Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2024 | 19:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: NLE preamp/mere oprydning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DYILars
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 07 Marts 2010 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Ja, nu skal der bare rodes med alt på en gang!

Jeg kunne godt tænke mig at lave denne NLE preamp færdig. Men som man kan se er indgangsvælgeren kaput. I min søgen fald jeg over www.walter-elektronik.de Prøv at se det kit han har med relæstyret attenuator og indgangsvælger! Men så får jeg brug for en strømforsyning, der fylder mindre og det er her jeg har brug for hjælp.

Nogen der kender til en god strømforsyning (Dual mono), der kan yde den gamle NLE retfærdighed?

Det er stadig det første af modulerne fra NLE. Da det kom frem kostede det DKK3500,- med attenuator. High Fidelity mente at det kostede det samme som en meter kabel til samme pris, så jeg tror ikke tiden er løbet helt fra modulet, selv om han (Niels Larsen) har lavet en opdatering siden.



__________________
Den må godt brænde, bare den ikke ryger hele tiden!
Til top Vis DYILars's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DYILars Besøg DYILars's Websted
 
DYILars
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 06:00 | IP-adresse registreret  

Ja, der skulle så have stået at modulet lød lige så godt som en meter kabel til samme pris....

__________________
Den må godt brænde, bare den ikke ryger hele tiden!
Til top Vis DYILars's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DYILars Besøg DYILars's Websted
 
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1303
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Vil du have en fjernbetj. indgangsvælger da det ser ud til at volumenkontrollen er mekanisk så skal du alligevel rejse dig fra stolen.

En fjernbetj. volumenkontrol og indgangsvælger kan du få eks. fra Tentlabs.

Du kunne muligvis bruge en ekstern strømforsyning til stikkontakten hvis det bare er til indgangsvælgeren og evt. volumenkontrollen.

Hos Elfa kan du få et lille strømforsyningsprint hvis du har et udtag på din trafo som passer i spændingen.Eller må du kunne købe en trafo med de rigtige udtag.

Hvorfor ikke bare købe en mekanisk omskifter Elma kunne være et godt valg og det ser ud til at din volumenkontrol er af den type.

Her kan du se bla. Elma omskiftere:http://www.hificollective.co.uk/components/potent iometers.html

Thel har også et par muligheder for mekanisk kanalvælger og i øvrigt en fantastisk forforstærker modul på programmet.

www.thel.de


 

 




__________________
Hilsen JRGW

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW
 
kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Prøv at kigge på:

http://electronics.dantimax.dk/

Det er billigt, skal ikke sendes så langt, og man kan brokke sig direkte til Mikkel herinde, hvis man får problemer...

Mvh.

 

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens
 
Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  


Du spilder både din tid og penge hvis du bruger de NLE moduler. Find noget diskret. Især de LME opamps er kun gode når det
gælder specifikationer. Nu laver de nye og godt lydende kredse. LME 49720 0g 49710
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic
 
DYILars
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Jammen det kan da godt være at tiden er løbet fra NLE'erne. Tror det nu ikke; det kommer jo ikke kun an på hvilke kredse, der er brugt men i høj grad også om der er styr på deres omgivelser - det har der vist været talrige eksempler på i HIFI'ens historie. Og ikke mindst det modsatte!!! Men jeg vil da prøve at kigge på Thel. Og hvis mine kabinetter ikke kan bruges til deres sæt, så er de jo til salg... Havde i øvrigt tænkt mig også at skifte volumenkontrollen. Den fra Walter Elektronik er med relæer og modstande. Men da jeg kiggede i dag, var versionen, der også har indgangsvælger taget af siden

Det jeg i virkeligheden var på jagt efter oprindeligt, var en nyere og mindre strømforsyning. De print, der sidder i er fra High Fidelity fra længe før årtusindskiftet... Der må findes noget mindre og bedre i dag? Jeg kigger hos Thel og vender tilbage...



__________________
Den må godt brænde, bare den ikke ryger hele tiden!
Til top Vis DYILars's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DYILars Besøg DYILars's Websted
 
DYILars
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Er der i øvrigt nogen, der har erfaring med GOLD Dual Mono line preamplifier fra New class D?



