| Forfatter |
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 28 August 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvejer kraftigt en ny cd afspiller til min Lyngdof forstærker. Men hvad er egentlig bedst når man tænker rent løbeværk...
Alt konverteringen foregår jo i forstærkeren (eller det gør den jo ikke ) Men har overvejet CD1'eren, og har også hørt den masser af gange, men har ikke meget andet at sammenligne med, end det jeg har her hjemme (Rega planet) og det jo lidt svært, når det er forskellige setups osv... Og så synes jeg helt ærligt at den knap på CD1 ligner noget der burde sidde på Dantax' det billigste Den stikker simpelthen i øjnene, også selvom det ikke er det der tæller i sidste ende! Og så er den jo ikke ligefrem billig...
Men findes der nogle gode alternativer der ude, eller er det bare CD1 der rykker?
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 28 August 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rent drev du er ude efter, ik?
Jeg har samlignet CD1 sammen med forskellige cdafspillere, deriblandt min nuværende drevafspiller som er CEC. Der kunne CD1 på ingen måde følge med. Bassen er temmelig dårlig på CD1 (meget buller) samt så syntes jeg at den er alt for kedelig i sin spille måde, det er som om at alle står 4 m længere væk end normalt.
Så jeg syntes ikke at CD1 rykker, dog er der mange som er fan af den, så det er jo indivudelt Men som alternativ, så syntes jeg du skal gi CEC TL51X et lyt 
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 29 August 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pierre, vi har vist også snakket om det før...  Men hvor forhandles C.E.C egentlig? Kunne godt tænke mig at se og høre dem.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 29 August 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers kig brugt eks. Sonys XA5/XA50/XA7ES modeller, der sidder et hamrende godt drev i, det samme gør sig gældende for de ældre Teac modeller.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 29 August 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det rigtig tunge Teac er rigtig fede, men de er bare ved at være så gamle... Og jeg har på fornemmelsen at de reservedele der efterhånden uungåeligt må gå hen og får brug for, de ikke er til at opdrive?
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Ja det rigtig tunge Teac er rigtig fede, men de er bare ved at være så gamle... Og jeg har på fornemmelsen at de reservedele der efterhånden uungåeligt må gå hen og får brug for, de ikke er til at opdrive? |
|
|
TEACs VRDS-drev går aldrig i stykker! Naturligvis kan der ske noget helt uforudset, men jeg har faktisk aldrig hørt om et VRDS-drev der decideret gik i stykker. Der kan blive tale om udskiftning af et par gummiremme til skuffemekanismen, men de holder ofte omkring 15 år. Det er vigtigt, at der ikke smøres nogle 'kemikalier' på remmene. Og da slet ikke olie eller fedt! Laseren KSS 151A kan stadig skaffes. Men det er én af de dyreste på markedet (måske den dyreste?). Den har linse af glas. Koster ca. 150 € i indkøb. Og så er der montering og trimning af div. potmetre. Noget man skal holde sig langt væk fra, hvis man ikke er 100% sikker på hvorledes det skal foregå! ;-) Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
De der gamle drev var helt sikkert gode da de kom frem og er nok også bedre end mange af nutidens billige maskiner, men de kan altså ikke følge med idag, når vi snakker maskiner til +10K.
En af mine bekendte har en Sony XA50 og den har vi prøvet op mod andre nye maskiner ikke min anbefaling 
Radioactiv.dk har forhandlingen af dem, men kan se at du bor i Århus, så vi kunne jo finde ud af noget  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
De der gamle drev var helt sikkert gode da de kom frem og er nok også bedre end mange af nutidens billige maskiner, men de kan altså ikke følge med idag, når vi snakker maskiner til +10K.
En af mine bekendte har en Sony XA50 og den har vi prøvet op mod andre nye maskiner ikke min anbefaling 
Radioactiv.dk har forhandlingen af dem, men kan se at du bor i Århus, så vi kunne jo finde ud af noget  |
|
|
Hvad er det for nogle i har sammenlignet med Sonyen, og jeg går ud fra i har sammenlignet dem som drev og ikke som cd afspillere? __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en ældre sag af en Pioneer PD 95 den er nu ikke så ringe.....  __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Man skulle måske spørge om det er sandsynligt, at micma 18, stadig, om 15 år vil bruge et CD drev. Hvis ikke, så er der flere bedre løsninger end et Teac drev, hvis eneste anførte kvalitet angiveligt er nærmest uendelig levetid og opbygning som en Shermantank.
venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
nikond40 Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger selv en Rega Apollo til min TDA, og kender også flere der bruger Rega drev til både TDA og Millennium.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
Hej
Man skulle måske spørge om det er sandsynligt, at micma 18, stadig, om 15 år vil bruge et CD drev. Hvis ikke, så er der flere bedre løsninger end et Teac drev, hvis eneste anførte kvalitet angiveligt er nærmest uendelig levetid og opbygning som en Shermantank.
venligst
Bent |
|
|
Bent! Hvad er det for nogle 'løsninger' der er bedre end TEACs drev? TEACs stabilitet/levetid/opbygning er skam ikke det eneste positive ved disse drev. Det er lyden, der tæller. Hvis man kigger på et TEAC-drev i funktion, kan man med det blotte øje se, at cd'en er i fuldstændig ro mens den roterer og bliver 'læst'. Det oplever du stort set ikke på andre drev. Det er nærmest normalt (for andre drev) at cd'en vibrerer og bevæger sig som en gammel solopvarmet lp...bare meget hurtigere! Hér er laseren og dens korrektionskrdsløb virkelig på overarbejde! Og det er ikke befordrende for lydkvaliteten... Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående den Pioneer PD 95 så ligger cd-en på en pladespillerlign. skive og bliver vist låst fast.

Ellers kunne man jo prøve de hardiskbaserede løsninger som er på markedet.Er det overvejet??
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |