Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 01:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Ny cd / løbeværk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 August 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Overvejer kraftigt en ny cd afspiller til min Lyngdof forstærker. Men hvad er egentlig bedst når man tænker rent løbeværk...

Alt konverteringen foregår jo i forstærkeren (eller det gør den jo ikke ) Men har overvejet CD1'eren, og har også hørt den masser af gange, men har ikke meget andet at sammenligne med, end det jeg har her hjemme (Rega planet) og det jo lidt svært, når det er forskellige setups osv...
Og så synes jeg helt ærligt at den knap på CD1 ligner noget der burde sidde på Dantax' det billigste  Den stikker simpelthen i øjnene, også selvom det ikke er det der tæller i sidste ende!
Og så er den jo ikke ligefrem billig...

Men findes der nogle gode alternativer der ude, eller er det bare CD1 der rykker?

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 August 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Det er rent drev du er ude efter, ik?

Jeg har samlignet CD1 sammen med forskellige cdafspillere, deriblandt min nuværende drevafspiller som er CEC. Der kunne CD1 på ingen måde følge med. Bassen er temmelig dårlig på CD1 (meget buller) samt så syntes jeg at den er alt for kedelig i sin spille måde, det er som om at alle står 4 m længere væk end normalt.

Så jeg syntes ikke at CD1 rykker, dog er der mange som er fan af den, så det er jo indivudelt  Men som alternativ, så syntes jeg du skal gi CEC TL51X et lyt

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 29 August 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Hej Pierre, vi har vist også snakket om det før...  Men hvor forhandles C.E.C egentlig? Kunne godt tænke mig at se og høre dem.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 August 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Ellers kig brugt eks. Sonys XA5/XA50/XA7ES modeller, der sidder et hamrende godt drev i, det samme gør sig gældende for de ældre Teac modeller.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 29 August 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Ja det rigtig tunge Teac er rigtig fede, men de er bare ved at være så gamle... Og jeg har på fornemmelsen at de reservedele der efterhånden uungåeligt må gå hen og får brug for, de ikke er til at opdrive?

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 01 September 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Ja det rigtig tunge Teac er rigtig fede, men de er bare ved at være så gamle... Og jeg har på fornemmelsen at de reservedele der efterhånden uungåeligt må gå hen og får brug for, de ikke er til at opdrive?

TEACs VRDS-drev går aldrig i stykker!
Naturligvis kan der ske noget helt uforudset, men jeg har faktisk aldrig hørt om et VRDS-drev der decideret gik i stykker. Der kan blive tale om udskiftning af et par gummiremme til skuffemekanismen, men de holder ofte omkring 15 år. Det er vigtigt, at der ikke smøres nogle 'kemikalier' på remmene. Og da slet ikke olie eller fedt!

Laseren KSS 151A kan stadig skaffes. Men det er én af de dyreste på markedet (måske den dyreste?). Den har linse af glas. Koster ca. 150 € i indkøb. Og så er der montering og trimning af div. potmetre. Noget man skal holde sig langt væk fra, hvis man ikke er 100% sikker på hvorledes det skal foregå!  ;-)

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 September 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

De der gamle drev var helt sikkert gode da de kom frem og er nok også bedre end mange af nutidens billige maskiner, men de kan altså ikke følge med idag, når vi snakker maskiner til +10K.

En af mine bekendte har en Sony XA50 og den har vi prøvet op mod andre nye maskiner  ikke min anbefaling

Radioactiv.dk har forhandlingen af dem, men kan se at du bor i Århus, så vi kunne jo finde ud af noget

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 September 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

De der gamle drev var helt sikkert gode da de kom frem og er nok også bedre end mange af nutidens billige maskiner, men de kan altså ikke følge med idag, når vi snakker maskiner til +10K.

En af mine bekendte har en Sony XA50 og den har vi prøvet op mod andre nye maskiner  ikke min anbefaling

Radioactiv.dk har forhandlingen af dem, men kan se at du bor i Århus, så vi kunne jo finde ud af noget

Hvad er det for nogle i har sammenlignet med Sonyen, og jeg går ud fra i har sammenlignet dem som drev og ikke som cd afspillere?

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 September 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Hvad med en ældre sag af en Pioneer PD 95 den er nu ikke så ringe.....

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 September 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Hej

Man skulle måske spørge om det er sandsynligt, at micma 18, stadig, om 15 år vil bruge et CD drev. Hvis ikke, så er der flere bedre løsninger end et Teac drev, hvis eneste anførte kvalitet angiveligt er nærmest uendelig levetid og opbygning som en Shermantank.

venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

nikond40
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2008
Sendt: 02 September 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger selv en Rega Apollo til min TDA, og kender også flere der bruger Rega drev til både TDA og Millennium.
Til top Vis nikond40's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nikond40

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 02 September 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej

Man skulle måske spørge om det er sandsynligt, at micma 18, stadig, om 15 år vil bruge et CD drev. Hvis ikke, så er der flere bedre løsninger end et Teac drev, hvis eneste anførte kvalitet angiveligt er nærmest uendelig levetid og opbygning som en Shermantank.

venligst

Bent

Bent!
Hvad er det for nogle 'løsninger' der er bedre end TEACs drev?

TEACs stabilitet/levetid/opbygning er skam ikke det eneste positive ved disse drev. Det er lyden, der tæller.
Hvis man kigger på et TEAC-drev i funktion, kan man med det blotte øje se, at cd'en er i fuldstændig ro mens den roterer og bliver 'læst'. Det oplever du stort set ikke på andre drev. Det er nærmest normalt (for andre drev) at cd'en vibrerer og bevæger sig som en gammel solopvarmet lp...bare meget hurtigere! Hér er laseren og dens korrektionskrdsløb virkelig på overarbejde! Og det er ikke befordrende for lydkvaliteten...

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 September 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Angående den Pioneer PD 95 så ligger cd-en på en pladespillerlign. skive og bliver vist låst fast.

Ellers kunne man jo prøve de hardiskbaserede løsninger som er på markedet.Er det overvejet??

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes