Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2024 | 03:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hifisound.webbyen.dk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Allehaderos
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Oktober 2005
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Hej jeg lavede først siden hifi4all.webbyen.dk som jeg hurtigt lukkede da jeg fik besked på fra www.hifi4all.dk. Så nu er navnet www.hifisound.webbyen.dk. Jeg vil blive meget glad hvis i gider gå ind og lave en anmeldelse af et produkt og sende den til mig under kontakt side. I må også meget gerne komme med forslag til hvad jeg skal lave inde på min side. Den er langt fra færdig så bare rolig.

www.hifisound.webbyen.dk

 

 

 

Til top Vis Allehaderos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allehaderos Besøg Allehaderos's Websted
 
Wizdrake
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

God ide med flere hifi sider.. men webbyen er ikke særlig brugbart .. prøv at chekke www.html.dk for at lærer det basale.. og så kan du få den gratis hostet hos www.frac.dk og www.1go.dk

__________________
make it great
- Min kollegiebio
Til top Vis Wizdrake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wizdrake Besøg Wizdrake's Websted
 
Allehaderos
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Oktober 2005
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

tak for det, jeg starter med at starte en gratis side for at se om siden bliver en succes hvis der kommer tilstrækkeligt med brugere så opretter jeg en rigtig hjemmeside. Jeg kan godt finde ud af lidt html men jeg har en ven som nok godt vil hjælpe mig med det svære.

Til top Vis Allehaderos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allehaderos Besøg Allehaderos's Websted
 
Spurnaldo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 191
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Allehaderos skrev:

tak for det, jeg starter med at starte en gratis side for at se om siden bliver en succes hvis der kommer tilstrækkeligt med brugere så opretter jeg en rigtig hjemmeside. Jeg kan godt finde ud af lidt html men jeg har en ven som nok godt vil hjælpe mig med det svære.

Hvad er ideen i at sprede brugerne på flere sider ? Jeg syntes ideen er skidt, fordi hifi4all tilbyder så mange gode ting. Så hvis der skulle være ide i at sprede brugerne skulle det være fordi en ny side har noget at tilbyde som hifi4all ikke vil/kan.
Lad os dog holde sammen, det der gør siden stærk er volumen af brugere, som gør at der hele tiden er liv og hurtig respons, samt der er en masse forskellige holdninger og meninger.

 

Til top Vis Spurnaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spurnaldo
 
Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 351
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Her er jeg enig med Spurnaldo... hvis din side skal blive til noget, så skal den netop indeholde noget man ikke kan finde her.

Hvad er det du mangler her på hifi4all.dk siden du vil lave din egen?



__________________
/Wizard
Til top Vis Wizard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wizard Besøg Wizard's Websted
 
Allehaderos
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Oktober 2005
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

altså ideén med min hjemmeside er ikke at den skal blive ligeså stor som hifi4all.dk. Men at det bliver en (lille) hyggelig hjemmeside hvor der vil komme links til alt hvad man har brug for, og et sted hvor man dermed prøver at hjælpe hinanden. Feks skrive hvor de har det bedste udvalg af Dvd film, cd´er og osv og hvor man kan finde disse ting billigst.

Så derfor vil jeg blive meget glad hvis i skriver til mig under min kontakt side om nogen links og erfaringer med forskellige internet shops. 

Til top Vis Allehaderos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allehaderos Besøg Allehaderos's Websted
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Wizard skrev:

Her er jeg enig med Spurnaldo... hvis din side skal blive til noget, så skal den netop indeholde noget man ikke kan finde her.

Hvad er det du mangler her på hifi4all.dk siden du vil lave din egen?

 

Hej...

Ja, jeg kan heller ikke rigtig se 'nødvendigheden' af en ny hifi-side, medmindre den kan tilbyde noget 'bedre' end hifi4all kan. Men hvad skulle det være?? Jeg synes, at hifi4all netop har en stor styrke i de mange brugere der har deres daglige 'gang' hér. Det giver gode muligheder for at få svar på stort set hvadsomhelst. Og det skaber dynamik og debat!

Jeg ser dog ikke den (nye) side som et alternativ. Dertil er der ALT FOR MANGE POP-UP VINDUER! Og så er der jo intet indhold. Jo, der er lidt 'hifi-nyheder' men de er sakset fra hifi4all!

Lad os holde sammen i hifi4all. Samlet står vi stærkt!  :-)

M.v.h.

Nilau

 

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Allehaderos skrev:

altså ideén med min hjemmeside er ikke at den skal blive ligeså stor som hifi4all.dk. Men at det bliver en (lille) hyggelig hjemmeside hvor der vil komme links til alt hvad man har brug for, og et sted hvor man dermed prøver at hjælpe hinanden. Feks skrive hvor de har det bedste udvalg af Dvd film, cd´er og osv og hvor man kan finde disse ting billigst.

Så derfor vil jeg blive meget glad hvis i skriver til mig under min kontakt side om nogen links og erfaringer med forskellige internet shops. 

 

Hej "Allehaderos"...

Det ville være sympatisk, hvis du kunne stå lidt mere ved, hvem du er. Når den eneste oplysning vi får er brugernavnet "Allehaderos" - kunne det muligvis udsende visse dårlige vibrationer? (Det gør det hos undertegnede)...

Vi tager den lige i langsom gengivelse: "Alle hader os".

Hilsen

Nilau

 

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Jep, og der er da rigeligt med skandinaviske hifi/hjemmebio forums:

hifi4all.dk

hifisentralen.com

hififorum.nu

euphonia-audioforum.com

dahf.dk

osv.



__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Det ene hifi-forum udelukker vel ikke det andet - men jeg vil give dem der siger at det skal bidrage med noget nyt helt ret.

Held og lykke med siden Allehaderos (ja, hvad er der med det navn?)

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 351
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

"Alle hader os" tror jeg kommer af at han er Brøndby supporter?
Det er jeg selv og ved der findes en sang der netop hedder "Alle hader os"

Måske det er derfor, men hvem ved?

Tilbage til emnet

Jeg har været inde og se på det du har på siden indtil videre.
Hvis jeg vil læse nyheder fra Hifi4all.dk så vil jeg gå herind og læse dem, jeg ser ingen grund til at gå ind på din side for derefter at klikke på et link hertil

Umiddelbart lyder det som om at det du vil lave er et slags "HiFi opslagsværk" hvor man ikke skal kigge et utal af tråde og artikler igennem for at finde det man søger, såsom butikker med et godt udvalg af DVD-film eller f.eks. gode internetbutikker i Tyskland ect.

Det syntes jeg lyder som en udemærket ide og det er nok der du skal starte?



__________________
/Wizard
Til top Vis Wizard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wizard Besøg Wizard's Websted
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

En hjemmeside, hvis indhold bare er links til hifi4all? Virker ret overflødigt ...

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Allehaderos
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Oktober 2005
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Wizard har ret det er fordi jeg er brøndby fan

Wizard har igen ret når han siger et slags Hifi opslagsværk. Jeg er ikke ude på at lave en hjemmeside som på nogen måde konkurrere med hifi4all. Det er netop også derfor jeg har sat hifi4all´s nyheder ind på min forside så de får lidt gratis reklame . Jeg vil forsøge at lave en side hvor man kan finde alle de links man har brug for så man ikke skal lede efter dem overalt på diverse hjemmesider. Det er derfor at jeg ville blive meget glad hvis i kommer med noget input om hvad der kunne være nyttigt at have på siden, da man jo ikke lige kan huske alle sider i hovedet.

Til top Vis Allehaderos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allehaderos Besøg Allehaderos's Websted
 
Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 686
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Det forstår jeg ikke!

Der er et link-katalog her på hifi4all.dk - det kunne du i princippet bare kopiere?
Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer
 
Allehaderos
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Oktober 2005
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Scherer skrev:
Det forstår jeg ikke!