__________________
Den må godt brænde, bare den ikke ryger hele tiden!
Til top Vis DYILars's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DYILars Besøg DYILars's Websted
 
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1303
Sendt: 07 December 2010 kl. 02:27 | IP-adresse registreret  

DYILars skrev:

Jammen det kan da godt være at tiden er løbet fra NLE'erne. Tror det nu ikke; det kommer jo ikke kun an på hvilke kredse, der er brugt men i høj grad også om der er styr på deres omgivelser - det har der vist været talrige eksempler på i HIFI'ens historie. Og ikke mindst det modsatte!!! Men jeg vil da prøve at kigge på Thel. Og hvis mine kabinetter ikke kan bruges til deres sæt, så er de jo til salg... Havde i øvrigt tænkt mig også at skifte volumenkontrollen. Den fra Walter Elektronik er med relæer og modstande. Men da jeg kiggede i dag, var versionen, der også har indgangsvælger taget af siden

Det jeg i virkeligheden var på jagt efter oprindeligt, var en nyere og mindre strømforsyning. De print, der sidder i er fra High Fidelity fra længe før årtusindskiftet... Der må findes noget mindre og bedre i dag? Jeg kigger hos Thel og vender tilbage...



Tent labs har en volumenkontrol og indgangsvælger af høj kvalitet vil jeg mene, helt billig er det dog ikke....

Har du i øvrigt læst om LightSpeed volumenkontrol.

Her kan du købe et forstærker projekt med denne volumenkontrol indbygget så vidt jeg forstår.

http://www.buildanamp.com




__________________
Hilsen JRGW

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW
 
Astrup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 08 Januar 2011 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Hej med jer.

Tænkte jeg lige ville dele en erfaring med jer.
Gennem de sidste par år har jeg eksperimenteret med diverse typer attenuatorer i passive forforstærkere. Jeg har forsøgt mig med DACT 10K attenuatoren. Jeg har forsøgt mig med stige attenuator med vishay modstande og sågar lavet en pseudo Stige attenuator med Shinkoh modstande. Har endvidere også eksperimenteret med shunt volumen. Ingen af koncepterne har jeg fået til at spille med den dynamik og frigjorthed som jeg ønskede. Det lød meget pænt det hele, men det var også det.
Så var det at jeg her på Hifi4all fik fat i en af Niels Larsen bygget forforstærker med hans NLE19 Buffer i og en 10K attenuator. Og den spillede egentligt fint, men igen... der manglede meget krop og sjæl. toppen var også alt for tynd og bassen ligeledes. Så slog det mig. Den skulle da omkobles således at attenuatoren blev til en shunt. På den måde ville jeg spare et hav af smd modstande i signalvejen.
Jeg lavede en opstilling hvor jeg let kunne eksperimentere med diverse værdier i seriemodstanden. Jeg endte op med, at en modstand på 22K ohm gav en super god balance på alle parametre. Shinkoh var den modstand jeg syntes bedst om i et stykke tid. Det spillede så englene sang. Et kæmpe lydbillede og en krop og sjæl som jeg aldrig havde oplevet før.
Så var det jeg opdagede Charcroft modstandene. 2 stks på 22K blev købt ind og monteret. Over en 14 dages tid gik de fra at være rigtig gode, bedre en shinkoh, til at være suplime.
Det jeg ville frem til var, at konceptet med en shuntvolumen,en super seriemodstand og en NLE nu DACT buffer spiller rigtig rigtig godt.


mvh johnny
Til top Vis Astrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Astrup
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 08 Januar 2011 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

hej Astrup !

fet du har forsøgt dig med de verse modeller,

sådan er jeg endt op med mit, pasiv volum nle 10k med sjontregulerine på 3,3Kohm, sjont modstandene er rikken 3 styks 1W på hver side, ønsker at resten en dag også bliver rikken ½w og her rykker det bare

 

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
Astrup1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 08 Januar 2011 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Herligt nhj4

Det ligner noget audionote udstyr du har placeret din shunt i.?

Skal se om jeg kan tage et par billeder af projekt og ligge ud.

 

Til top Vis Astrup1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Astrup1
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 08 Januar 2011 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Astrup1 skrev:

Herligt nhj4

Det ligner noget audionote udstyr du har placeret din shunt i.?

rigtig, en gamel P3 300B SE, den spiller sku musik

 

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes