| Forfatter |
|
Leon Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 26 Juni 2012 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Jeg har netop købt mig et spotify-abonnement, som skal lyttes på hjemmeanlægget i stuen. Jeg blev meget positiv overrasket over lyden og derfor skal min fremtidige musiklytning gå denne vej.
I den nuværende form er spotify forbundet til min squeezebox, hvor programmet iPeng holder styr på spotify og det fungere udemærket. Deridover ved jeg, at man via airport express kan tilkoble spotify denne vej. Men jeg vil høre om der er nogen som har andre måske bedre foreslag til, at få den digitale lyd (spotify) bedst muligt ud gennem højtalerne?
|
| Til top |
|
| |
Nilef Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 26 Juni 2012 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører med Spotify på min iphone ind i en almindelig Denon docking-station og videre til forstærkeren. Men det er nok en af de mindre optimale måder at gøre det på.
Så interessant at høre bedre bud.
Mvh.
Niels A
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 26 Juni 2012 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har Sonos tilkoblet mit anlæg via sonos. Det fungerer fint.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Nilef Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2012 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Både min Iphone og Ipod gav en mærkelig periodisk summelyd plus at de faldt ud så det var til at blive tosset af.
Så nu har jeg i dag købt en Cambridge DacMagic som er sat til min bærbare med et USB-kabel og det virker umiddelbart rigtig godt. Nu skal der lige lyttes lidt grundigere og højere på det senere i aften...
Niels A
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 29 Juni 2012 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har lige invisteret i en onkyo T-4070 netværkstuner, der har indbygget spotify, men får det nok først koblet op i næste uge, bruger så aes/ebu dig udgang til en stello da 220II, så satser lidt på det nok ikke blir meget bedre....så jeg må lige vente og se.....
velkommen
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 29 Juni 2012 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg køre Spotify direkte ud af min MacBook via USB i min dac og er ret imponeret over lydkvaliteten :) Jeg bruger det faktisk
en del til at lytte nye skiver før jeg evt. køber.
__________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 29 Juni 2012 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører spotify via iPad og airport Express til dac. Dvs at jeg trækker det optiske digitalsignal ud fra airport og videre til dac. Det er den bedste og
mest simple løsning så vidt jeg kunne finde ud af. Jeg forestiller mig at begrænsningen ligger i de 320 kps mp3 man får fra spotify og at det bedste
man kan gøre er at få d/a konverteringen til at foregå i en ordentlig dac.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 21 Juli 2012 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har jeg fået min T-4070 onkyo netværkstuner op at køre med spotify premium, har haft en smule bøvl med at køre styringen på ipad, men det kører fint lige nu....og faktisk ganske hæderligt at lytte på.
som tidligere nævnt kører jeg balanceret digitalt ud af onkyoen med et supra 110ohms aes/ebu til stello DA220II og ballanceret videre til audio analouge bellini virtuel batteri power suply pre amp, og er virkelig acceptabel til lytning.....og når man tænker på hvor nemt man kan finde alt slags musik, og hvor hurtigt....så er det intet mindre end fantastisk.....
vh velkommen
|
| Til top |
|
| |
Nilef Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2012 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilef skrev:
|
Både min Iphone og Ipod gav en mærkelig periodisk summelyd plus at de faldt ud så det var til at blive tosset af.
Så nu har jeg i dag købt en Cambridge DacMagic som er sat til min bærbare med et USB-kabel og det virker umiddelbart rigtig godt. Nu skal der lige lyttes lidt grundigere og højere på det senere i aften...
Niels A
|
|
|
I relation til min tidligere post så er der en verden til forskel nu hvor jeg har fået en ordentlig dac ind i systemet. Og der er heldigvis ingen mislyde og forbindelsen hopper ikke længere af.
|
| Til top |
|
| |