Der er et link-katalog her på hifi4all.dk - det kunne du i princippet bare kopiere?

Det ville jeg aldrig nogen sinde gøre! og desuden er det også ulovligt. da hifi4all selvfølgelig har Copyright.

Jeg vil prøve at gøre det lidt nemmere at finde de links som man skal bruge som bruger.

Til top Vis Allehaderos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allehaderos Besøg Allehaderos's Websted
 
gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 286
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Allehaderos skrev:

Scherer skrev:
Det forstår jeg ikke!

Der er et link-katalog her på hifi4all.dk - det kunne du i princippet bare kopiere?

Det ville jeg aldrig nogen sinde gøre! og desuden er det også ulovligt. da hifi4all selvfølgelig har Copyright.

Jeg vil prøve at gøre det lidt nemmere at finde de links som man skal bruge som bruger.

Hvordan kan man have copyright til links??? Kan jeg få copyright på at link'e til Microsofts hjemmeside og så må ingen andre linke dertil?



__________________
Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
Til top Vis gunbox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gunbox
 
Allehaderos
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Oktober 2005
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Alt hvad der står på hifi4all´s side har de copyright på!

men ja jeg kunne sagtens copy/paste deres link katalog men det har jeg ikke tænkt mig at gøre da det er at stjæle! (hifi4all har brugt tid på at indsamle disse links)

Til top Vis Allehaderos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allehaderos Besøg Allehaderos's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

gunbox skrev:
Allehaderos skrev:

Scherer skrev:
Det forstår jeg ikke!

Der er et link-katalog her på hifi4all.dk - det kunne du i princippet bare kopiere?

Det ville jeg aldrig nogen sinde gøre! og desuden er det også ulovligt. da hifi4all selvfølgelig har Copyright.

Jeg vil prøve at gøre det lidt nemmere at finde de links som man skal bruge som bruger.

Hvordan kan man have copyright til links??? Kan jeg få copyright på at link'e til Microsofts hjemmeside og så må ingen andre linke dertil?

Nu hedder det ikke copyright i Danmark - og ja, C'et er fuldstændig unødvendigt her i landet.

Men man kan sagtens nyde ophavsretlig beskyttelse af link-samlinger - præcis på samme måde som telefonbøger og andre vejvisere kan være beskyttet

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 286
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Det ville da være ret fjollet ikke at kigge hifi4all's link-katalog igennem og se om der var nogle af siderne, der er værd at linke til igen. Man behøver jo ikke linke til alle de sider som hifi4all har links til.

Det må da kræve en ret stor link-samling før man kan få ophavsret på den. Hvis jeg vælger at lave en link-samling til paintball baner på Sjælland vil det da være lidt tosset hvis andre ikke må linke til præcis de samme hvis de vil lave en side om paintball på Sjælland.....



__________________
Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
Til top Vis gunbox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gunbox
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

gunbox skrev:

Det ville da være ret fjollet ikke at kigge hifi4all's link-katalog igennem og se om der var nogle af siderne, der er værd at linke til igen. Man behøver jo ikke linke til alle de sider som hifi4all har links til.

Det må da kræve en ret stor link-samling før man kan få ophavsret på den. Hvis jeg vælger at lave en link-samling til paintball baner på Sjælland vil det da være lidt tosset hvis andre ikke må linke til præcis de samme hvis de vil lave en side om paintball på Sjælland.....

Uden at gå i detaljer, så kræves der naturligvis en hvis "volumen". Ligeledes handler det heller ikke kun om til hvilke sider man linker, men lige så meget om hvordan man har sorteret/opstillet links'ne.  Såfremt du er mere nysgerrig udi i denne sondring, så kan du jo starte med at kigge på Ophavsretsloven § 71 og de tilhørende kommentarer i litteraturen.

Men lad os få tråden tilbage til det oprindelige emne

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes