Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2024 | 06:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Mislyde i anlægget (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tossekurt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 24 December 2003 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Jeg er ejer af en i øvrigt forrygende Technincs forforstærker SU-C800U Reference og en Technics effektforstærker SU-A800S Reference, der sammen med 2 stk Jamo 707i, danner rammen om min musik-lytning. det er en ren fryd at lytte til denne sammensætning, detaljerigdommen er stor.

Jeg har dog fået et meget underligt/ubehageligt problem!!!
jeg har oplevet at der nogle gange kommer en mellemhøj KLIK-lyd (ikke helt som skrat), og det er kun meget kortvarigt, i mine højttalere.
og det er den slags detaljer, som jeg ikke rigtigt synes om ,,he he!!


Jeg håber at der er nogle herinde, der kan hjælpe mig med mit problem,, måske nogle, som har haft lignende erfaringer. (NB:intet af mit udstyr er jordet, men det burde vel ikke have noget at sige for DENNE fejl??)

Til top Vis Tossekurt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tossekurt
 
Brage
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 24 December 2003 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Det er julenissen som tænder en zippo

Det kunne lyde som manglende jord havde selv lignende klik lyd,men da elsystemet i huset blev renoveret forsvandt problemet

Til top Vis Brage's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brage
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 25 December 2003 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Det er dit køleskab; sæt en VDR (volt density resistor) over netstikket på dit køleskab, VDR´ren som skal være på 250volt vil nu æde alle spikes på nettet ud over de 250volt, dette skulle tage dine "plops"!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 25 December 2003 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

tilslutter mig de to ovenstående.

BTW. Mislyd er du sikker på at det ikke er katten der hvæsser klør i frontstoffet og kliklyden opstår når den rammer pappet på enhedderne.



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
Tossekurt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 25 December 2003 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

hmmm,,det vil sige, at i mener, at der skulle være net-forsyningen, der er skidt!!!

dvs. at jeg burde prøve at jorde skidtet, og se efter om der er for høje peakværdier på nettet??

tjaaaaa,, det skal da prøves,,

men ellers havde jeg bare hørt, at det ikke havde noget som helst at sige, hvordan man jorder!! men på den anden side ved jeg også, at de hos Rotel er meget stolte af deres stjerne-jord... så det kunne måske ikke være så ringe at jorde det!

tak for hurtigt svar til jer. det var lækkert!

Til top Vis Tossekurt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tossekurt
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 26 December 2003 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Nej, relæet i dit køleskab sender et peak ud på nettet hver gang det tænder og slukker. Peak´et sendes i øvrigt også ud i luften, a la radiosignaler, og det kan kun skærmede kabler holde ude og det er nok liniesignaler, der er mest udsat!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
Tossekurt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

det der bare er lidt mystisk så, er at jeg ikke har den slags problemer i min receiver!!!

jeg ejer nemlig også en Technics SA-AX710 surround receiver. og deri har jeg ikke oplevet denne mystiske lyd. derfor undrer det mig i meget høj grad, at kun min Stereo forstærker laver vrøvl. det burde den da ikke!

Angående køleskabet (og måske også fryseren, for der sidder da også en kompressor i), så står dette udstyr i den helt anden ende af huset!

så det skulle vel kun kunne være gennem selve elnettet, at en sådan peak kan forplante sig!

Til top Vis Tossekurt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tossekurt
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 04 Januar 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Din reciever er nok bedre til at undertrykke den slags peaks, der sidder næsten altid spoler i serie med udgangen og de tager disse peaks. Angående luftbåren støj; en støjpuls kan nå rundt om jorden 8 gange på et sekund, hvis den altså har kraft nok i sig, ellers vil den være løbet død på måske en 1.000.000del af den tid, men frem til dit anlæg vil den altid nå. Prøv VDR-modstanden, hvis du sætter en stor stikprop på din køleskabs- frysernetledning kan du sikkert indoperere den i stikproppen. Ellers er det ind under køleskabet og sætte den til, hvor netledningen tilsluttes relæet, der plejer at sidde en art kronmuffe.
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 04 Januar 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Nå-ja du kan da også prøve at lave en "snydeprop"; et netstik kun med en VDR-modstand over phase-null og så sætte stikket i en netliste/fordeler enten ved siden af køle-fryseskab eller inde ved anlægget, den æder så peaks over 250volt også selv om peaket skal rejse en smule inden det ser VDR´eren!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
Tossekurt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

jeg takker for en masse hjælp!! det var dejligt at høre, at der kunne gøres noget ved problemet. nu vil jeg forsøge mig med det foreslåede, og hvis ikke fejlen forsvinder, opretter jeg en lignende tråd igen..

Mange tak til jer der svarede!!

Til top Vis Tossekurt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tossekurt
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes