Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2024 | 15:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hifi: internet, lyd, hardware (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Herluf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Kære forum!

Jeg er en novice i det mest tekniske, så jeg har brug for et råd ifm opbygning af et anlæg.

Min primære kilde til musik er internet radio, og det vil det blive ved med. Jeg henter det ned i gennem en udmærket bærbar, og via et stereo/multimedie-kabel ind i en ældre AKAI effektforstærker, og derfra overi nogle udmærkede BW-DM7. Det er bestemt udmærket.

Spørgsmål 1:

Når nu præmissen er, at det er netradio, der er lydkilden, hvor i ledet vil der være mest kvalitet at hente? Vil det f.eks. være omsonst at skifte den gamle forstærker ud med en rørforstærker?

Spørgsmål 2:

Jeg har en stationær børne/spil-pc, jeg gerne vil have til at kunne kaste lyd ud i ovennævnte BW-højttalere. Kan i anbefale en slags omskifer til at skifte mellem ovennævnte forstærker og PC'en - OG - kan man iøvrigt koble højttalerne direkte på PC'en? - eller er jeg nødt til at købe en forstærker?

NB: Jeg overvejer idf. om det ville være smart at lade 1 og 2 deles om den samme forstærker, men så kommer der et fysisk spørgsmål ind, da PC'erne står i hver sit hjørne af stuen...

Gode tips og råd modtages med kyshånd, og bemærk at jeg kører relativt low-budget:-/

De bedste hilsener,

Herluf

Til top Vis Herluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Herluf
 
PerBerg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Re. 1
Da de fleste netradioer kører med 128 Kb eller derunder og da du benytte lydkortet i en PC
vil jeg jo nok mene at det er lidt omsonst at skifte til en rørforstærker.

En bedre løsning kunne være at afskaffe en Squeezebox fra Slimdevices og høre netradio
via den, så behøver PC'en ikke være tændt.

Re. 2
Forbind lydkortet fra begge PC'erne til linie indgange på forstærkeren, køb evt. en brugt forstærker hvis det ikke er muligt med din nuværende forstærker. 

/Per

Til top Vis PerBerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PerBerg
 
Herluf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Hej Per - mange tak for kommentaren!

Re. 1. Men benytter jeg lydkortet i min bærbare, når den kører over AKAI-forstærkeren (nævnt allerførst)..?

mvh,

Herluf:-)

Til top Vis Herluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Herluf
 
PerBerg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Re.1.  Lydkortet i PC'en konvertere fra digital signal til analog signal som så kører videre til
din AKAI forstærker.

Re.2. Med hensyn til at PC'erne står i hvert sit hjørne af stuen, så burde et tyndt kabel fra 'børne PC'en' til forstærkeren være tilstrækkeligt, hvilket burde være lettere at trække rundt i stuen. Ellers skal du købe udstyr til trådløst transmission af lyd signaler, men det kender jeg ikke priserne på eller hvilke mulighed der eksisterer

Til top Vis PerBerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PerBerg
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes