| Forfatter |
|
C_Baune Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer at anskaffe mig en PS3 til Blue Ray. Hvordan kan jeg optimalt køre lyden igennem min steroforstærker?? Der er jo kun 1 HDMI udgang på PS3.
|
| Til top |
|
| |
Jacob V Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der medfølger skam et kabel som har stereo phono, så det skulle ikke være noget problem.
MVH
Jacob
|
| Til top |
|
| |
C_Baune Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det er jeg godt klar over... Men når jeg nu også samtidig skal køre billedet i Tv'et er jeg jo lige pludselig løbet tør for udgange på PS3 :-) eller???
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kører billedet ud via HDMI kablet til TV'et. Så kan du vælge om du vil køre lyden analogt via de nævnte kabler, eller du kan tage lyden digitalt via det optiske kabel. Sådan gør jeg det i mit setup. Skriv endelig hvis du har spørgsmål.
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
C_Baune Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak. Men vil jeg ikke miste noget ved at køre lyden over tv'et? Nu har jeg aldrig hørt en opsætning med optisk kabel. Hvordan er dette i forhold til Digital signal /balancerede kabler???
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
C_Baune skrev:
| Tak. Men vil jeg ikke miste noget ved at køre lyden over tv'et? |
|
|
Jeg kører ikke lyden via fjernsynet. Jeg gør sådan hér:
Billede:
PS3 -> HDMI -> TV
Lyd:
PS3 -> optisk -> DAC ->analog -> forstærker
Den løsning som du tænker på, og som er dårlig:
Lyd:
PS3 -> HDMI -> TV -> analog -> forstærker
Denne løsning er både lydmæssigt dårlig, og irriterende fordi fjernsynet så skal være tændt for at man kan høre musik.
C_Baune skrev:
Nu har jeg aldrig hørt en opsætning med optisk kabel. Hvordan er dette i forhold til Digital signal /balancerede kabler??? |
|
|
Optisk kabling er et digitalt signal. Og jeg vil mene at det er bedre end balancerede kabler.  __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kommer vel an på om der er dac i stereoforstærkeren, det kan jeg godt tvivle lidt på. evt kan du måske køre lyden ud af tv'et og til forstærkeren
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| det kommer vel an på om der er dac i stereoforstærkeren, det kan jeg godt tvivle lidt på. evt kan du måske køre lyden ud af tv'et og til forstærkeren |
|
|
Nej, der er sikkert ikke en DAC i stereoforstærkeren. Se er der to muligheder mht. lyden: 1: Bruge de medfølgende analoge kabler mellem PS3 og forstærker 2: Lade lyden køre gennem HDMI til TV, og så tage den analogt fra TV til forstærker. Jeg vil anbefale metode 1, idet lyden vil være bedre, idet signalvejen er kortere. Samtidig vil man kunne høre musik uden at skulle have fjernsynet tændt. __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
DAC'en i PS3 skulle eftersigende ikke være særlig god. Og en ekstern DAC er nok at at foretrække!
Kører selv stereo PCM op i min Lyngdorf, og der er bestemt intet at udsætte på lydkvaliteten den vej rundt.
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
| DAC'en i PS3 skulle eftersigende ikke være særlig god. Og en ekstern DAC er nok at at foretrække!
Kører selv stereo PCM op i min Lyngdorf, og der er bestemt intet at udsætte på lydkvaliteten den vej rundt. |
|
|
PS3 er vist ikke nogen god afspiller til lyd.
Den kan også SACD (PS3 60GB). Men jeg blev da noget skuffet da jeg fik lejlighed til at høre den i A/B sammenligning med en "rigtig" SACD afspiller.
PS3 faldt helt igennem. Der var slet ikke den samme dynamik og spæn i musikken. Og det er ikke sagt fra en hifi-freak ... blot en almindelig musik interesseret.
Jeg vil holde på, at er man til musik skal man glemme PS3, blu-ray afspillere, DVD afspillere, PC afspillere osv.. og bruge apparater bygget kun til det.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
micma18 skrev:
| DAC'en i PS3 skulle eftersigende ikke være særlig god. Og en ekstern DAC er nok at at foretrække!
Kører selv stereo PCM op i min Lyngdorf, og der er bestemt intet at udsætte på lydkvaliteten den vej rundt. |
|
|
Den kan også SACD (PS3 60GB). Men jeg blev da noget skuffet da jeg fik lejlighed til at høre den i A/B sammenligning med en "rigtig" SACD afspiller.
PS3 faldt helt igennem. Der var slet ikke den samme dynamik og spæn i musikken. Og det er ikke sagt fra en hifi-freak ... blot en almindelig musik interesseret.
Jeg vil holde på, at er man til musik skal man glemme PS3, blu-ray afspillere, DVD afspillere, PC afspillere osv.. og bruge apparater bygget kun til det.
/Lars |
|
|
I hvilket setup hørte du den? Med ekstern DAC? Ellers kan det meget vel have lydt dårligt, for det er ingen hemmelighed at DAC'en i PS3'en er et af de steder der er blevet sparet. Hvis man har en ekstern DAC og tager det digitale ubehandlede signal ud via optisk eller HDMI, vil jeg påstå at den er fremragende. Også sammenlignet med deciderede CD-afspiller. Jeg har selv A/B sammenlignet med min gamle NAD S500 cd afspiller. __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
| I hvilket setup hørte du den? Med ekstern DAC? Ellers kan det meget vel have lydt dårligt, for det er ingen hemmelighed at DAC'en i PS3'en er et af de steder der er blevet sparet. |
|
|
Nej - det var via HDMI. Altså uden analog-digital konvertering.
|
| Til top |
|
| |
Lars.S Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
micma18 skrev:
|
|
/Lars
|
|
|
Hej Lars.
Jeg mener ikke man kan slå alle multiaspillere over en kam.. bruger selv en denon-2910 og har intet at udsætte på hverken musik eller film! (og jeg har haft meget grej gennem tiden)
Hilsen Lars S
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars.S skrev:
larl skrev:
micma18 skrev:
|
|
/Lars
|
|
|
Hej Lars.
Jeg mener ikke man kan slå alle multiaspillere over en kam.. bruger selv en denon-2910 og har intet at udsætte på hverken musik eller film! (og jeg har haft meget grej gennem tiden)
Hilsen Lars S
|
|
|
nej men næsten. Har selv haft 2910'eren og den er da ok til at afspiller cd'er, men bedre er den altså ikke. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
micma18 skrev:
|
|
/Lars
|
|
|
Ja, men det kan måske også forklares... ;-) For der bliver nemlig lavet en konvertering fra DSD og PCM, og det kan nok ikke gøres helt tabsfrit... Og DSD er netop også fordelen ved SACD.
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
| Ja, men det kan måske også forklares... ;-) For der bliver nemlig lavet en konvertering fra DSD og PCM, og det kan nok ikke gøres helt tabsfrit... Og DSD er netop også fordelen ved SACD. |
|
|
Joeh. Men i min SACD afspiller laves der en konvertering fra DSD til analog. Og det lyder stadig væsentligt bedre end når PS3 gør det.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
micma18 skrev:
| Ja, men det kan måske også forklares... ;-) For der bliver nemlig lavet en konvertering fra DSD og PCM, og det kan nok ikke gøres helt tabsfrit... Og DSD er netop også fordelen ved SACD. |
|
|
Joeh. Men i min SACD afspiller laves der en konvertering fra DSD til analog. Og det lyder stadig væsentligt bedre end når PS3 gør det.
/Lars
|
|
|
Ja.... PS3'en har ingen DSD DAC, så den laver først en software konvertering fra SACD'ens DSD signal til PCM, og derefter en analog konvertering.
|
| Til top |
|
| |