Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. marts 2024 | 10:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: KT Radio - dårlig reklamation m.m (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ejlif
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juni 2014
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 16 Juni 2014 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Jeg skriver herinde fordi jeg er fuldstændig i vildrede eller blot for at advare mod KT radio og deres mildstalt dårlige
reklamation og kundebetjening.

Problemet er at jeg sidste år i maj købte en TDK ghettoblaster for over 3000kr. Ved handlen fik jeg mod min viden
den forkerte strømforsygning med hjem, og dette har taget mig indtil maj i år at få 2 forkerte. Nu har jeg dog fået en
der skulle virke.

Problematikken stopper bare ikke her, næ for nu kan jeg sætte strøm til den og derfor finder jeg ud af at
ghettoblasteren slet ikke virker. KT radio har åbenbart sat det forkerte serienummer på min faktura, så nu vil TDK
ikke ombytte varen, og det vil KT radio heller ikke . Det skal nævnes at jeg blot ønsker at den virker, og at KT
radio selv i første omgang sendte en mail til mig hvor de fortalte at TDK ville ombytte til anden model, da den jeg
købte i mellemtiden er udgået.

HVAD GØR JEG, SYNTES SKU IKKE DET VÆRE RIGTIGT AT MAN SKAL FINDE SIG I DET.
Til top Vis Ejlif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ejlif
 
MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 646
Sendt: 16 Juni 2014 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Forbrugerombudsmanden
Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 16 Juni 2014 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Har selv i mange år siddet i samme hus som Forbrugerombudsmanden, og han er helt OK ( ), men det er nu Forbrugerklagenævnet
(Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen), som du skal henvende dig til. De tager sig af tvister mellem forbrugere og erhvervsdrivende. Du skal dog
belave dig på en meget lang sagsbehandlingstid, og al kommunikation foregår skriftligt.

Det er en rigtig god idé at fortælle KT Radio, at du har tænkt dig at klage ... det hjælper nogle gange helt utroligt på viljen til at finde en løsning på
problemerne.

Og det er KT Radio, der har ansvaret i forhold til din reklamation. Din ghettoblaster er købt hos dem, så uanset hvad de siger, at TDK har af ansvar,
så er det sagen ganske uvedkommende.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Ejlif
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juni 2014
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 16 Juni 2014 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Ja jeg syntes også at det er grotesk at de sælger mig et produkt, der dels ikke virker og dels ikke har den korrekte
strømforsygning.

Tveden er jo at jeg har indleveret produktet, og først skriver KT radio til mig at TDK vil ombytte, og nu vil de ikke fordi
at KT radio har påført det forkerte serienummer på den faktura de lavede da de solgte mig produktet. Jeg har aldrig
hørt noget ligende, at det er mit problem at de påfører forkert serienummer på min faktura skulle være mit problem er
noget underligt.

Til top Vis Ejlif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ejlif
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 16 Juni 2014 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Jeg skal ikke kunne afgøre, hvad der er op og ned i sagen, men den overordnede pointe er, at hvis du har købt et produkt hos KT Radio, der vitterlig
er fejlbehæftet, og du har klaget over fejl og mangler senest to år efter købet, så skal KT Radio enten afhjælpe fejl og mangler, give dig/ombytte til en
tilsvarende vare, give et forholdsmæssigt afslag i prisen (typisk kun ved mindre fejl og mangler) eller ophæve købet (det betyder i praksis, at du skal
have dine penge retur, når du tilbageleverer varen). Så er den sådan set ikke længere, og hvis KT Radio ikke forstår det, så må du gå
klagenævnsvejen.

Besværligt for dig, men også besværligt for KT Radio. Derfor opleves det også ofte, at erhvervsdrivende bliver mere villige til at opfylde deres
forpligtelser, når man orienterer dem om, at man vil klage.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
KT Radio
Branchemedlem
Branchemedlem


Bruger siden: 17 Juni 2014
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 17 Juni 2014 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Tvisten i denne sag er at kunden ej er i besiddelse af købskvittering på produktet. KT Radio modtog til trods for dette apparatet til reklamation, og har videreberettet reklamationen til producenten. KT Radio registrerer samtlige serienumre på apparater der er solgt, og serienummer på indleverede radio matcher ikke. Dette sammenholdt med manglende købskvittering gjorde at sagen blev afvist.
Vi har d.d. talt med kunden og KT Radio påtager sig i dette tilfælde at reparere radioen, uden udgift for kunden.
Til top Vis KT Radio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KT Radio Besøg KT Radio's Websted
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 17 Juni 2014 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Dyb respekt
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 940
Sendt: 17 Juni 2014 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Flot service siger jeg bare.

Underligt nok manglede der vist den lille detalje vedr. mangle kvittering fra trådstarters side....
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 17 Juni 2014 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Ja, det var da bestemt en ikke uvæsentlig detalje

Jeg fik ellers indtryk af, at trådstarter var i besiddelse af en faktura/kvittering, men påført et forkert serienr. (hvilket jo godt kan ske).

Well, udgangspunktet er jo selvfølgelig, at køber skal være i besiddelse af en faktura/kvittering for at gøre et reklamationskrav gældende, alternativt
på anden vis kan dokumentere/sandsynliggøre, at den pågældende vare er købt i forretningen. Det kan fx være, hvis der er betalt med Dankort, hvor
transaktionen så fremgår fx af en kontoudskrift.

Jeg skal ud fra det skrevne fortsat ikke kunne afgøre, hvem der har ret i denne sag - det er vist heller ikke min opgave - men det lader jo til, at sagen
har fundet sin løsning.

Fred på jord
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes