      Sendt: 30 Maj 2014 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

      Hej

      Problemet med CD`ens lydkvalitet er ikke mediet, men produktionerne. Vi udnytter kun en mikroskopisk del af CD`ens
      potentiale, så streamingsuccesen må først og fremmest tilskrives, at musikken kommer til, at fylde mindre i stuen og adgangen
      til musikken bliver nemmere.

      Vinyl, derimod, er en ganske anden sag

      __________________
             Venligst
          Bent Sejbæk
      "musik er sjovere..."
      Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
       
      Rysz
      Forum Bruger
      Forum Bruger
      Avatar

      Bruger siden: 06 Januar 2005
      Lokalitet: Nordjylland
      Status: Offline
      Indlæg: 1444
      Sendt: 30 Maj 2014 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

      Tjaa...vi får næppe den danske befolkning til at ville betale for kvaliteten online.

      90% af kunderne jeg snakker med får tics i øjenkrogen når jeg spørger hvorfor de ikke vil betale blot 99kr. om måneden for at få bedre kvalitet end TDC tilbyder og da slet ikke 199kr for et WIMP hifi abb.

      Personligt er jeg gået den anden vej. Vi har benyttet streaming hjemme i en længere periode. Så bestemte vi os for at droppe det, da vi ofte løb i alt for mange ulemper. Så er der problemer med servicen og nummeret vil ikke starte. Så havde de ikke det og det album. Flere album kan du ikke få lov til at høre andet end halvdelen af. Albums i favoritlisten forsvandt, når man ikke kunne blive enige om økonomien og skulle jeg læse tekster eller se hvem produceren var, så måtte vi igen finde tabletten frem. Så vi endte med at høre mere internetradio end selvvalgt musik. Det var ligesom ikke formålet. Og når endelig musikken spillede, så gloede vi mere ned i en tablet end lyttede på musikken.

      Alle cd'erne og vinylerne blev fundet frem igen, så nu oser stuen af musikglæde og det bedste af alt; Når man ikke har alt, glædes man over det man har
      Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
       
      exciter
      Forum Bruger
      Forum Bruger


      Bruger siden: 06 Oktober 2003
      Lokalitet: Vestjylland
      Status: Offline
      Indlæg: 1437
      Sendt: 30 Maj 2014 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

      Jeg lokal-streamer min musik dvs. alt min musik har jeg rippet fra cd'er og lagt på et lokalt lager, anvender p.t ikke internet
      streaming. Det er der flere grunde til.

      - Udbuddet af musik fra alverdens online streaming-tjenester er enormt, men har man en musiksmag som stikker lidt af fra
      mainstream segmentet, så er der en del huller i udbuddet, og det gælder alle tjenesterne.

      - Kan man være sikker på at kunstnere/pladeselskaber uden undtagelse vil gøre deres musik tilgængelig via online-
      streaming fremover? jeg er ikke så sikker.

      - Lydkvaliteten varierer tjenesterne imellem, så vidt jeg ved er det kun wimp hifi som tilbyder cd-kvalitet, hvis jeg selv
      ripper fra cd har jeg 100% styr på kvaliteten.

      - original cd vs- remastered, ofte vil musikken fra streaming-tjenesterne være et rip af seneste cd-udgave, hvilket for en del
      ældre albums betyder at det er en remastered udgave. Det er et velkendt problem at de fleste remasters bare er dynamisk
      komprimerede udgaver af materialet, så et rip af den originale cd er at foretrække.
      Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter
       
      Hermann.
      Forum Bruger
      Forum Bruger
      Avatar

      Bruger siden: 18 April 2007
      Lokalitet: Østjylland
      Status: Offline
      Indlæg: 2147
      Sendt: 30 Maj 2014 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

      Medlyd skrev:
      Hej

      Problemet med CD`ens lydkvalitet er ikke mediet, men produktionerne. Vi udnytter kun en mikroskopisk del af CD`ens
      potentiale, så streamingsuccesen må først og fremmest tilskrives, at musikken kommer til, at fylde mindre i stuen og
      adgangen til musikken bliver nemmere.

      Vinyl, derimod, er en ganske anden sag

      Jeg er absolut ikke utilfreds med lydkvaliteten af CDerne generelt, men jeg hører nok heller ikke meget mainstream pop
      musik. Det er ihvertfald yderst sjældent jeg køber noget blandt de CDer de har i Kvickly.

      Men det er da morsomt at Medlyd der er Rega importør synes at vinylen er bedre. De leverer en pladespiller af et
      stykke spånplade med en betjening der er så ussel at den ihvertfald ikke passer til mit temperament. Det er muligvis
      rigtigt at lyden fra en Rega 3 er på samme niveau som fra min Denon, men det er der absolut intet andet ved
      pladespilleren der er. Jeg har haft en rega 3 i 2 måneder, men så solgte jeg den igen pga voldsom irritation over
      betjeningskomforten eller måske snarere den totale mangel på betjeningskomfort. Vinyl er et hyggeligt og nostalgisk
      format, og det må gerne præsenteres med lidt elegance som kun en god fuldautomatisk pladespiller kan gøre det.

      __________________
      Venlig hilsen
      Hermann
      Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
       
      JoLa
      Forum Bruger
      Forum Bruger


      Bruger siden: 27 Juli 2004
      Lokalitet: København
      Status: Offline
      Indlæg: 130
      Sendt: 30 Maj 2014 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

      Streaming kan jo være udmærket, men jeg tænker, hvad med alle de bootlegs cdere man har, og andre specielle ting købt gennem fanklubber og lignende, jeg har også købt en masse udgivelser med dansk pigtråd fra Frost Records, dem kan man jo ikke umiddelbart finde nogen steder, eller hvad med alle ens Jerry Lee samlebokse? Bevares der ligger meget derude, men der er lige så meget eller mere, jeg ikke kan finde! Så jeg håber ikke at CD afspillere udgår, sådan lige med det samme! Hvad TP angår, så synes jeg ikke at der var så meget ved butikken de senere år. However små musikforretninger som Oasen på Hvidovrevej, hvor indehaveren Leif vidste alt, hvad der var at vide om Rock, og kunne skaffe næsten hvad som helst, dem savner jeg. Der var også mulighed for at få en god snak om musik, og det var tit, at han smed en skive på, for at man lige kunne høre...!
      Til top Vis JoLa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoLa
       
      Rainbow
      Lukket konto
      Lukket konto
      Avatar
      Eget ønske

      Bruger siden: 03 December 2004
      Lokalitet: Midtjylland
      Status: Offline
      Indlæg: 299
      Sendt: 30 Maj 2014 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

      Hermann. skrev:


      Men det er da morsomt at Medlyd der er Rega importør synes at vinylen er bedre. De leverer en pladespiller af et
      stykke spånplade med en betjening der er så ussel at den ihvertfald ikke passer til mit temperament. Det er muligvis
      rigtigt at lyden fra en Rega 3 er på samme niveau som fra min Denon, men det er der absolut intet andet ved
      pladespilleren der er. Jeg har haft en rega 3 i 2 måneder, men så solgte jeg den igen pga voldsom irritation over
      betjeningskomforten eller måske snarere den totale mangel på betjeningskomfort. Vinyl er et hyggeligt og nostalgisk
      format, og det må gerne præsenteres med lidt elegance som kun en god fuldautomatisk pladespiller kan gøre det.


      Hvor herre bevares en gang ævl. For det første er Rega-sortimentet udvidet en del siden dine traumatiske oplevelser med spirende dovenskab. De laver faktisk cdafspillere.........
      En anden ting er dit evige vinyl/cd snak. Kan du ikke bare høre på det du gerne vil og skåne forummet for flere af disse intetsigende indlæg. Jeg har købt plader af dig og vurderet ud fra den stand de optræder i, er du vist ikke den rette til at bedømme noget som helst omkring vinylmediet. At du så samtidig sidder og puster dig op med din Denon DP-47 er hovedrystende. I bedste fald er det en entry-level afspiller, som sikkert er udmærket til baggrundsmusik. Prøv at behandle dine vinyler skånsomt og køb en seriøs pladespiller. Det kan endda være at Medlyd har en til dig. Så kan du leje en polak til at flytte armen.
      Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow
       
      Analogueman
      Lukket konto
      Lukket konto

      Eget ønske!

      Bruger siden: 01 December 2005
      Lokalitet: København
      Status: Offline
      Indlæg: 3262
      Sendt: 30 Maj 2014 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

      Skal polakken flytte Hermanns arm eller pladespillerens tonearm

      Nå, et indlæg med hårde ord i fredstid, men ellers har du såmænd ret i, at hvis en Denon DP-47, der vel er Denons svar på Wurlitzerjukeboxen, udgør referencen, så har (Her) man (n) en hel del tid gode endnu

      Nå, vi er vist ved at være meget langt væk fra, at TP Musik lukker ... men underholdningsværdien er dog ganske høj

      Peace
      Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
       
      gli-
      Branchemedlem
      Branchemedlem
      Avatar
      Highend Sound

      Bruger siden: 18 April 2003
      Lokalitet: Aalborg
      Status: Offline
      Indlæg: 1517
      Sendt: 31 Maj 2014 kl. 02:54 | IP-adresse registreret  

      Uanset hvad vi tror, så vil fremtidens music blive LP'er (de kan jo ikke kopieres - som cd og music filer kan) og download I forskellige formatter.

      LP'en har altid været der og vil altid blive - den blive bedre og bedre I takt med at remastering og vinyl forbedres.
      Det har ikke noget med og Bent og jeg sælger pladespillere. Men jeg syntes stadig at det analoge lyder bedre, og det har jeg overbevist rigtig mange om.

      Om man vil sates på det ene eller andet medie er jo en personlig sag.
      Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
       
      Stanley
      Forum Bruger
      Forum Bruger
      Avatar

      Bruger siden: 29 Januar 2006
      Lokalitet: Fyn
      Status: Offline
      Indlæg: 3344
      Sendt: 31 Maj 2014 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

      Fremtidens musik for hvem ?

      Det gælder vel kun for hifi-folket, mens det store flertal prioriterer andre ting højere end lydkvalitet.

      Og når man hører musik på sin bærbare computer er det lidt nemmere at smide en cd i drevet eller downloade musikken end at tilslutte pladespiller og ekstern RIAA-forstærker. Aldi havde dog en model i denne uge der kan tilsluttes via USB, men det er nok ikke den du tænker på.     

      Men det er da kun fint hvis det stadig kan lykkes jer at trække unge mennesker til vores hobby. Men så handler det vel ikke kun om lydkilden men om hele anlægget og hvordan man lytter til musik.

      LP´ens største udfordring er vel netop at den kun kan afspilles på et hifianlæg, mens de andre medier kan afspilles på alt muligt andet. Lad os da håbe den overlever, men det bliver aldrig det foretrukne medie for det store flertal.

      Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
       

      << Forrige Side af 3 Næste >>
        Indryk indlægOpret nyt emne
      Printervenlig udgave Printervenlig udgave

      Skift forum
      Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
      Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
      Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
      Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
      Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
      Du kan ikke stemme i dette forum

      Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes